Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko parisuhde selvitä pettämisestä?

Vierailija
11.07.2019 |

Hei! Löytyykö tältä useamman vuoden parisuhteessa olleita, joiden mies on pettänyt ja pettämisestä on päästy yli? Kaipaisin kipeästi vertaistukea ja mahdollisia selviytymistarinoita.

Minulle selvisi eilen illalla aivan puskista, että mies on pettänyt viime lauantaina baari-illan jälkeen. Meidän parisuhde on kuitenkin ollut todella hyvä (???); kaksi tasapainoista aikuista ihmistä, kaikin puolin suhde ollut kunnossa. Myös mies on tätä mieltä. Ei osaakaan sanoa miksi on pettänyt. Ainut mitä tähän mennessä on järkeillyt syyksi, on "hetken huuma ja jännityksen tunne". Mies vaikuttaa olevan lähes yhtä rikki tapahtuneesta kuin minä.

Vielä mulla on selkeästi shokki päällä tilanteesta, enkä tiedä mitä ajatella. Heti, kun järkeilen eroasioita, tulee ajatus siitä että voiko tän tosiaan vaan yksinkertaisesti lopettaa tähän. Vaikka mies petti, tuntuu ajatus parisuhteen loppumisesta ihan tuskaisen pahalta. Tähän asti (n. 3v) mulla on ollut tosi hyvä olla.
Sitten taas kun pohdin mahdollisuutta työstää asiaa ja pyrkiä kohti anteeksiantoa ja tästä selviytymistä, tulee sellainen tunne, että se on vain itsensä huijaamista, sillä "kerran pettää, aina pettää".

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhteessa on molempien mielestä kaikki hyvin, niin tuollaiset puskista tulleet kännipettämiset ovat sellaisia juttuja, että ne eivät lopu, ellei lopeta runsasta alkoholinkäyttöä. Jos ihminen muuttuu alkoholin vaikutuksen alaisena aivan toisenlaiseksi ihmiseksi eikä kykene arvostamaan sitä mitä hänellä on, niin se on ongelma. Samalla tavalla moni väkivaltaisuuskin kuitataan vain viinan syyksi... Jos kykeni pettämään nyt, niin voi olla, että on kyennyt jo ennenkin ja kykenee myös tulevaisuudessa. Kaikki eivät todellakaan petä tai lyö viinaa saatuaan.

Vierailija
102/106 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun sain tietää exäni pettäneen minua pariinkiin otteeseen, niin minä petin takaisin, jonka jälkeen jätin hänet. Aion toistaa saman kaavan uudestaankin, jos saan kuulla nykyiseni pettäneen minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän paljon miehiä ja naisia, jotka ovat tulleet petetyksi siinä n. 3 vuoden kohdalla ennen, kuin on perustettu perhettä, otettu yhteistä asuntolainaa, menty naimisiin jne. Jostain kumman syystä ollaan annettu anteeksi ja sitten ollaan perustettu perhe, menty naimisiin, ostettu yhteinen asunto ja SITTEN nämä ongelmat vasta tuleekin esille! Kaivellaan vanhoja, petetään uudestaan ja/tai tämä petetty pettää, ei ole täyttä luottamusta, ollaan aivan sekaisin ja sitten lopulta erotaan, kun lapset ovat pieniä. Tuo yksikin hairahdus tuhoaa kyllä koko parisuhteen luottamuksen, ellei se petetty ole todellinen teräshermo.

Vierailija
104/106 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en henkilökohtaisesti pystyisi olemaan miehen kanssa, jolle en riitä. Jos minä en pysty täyttämään hänen halujaan tai jännityksen tunnetta, niin ei hän sitten ole oikea minulle enkä minä hänelle.

Vierailija
105/106 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

uåp

Vierailija
106/106 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi