Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te nuoret työharjoittelussa olevat opiskelijat, tutustukaa oikeasti työkavereihin

Vierailija
12.06.2019 |

En käsitä. Meillä useampi nuorehko korkeakouluopiskelija kesätöissä. Eivät puhu mitään muuta, kuin pakollisen pahan. Ei mitään kontaktia oteta muihin. Itse sain jatkopestin ja sen jälkeen vakkaripaikan inssinä ihan vain sillä, että harjoitteluaikana tulin hyvin juttuu muiden kanssa. Suosittelivat sitten jatkoonkin. Työ kuitenkin sellaista, joka vaatii hyvät vuorovaikutustaidot. Yksi työnjohtoharjoittelija ei puhu oikein mitään, oon kuullu sen ehkä 20 sanaa puhuvan tämän kesän aikana. Onko tässä joku sukupolvien välinen kuilu, kun me vakkarit ollaan yli 30, osa yli 40 vaa ja nuoremmat luokkaa 20? Vai kokevatko he, että tämä on vain kesätyö. Ei ole mielenkiintoa jutella noille urpoille. Tiedetään jo nyt, ketkä nykyisestä kesätyöntekijöistä otetaan seuraavallekin kesälle.

Kommentit (174)

Vierailija
61/174 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis valitsette kesäduunarit sen perusteella kuka juttelee vakkareille eniten? Ei taida olla kovin high-tech-paikka

Tarkoitan tällä siis sitä, että työn yksi vaatimus on hyvät vuorovaikutustaidot ja tiimityö. On osattava tehdä yhteistyötä. On osattava avata suunsa. Osa tehtävistäkin on sellaisia, joissa on vastuussa muiden turvallisuudesta esimiesasemassa. Se vaatii tietynlaista auktoriteettia. Hiljaisemmat eivät tahdo pärjätä. 

ap

Eri asia saako suunsa auki työtehtävissä vai juoruaako kanssasi kahvihuoneessa.

Tunnistettu jatkaa, 🤔

Vierailija
62/174 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puhumattomuus on tosi huonoa käytöstä. Voi olla introvertti ja silti osata käyttäytyä. Ai että inhoan mieheni lasta jonka suurin saavutus tähän päivään mennessä oma-aloitteiseen kommunikointiin on ynähdys ”mmm” mikä on ilmeisesti moi.

Narsistisena vastailee kyllä itsestään esitettyihin kysymyksiin mutta ei kysy muilta mitään, ei katso, ei puhu.

Käytöstavat siltä puuttuu ei muuta, ja ei tosiaan ole töissä, ikää 22.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/174 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mä käyn vain töissä. Muut ihmiset eivät kiinnosta.

Joo ja sen huomaa. Ei sinusta kukaan tykkääkään.

Vierailija
64/174 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mä käyn vain töissä. Muut ihmiset eivät kiinnosta.

Joo ja sen huomaa. Ei sinusta kukaan tykkääkään.

Ei välttämättä sustakaan.

Vierailija
65/174 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän työpaikassa arvokkaimmat työtä koskevat tiedot kuulee kahvipöytöjuoruina muutamalta elämäänsä kyllästyneeltä 60+ sihteeriltä. Nämä akat on ihan älyttömän raskasta seuraa, eivät muuta tee kuin valittavat kaikesta, mutta pakko on istua saman kahvipöydän ääressä, koska muuten olisin ihan pihalla siitä mitä firman hallintoportaassa on kulloinkin meneillään.

Vierailija
66/174 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt, miten niin monet tässä ketjussa tuntuvat ajattelevan työkavereihin tutustumishalun ja sosiaalisen kyvykkyyden korreloivan keskenään. Voi olla todella hyvä työntekijä, vaikka ei haluaisikaan ystäviä työpaikalta.

En ymmärrä, miksi työkavereille pitäisi avautua juhannussuunnitelmistaan, harrastuksistaan tai vaikka perhesuhteistaan, jollei niin halua. Siitä huolimatta voi toivottaa hyvää huomenta ja hoitaa työhön liittyvät tiimi- tai asiakaspalvelutilanteet erinomaisesti. Jotkut haluavat hoitaa ystävyyssuhteensa työajan ulkopuolella, ja se heille sallittakoon.

Vierailija
67/174 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olen huomannut että osa ei tuntuisi ymmärtävän normaalia puhetta ja selviä ohjeita. Tulee välillä olo että pakoillaan työtehtäviä ja seisoskellaan että joskus päässä syttyisi valo ja ymmärrys tehdä jotain.

Kyllä minä odotan että tekijä osoittaa aktiivisuutta kysymällä työtehtävistä. Hirveästi ei viitsi paimentaa mykkäkoululaisia. Minulla on omatkin työt tehtävänä ja tarkoitus ei ole jäädä ylitöihin sen takia että homma sakkaa, kun ei tieto kulje ja kommunikaatiota ei synny.

