Minulla on menossa koe, katson kauanko likaiset astiat lojuvat tiskialtaassa jos minä en niitä tiskaa
Nyt siinä on tainnut olla pari lautasta, haarukoita ja veitsiä ainakin toista viikkoa. Alkaneet jo selvästi haista ja ovat kauttaaltaan limaisia. Kauanko veikkaatte että menee ennen kuin mies saa ne tiskattua?
Kommentit (299)
Paljonko puhtaita astioita jäljellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on lapsellista ja hiekkavit#tuista touhua
Totta kai se on lapsellista ja v####a jos nainen haluaa, että mies tekee osansa yhteisistä kotitöistä! Ja tämän takia se tuleekin sitten aina miehelle yllätyksenä, kun se vaimo viimein kyllästyy ja lähtee. Sitten ihmetellään, että minä luulin, että meillä oli kaikki ihan hyvin. Ero tuli ihan puskista, en ymmärrä mitä sille tuli.....?
Tällaiset "testit" eivät kuulu terveen aikuisen ihmisen arkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa sitten heivata se hiekkasäkki mäkeen ja viedä vaihteeksi vaikkapa ruusuja kotiin.
Ai sillä oletuksella, Että: "Anna nyt per#settä, kun toin näitä kuk"kiakin"
Tuohan on sellaista alistuvaa kerjäämistä. Ei tässä taloudessa edes ole naista, koska ei tuollaista lapsellista "testailijaa" todellakaan tänne mahdu, ei mun hermo kestäisi tuollaista idiotismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai se on lapsellista ja v####a jos nainen haluaa, että mies tekee osansa yhteisistä kotitöistä! Ja tämän takia se tuleekin sitten aina miehelle yllätyksenä, kun se vaimo viimein kyllästyy ja lähtee. Sitten ihmetellään, että minä luulin, että meillä oli kaikki ihan hyvin. Ero tuli ihan puskista, en ymmärrä mitä sille tuli.....?
Terveen aikuisen ihmisen arkeen ei kuulu olettaa että toinen tekee kaikki taloustyöt.
Vierailija kirjoitti:
No mää olin äsken kakkalla ja huomasin notta ei ollu vessapaperia, vain tyhjä hylsy. Pesin sitte puhelimella ja vein vanhan kartongin pahviroskiin. Samaisesta paperin unohtamis-gatesta olisin saannu turpaan, mut jätän ton puolisoni rauhaan. Ehkä tällä kertaa hänellä oli jotain muuta tärkeämpää kuin vessapaperin toimittaminen vessaan sen loputtua. Mietin tätä looppia joka viikko ja päädyn samaan lopputulokseen: Jss
M
Suosittelen: aina kaksi ylimääräistä rullaa vessan hyllyllä.
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun mies tekee vastaavan kokeen ja jättää auton öljyt vaihtamatta, odottaa niin kauan että sinä teet sen? Naiset naiset.. tehkää osanne!
Kyllä, ihan itse sen teen. Siis sen saman kuin mieskin, ajan auton huoltoon. Mutta niitä, omia, astioita ei vaan millään saa tiskikoneeseen. se on ylivoimaista, melkein 50v miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko viime joululta sen ketjun, kun perheen äiti päätti olla järjestämättä joulua teineille ja miehelle? Mitähän sille perheelle kuuluu, toivottavasti ottivat opikseen, siis teinit ja mies. :)
En ole sen ketjun aloittaja, olin yksi vastanneista äideistä jonka piti kestitä koko suku. Minä toteutin uhkauksen ja joulua ei järjestetty. Syötiin vaan perus makaronilaatikkoa, kuusta ei ollut, lahjoja ei ollut tai mitään muutakaan, mies soitti vanhemmilleen hätävalheen, että mä oon niin kipeänä ettei kannata tulla. Teinit murjotti koko joulun, vanhempi ymmärsi jopa hävetä.ä ääneen. Nyt tämä sama laiskanpulskea ja valmista odottava sakki viikonloppuna kyseli, että mitenkäs se joulu tänä vuonna ja mitä heidän pitäis tehdä sitten joulun alla.
Applause!
Teit fiksun tempun.
Kokonaisuus ratkaisee kirjoitti:
Katsokaapas nyt ensin, kuka tuo talouteenne rahaa ja kumpi tuo enemmän. Se joka tuo enemmän, tekee vähemmän kotityötä. Köyhien ja työttömien ihmisten pitää tehdä kotityötä, että saavat edes jotain aikaiseksi. Jos te olette lähihoitsu ja miehenne vaikka insinööri, on tuloissa iso ero. Ei semmoista voi käsittää, että elelee mukavasti toisen rahalla ja sitten vielä märisee ja kalkattaa tiskeistä.
Meillä ja monessa muussain perheessä yhteiset kulut laitetaan tasan, joten tulojen määrällä ei ole mitään merkitystä. Isompipalkkainen voi maksaa kuluista enemmän, jos haluaa toisen tekevän osan hänenkin kotitöistään.
Vierailija kirjoitti:
Kokonaisuus ratkaisee kirjoitti:
Katsokaapas nyt ensin, kuka tuo talouteenne rahaa ja kumpi tuo enemmän. Se joka tuo enemmän, tekee vähemmän kotityötä. Köyhien ja työttömien ihmisten pitää tehdä kotityötä, että saavat edes jotain aikaiseksi. Jos te olette lähihoitsu ja miehenne vaikka insinööri, on tuloissa iso ero. Ei semmoista voi käsittää, että elelee mukavasti toisen rahalla ja sitten vielä märisee ja kalkattaa tiskeistä.
Meillä ja monessa muussain perheessä yhteiset kulut laitetaan tasan, joten tulojen määrällä ei ole mitään merkitystä. Isompipalkkainen voi maksaa kuluista enemmän, jos haluaa toisen tekevän osan hänenkin kotitöistään.
Ihana asia kun pystytään sopimaan, rahasta varsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä tein vastaavan testin tyhjien vessapaperirullien kanssa. Oliskohan niitä 4-5 kpl kerääntynyt per vessa ennen kuin muut tajusivat etten enää siivoa niitä:)
Kaikki muu siivous kyllä sujuu mutta nuo on olleet miehelle ja teinille tosi vaikeita...
Kaverin (sinkkumies) kotona vessassa oli 38 tyhjää vessapaperiarullaa. Tiedän koska laskin ne ja järjestin pyramidiksi 😂.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavaperheen mies kuoli yllättäen 43 v iässä. Keskustelimme siitä, miltä tuntuisi, jos puoliso yllättäen kuolisi. Mies kysyi, mitä tekisin ensimmäiseksi, kun olisin saanut tiedon, että hän on kuollut.
Vastasin, että laittaisin tiskipöydältä kaikki astiat koneeseen, pyyhkisin tiskipöydän puhtaaksi ja hymyilisin onnellisena tietäen, että tästä eteenpäin minulla olisi aina siisti keittiö.
Mies ei puhunut minulle viikkoon.
Ei ihme. Sanoit ihan hirvittävän pahasti, käytännössä että olisit onnellinen puolisosi kuolemasta. Teillä ei taida mennä kovin hyvin.
Jos avioliitossa ei saa puhua totta, niin suhde ei voi olla hyvä!
Miksi ihmeessä tilanne on päässyt noin pahaksi, ja miksi liittoa edelleen jatketaan, jos olisi mukavampaa, että puoliso olisi kuollut ja keittiö siisti?
No nyt kyllä vedät omia johtopäätöksiä. Mies ei kysynyt, toivonko hänen kuolemaansa, mies kysyi, mitä teen ensimmäiseksi saatuani tiedon kuolemasta. Tuttavaperheen nainen oli lämmittänyt saunan, vaikka ei edes pidä saunomisesta. Minä puolestani nauttisin siististä tiskipöydästä, mitä pahaa siinä on?
Entä hymyilikö se tuttavaperheen nainen onnellisena siellä saunassa? Kaikissa meissä on vikoja. Siistissä tiskipöydän haluamisessa.ei ole vikaa, puolison loukkaamisessa on, ja ymmärrän miksi omasi loukkaantui. Tuo jos mikä on passiivis-aggressiivista.
