Kovin kipu mitä olette kokeneet??
Olen 40v nainen ja kahden lapsen äiti. Pariviikkoa sitten yhtä äkkiää sain niin pahan selkäkivun että tajunta meni hetkeksi ja oksetti.Mieheni soitti ampulanssi paikalle. Ensihoitajat ottivat sydänfilmin ja muutkin tarvittavat testit. He epäilevät munuaiskiviä ja laittoivat lihakseen särkylääkettä. Sairaalassa kuvat paljastivat ensihoitajien arvion oikeaksi. Munuaisesta oli tullut noin 4-5mm kivi ulos ja ei siinä kaikki vaan virtsarakossa oli useita pieniä kiviä. Onnekseni kivet tulivat muutaman päivän sisällä ulos kylläkin kivun saatelemana. Nyt voin todeta kipu oli niin kova,ettei minun synnytys kivutkaan ollut niin kovat mitä tämä munuaiskivi kipu aiheutti.
Kommentit (304)
Sydänleikkauksen jälkeen kun pleuraputket 3 kpl vedettiin teholla pois. Takana paljon vahvaa kipulääkettä ja silti tuntui...
Muuten ei ollut kipuja sairaalassa. Kotona sitten meni muutama kuukausi kivuissa kun rintalasta luutui paikalleen.
Vierailija kirjoitti:
Sydänleikkauksen jälkeen kun pleuraputket 3 kpl vedettiin teholla pois. Takana paljon vahvaa kipulääkettä ja silti tuntui...
Muuten ei ollut kipuja sairaalassa. Kotona sitten meni muutama kuukausi kivuissa kun rintalasta luutui paikalleen.
Juu tiedän miltä tuntuu se kipu,saman olen kokenut.
Yläasteella sain pesäpallon nenääni suoraan lyönnistä... On muuten aika kova se pallo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeellinen abortti. Mulle vielä sanottiin, että ei se oikeastaan satu, mut älä ole yksin sen aikana. Hyvä neuvo. Onneksi oli ystävä pitämässä huolta. Muistan täsmälleen sen hetken, kun tyhjennys alkoi. Ne krampit sai mut oksentamaan ja itkemään, makaamaan vessan lattialla ja vain toivomaan kuolemaa. Onneksi kesti vain n. 6h. (antaa tulla paskaa niskaan abortista, kysyttiin pahinta kipua, siinä mun!)
Seuraavana päivänä kipu oli ohi, pystyin syömään normaalisti, joten lähdin äitini kanssa "shoppailemaan". Käveltiin lähi Tokmannille ja sieltä piti mennä lähi K-supermarkettiin ja sit kotiin. Siellä Tokmannilla mulla alkoi vääntää vatsaa ja sanoin äidille (tiesi siis abortista). Hän meni kysymään, voisinko päästä vessaan, mutta oli kuulemma tiukat kiellot. No melkein vieressä oli bensa-asema ja minä juoksin sinne. Piti vielä hetki jonottaa, vaikka tuntui, että kohta kaatuu maailma. Onneksi pääsin ajoissa sitten vessaan. Vatsa aivan sekaisin ja verta tuli kamalasti. Mulla meni hyvä tovi siellä vessassa, vaihdoin housuissani olleen yösiteen puhtaaseen ja tulin hoiperrellen ulos vessasta.
Äitini odotti ulkona ja säikähti, kun olin kuulemma valkea kuin lakana. Käski minut istumaan äkkiä tienpientareelle ja lähti hakemaan siitä bensa-asemalta mehua ja suklaapatukan, että saatais verensokerit nousuun. Jo pelkkä mehu alkoi auttaa.
Ei, en aio tehdä aborttia enää ikinä. En lähde selittämään aborttiin johtaneita syitä, mutta niitä piisasi niin, että lääkäri tosissaan puolsi sitä. Nykyään, vuosia tuon jälkeen tilanne on eri. Jos nyt tulisin raskaaksi, en missään nimessä keskeyttäisi sitä. Tilanne on niin erilainen. En edelleenkään kadu aborttiani.
Saitko kunnon kipulääkkeet sairaalasta? Minä sain tujut kolmiolääkkeet jotka otin ennen aborttipillereitä ja kipua en juuri tuntenut.
