Naiset käyttävät valtavasti meikki- ja peitevoiteita - miksi?
Nykynaiset ovat harmillisen vieraantuneita siitä, millaiselta iho oikeasti näyttää ilman kaikkia meikkikerroksia. Ikävintä, että lapset ja nuoret kasvavat tähän. Mitä pahaa punoituksessa on? Tai muissa ihon "virheissä"? Rypyissä?
Jos yhteiskunnan suunnalta ei tulisi painetta, meikkaisitko?
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä heijaa vaan ap.
Menepä vaikka ihan normaaliin ruokakauppaa ja katso siellä naisia, aika harvalla on mitään paksua meikkiä. Tottakai jos menet illalla johonkin bilepaikkaan, niin naisilla saattaa olla laitetummat kasvot, mutta muuten ei ole.
Turha aloitus siis taas kerran.
Pystytkö tosiaan sanomaan eron, kenellä on meikkivoidetta ja kenellä ei? Nykymeikeillä saadaan yllättävän luonnollisiakin lopputuloksia. No, "luonnollisia" olettaen, että ainoastaan tasainen iho on luonnollinen. Ja ihan vain iltakäyttöä varten meikkibisnes on niin hurjaa?
Mielestäni aloitus ei ole lainkaan turha. Kommenttisi vain osoittaa, että aihetta tulisi nostaa enemmän jalustalle. Ap
Voi tsiisus... Nostele jalustalle ihan mitä vain, mutta on sinulla kyllä pienet murheet. Noloa ap, noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi selittää jokaiselle mikä minua vaivaa, jos he näkisivät ihoni huonon kunnon. Riittävästi tulee kommentteja aknesta vaikka sitä miten yrittäisi peittää.
Just näin.
”Miksi oot niin punainen?”
”Ootko kipeenä? Näytät sairaalta”
”Mitä noi on?” *osoittaa aknearpia*Ja kaiken lisäksi se typerä tuijotus. Kävin tänään verikokeissa ja ihmiset töllötti kuin typerykset.
N25
No nämä!! Ihmiset osaa olla aivan k ä s i t t ä m ä t t ö m ä n tahdittomia törppöjä. En meikkaa päivittäin, naamasta paistaa verisuonet ja arpia on, ei kuitenkaan niin paljon että jotain spitaalista muistuttaisi. SILTI se on vaan kerta toisensa jälkeen niin ihmeellistä nähdä naku naama ja päivitellä että ohhoh ja mitäs ja onpas. En ymmärrä!
Meikit myös suojaa ihoa.. Esim mul kuivuu uho etenki nykyään helposti, mut just laitan aamusin ja iltasin kasan voiteita yms niin kyl se suojaa ja suojaa myös auringolta. Teininä laitoin ihan hirveet pakkwlikasat. Sillon tosiaan olin ns pakkelinaama.. Uutuuden into meni vähän yli 😁😁
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain naisten täytyy peittää ihon virheet ja miehet saa kulkea naama paljaana????
Hyvin outoa, että tätä asiaa ei enemmän kyseenalaisteta, että miksi vain naisten pitää meikata. Itse lopetin meikkaamisen 20 vuotta sitten, kun huomasin sen ihan turhaksi ja ihoa vahingoittavaksi tavaksi. Puolisoni pitää minusta tällaisena, enkä ole muiltakaan kuullut mitään negatiivista. Omasta mielestäni olen kauniimpi ilman meikkiä, ja olo on aina raikas ja puhdas. Kotoa lähtiessäni "laittaudun" aina, ja homsuissena en lähde edes kauppaan. Meikkaaminen ei kuitenkaan kuulu minulla laittautumiseen, vaan ihan muut seikat. Suihkussa käynti, hiusten pesu ja laittaminen, puhtaan vaatteet joissa on mukava olla. Näistä seikoista syntyy mukava ja itsevarma olo koko päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain naisten täytyy peittää ihon virheet ja miehet saa kulkea naama paljaana????
Hyvin outoa, että tätä asiaa ei enemmän kyseenalaisteta, että miksi vain naisten pitää meikata. Itse lopetin meikkaamisen 20 vuotta sitten, kun huomasin sen ihan turhaksi ja ihoa vahingoittavaksi tavaksi. Puolisoni pitää minusta tällaisena, enkä ole muiltakaan kuullut mitään negatiivista. Omasta mielestäni olen kauniimpi ilman meikkiä, ja olo on aina raikas ja puhdas. Kotoa lähtiessäni "laittaudun" aina, ja homsuissena en lähde edes kauppaan. Meikkaaminen ei kuitenkaan kuulu minulla laittautumiseen, vaan ihan muut seikat. Suihkussa käynti, hiusten pesu ja laittaminen, puhtaan vaatteet joissa on mukava olla. Näistä seikoista syntyy mukava ja itsevarma olo koko päiväksi.
