Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävän kanssa viihteellä. Ystävä petti puolisoaan. Mitäs nyt?

Vierailija
12.06.2019 |

Perheellinen hän kuin minäkin, jos sillä on väliä.

En tiedä onko koskaan ennen tehnyt noin.

Omat ajatukset on aivan sekaisin, minulla kun ei ole mitään kokemusta pettämisestä enkä ole koskaan ajatellut että joku lähipiirissäni tekisi jotain tuollaista. :O Olen kai viattomassa kuplassani mutta silti on vaikea suhtautua tähän. Pettikö hän tavallaan myös perheensä tai minut? Ainakin minusta tuntuu että voiko häneen enää luottaa ja että hän onkin joku toinen ihminen kuin ennen. Pitääkö kertoa hänen puolisolleen, saanko kertoa edes omalleni?

Kommentit (342)

Vierailija
181/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pettäminen ja seksi muiden kanssa ei ole mikään iso juttu, niin miksi ystävän pitäisi pitää se salassa. Itse olen ajatellut aina, että jos se ei ole iso juttu, niin ei sitä tarvitse muiden salatakkaan. Joten siitä voi rupatella ihan samalla tavalla muiden kanssa, kuin jostain paidan ostamisesta.

Jos se olisi kovin supisupijuttu, niin ystävä pettäisi ukkoaan sillä tavalla, ettei kaverit saisi tietää.

Vierailija
182/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tarvitse elämääni h..ria..enkä valehtelijoita ja paskanjauhajia..en pidä niistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jatkat elämääsi

Vierailija
184/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jatkat elämääsi

Vierailija
185/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät hänen pettäneen? Katoitko vieressä heidän sekstailuaan?

Vierailija
186/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pettäminen ja seksi muiden kanssa ei ole mikään iso juttu, niin miksi ystävän pitäisi pitää se salassa. Itse olen ajatellut aina, että jos se ei ole iso juttu, niin ei sitä tarvitse muiden salatakkaan. Joten siitä voi rupatella ihan samalla tavalla muiden kanssa, kuin jostain paidan ostamisesta.

Jos se olisi kovin supisupijuttu, niin ystävä pettäisi ukkoaan sillä tavalla, ettei kaverit saisi tietää.

Ei ole tapana juoruilla toisten asioista, ei edes hänen jostain paidan ostamisesta. Jokainen kertokoot itse omat asiansa. 

Vierailija
187/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tilanteessa, jossa ystäväpariskunnan vaimo kertoi minulle sivusuhteestaan. Luottamuksellisesti.

Olin ystävä molempien puolisoiden kanssa, suurin piirtein yhtä pitkäaikainenkin ystävä. Olin (olen) heidän lastensa kummi.

Olin tosi järkyttynyt ystävättäreni kertomuksesta. Viikon asioita pähkittyäni ja uudestaan tavatessani ystävättäreni kerroin hänelle tunteistani. Miten epäreilusti hän asetti minut kantamaan salaisuutta jota en halua kantaa, miten hän tavallaan haittasi ystävyyttäni puolisonsa (miespuolisen) kanssa. Ystävättäreni loukkaantui, mutta välit eivät menneet kyllä koskaan. 

Ystävätär lopetti sivusuhteensa. Muutamaa vuotta myöhemmin hänen miehensä epäili ystävätärtä sivusuhteesta, jota ei silloin ollut. Flirttiä sen sijaan oli vaimolla ollut tämän vieraan miehen kanssa. Tilanne johti aviokriisiin, jolloin vaimo tunnusti sen aiemman pettämisensä. Hän kertoi myös sen, että minä olin tiennyt ja moittinut häntä (en olisi välttämättä halunnut tätäkään, mutta näköjään sitä joutuu sotkeutumaan toisten suhteisiin kun läheisiä ollaan...)

Kumpikin pyrki kriisin aikoina uskoutumaan minulle. Otin puolisoni tuekseni, juteltiin noiden kanssa neljästään ja sovittiin että nyt selvittävät tilanteensa ja mahdollisesti hakevat parisuhdeterapeuttia. Kerroimme myös, mitä piirteitä ja asioita me arvostamme ja ihailemme heidän parisuhteessaan.