Lääkkeellinen keskeytys sujuu eri naisilla hyvin yksilöllisesti. Kipujen ja vuodon määrä, vuodon kesto ja keskeytyksen onnistuminen vaihtelevat paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihoito ilman puudusta tutun hammaslääkärinaisen tekemänä. Elinvuosia lähti varmaan 10 vuotta
mies51v
Pahin kipu on minullakin juurihoidosta saatu kipu.
Aivan sairas kipu. Puristin penkkiin jäljet. Ilman puudutusta, ei kuulemma olisi toiminut koska tulehdus. Teki mieli lyödä tohtorilta pää irti, vaikka oli nainen
mies51v
En ole koskaan joutunut kokemaan oikeasti suurta kipua. Menkkakivut ovat mulla maltilliset, luita ei ole koskaan murtunut (vaikka olen mm. ollut auto-onnettomuudessa ja pudonnut lukuisia kertoja hevosen selästä), en ole koskaan ollut leikkauksessa...
Olen tähän asti pysynyt hyvin terveenäkin, ei edes päänsärky ole vaivannut.
Arvelen, että suurin fyysinen kipu mitä olen kokenut, oli se kun olimme ystäväni kanssa kuntosalilla treenaamassa ja teimme sellaisen jalkaprässihaasteen, missä piti tehdä 100 toistoa. Kaveri tsemppasi minua vieressä ja tein aivan raivolla :D Reidet ja pakarat olivat aivan tulessa ja vetivät sellaiseen kramppiin, että meinasin oksentaa, en päässyt lattialta ylös hyvään toviin. Se oli kyllä tuskallista. Sain vain kähistyä kaverille, että "tämä oli virhe" :D
Toivottavasti jatkossakin pysyn näin onnekkaana.. No, synnytyksen tahdon kokea.
Minulla menkat kovin kivun aiheuttaja.
Sydänkohaus pahinta mitä on sattunut. Kipu aivan mieletöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurihoito ilman puudusta tutun hammaslääkärinaisen tekemänä. Elinvuosia lähti varmaan 10 vuotta
mies51v
Aivan sairas kipu. Puristin penkkiin jäljet. Ilman puudutusta, ei kuulemma olisi toiminut koska tulehdus. Teki mieli lyödä tohtorilta pää irti, vaikka oli nainen
mies51v
Pahoin pelkään että itse kun olisi menty kipurajan yli olisin ryhtynyt tuumasta toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies51v
mies51v
Siis hetkinen. Mulla oli tosi pahasti tulehtunut hammas ja juuri ja kyllä mulle laitettiin puudutus ennen juurihoitoa ja se toimi. En tuntenut muuta kuin kerran nanosekunnin ajan hermokipua kun se tökkäsi ne valkoiset muovipiikit (vai mitä lie) ihan pohjaan asti.
Luuydinnäyte. Kieltäydyin(tyhmänä) rauhoittavista, ja lääkäri joutu sit loppujen lopuks tuikkasee 8krt. Se olo sen jälkeen viikon verran, hyi hitto!muksu oli sillon 2kk, onneks sai hoitoapua, en meinaan pystynyt istumaan/seisomaan sen viikon aikana..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies51v
mies51v
Siis hetkinen. Mulla oli tosi pahasti tulehtunut hammas ja juuri ja kyllä mulle laitettiin puudutus ennen juurihoitoa ja se toimi. En tuntenut muuta kuin kerran nanosekunnin ajan hermokipua kun se tökkäsi ne valkoiset muovipiikit (vai mitä lie) ihan pohjaan asti.
Jos hammas on pahasti tulehtunut se ei välttämättä puudu vaikka olisi laitettu viisi puudutuspiikkiä. Olen kuullut parilta tutulta jotka ovat aikuisia ihmisiä että se sattuu sitten ihan tosissaan. Onhan netissä sitten aikuiset kertoneet jopa huutaneensa kivusta tuossa tilanteessa. Olit onnekas kun hampaasi saatiin puutumaan. Jos puudutus ei auta niin pitäisi antaa kyllin vahvaa kipulääkettä joka vie kivun. Tämä että porataan ja ronkitaan puutumatonta hammasta on kuin keski-ajalta. Ei jumalauta näin alkeellista ja julmaa potilaiden kohtelua voida sallia nykyaikana.
Crps kipuoireyhtymä, sairastan sitä, 24/7 polttavaa, raastavaa kipua. Lääkkeet ei auta. Maailman kivuliain sairaus.
En pysty järjestämään näitä, mutta kivuliaita on olleet
- kohdunulkoinen raskaus, alkio repesi irti munasarjasta. Meinas taju mennä. Sairaalaan päädyin vasta 3vrk myöhemmin kun verta olikin vatsassa jo toista litraa... vatsan painelu silloin oli myös inhaa.
- edellisestä seuranneen leikkauksen jälkeen dreenin poisto (oli jotenkin haavassa kiinni)
- tikkien poisto viisurin poiston jälkeen (sakset oli tylsät, lanka vaan venyi niiden välissä eikä ikinä katkennut. Kirurgi senkun napsutteli kunnes hoitaja sanoi että nyt haetaan uudet sakset)
- alapään tikkaus imukuppisynnytyksen jälkeen ilman puudutusta, tuntui että tätä kesti ikuisuuden
- avautumisvaihe kun vedet ei menneet (takana neljä luomusynnytystä, jotka ei olleet muilta osin mahdottoman kipeitä). Olisi pitänyt ymmärtää vaatia kalvojen puhkaisua, koska silloin alkaa tapahtua.
Mahtava ketju. On olemassa jokin sellainen lihaksiin tai hermoihin liittyvä kipukohtaus, joka on ilmeisesti sellaisenaan vaaraton, jos ei ole tule öisin herättävänä versiona, mutta kipu on järjetön ja voi altistaa onnettomuuksille, jos se tulee pahassa tilanteessa päiväsaikaan. Olen saanut lapsesta asti sellaisia, ne liittyy itselläni wc-käyntitilanteisiin ja niitä tulee tyyliin 1-5 vuoden välein. Jokin lihasponnistukseen liittyvä laukaisee sellaisen säteilevän itämaisesti kauniisti sanottuna juurichakran tuolta puolen lähtevän kipusignaalin, että kerrankin makasin yltäpäältä hiessä wc:n lattialla kyvyttömänä hengittämään kivun takia ja luulin kuolevani. Eikä yhtään tietoa kuinka kauan kohtaus kestää. Mutta yleensä ehkä pari minuuttia, jotka tuntuu ikuisuudelta. Googletin sitä joskus ja se on vain jokin signaalihäiriö hermoissa tms. vaaraton, mutta kipu on aivan kauhea. Sitten se vaan menee ohi ja oot silleen että eihän tästä edes kehtaa kertoa kenellekään. Paitsi anonyymisti tällaisella palstalla.
Toinen on näihin superlisäaineellisiin kuivaruokiin liittyvä invertti, invertikulaari jokin sellainen allergia, jota en tajunnut yhdessä keliakin kanssa vuosikausiin. Popsin vain reseptikipulääkkeitä kun en osannut yhdistää halvaannuttavia vatsakramppeja tiettyihin ruoka-aineisiin.
Ja tietysti on aina joka kuukausi myös sairaalloisen kivuliaat kuukautiset, mutta se vain kehittää luonnetta.
1. Välilevytyrä, joka painoi hermoa
2. ensimmäinen synnytys, kaksi muuta eivät olleet yhtään niin pahoja
3. sormien murtuminen useasta kohtaa
4. Leikkauksen jälkeinen kipu ja se kun kaulasta vedettiin dreeniputki ulos, silloin pyörryin
Isot palovammat jaloissa, iho vaan oli pakko valuttaa viemäristä alas, kotona ilman mitään kivunlievityksiä. Sattui aika paljon joo.
Vierailija kirjoitti:
Minulla synnytyskipu pahinta mitä olen kokenut.
Samoin, ennenkuin PDA alkoi vaikuttaa.
Kuparikierukan laitto. Leikkauksen jälkeinen kipu (kolmiolääkkeet eivät auta mulla). Menkkakivut pariin otteeseen. Ennen selän luomen poistoa luomeen pistettiin iso puudutuspiikki.