Jos on 15 vuotta keskustellut aiheesta "näin pidämme yhdessä tiskipöydän siistinä", niin miehelle ei todellakaan tule yllätyksenä se, että hänen kuolemansa vapauttaa naisen miehen aiheuttaman sotkuisen tiskipöydän ikeestä. Tuskin tuo oli miehelle mikään uutinen, mutta uutinen saattoi olla se, että puolison kuolema toisi mukanaan mukaviakin juttuja, ei pelkkää itkua ja surua. Että vaimo on niitä ihmisiä, jotka suuren surun keskellä kykenevät näkemään jotain positiivista loppuelämässää.
Loukkaus olisi ollut se, että olisi kertonut hankkivansa miehelle hautakiven, jossa olisi tiskiharja kuvastamassa sitä, että ainakin tätä eläissäsi säästeliäästi käytit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla se kriittinen piste jo ylittynyt aikaa sitten. Sanoisin vaan että vaihtamalla paranee. Dump the zero, get with the hero. Mikä ihme saa naiset hakeutumaan asumaan noiden aikuislasten kanssa.
Ei naiset hakeudu aikuislasten seuraan, mies vaan heittäytyy lapseksi kun huomaa saaneensa toisen äidin joka passaa. Sukupolvesta toiseen jokainen mies tekee tuon saman virheen, viimeistään siinä vaiheessa kun nainen synnyttää hänelle lapsen, mies kuvittelee että hänetkin hoidetaan myös lapsena. Laiskuutta ja hyväksikäyttöä se on. Miehet on "vähän" yksinkertaisia :)
Kyllä sen virheen tuossa tilanteessa tekee nainen, kun alkaa holhota ja passata miestä, joka aikuisena ja nykyaikaisen koulutuksen ja kasvatuksen saaneena kykenisi kaikkeen ihan tasavertaisesti. Nainen on se, joka haalii vastuulleen kaiken kotona ja passivoi miehen. Pahimmillaan vielä pätemällä ja moittimalla miehen yrityksetkin pataluhiksi. Kuka siis oli yksinkertainen tässä, se joka antaa periksi ja lopputuloksena huomaa pääsevänsä helpommalla vai se, joka tieten tahtoen ylikuormittaa itsensä ja katkeroituu siitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä joskus vuosia sitten tein saman kokeen roskapussien kanssa. Niitä oli oikeasti oikein kunnon vuori! Varmaan 20 roskapussia haisi siinä ja kun ei mitään tapahtunut niin tuli kyllä korotettua ääntä ja ilmoitettua että nyt ne roskapussit helvettiin täältä asunnosta! Tai ei se ollut testi kun oli miehen vuoro viedä ja tiesi sen. Odotin vaan kauanko antaa lojua niiden siinä ja montako päivää.
Raivostuttaa kun on niin laiska. Nipottaa vielä mulle jos jätän jugurttipurkin pöydälle. Mä kuitenkin imuroin joka päivä ja pyyhin keittiön tasot useasti päivässä ja lattiatkin pesen muutaman kerran viikossa niin mitä sitten jos se jugurttipurkki siinä pöydällä hetken odottaa roskiin menoa.
Ihan mielenkiintoista, miten ehdit imuroida joka päivä?
Ei se ole mikään "miten ehdit" asia.
Kyllä minäkin sen verran tykkään hyvistä raaka-aineista tehdystä ruuasta, enkä ole uusavuton, joten haluan tehdä hyvää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tein vastaavan testin tyhjien vessapaperirullien kanssa. Oliskohan niitä 4-5 kpl kerääntynyt per vessa ennen kuin muut tajusivat etten enää siivoa niitä:)
Kaikki muu siivous kyllä sujuu mutta nuo on olleet miehelle ja teinille tosi vaikeita...
Kaverin (sinkkumies) kotona vessassa oli 38 tyhjää vessapaperiarullaa. Tiedän koska laskin ne ja järjestin pyramidiksi 😂.
Niistä siis on vain iloa istunnon joutilailla minuuteilla. Siisteyshysteerikko näkee rullat roskina, luova ja joustava mieli rakennuspalikoina ja sisustuselementteinä. Niin me eroamme. Hylsyjen kerryttäjä pääsee vähemmällä vaivalla, kun voi sitten kuskata koko kassillisen yhdellä kertaa, siinä missä neurootikko kiikuttaa yksittäistä pahvilieriötä tomerana ja tohkeissaan suurta paremmuuttaan pohtien ja potien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä joskus vuosia sitten tein saman kokeen roskapussien kanssa. Niitä oli oikeasti oikein kunnon vuori! Varmaan 20 roskapussia haisi siinä ja kun ei mitään tapahtunut niin tuli kyllä korotettua ääntä ja ilmoitettua että nyt ne roskapussit helvettiin täältä asunnosta! Tai ei se ollut testi kun oli miehen vuoro viedä ja tiesi sen. Odotin vaan kauanko antaa lojua niiden siinä ja montako päivää.
