Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kovin kipu mitä olette kokeneet??

Leena.
12.08.2019 |

Olen 40v nainen ja kahden lapsen äiti. Pariviikkoa sitten yhtä äkkiää sain niin pahan selkäkivun että tajunta meni hetkeksi ja oksetti.Mieheni soitti ampulanssi paikalle. Ensihoitajat ottivat sydänfilmin ja muutkin tarvittavat testit. He epäilevät munuaiskiviä ja laittoivat lihakseen särkylääkettä. Sairaalassa kuvat paljastivat ensihoitajien arvion oikeaksi. Munuaisesta oli tullut noin 4-5mm kivi ulos ja ei siinä kaikki vaan virtsarakossa oli useita pieniä kiviä. Onnekseni kivet tulivat muutaman päivän sisällä ulos kylläkin kivun saatelemana. Nyt voin todeta kipu oli niin kova,ettei minun synnytys kivutkaan ollut niin kovat mitä tämä munuaiskivi kipu aiheutti.

Kommentit (304)

Vierailija
241/304 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampiaisen pisto, hammaslääkärin pora (ilman puudutusta).

Vierailija
242/304 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiskivut (endometrioosi) ehdottomasti. Pyörtyilyä, oksentelua, kivun laatua on vaikea sanoin kuvailla. Useita tunteja kestäviä kipukohtauksia. Viimeksi lääkäri kysyi, olenko ottanut buranaa. Teki mieli lyödä. Onneksi olen nyt raskaana, eikä kuukautisia ole ollut aikoihin ja ehkä kivut helpottaa synnytyksen jälkeen muutenkin. En pelkää synnytyskipuja tipan tippaa, koska olen kokenut niin järkyttäviä kiputiloja menkkojen takia, että kai tässä jotain positiivistakin on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/304 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvakipu aikuisena. Ei voi verrata synnytyskipuihinkaan, vaikka luomuna oon synnyttänyt kolme lasta.

Korvakipu menee todellakin topkolmoseen.

Pahin kipu mitä mä olen kokenut, on genitaaliherpeksen rakkulavaihe.

Vierailija
244/304 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivut top 5:

1. Jouduin auton alle, kun hölkkäsin autotien vieressä olevaa kävelytietä, ja rattijuoppo suistui sinne kävelytien puolelle. Kipu onnettomuuden jälkeen ambulanssia odotellessa oli itse asiassa yllättävän siedettävä, vaikka tajusin heti että on pahasti käynyt. Sairaalassa sain myös heti hyvät kipulääkkeet, koska piti odottaa leikkuriin pääsyä jonkin aikaa, kun päivystävä kirurgi oli operoimassa. Mutta sitä en tajunnut, mikä kipu on leikkauksen JÄLKEEN! Se sumensi täysin järjen, taannuin uikuttavaksi, voihkivaksi ja täriseväksi eläimeksi, yksikään ajatus ei kulkenut. Kipulääkkeeksi sain 1 kerran kunnolla toimivaa lääkettä, sen jälkeen käsikauppalääkkeitä vastaavia jotka ei auttanut mitään. Kotiin kun pääsin, sain reseptit Burana 600 ja Panadol 1 mg. Kas kummaa, näistä ei ollut oikein apua kun on ranne ja käsivarsi ruuvailtu metallilevyjen varaan pirstaleista kasaan, lantio on murtunut, selkänimaka murtunut ja leikattu. En ymmärrä miten voi olla niin barbaarista, ettei kivun hoitoa saa tuollaisten jälkeen. Viinalla sitten aloin hoitaa itse juomalla tajun kankaalle, kun sain tutun tuomaan sitä minulle.

2. Munuaiskivet. Minulla on aineenvaihduntasairaus kystinuria eli minulle muodostuu säännöllisesti kystiinikiviä. Joskus ne ovat äärimmäisen kivuliaita. Ei koskaan niin kivuliaita kuitenkaan kuin ekat 3 päivää onnettomuuden jälkeisten leikkausten jälkeen.

3. Ensimmäinen synnytys ja erityisesti sen loppu eli välilihan leikkaus, imukuppi + ompelu ilman puudutusta. 

4. Kakkaaminen ulkoisten peräpukamien poistoleikkauksen jälkeen. Lääkäri oli suositellut ettei niitä välttämättä kannata poistaa, että paraneminen on kivuliasta ja on riski myös sulkijalihasvaurioista, mutta minä halusin, paljolti turhamaisista syistä. Seksihommissa ylimääräiset roippeet siellä ei ole mukavia, selitellä niitä sitten kumppaneille. Kaduin syvästi leikkausta siinä vaiheessa kun pari kertaa pyörryin kivusta pöntölle.

5. Lapsena palovamma, kun kaadoin kattilasta teevettä mökillä päälleni.

Vierailija
245/304 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen synnytys, ei kivunlievitystä ponnistusvaiheessa ja pahat repeämät. Aivan järkyttävä kokemus.

Vierailija
246/304 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskipu, tai oikeammin ne poltot. Oli niin karseeta, etten pystynyt edes puhumaan, enkä siinä tilassa tajunnut pyytää edes mitään, mikä lievittäis kipua. Synnytin sit luomuna.

Vierailija
247/304 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kovimmat kivut.

1 Munuaiskivet

2 Synnytys

3 Välilövynpullistuma

Vierailija
248/304 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa päättää, kumpi on ollut pahempi: synnytyskivut vai se, kun viisaudenhampaan poiston jälkeinen tulehdus levisi poskeen ja kaulaan ja sitä mätää ronkittiin pois sen leikatun hampaan aukon läpi ilman mitään puudutusta tai kivunlievitystä.

Vierailija
249/304 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaisaltaan tulehdus

Vierailija
250/304 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehtunut kysta alaselässä. Ei siis paise vaan itse kysta oli päässyt tulehtumaan. Oli pakko tyhjentää kanyylillä kun ei ollut nostanut paisetta. Pelkkä puudutuspiikki sattui niin paljon että aloin itkemään ja huutamaan. Sitten työnnettiin kanyyli kystan sisälle ja kipu oli niin järkyttävä että tuntuu että oksennan, pyörryn ja kusen alleni samaan aikaan. Hoitaja ja lääkäri nauroivat että ei voi sattua niin paljon. Siitä kun pääsin lähtemään niin piti ottaa seinästä tukea koko käytävän ajan ja toinen lääkäri kirjoitti hädissään todella vahvaa kipulääkettä kun kerroin hänelle. Jäi noin 5x3 cm syvä avohaava ja haavahoitokin tuntui aika pahalta. Kysta onneksi leikattiin pois 2 vuotta sitten jatkuvien tulehdusten jälkeen. 

Vierailija
251/304 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskipu on pahin kipuni.

Vierailija
252/304 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noidannuoli. Olen myös synnyttänyt, mutta se oli helppoa siihen verrattuna, kun jähmettyy liikkumattomaksi, kipu salpaa hengityksen, toivoo kuolevansa ja pelkää ainoastaan sitä, että lattialle putoaminen jotenkin voisi sattua vielä lisää.

Vierailija
253/304 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskipu on lastenleikkiä juurihoitoon verrattuna. Puudutuksen saa kumpaankin pyytämällä, mutta se toimii vain synnytyksessä. Mitä *ittua te revitte alapäänne ilman puudutusta, oletteko kehitysvammaisia vai muuten tyhmiä? Ette tajua, että kipu pahentaa myös vauvan komplikaatioriskiä omastanne puhumattakaan?

Vierailija
254/304 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaiskivi kipu on minulla myös ollut kovin kipu.

Vierailija
255/304 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskiontelotulehdus levisi otsaonteloihin, uskoin kuolevani siihen päänsärkyyn...

Vierailija
256/304 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni minulla on varsin hyvä kipukynnys, en säikähdä pieniä haavereita, mutta tähän mennessä kovin kipu, mitä olen kokenut on kanyylin laitto ranteeseen leikkausta varten. Kämmenselkään sitä ei saanut, vaikka se olisi tehnyt kokemuksesta paljon mukavamman, en nimittäin tuntenut niitä kokeiluja kämmenselässä ollenkaan.. Niin kylmää ja viiltävää kipua en ole ennen tuntenutkaan ja taisi minulta pari ärräpäätäkin päästä.

Vierailija
257/304 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin kipuni on tullut välilövynpullistumasta.

Vierailija
258/304 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sydänkohtauksen kuukausi sitten,varmasti pahin kipu mitä olen kokenut.

Vierailija
259/304 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihoidossa hammaslääkäri porasi hampaan juureen, jonka oletti olevan "kuollut", no eipä ollut.

Nopeasti tilanne ohi, mutta kerkesin luulla pään räjähtävän.

Vierailija
260/304 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuais ja virtsakivet. Luulin että kuolen. Itselleni soitin aamuyöllä ambulanssin ja sitten morfiini hieman auttoi. Tämän jälkeen en ole uskaltanut missään kulkea ilman litalgin- purkkia.