No jonkun olon tekee itsevarmaksi noiden lisäksi myös meikki.
Mä oon päälle 60 ja viimeksi käyttänyt meikkivoidetta joskus 15 vuotta sitten. Nuorenakaan en käyttänyt kuin silloin tällöin. Ehkä olen saanut hyvät geenit sitten. Puuteria käytän pari kertaa vuodessa, kun on iltatilaisuus ja tiedän että paikalla tulee kuuma. Muuten siis tulee hiki pintaan. Tuolloin saatan levittää meikkivoidettakin alle. Kyllä tiedän että puuteria ei pidä levittää pelkästään.
Minusta kannattaisi kokeilla vaikkapa kesälomalla, että on ilman sitä meikkikerrosta, juo vettä runsaasti ja liikkuu, abt tunninkin kävely alkaa pistää vauhtia ihon pintaverisuoniin. Eikä tosiaan revi naamaansa. Ensi kesäloman alkajaisiksi puhdistuskäynti kosmetologilla ja meikit pois. Saahan niitä lisätä jos tilanne menee aivan kamalaksi. Aika moni muuten unohtaa kuoria ihonsa.
Olen siis meikannut koko ikäni teini-iästä alkaen, mutta en ole käyttänyt meikkivoiteita sun muita, koska niiden käyttö on turhaa minulla. Ihon väri on edelleen tasainen ja kaunis. Päivittäinen meikkini on kulmakarvakynä, ohut luomivarjostus, maskara ja hipaus poskipunaa sekä huulipuna/kiilto.
Vierailija kirjoitti:
Meikit myös suojaa ihoa.. Esim mul kuivuu uho etenki nykyään helposti, mut just laitan aamusin ja iltasin kasan voiteita yms niin kyl se suojaa ja suojaa myös auringolta. Teininä laitoin ihan hirveet pakkwlikasat. Sillon tosiaan olin ns pakkelinaama.. Uutuuden into meni vähän yli 😁😁
Meikki ei todellakaan suojaa auringolta, muutenhan siinä lukisi ne kertoimet..
Voi vitsi tätä älykkyyden määrää..
Lue vaikka jostain mitä se UV-säteily on.
Käytän bb-voidetta, se suojaa samalla myös auringolta. Ei tarvitse talvella erikseen aurinkosuojaa. Olen ilman meikkiä vain jos en käy ollenkaan päivällä ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vitsi tätä älykkyyden määrää..Lue vaikka jostain mitä se UV-säteily on.
Niissä lukee ne kertoimet.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa selittää kaikille että ei väsytä, en ole sairas, eikä minulla ole mikään hätänä. Näytän ihan kuolleelta ilman meikkiä. Silmänympärykset kuin pandalla, punoitusta siellä täällä, katkenneita verisuonia, näppyjä jne. Kun olen ilman meikkiä nii tutut kysyy oonko kipeä. Ja huom en meikkaa edes vahvasti.
Niin no tätähän se ap aloituksellaan juuri tarkoitti. Eli tuollaisia typeriä kysymyksiä ja kommentteja tulee, koska ihmiset eivät ole tottuneet näkemään paljasta ihoa, joka ei ole täydellinen. Tehdään juuri tuollaisia omituisia johtopäätöksiä, että toinen olisi muka epänormaali, jos EI ole siloitellut ihoaan täydelliseksi eli itseasiassa epänormaalin näköiseksi. Koska eihän kenellekään ole täysin virheetöntä ihoa.
Just äsken maikkarilla oli se pikkupönäkkä uutisten kailottaja ruudussa, ja voi jumalauta että oli vastenmielisen paljon pakkeloitu naama. Ja varsinkin ne silmät ! Kuin katuhuåraa olisi katsellut. Ylenannolla on kanssa se yksi vanha pesukarhun näköinen täti, josta tulee samat vibat.
Mikä helvetti siinä on että ei voi handlata sitä pakkelointia silleen kohtuuden kautta ?! Onko tosiaankin näillä meidän "niin hiton itsenäisillä & pystyvillä" naisilla huono omatunto ja itsetunto, ettei voi kohtuudella holvata sitä pakkelia ? Mistä te olette saaneet päähänne, että se voisi edes teoriassa olla mitenkään hyvännäköistä ? Jos ette osaa, niin antakaa ennemmin olla kokonaan ja jättäkää se niille naisille jotka sen osaavat.