Raivostuttaa kun on niin laiska. Nipottaa vielä mulle jos jätän jugurttipurkin pöydälle. Mä kuitenkin imuroin joka päivä ja pyyhin keittiön tasot useasti päivässä ja lattiatkin pesen muutaman kerran viikossa niin mitä sitten jos se jugurttipurkki siinä pöydällä hetken odottaa roskiin menoa.
Kyllä minäkin sen verran tykkään hyvistä raaka-aineista tehdystä ruuasta, enkä ole uusavuton, joten haluan tehdä hyvää ruokaa.
Sitä ehtii, mitä haluaa. Jos tykkää imuroinnista, aina sille aikaa löytyy.
Meillä minä sotken ja mies siivoaa useimmiten.
Siis minä laitan kaikki ruoat, teen leipiä myöten valmiiksi eteen, eväitäkin hänelle jne.
Kyllä jäisi minulla ruoanlaitot ja leipomiset varsinkin pois, jos kaikki katsottaisiin vain "minun sotkuikseni joten siivoa itse".
Mielestäni kyllä ihan ok työnjako.
Meillä miehen ainoana kotityönä on hoitaa tiskit, siis likaiset pesuun ja puhtaat kaappiin. Minä teen kaiken muun mukaan lukien lapsenhoidon ja kuljetukset pk:iin ja harrastuksiin. Olenhan minä joskus pyytänyt miestä imuroimaankin, mutta ei ole sitä 10 vuoteen tapahtunut. Yleensä mies jaksaa hoitaa nuo tiskit melko säntillisesti, mutta nyt on jo kolmatta päivää lojunut alati kasvava likaisten tiskien rytöläjä tiskipöydällä. Miehelle olen jo pariin kertaa todennut, että alkaa meiltä puhtaat astiat kohta loppua, mutta ei asia ole silti edistynyt. Juu, itse leikkaan nurmikon ja kannan itse hakkaamani klapit sisälle ja tyhjennän tuhkapesät ja kolaan lumet ja vien myös auton öljynvaihtoon - sitä joku kumminkin alkaa marmattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveen aikuisen ihmisen arkeen ei kuulu olettaa että toinen tekee kaikki taloustyöt.
No minä aikuisena ja itsenäisenä miehenä hoidan ne ihan itsenäisesti. Meinasitko sinä siitä nyt rakentaa itsellesi jonkun "ongelman"
"Voi ei siellä on itsenäinen mies, joka osaa huolehtia itsestään"
"Em mä tollaseen halua edes tutustua, kun sillä on reisitaskuhousut ja ihan hörhölle näyttää"
Te olette naurettavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ehtii, mitä haluaa. Jos tykkää imuroinnista, aina sille aikaa löytyy.
Sehän se olikin se pointti, en osta eineksiä sen takia, että "en ehdi" tehdä ruokaa. Lakanatkin tulee pestyä ja vaihdettua säännöllisesti, koska puhtaassa sängyssä on kivempi goisia.
Meillä on miehen kanssa sovittu, että se joka sotkee, myös siivoaa. Mies tekee ruokaa paljon enemmän kuin minä (hän syö lounaan kotona, minä työpaikalla), joten hänellä tulee paljon enemmän tiskiä. Kumpikin tiskaa yleensä omat astiansa. Joskus toki jos altaassa alkaa olla jo vuori, mies saattaa samalla tiskata minun astioitani, mutta sitten joskus tiskaan hänenkin astioitaan. Hänellä tulee myös paljon sotkua hellalle, joten hän puhdistaa hellan. Hän inhoaa imurointia, joten minä imuroin ja hän pesee vessan. Pyykit pestään samalla koneella, ja niistä huolehdimme yhdessä. Tosin minä olen yleensä se, joka huolehtii että pyyhkeet ja lakanatkin tulee pestyä tietyin väliajoin.