Jos töihin tullaan niin pitää osata puhua ja kysellä.

Muutenkin outoa että minun pitää opastaa muita, kun en saa edes mitään opastuslisää ja ei ole koulutusta opastamisessa.

Siinä mielessä harjoittelijoista on vaan harmia ja työmaa seisoo. Ihmettelen kyllä miksi säästetään näissä asioissa, kun olisi ihan osaavaakin porukkaa työttömänä.

Ei vaan ilmeisesti haluta maksaa kunnon palkkaa työntekijöistä jotka on puolet tehokkaampia ja omatoimisempia?

Vierailija
68/174 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

🎉

Vierailija
69/174 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen olen huomannut että osa ei tuntuisi ymmärtävän normaalia puhetta ja selviä ohjeita. Tulee välillä olo että pakoillaan työtehtäviä ja seisoskellaan että joskus päässä syttyisi valo ja ymmärrys tehdä jotain.

Kyllä minä odotan että tekijä osoittaa aktiivisuutta kysymällä työtehtävistä. Hirveästi ei viitsi paimentaa mykkäkoululaisia. Minulla on omatkin työt tehtävänä ja tarkoitus ei ole jäädä ylitöihin sen takia että homma sakkaa, kun ei tieto kulje ja kommunikaatiota ei synny.

Muutenkin outoa että minun pitää opastaa muita, kun en saa edes mitään opastuslisää ja ei ole koulutusta opastamisessa.

Siinä mielessä harjoittelijoista on vaan harmia ja työmaa seisoo. Ihmettelen kyllä miksi säästetään näissä asioissa, kun olisi ihan osaavaakin porukkaa työttömänä.

Ei vaan ilmeisesti haluta maksaa kunnon palkkaa työntekijöistä jotka on puolet tehokkaampia ja omatoimisempia?

Rahastahan se kiikastaa. Ole hyvä: 💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰

Vierailija
70/174 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen järkyttynyt, miten niin monet tässä ketjussa tuntuvat ajattelevan työkavereihin tutustumishalun ja sosiaalisen kyvykkyyden korreloivan keskenään. Voi olla todella hyvä työntekijä, vaikka ei haluaisikaan ystäviä työpaikalta.

En ymmärrä, miksi työkavereille pitäisi avautua juhannussuunnitelmistaan, harrastuksistaan tai vaikka perhesuhteistaan, jollei niin halua. Siitä huolimatta voi toivottaa hyvää huomenta ja hoitaa työhön liittyvät tiimi- tai asiakaspalvelutilanteet erinomaisesti. Jotkut haluavat hoitaa ystävyyssuhteensa työajan ulkopuolella, ja se heille sallittakoon.

Joo joo. Tuo on ihan hyvä argumentti. Valitettavasti vaan ne jotka ei puhu, ei myöskään toimi joukkueena työmaalla. Eivät tiedota työasioista ja tieto ei vaan yksinkertaisesti kulje.

Jos toimitaan työmaalla jossa pelataan tiiminä, niin puhumaan on vaan opeteltava.

Yleensä ne puheliaat hoitaa hommat nopeasti ja tehokkaasti samalla kun puhuu muutakin kuin työasioita.

Tykkäsi siitä tai ei, mutta näin se vaan yleensä on.

Ei ole pakko puhua paskaa, mutta työasioista on tiedon liikuttava. Valitettavasti työnjohtokin on usein sellaista ettei tieto kulje tehokkaasti. Irvokkainta tässä on se että elämme aikaa, jossa tiedon välitys pitäisi olla nopeaa ja vaivatonta.

Kyllä se ihmisissä on sitten vika kun tieto ei kulkeudu.

Vierailija
71/174 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelijat on riesa vakkareille.

Parempi olisi että ne laitettaisi kuorimaan perunoita kellariin koko kesäksi, niin ei tarvitsisi puhua kenellekään huomentakaan.

Vierailija
72/174 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo joo. Tuo on ihan hyvä argumentti. Valitettavasti vaan ne jotka ei puhu, ei myöskään toimi joukkueena työmaalla. Eivät tiedota työasioista ja tieto ei vaan yksinkertaisesti kulje.

Jos toimitaan työmaalla jossa pelataan tiiminä, niin puhumaan on vaan opeteltava.

Yleensä ne puheliaat hoitaa hommat nopeasti ja tehokkaasti samalla kun puhuu muutakin kuin työasioita.

Tykkäsi siitä tai ei, mutta näin se vaan yleensä on.

Ei ole pakko puhua paskaa, mutta työasioista on tiedon liikuttava. Valitettavasti työnjohtokin on usein sellaista ettei tieto kulje tehokkaasti. Irvokkainta tässä on se että elämme aikaa, jossa tiedon välitys pitäisi olla nopeaa ja vaivatonta.

Kyllä se ihmisissä on sitten vika kun tieto ei kulkeudu.

Puheliaat on nopeimpia ja tehokkaimpia. Työnjohtajien silmissä he tosin eivät ole miellyttävintä porukkaa, koska viihtyvät hymyillen töissä paskaa puhuen samalla kun hommat luistaa.

Kyse on siitä että työ ei saa olla kivaa ja luterilaisesti on kärsittävä tuppisuina.

Tämähän kelpaa hyvin niille jotka eivät osaa edes tervehtiä aamulla muita työntekijöitä.

Vierailija
73/174 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Y

Vierailija
74/174 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketju pitäisi päättää tähän. Pelkkää tappelua ja henk. koht. menemistä, ilman kykyä ymmärtää toisia osapuolia. Aamen.

Vierailija
75/174 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketju pitäisi päättää tähän. Pelkkää tappelua ja henk. koht. menemistä, ilman kykyä ymmärtää toisia osapuolia. Aamen.

*tämä

Vierailija
76/174 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahastahan se kiikastaa. Ole hyvä: 💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰

Rahasta se aina kiikastaa. Sitä on kapitalismi.

Sosialismissa vähän eri. Minä olen sosialisti, mutta pelaan nyt näillä säännöillä mitkä on.

Eli sitä rahaa pitää maksaa erikseen, jos vakkari laitetaan ohjaamaan kesätyöharjoittelijoita. Siinä kuitenkin otetaan lapsista vastuuta.

Turha odottaa täyttä työpanosta ohjaamisesta, jos siitä ei tule tuntuvia lisiä.

Vierailija
77/174 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän aihetta sivuten, minä kyllä olettaisin, että työnantaja tietää mihin työntekijää tarvitsee ja osaa ottaa hyödyn irti. Jos on sovittu, että teen x ja y, niin en minä osaa lukea ajatuksia, että pitäisi tehdä myös asia ö. Jos ei ole edes sanottu, että "suunnittele sinä noheva nuori meidän asia ö ajan tasalle". Ja työnkuva vielä sellainen tukihenkilön työ, että tarpeen ja aloitteen pitäisi kyllä tulla siltä taholta, jota autan. En voi omin päin alkaa päivittää hinnastoa, tms. Voi jessus. Ihmetellään selän takana, ei viitsitä ottaa puheeksi. Ihan kuin olisin vajaaälyinen tai tahallani ilkeä.

Joo, en enää oleta yhtään mitään.

Vierailija
78/174 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

☠️

Vierailija
79/174 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:LLE

et saa viestiä täällä perille. Ei fiksut, hyvät nuoret työntekijät täällä luuraa.

Täällä on vain katkeria akkoja joilla ei ole työkavereita, ainoastaan henkilöitä jotka ovat samassa kustannuspaikassa.

Itse ymmärrän kyllä pointtisi ja olen samaa mieltä, tosin en ole kohderyhmääsi (kesätyöläinen)

Väärin. Ihme oletuksia taas.

Oikein, ei mikään ihme oletus

Vierailija
80/174 |
12.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän aihetta sivuten, minä kyllä olettaisin, että työnantaja tietää mihin työntekijää tarvitsee ja osaa ottaa hyödyn irti. Jos on sovittu, että teen x ja y, niin en minä osaa lukea ajatuksia, että pitäisi tehdä myös asia ö. Jos ei ole edes sanottu, että "suunnittele sinä noheva nuori meidän asia ö ajan tasalle". Ja työnkuva vielä sellainen tukihenkilön työ, että tarpeen ja aloitteen pitäisi kyllä tulla siltä taholta, jota autan. En voi omin päin alkaa päivittää hinnastoa, tms. Voi jessus. Ihmetellään selän takana, ei viitsitä ottaa puheeksi. Ihan kuin olisin vajaaälyinen tai tahallani ilkeä.

Joo, en enää oleta yhtään mitään.

Osaat varmasti kysellä asioista apua?

Tuskin tarvitsee kolmea kertaa näyttää samaa asiaa ja toistaa samat asiat että homma alkaa kulkemaan itsestään.

Minä nimittäin tulkitsen asian niin että jos mun pitää sanoa asiasta useasti tai näyttää asia useasti, että et ole silloin kelvollinen tekemään työtehtävääsi. Et siis osaa tarjota osaamistasi ja tehdä vaihtokauppaa.

Sun on hyvä ihminen myytävä sun taitoja ja monipuolisuuttas. Sä myyt itteäs ja vanhemmat kolleegat kyllä juttelee pomon kanssa susta ja sun osaamisen tasosta.

Joten hikoile hyvä mies henkes edestä. Muuten sun tilalle palkataan joku muu.

Jos joku palkataan töihin, niin sille on tarvetta ja tiimin on toimittava. Ei sinne hyväntekeväisyydestä ketään palkata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän