Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kovin kipu mitä olette kokeneet??

Leena.
12.08.2019 |

Olen 40v nainen ja kahden lapsen äiti. Pariviikkoa sitten yhtä äkkiää sain niin pahan selkäkivun että tajunta meni hetkeksi ja oksetti.Mieheni soitti ampulanssi paikalle. Ensihoitajat ottivat sydänfilmin ja muutkin tarvittavat testit. He epäilevät munuaiskiviä ja laittoivat lihakseen särkylääkettä. Sairaalassa kuvat paljastivat ensihoitajien arvion oikeaksi. Munuaisesta oli tullut noin 4-5mm kivi ulos ja ei siinä kaikki vaan virtsarakossa oli useita pieniä kiviä. Onnekseni kivet tulivat muutaman päivän sisällä ulos kylläkin kivun saatelemana. Nyt voin todeta kipu oli niin kova,ettei minun synnytys kivutkaan ollut niin kovat mitä tämä munuaiskivi kipu aiheutti.

Kommentit (304)

Vierailija
201/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kvinoalle todella allerginen. Se ei aiheuta minulla anafylaktista shokkia vaan saa vatsalaukun pinnan vuotamaan verta, vähän niin kuin tulisi mahahaava kertalaakista. Kaksi kertaa jouduin päivystykseen kun mahakivut olivat niin käsittämättömät ja oksensin pieniä määriä verta. Ihan käsittämätön, aaltomainen ja puristava kipu. Kipulääkettä suoraan suoneen ja silti itkin kaksinkerroin...

Synnytin tänä vuonna eikä se kipu ollut pahimmillaankaan yhtä paha kuin tuo...

Vierailija
202/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistetty synnytys...Supistukset tuli järkyttävän voimakkaina ja yhtenä putkena. Sai taistella, että ei taju lähtenyt. Normisti käynnistyneestä synnytyksestä ei jäänyt kiputraumoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskipu ja supistukset

Vierailija
204/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astuin ruosteisen 15cm pitkän naulan päälle. Meni jalkaterästä läpi, kipu oli kovin mitä minulla on ollut.

Vierailija
205/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lonkka ja reisiluu katkastiin, polvee siirrettiin alaspäin ja hamstring lihasta pidennettiin leikkauksessa.

Sen jälkeen sairaalassa mut käännettiin kyljelle niinkun monesti jo siinä kohtaa oltiin tehtykin. Silti sinä yhtenä kertana jotain tapahtu ja hetkessä koin niin suuren kivun et huusin nopeen huudon jonka jälkeen tuntu etten saa henkee. Mut laitettiin takas selinmakuulle ja sain heti jotain vahvaa kipulääkettä. Itkin siinä jonkun tunnin(?) (tai siltä se ainakin tuntu) kivusta kun odotin et lääke auttaa. Outoo kun yleensä se lääke tepsi heti. En vieläkään tiedä mitä tapahtu.

Toisena se kun putosin hevosen selästä ja sain selän täyteen hiusmurtumia. En voinu liikkua kahteen viikkoon paljon mitenkään.

Toki ton ekan leikkauksenki jälkeen olin 6 viikkoo totaalisessa liikuntakiellossa enkä saanu liikuttaa leikattua jalkaa yhtään. En pystyny ite meneen ees selältäni kyljelle. Loppuaikana oli helvetillisiä kipuja kun ainoot asennot koko aikana on ollu selinmakuu, kyljellä olo ja istuminen.

Vierailija
206/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoripyöräonnettomuudessa lensin alaselkä edellä päin maahan jätettyä moottorisahaa (terä suojaamatta, metsätiellä) Se kipu vihloi ja säteili pitkin kroppaa niin että sitä ei voi sanoin kuvata. 

Vierailija
207/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin luulin, että se oli synnytys, jossa synnytin täysiaikaisen kohtuun kuolleen lapsen ilman kivunlievitystä ponnistusvaiheessa, joka kesti yli tunnin. 

Olin väärässä. Suurempi kipu oli kun leikattiin jalasta mätäpatti ilman puudutusta. Kyllä, tapahtui Malmin sairaalassa vuonna 2008. Afrikassa voi poppamies tehdä niin, mutta Suomessa, sairaalassa, nykyaikana!

Leikkaus ei kestänyt kauaa, mutta jokainen vaihe sattui: viilto, mädän puristaminen, huuhtelu. Huusin kuin syötävä ja olin hiestä läpimärkä. Huutoni kuului varmaan ulos asti. 

Herran jumala. Missä tällaista kidutusta harrastetaan? Minulle englantilaisessa sairaalassa sanottiin, että tämän tulehduksen hoito tulee olemaan niin kivuliasta, että armollisin keino on laittaa taju kankaalle ja hoitaa puhdistus rauhassa. Näin tehtiin. Hoitohenkilökunta olisi muuten saanut köyttää minut pöytään, jos olisivat halunneet avata patin ilman kunnollista lääkitystä.

Vierailija
208/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatiokivut ovat mulla olleet pahimpia. Kerran vihlaisi niin ilkeästi, että hyppäsin ilmaan, ikään kuin paetakseni kipua. Sen jälkeen vaivoin pääsin sänkyyn ja en muuta pystynyt kuin sikiöasennossa makaamaan. Onneksi särkylääke vie kivusta pahimman terän ja yleensä kipu ei kestä kauaa.

Oon synnyttänyt kaksi kertaa, toisen luomuna, mutta se kipu on hyvin eri tyyppistä.

Vierailija
209/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappikivikohtaukset, ja raskaana ollessa vielä. Aivan järkyttävä kipu.

Vierailija
210/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaduin ja kyynärpää meni sijoiltaan. Käynnistetty synnytyskään ei ollut mitään sen rinnalla, kun kättä piti yrittää asetella eri asentoon röntgeniä varten. Huusin kuin pieni eläin.

Kivusta jäi jonkinsortin trauma pitkäksi aikaa, pelkäsin esim. ruuhkassa törmääväni ihmisiin ja satuttavani itseni...

Vierailija
211/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmästä repesi sarveiskalvo n. 70 prosenttisesti, voin kertoa et pari vuorokautta oli semmoiset kivut et ei mitään järkeä. Silmälääkärin jälkitarkastuksessa ihmettelin kovia kipuja, niin lääkäri sanoi että silmässä on eniten hermopäätteitä koko kehossa että kovat kivut ei ole ihme.

Vierailija
212/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänkohtaus ja mulla on kolme synnytystä mutta ne eivät olleet yhtä kivuliaita kuin sydänkohtaus.

Vierailija
213/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa että synnytyskipu oli kauheeta. Tuli nk kiireellinen sektio. Nuorna tyttösnä menkkakivut.

Vierailija
214/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaan juuressa mätäpaise, mikä puristi hermoa. Oli niin kova hermokipu, että melkein iskin päätä seinään, kun lääkäri ei määrännyt mitään niin vahvaa särkylääkettä, että olisi auttanut. Eipä hermokipuun toisaalta ehkä löytyisikään lääkettä.

Sitä autuutta, kun hammas lopulta parin päivän kitumisen jälkeen otettiin pois.

Vierailija
215/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahatauti kesällä 2018. Yöllä kuumeella ja tuskaisuudella alkanut vesiripuli, joka kesti 6 päivää. Niin voimakkaat mahakivut, että esim. kesken pöntöllä olon piti rojahtaa useaan otteeseen makaamaan vessa lattialle kun silmissä sumeni. Tautiin liittyi myös erikoinen jomottava kipu käsivarsissa ja niskassa. Ei oikein tiennyt miten päin olla. Olin lomalla niin ei tuota tullut tutkittua.

Minulla oli sama kesällä 2018 kovimpien helteiden aikaan. Kova mahakipu ja ripuli. Ripulia tuli 5 päivää ja yötä, välillä meinasin pyörtyä. Kovia lihaskipuja. Jouduin lopulta nesteytykseen sairaalan päivystykseen, kun mikään ei pysynyt sisällä, olin ihan kuiva ja suolistossa kova tulehdus päällä.

Siis tämä. Sairastin ite 2018 kesäkuussa jonkun helvetillisen oksennus/ripulitaudin jonka takia jouduin terveyskeskukseen tiputukseenkin kun ei vaan jalat kantanu enää ja olo oli karmea. Koko yön tuli tavaraa non-stop molemmista päistä, edes vesitilkka ei pysynyt sisällä. Jano oli ihan sanoinkuvaamaton, samoten jatkuva mahakipu. Makoilin alasti vessan lattialla läpi yön ja luulin että kuolen, ikinä en oo ollut nii kipeä. Ripulikin oli niin voimakas että loppuvaiheessa paskoin verensekasta limaa kun suoli oli niin ärtynyt.

Vierailija
216/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovakourainen mieslääkäri ompeli minut synnytyksen jälkeen ja se jätti pahemmat traumat kuin itse synnytys, huonekaverin oli sama lääkäri ommellut ja ihmetteli miksi pitää juuri synnyttänyttä niin repiä.

Vierailija
217/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskipu. Multa lähti kirjaimellisesti jalat alta ja tipahdin lattialle, kun hampaat vähän osui yhteen. Joskus 13-vuotiaana siihen meinattiin tehdä juurihoito, mutta ei tehty. Sinne paikan alle jäi hammaslääkärin mukaan se bakteeri, kun sitä ei silloin hoidettu kunnolla ja se meni hermoon asti kun olin 20. Se hammas oli sisältä ihan ontto ja täynnä mätää. Sitä ei voinut edes juurihoitaa, kun puudute ei auttanut ja mää itkin ja huusin kivusta, kun edes ilmavirta sylki-imurista osui siihen. Sit se vaan revittiin raakasti pois (ai saa tana sekin) ja tujut antibiootit päälle. Multa on murtunut 2 luuta kokonaan poikki asti ja sekään ei tuntunut yhtä kipeältä kuin se hammas, ku oikeesti petti jalat alta ja näkyi tähtiä silkasta kivusta.

Vierailija
218/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivokalvontulehdus. En voinut edes liikuttaa silmiä ilman helvetillistä kipua. Istuessa tuntui kuin joku purkupallo jysähtäis aivoon. Makasin 2 viikkoa sängyssä, just sain käytyä vessassa 5 metrin päässä ja se kipu ja huimaus, kun piti olla pystyasennossa oli varsinkin eka viikolla jotain ihan kamalaa. Toisella viikolla lähinnä migreenikivun tyyppistä, eli sattui, mutta sen jo kesti paremmin. Juominen ja syöminen oli sellaista mitä saattoi syödä ja juoda kyljellään maaten eli lähinnä leipää, banaania ja mustaherukkamehua pillillä. Hyi mikä tauti.

Vierailija
219/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 kk hampaan hermokipu . Juurihoidettuu jäi juuri sisälle ja hmlääkärit eivät meinanneet uskoa kipuun ja puhuivat neurologisista kivusta...

Vierailija
220/304 |
13.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. lapsesta jälkisupistukset