En ole käyttänyt meikkejä moneen vuoteen. Ainoastaan aurinkopuuteria välttääkseni ne kyselyt kalpeudesta. Välillä koen suurta myötähäpeää kun tietyssä valossa kanssasisarten ihoilta näkyy meikkikerros selvästi. Olin epävarmempi silloin kun meikkasin, koska pelkäsin meikin erottuvan.
Nykyään iho on tosi hyvässä kunnossa. Näppylöitä ei ole ollut ollenkaan vaikka olen vielä reilusti alle kolmekymppinen. Punoituksetkin on jääneet kun iho ei ole ärtynyt. 
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vitsi tätä älykkyyden määrää..Lue vaikka jostain mitä se UV-säteily on.
No kyllä suojaa. Oot tainnu saada liikaa AV-säteilyä.
Mulla on arpinen ja erittäin epätasainen ja kirjava iho sekä jäätävän kokoiset ihohuokoset niin en todellakaan kehtaa näyttäytyä ilman meikkivoidetta. N38.
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt meikkejä moneen vuoteen. Ainoastaan aurinkopuuteria välttääkseni ne kyselyt kalpeudesta. Välillä koen suurta myötähäpeää kun tietyssä valossa kanssasisarten ihoilta näkyy meikkikerros selvästi. Olin epävarmempi silloin kun meikkasin, koska pelkäsin meikin erottuvan.
Nykyään iho on tosi hyvässä kunnossa. Näppylöitä ei ole ollut ollenkaan vaikka olen vielä reilusti alle kolmekymppinen. Punoituksetkin on jääneet kun iho ei ole ärtynyt.
Niin. Hirveän helppo se on olla ilman meikkivoiteita jos iho on tosi hyvässä kunnossa. Me emme ole kaikki niin onnekkaita. Ihossa voi olla hyvästä hoidosta huolimatta esim näkyviä arpia tai vaikkapa tuliluomi joita joku voi haluta piilottaa.
Tosi jännittävää, että henkilöitä, jotka eivät meikkaa häiritsee toisten meikkaaminen. Minä meikkaan, olen nuoresta pitäen meikannut ja meikkaan edelleen. Monelle saunapuhtaalle suosittelisin kyllä edes kevyttä meikkiä. Mutta kun tämäkin asia on jokaisen itsensä päätettävissä. Ei siitä meikkaamattomuudesta mitään kunniankruunua saa
Ei mitään uutta auringon alla!
https://fi.wikipedia.org/wiki/Muinaisen_Egyptin_pukeutumiskulttuuri
Vierailija kirjoitti:
Jos siitä tulee jollekulle parempi mieli niin mitä pahaa siinä on.
Jos se parempi mieli tulee siitä, että kokee (vain) siten itsensä muiden taholta hyväksytyksi. "Pahaa" on siis se, jos meikkaus johtuu ulkopuolisten paineiden aiheuttamasta häpeästä tai itsensä peittelyn tarpeesta. Tietysti monille tulee parempi mieli, kun muut eivät töllötä tai muuten tuomitse. Mutta samalla on ihmisiä, joille ei tulekaan pelkästään parempi mieli siitä, että kelpaa muille meikattuaan, jos ei itse hyväksy samoja kelpoisuuden kriteerejä (tasavärinen iho ym.) kuin ne tuomitsijat. Tulee vain sellainen olo, että alistuessaan vääränlaisiin vaatimuksiin itsekin tukee ja edistää noiden vaatimusten olemassaoloa.
Meikkaamisen ja meikkaamattomuuden pitäisi olla täysin vapaaehtoista. Vaikka kumpikin on laillista, niin aitoa vapauden tunnetta ei ole niin kauan, kun tulee tuomituksi siitä, jos meikkiä on tai ei ole.
"Monelle saunapuhtaalle suosittelisin kyllä edes kevyttä meikkiä."
Tosi jännittävää, että henkilöitä, jotka meikkaavat, häiritsee toisten meikkaamattomuus. Ei siitä meikkaamisesta mitään kunniankruunua saa. Mutta jotain tärkeää sillä ilmeisesti saavuttaa, kun niin moni pitää sitä rahan, ajan ja vaivan arvoisena.
En jaksa selittää kaikille että ei väsytä, en ole sairas, eikä minulla ole mikään hätänä. Näytän ihan kuolleelta ilman meikkiä. Silmänympärykset kuin pandalla, punoitusta siellä täällä, katkenneita verisuonia, näppyjä jne. Kun olen ilman meikkiä nii tutut kysyy oonko kipeä. Ja huom en meikkaa edes vahvasti.