Naiset käyttävät valtavasti meikki- ja peitevoiteita - miksi?
Nykynaiset ovat harmillisen vieraantuneita siitä, millaiselta iho oikeasti näyttää ilman kaikkia meikkikerroksia. Ikävintä, että lapset ja nuoret kasvavat tähän. Mitä pahaa punoituksessa on? Tai muissa ihon "virheissä"? Rypyissä?
Jos yhteiskunnan suunnalta ei tulisi painetta, meikkaisitko?
Kommentit (265)
Mä näytän ainakin sairaalta. Mulla on todella kalpea iho jossa punaisia läikkiä vanhoista finneistä sekä todella tummat silmänaluset. Meikin kanssa näytän jopa kauniilta.
Meikkaaminen on sitä naisten omaa rentouttavaa aikaa. Miehet harrastavat ja naiset meikkaavat, eikä tässä ole mitään pahaa.
Kun olisikin tasaisen värinen iho kuten vaikka miehelläni, joka ei juuri punoita jne mutta kun on erittäin vaalea, pisamainen ja punoittava couperosa iho jossa näkyy kaikki. Sitten lisätään vielä iän myötä ilmestyneet maksaläiskät ja ohuet rypyt otsassa. Iho on herkkä ja ohut mutta rasvoittuu ja kiiltää. Kaikki tunteet tulee ihosta lävitse ja kasvot on riemunkirjavat. En käytä silti meikkivoidetta kuin vain jos lähden vaikka kaupungille mutta iho vanhentaa minua 10 vuotta. Nuorena ihoni oli kuulas ja raikas mutta vanhemmiten ihan hirveä. Olkaa tasaihoiset onnellisia ihostanne!
Jokainen saa käyttää aikansa miten tahtoo. Naiset meikkaavat omaksi ilokseen ja miehet juovat olutta omaksi ilokseen. Näin tämä maailma pyörii.
Monet tuoreet äidit valittavat että aika ei riitä ja väsyttää. Silti he käyttävät hurjasti aikaa kun maskeeraavat itsestään täysin erinäköisen mitä ovat. Tämä on niin tuttu näky kaupungilla että sokeakin tämän tunnistaa.
Meikki parantaa ainakin minun itsetuntoa. Olen tosi ujo ja meikin kanssa on itsevarmempi olo kun olen ihmisten kanssa tekemisissä.
Kai meikkaaminen on naisille sama kun mies pelaa vaikka matsin pleikkaa. En ymmärrä, mutta kun niin moni tähän vapaa-aikaansa käyttää, niin onhan tuossa joku juju oltava.
Mulla on naama täynnä aknearpia ja tummat silmänaluset niin siksi käytän cc-voidetta päivittäin. Kivempi katsoa peiliin kun on tasainen iho ja mukavampi kulkea ihmisten ilmoilla kun ei ihmiset tuijota.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on naama täynnä aknearpia ja tummat silmänaluset niin siksi käytän cc-voidetta päivittäin. Kivempi katsoa peiliin kun on tasainen iho ja mukavampi kulkea ihmisten ilmoilla kun ei ihmiset tuijota.
Mitä tekisit jos olisit mies?
Vierailija kirjoitti:
Meikkaaminen on sitä naisten omaa rentouttavaa aikaa. Miehet harrastavat ja naiset meikkaavat, eikä tässä ole mitään pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa käyttää aikansa miten tahtoo. Naiset meikkaavat omaksi ilokseen ja miehet juovat olutta omaksi ilokseen. Näin tämä maailma pyörii.
(Sarkasmia?) En ole koskaan meikannut missään rentoutumismielessä, vaan näyttääkseni ihmisten ilmoilla siedettävämmältä. Olen yrittänyt, etten näyttäisi niin paljon rumemmalta kuin muut samassa ympäristössä.
Nykyään en meikkaa, koska en vain jaksa ja en saa siitä lisähyötyä näin työttömänä, jolta kukaan ei voi vaatia ns. siistiä ulkonäköä. Ehkä taas joskus "joudun" meikkaamaan, jos löydän itseni vaikkapa opiskelemasta ja tunnen painetta meikata. Nykyään tyydyn vain nyppimään ja sheivaamaan vääränlaisiksi luokiteltuja karvojani, mikä on ihan tarpeeksi ärsyttävää ja uuvuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Sarkasmia?) En ole koskaan meikannut missään rentoutumismielessä, vaan näyttääkseni ihmisten ilmoilla siedettävämmältä. Olen yrittänyt, etten näyttäisi niin paljon rumemmalta kuin muut samassa ympäristössä.
Nykyään en meikkaa, koska en vain jaksa ja en saa siitä lisähyötyä näin työttömänä, jolta kukaan ei voi vaatia ns. siistiä ulkonäköä. Ehkä taas joskus "joudun" meikkaamaan, jos löydän itseni vaikkapa opiskelemasta ja tunnen painetta meikata. Nykyään tyydyn vain nyppimään ja sheivaamaan vääränlaisiksi luokiteltuja karvojani, mikä on ihan tarpeeksi ärsyttävää ja uuvuttavaa.
Eihän tuo ole mitään sakasmia kun totta, tai ainakin ajankäytöllisesti. Meikkaamisen syyt ovat varmasti moninaiset, mutta naisen omaa aikaahan tuo meikkaus on.
Vierailija kirjoitti:
Meikki parantaa ainakin minun itsetuntoa. Olen tosi ujo ja meikin kanssa on itsevarmempi olo kun olen ihmisten kanssa tekemisissä.
Monet kertovat, että meikki lisää itsevarmuutta. Taidan kuulua vähemmistöön (?), kun minulla se vain lisää kiusallista itsetietoisuutta enkä osaa olla oikein oma itseni vaan jotenkin jäykistelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet kertovat, että meikki lisää itsevarmuutta. Taidan kuulua vähemmistöön (?), kun minulla se vain lisää kiusallista itsetietoisuutta enkä osaa olla oikein oma itseni vaan jotenkin jäykistelen.
Jotenkinon omituista miten itsetunto on silloin parempi kun ei näytä täysin itseltään. Onko se edes itsetunto vai jokin muu?
En jaksa meikata kuin juhliin tai muihin erityistilanteisiin. Tavallaan haluaisin lopettaa meikkaamisen kokonaan, mutta joskus tuntuu että asiaan kuuluu meikata. Ja kohottaahan se vähän itsetuntoa jos saa naamaa joskus tasaisemman väriseksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi? https://shareably.net/23-brides-before-after-makeup-transformation/?utm…
Pikkasen vähempikin määrä meikkiä kyllä riittäisi..
Se on kyllä totta, että meikillä saa ihmeitä aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämän vuoksi? https://shareably.net/23-brides-before-after-makeup-transformation/?utm…
Noissa jälkeen -kuvissa on kyllä myös photoshop laulanut.
Varsinainen humblebragketju, minä en meikkaa ollenkaan, kun olen niin luonnonkaunis.
Onko tuo meikkaus naisille vähän kuin harrastus, niin kuin vaikka salibany miehille? Monet tosin käyttävät tuohon enemmänkin aikaa.
Monella on myös kaupassa pakkelinaamari päässä. Eri