Naiset käyttävät valtavasti meikki- ja peitevoiteita - miksi?
Nykynaiset ovat harmillisen vieraantuneita siitä, millaiselta iho oikeasti näyttää ilman kaikkia meikkikerroksia. Ikävintä, että lapset ja nuoret kasvavat tähän. Mitä pahaa punoituksessa on? Tai muissa ihon "virheissä"? Rypyissä?
Jos yhteiskunnan suunnalta ei tulisi painetta, meikkaisitko?
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo meikkaus naisille vähän kuin harrastus, niin kuin vaikka salibany miehille? Monet tosin käyttävät tuohon enemmänkin aikaa.
Jos verrata pitää, niin ehkä ennemmin joku auton tuunaus tai vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikki parantaa ainakin minun itsetuntoa. Olen tosi ujo ja meikin kanssa on itsevarmempi olo kun olen ihmisten kanssa tekemisissä.
Monet kertovat, että meikki lisää itsevarmuutta. Taidan kuulua vähemmistöön (?), kun minulla se vain lisää kiusallista itsetietoisuutta enkä osaa olla oikein oma itseni vaan jotenkin jäykistelen.
Jotenkinon omituista miten itsetunto on silloin parempi kun ei näytä täysin itseltään. Onko se edes itsetunto vai jokin muu?
Mun akne on puhjennut vasta yli kolmekymppisenä, enkä enää ole tunnistaa peilikuvaani kaikkine arpineen. Siksi koen näyttäväni enemmän itseltäni kun minulla on meikkivoidetta.
Just äsken maikkarilla oli se pikkupönäkkä uutisten kailottaja ruudussa, ja voi jumalauta että oli vastenmielisen paljon pakkeloitu naama. Ja varsinkin ne silmät ! Kuin katuhuåraa olisi katsellut. Ylenannolla on kanssa se yksi vanha pesukarhun näköinen täti, josta tulee samat vibat.
Mikä helvetti siinä on että ei voi handlata sitä pakkelointia silleen kohtuuden kautta ?! Onko tosiaankin näillä meidän "niin hiton itsenäisillä & pystyvillä" naisilla huono omatunto ja itsetunto, ettei voi kohtuudella holvata sitä pakkelia ? Mistä te olette saaneet päähänne, että se voisi edes teoriassa olla mitenkään hyvännäköistä ? Jos ette osaa, niin antakaa ennemmin olla kokonaan ja jättäkää se niille naisille jotka sen osaavat.
Koska muuten naamani on punainen ja rasvainen. Jos iho olisi ihan hyvä luonnostaan en sitä tietenkään meikkaisi. Voin kyllä toisinaan lähteä ihmisten ilmoille ilman meikkiäkin, mutta en pidä kirjavasta naamastani silloin.
Aikoinaan eräs tutkija tutki miesten ja naisten kosmetiikka- ja parfyymikulutusta ja päätyi siihen (ei niinkään yllättävään) lopputulokseen, että naiset käyttävät huomattavasti enemmän rahaa kosmetiikkaan ja parfyymeihin kuin miehet.
Lopputuloksena oli tietenkin looginen päätelmä:
Naiset ovat rumia ja haisevat pahalta. 🤣😁🤪
Monet käyttää meikkivoidetta aivan liikaa. Eikö oma järki sano mitään kun on halkeamia naamassa?
Vierailija kirjoitti:
"Monelle saunapuhtaalle suosittelisin kyllä edes kevyttä meikkiä."
Tosi jännittävää, että henkilöitä, jotka meikkaavat, häiritsee toisten meikkaamattomuus. Ei siitä meikkaamisesta mitään kunniankruunua saa. Mutta jotain tärkeää sillä ilmeisesti saavuttaa, kun niin moni pitää sitä rahan, ajan ja vaivan arvoisena.
Kiitos, että toistit tekstini hienosti lukuunottamatta pieniä sisällön muutoksia. Ketju on aloitettu meikkivastaisuudella "paksu pakkelikerros". Kirjoitin vastineen meikkauksen puolesta. Jos loukkasin saunapuhtaalla, olen pahoillani. Tosin kaikki näyttäisi paremmilta (näin naisenkin silmiin) kevyellä meikillä. Mutta en täällä ole riitaa haastamassa
Meikkivoiteella saa kätevästi punoituksen piiloon, jos vaikka on sattunut punaviini olemaan kaapissa useampi tonkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Monelle saunapuhtaalle suosittelisin kyllä edes kevyttä meikkiä."
Tosi jännittävää, että henkilöitä, jotka meikkaavat, häiritsee toisten meikkaamattomuus. Ei siitä meikkaamisesta mitään kunniankruunua saa. Mutta jotain tärkeää sillä ilmeisesti saavuttaa, kun niin moni pitää sitä rahan, ajan ja vaivan arvoisena.
Kiitos, että toistit tekstini hienosti lukuunottamatta pieniä sisällön muutoksia. Ketju on aloitettu meikkivastaisuudella "paksu pakkelikerros". Kirjoitin vastineen meikkauksen puolesta. Jos loukkasin saunapuhtaalla, olen pahoillani. Tosin kaikki näyttäisi paremmilta (näin naisenkin silmiin) kevyellä meikillä. Mutta en täällä ole riitaa haastamassa
Nojaa, en nyt sanoisi että näyttää paremmalta, erilaiselta ehkä. M
Vierailija kirjoitti:
Meikkivoiteella saa kätevästi punoituksen piiloon, jos vaikka on sattunut punaviini olemaan kaapissa useampi tonkka.
Eikö mahalaukussa oleva viini vaikuta enämpi kuin kaapissa oleva? Siis siihen punoitukseen...
Onhan se kiva laittautua rauhassa ja käyttää siihen aikaa, silloin tietää että näyttää upealta. Arkisin sitten nopeampi ja kevyempi meikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mahalaukussa oleva viini vaikuta enämpi kuin kaapissa oleva? Siis siihen punoitukseen...
Osalla taitaa vaikuttaa kaapissakin oleva.
Eron jälkeen oon alkanut käyttää meikkivoidetta melkein aina ennen kotipihasta poistumista siitä yksinkertaisesta syystä, että näytän paljon paremmalta, kun couperosa, näpyt ja tummat silmänaluset on peitetty. Ja haluan näyttää paremmalta ihan vaan miesten takia. En itseni. Tai no, tavallaan viime kädessä itseni takia, koska haluaisin itselleni ihailua joltain mukavalta mieheltä. Joskus harvoin unohdan koko jutun, ehkä silloin kun en ole niin kiinnostunut koko miessukukunnasta.
Ap, mitä sinulla on meikkaamista vastaan? Arvosteletko muiden vaatetusta yhtä kärkkäästi. Meikkaaminen on osa naisen (miksei miehenkin) tyyliä. Joku käyttää paksumpia vaatteita kuin toinen, eikä sinulla ole tähään mitään nokan koputtamista.
Vierailija kirjoitti:
Eron jälkeen oon alkanut käyttää meikkivoidetta melkein aina ennen kotipihasta poistumista siitä yksinkertaisesta syystä, että näytän paljon paremmalta, kun couperosa, näpyt ja tummat silmänaluset on peitetty. Ja haluan näyttää paremmalta ihan vaan miesten takia. En itseni. Tai no, tavallaan viime kädessä itseni takia, koska haluaisin itselleni ihailua joltain mukavalta mieheltä. Joskus harvoin unohdan koko jutun, ehkä silloin kun en ole niin kiinnostunut koko miessukukunnasta.
Miksi et sitten parisuhdeaikana käyttänyt? Onhan tuo vähän hölmöä panostaa itseensä vain silloin kun ei ole parisuhteessa. En ymmärrä logiikkaa. Sitten kun mies on kainalossa, niin voi pistää lekkeriksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi selittää jokaiselle mikä minua vaivaa, jos he näkisivät ihoni huonon kunnon. Riittävästi tulee kommentteja aknesta vaikka sitä miten yrittäisi peittää.
Just näin.
”Miksi oot niin punainen?”
”Ootko kipeenä? Näytät sairaalta”
”Mitä noi on?” *osoittaa aknearpia*Ja kaiken lisäksi se typerä tuijotus. Kävin tänään verikokeissa ja ihmiset töllötti kuin typerykset.
N25
Täysin samat kokemukset! Yläasteelaisilta vielä ymmärtää, koska ovat typeriä kakaroita, mutta kun noita kommentteja kuulee ihan aikuisilta ihmisiltä... Kärsin couperosasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sitten parisuhdeaikana käyttänyt? Onhan tuo vähän hölmöä panostaa itseensä vain silloin kun ei ole parisuhteessa. En ymmärrä logiikkaa. Sitten kun mies on kainalossa, niin voi pistää lekkeriksi?
Parisuhdeaikana itsetuntoni oli parempi, ex piti mua hyvännäköisenä ilman meikkiäkin. Hän sitten jätti minut 20v naisen takia, niin vaikutti itsetuntoonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhdeaikana itsetuntoni oli parempi, ex piti mua hyvännäköisenä ilman meikkiäkin. Hän sitten jätti minut 20v naisen takia, niin vaikutti itsetuntoonkin.
Olen pahoillani, uskon että löydät hyvän miehen. Miehenä mietin vain, että löydätkö paremman ilman meikkiä vai meikin kanssa jos miehen ulkonäkö jätetään laskuista. Minä tykkään itse luonnonmukaisista naisista, enkä edes huomioi kovasti meikattuja. Ehkä sinun tapauksessasi kyse ei ole tästä, kunhan tuli vain mieleen.
Miksi en saisi tehdä ihostani siistimmän näköistä? Samalla saa uv-suojankin eikä iho rasvoitu niin äkkiä kuin ilman meikkiä.
Juuri tämä! Itselläni on luonnollisin ja mukavin olo ilman meikkiä (ei meikkiä yli 20 vuoteen).