Emme ole mitenkään päivittäin tapaamassa yleensäkään, tuolloin asuimmekin 50 päässä. Muutama kuukausi myöhemmin ilmeni, että olivat asiansa setvineet, jatkoivat yhdessä. Tuosta kriisistä on nyt jo 10 v, ovat edelleen yhdessä.

Mutta vaikea tilanne ystävälle. Tuossa tilanteessa täytyy olla rohkea, miettiä omat arvonsa toisaalta, lojaliteettinsa kuhunkin suuntaan toisaalta... itselleni aika tärkeä asia oli kummilapseni etu. 

Vierailija
188/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä miehellä on oikeus tietää, millaisen naisen kanssa on yhdessä ja tehdä omat valintansa totuuteen perustuen. Julmaa jättää joku elämään valheessa.

Luulenpa ettei moni haluaisi edes kuulla jostain kännisekoilusta, jos muuten suhde on hyvä.

Eriasia, jos on vakavammasta kyse ja elää tyyliin kaksoiselämää. 

Vierailija
189/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrant kirjoitti:

Moraalinen velvollisuus on kertoa, sillä kuinka moni haluaisi elää kumppanin kanssa tietämättä tämän pettämisestä. Yleensä normaali ihminen ei voisi tulla toimeen tiedon kanssa, että on itse pettänyt. Psykot, sosiopaatit, keskenkasvuiset ja narsistit ovat lista erikseen, mutta tämä ei koskekaan heitä, heille on ihan oma paikka varattuna.

”Moraalinen velvollisuus” voivittu. Kerrotko myös jos ystäväsi ajaa ylinopeutta, kävelee päin punaisia, ottaa buffasta sämpylän mukaansa tms? Moraalitonta sellainenkin on.

Vierailija
190/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään nimessä en suostuisi sellaiseen, etten muka saisi asiasta keskustella puolisoni kanssa. Ystävät ei mene puolison ohi. Ja varsinkaan kukaan ystävä ei määrää mistä minä saan parisuhteessani keskustella. Sehän toisi ongelmia minun parisuhteeseeni, eikä siitä ole kenellekään mitään hyötyä että molemmat pilaavat parisuhteensa vain siksi että toinen on tehnyt tahallaan väärin.

Toisekseen, maku menisi tähän ystävään. En haluaisi enää nähdä. En näe mitään syytä miksi pitäisi jotenkin keksiä tekosyitä tms. ihan suoraan sanoisin omalle puolisolle ja miksei kaverinkin puolisolle että miksi en halua nähdä.

Minä taas ajattelisin puolisoni parasta enkä sen takia kertoisi hänelle mitään. Miksi sotkea hänetkin sotkuun mukaan? 

Vierailija
191/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän avoimessa suhteessa, mutta kukaan muu ei tiedä koska mielestämme se on meidän parisuhteen välinen asia, ei muiden. Näin eläviä on muitakin, tiedän ja kokemusta on useista "pettäjistä" tai joksi heitä kutsutaan, koska ei tiedetä, että elävätkin avoimessa suhteessa.

Kaikille seksi ei ole niin intiimiä ja vai yhteen parisuhteeseen kuuluva asia vaan sitä voi ilolla harrastaa muidenkin kanssa. Näin meilläkin ja tärkein kuitenkin on puolisoni, näin sen sydämessäni tunnen. Nautin siitä myös että puolisoni saa nauttia seksistä myös muiden kanssa. Mikä ilmainen nautinto meille aikuisille tässä elämässä!

Ja meillä avoimissa suhteissa elävillä ei ole mitään vastuuta kertoa muille tavastamme elää näin.

Vierailija
192/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän avoimessa suhteessa, mutta kukaan muu ei tiedä koska mielestämme se on meidän parisuhteen välinen asia, ei muiden. Näin eläviä on muitakin, tiedän ja kokemusta on useista "pettäjistä" tai joksi heitä kutsutaan, koska ei tiedetä, että elävätkin avoimessa suhteessa.

Kaikille seksi ei ole niin intiimiä ja vai yhteen parisuhteeseen kuuluva asia vaan sitä voi ilolla harrastaa muidenkin kanssa. Näin meilläkin ja tärkein kuitenkin on puolisoni, näin sen sydämessäni tunnen. Nautin siitä myös että puolisoni saa nauttia seksistä myös muiden kanssa. Mikä ilmainen nautinto meille aikuisille tässä elämässä!

Ja meillä avoimissa suhteissa elävillä ei ole mitään vastuuta kertoa muille tavastamme elää näin.

Jos homma on ok, niin mikä ongelma siinä sitten olisi, että joku kertoisi sinulle miehesi olleen toisen naisen kanssa?

Vierailija
193/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos homma on ok, niin mikä ongelma siinä sitten olisi, että joku kertoisi sinulle miehesi olleen toisen naisen kanssa?

Jos sinä Ulla Taalasmaa menisit kiiluvin silmin juoruamaan kaverillesi että hänen miehensä on nähty toisen naisen kanssa niin olisit varmaan tosi pettynyt jos sinulle vastattaisiin vain ”ai jaa” eikä alettaisi selitellä että on avoin suhde? Tai jos sanottaisiinkin niin sehän ei sinun ahtaaseen mieleesi sopisi vaan menisit juoruamaan seuraavalle tuttavalle että noilla ei ole normaali suhde kun saavat panna ketä vaan. Ainoastaan sinun käsityksesi moraalista on ainoa oikea ja paheksut kaikkea mikä poikkeaa siitä.

Vierailija
194/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tapaa petti? Jutteli, halaili, tanssi, suuteli, pani?

Vierailija
195/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ihmisiä jotka pettää. Itsellenikin voisi käydä niin, vaikka ei ole vielä kertaakaan käynyt. Pitkissä suhteissa nyt vain käy sellaista ja varsinkin pikkulapsivaiheessa. Toinen ei humioi ja halua. Ei se hyödytä mitään, että käydään juttelemassa ammattilaisen kanssa, kun toinen ei halua ja on ärsyttävä ja ilkeä. Tämä puolin ja toisin. Aina se haluavampi ihminen joutuu tekemään kompromissin ja alentamaan omia kriteerejä. Sekään ei ole reilia. Joten en yhtään ihmettele, että jos saa vähän, ei ollenkaan tai todella huonoa alkaa katselemaan vieraisiin pöytiin. Mielestäni näissä tilanteissa kukaan ei ole oikeutettu mennä päsmäröimään omaa hyvyyttään, kun ei ole pettänyt. Varmasti pettäisit samassa tilanteessa. Se kertoo ihmisten tyhmyydestä ja empatian puutteesta, kun ei osata nähdä asioita monelta kantilta. Ns. Mutsavalkoinen ajatusmaailma ja ehkä vähän yksinkertainen ihmisenä. Tai nuori ihminen tai sellainen jolta puuttuu todellista elämänkokemusta. Rakkaus kuolee aina, jos sitä ei hoida. N ussikaa toisianne, jos kerta rakastatte sitä puilisoanne. Jos ette, niin olkaa valmiita kantamaan seuraukset. Ihminen jota kohdellaan huonosti ei aina tee viisaita päätöksiä. Ero olisi järkevää, mutta kuinka moni oikeasti pystyy tuosta vain pienten lasten kanssa eroamaan. Parisuhde on oikeastaan vain taloudellinen liitto. Ei siinä mitään rakkautta ole pitkällä tähtäimellä ainakaan.

Vierailija
196/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tilanteessa, jossa ystäväpariskunnan vaimo kertoi minulle sivusuhteestaan. Luottamuksellisesti.

Olin ystävä molempien puolisoiden kanssa, suurin piirtein yhtä pitkäaikainenkin ystävä. Olin (olen) heidän lastensa kummi.

Olin tosi järkyttynyt ystävättäreni kertomuksesta. Viikon asioita pähkittyäni ja uudestaan tavatessani ystävättäreni kerroin hänelle tunteistani. Miten epäreilusti hän asetti minut kantamaan salaisuutta jota en halua kantaa, miten hän tavallaan haittasi ystävyyttäni puolisonsa (miespuolisen) kanssa. Ystävättäreni loukkaantui, mutta välit eivät menneet kyllä koskaan. 

Ystävätär lopetti sivusuhteensa. Muutamaa vuotta myöhemmin hänen miehensä epäili ystävätärtä sivusuhteesta, jota ei silloin ollut. Flirttiä sen sijaan oli vaimolla ollut tämän vieraan miehen kanssa. Tilanne johti aviokriisiin, jolloin vaimo tunnusti sen aiemman pettämisensä. Hän kertoi myös sen, että minä olin tiennyt ja moittinut häntä (en olisi välttämättä halunnut tätäkään, mutta näköjään sitä joutuu sotkeutumaan toisten suhteisiin kun läheisiä ollaan...)

Kumpikin pyrki kriisin aikoina uskoutumaan minulle. Otin puolisoni tuekseni, juteltiin noiden kanssa neljästään ja sovittiin että nyt selvittävät tilanteensa ja mahdollisesti hakevat parisuhdeterapeuttia. Kerroimme myös, mitä piirteitä ja asioita me arvostamme ja ihailemme heidän parisuhteessaan.

Emme ole mitenkään päivittäin tapaamassa yleensäkään, tuolloin asuimmekin 50 päässä. Muutama kuukausi myöhemmin ilmeni, että olivat asiansa setvineet, jatkoivat yhdessä. Tuosta kriisistä on nyt jo 10 v, ovat edelleen yhdessä.

Mutta vaikea tilanne ystävälle. Tuossa tilanteessa täytyy olla rohkea, miettiä omat arvonsa toisaalta, lojaliteettinsa kuhunkin suuntaan toisaalta... itselleni aika tärkeä asia oli kummilapseni etu. 

Just tuollaiseen sietämättömään össönsössötykseen en haluaisi osallistua. Jos joku pettää, se on hänen ongelmansa, eikä kuulu minulle enkä halua siihen osallistua enkä kertoa kenellekään ja mielellään en halua edes tietääkään.

Jos joku siitä kyselisi, niin mitään en tietäisi enkä ole huomannut mitään outoa. Pettäminen ei ole rikos ja jokainen selvittäköön omat sotkunsa.

Vierailija
197/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa miten kovalla kiireellä nämä petoksiin taipuvaiset ihmiset kommentoivat aloittajalle, kuinka hänen ei kuulu muka kertoa asiasta kenellekään.

Aloittaja, mikäli asia oikeasti häiritsee sinua ja koet tarpeelliseksi kertoa puolisollesi tai jopa ystäväsi puolisolle , niin sinulla on siihen täysi oikeus. Ystäväsi asetti sinut toiminnallaan todella kurjaan tilanteeseen, ja sinun tulee toimia nyt juuri niinkuin itsellesi sopii parhaiten.

Niinpä niin, itsekkyyshän se todella ensisijaisesti tyydytettävä tarve on 😂

Mitä tarkoitusta kertominen palvelee? Mitä hyvää se aiheuttaa? Ilahtuuko joku?

Tulkitsen näin: ap on ihastunut ystävänsä puolisoon ja kuvittelee saavansa tämän itselleen. Ei tajua olevansa juoruakka ja kateellinen jämä.

Vierailija
198/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos ystävällä on puolison kanssa avoin suhde? Tunnen monia, joilla on, koska seksuaaliset tarpeet vaihtelevat ja on toisenkin laisia ihmisiä kuin seksuaalikielteiset ja -foobiset av-mammat.

Moralisointi sujuu tyhmiltä hyvin, mutta omien motiivien analyysi heikosti. Ollaanko vähän siihen ystävän puolisoon päin kallellaan, kun on itse jääty ilman? Haistan ilmiselvää KATEUTTA.

Vierailija
199/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulkku kertoo, viisas ei ole tietävinään.

Vierailija
200/342 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen saattaa piristää suhdetta. Kaveri ihastui mieheensä uudelleen, kun mies kävi vieraissa. Yhtäkkiä olikin hyvä mies, ja seksi alkoi kaverillekin maistua. Piti miestään itsestäänselvyytenä siihen asti.