Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Martta Holmbergin satoihin työhakemuksiin ei vastattu mitään - Norjassa sai heti palkkatyön ensimmäisellä työhakemuksella

Vierailija
22.06.2026 |

https://www.hs.fi/suomi/art-2000012067073.html

 

Taas todiste siitä että mitään eurooppalaista lamaa ei ole olemassakaan. Suomi vain on persläpi. Nuorten ja etenkin vastavalmistuneiden kannatta hylätä Suomi ja rakentaa hyvä elämä muualla.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että jutussa mainittu suomalainen tapa olla edes ilmoittamatta palkkaa hakuprofiilissa (jotta voidaan vaivihkaa ehdottaa jotain nollapalkkaa tai kevytyrittäjyyttä aivan haastiksen lopulla) on laillinen.

 

Pitäisi tännekin saada tuo lakisääteinen pakko ilmoittaa kuukausipalkka avoimesti. Taitaisi pudota avoimien paikkojen määrä 90% vielä nykyiseltä alhaiselta tasolta.

Vierailija
2/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee. Tähän Suomi on mennyt.

 

Kateellisten Suomessa työntekijöistä ei pidetä huolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ihan dementoitunut meininki, puhutaan jostain orjatyön järjestämisestä, kierretään työnantajavelvoitteita, pyritään romuttamaan palkat samalla kun muu Eurooppa palkkaa ihan normaaleihin töihin tavallisia ihmisiä jotka hakevat töitä.

Vierailija
4/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääh. Kannattaa nauttia elämästä ja odottaa, että boomervetoiset, aggressiivisuuteen ja muihin kestämättömiin toimintamalleihin perustuvat yritykset kaatuvat omaan mahdottomuuteensa.

Vierailija
5/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän se EK ja muut haluavat että työntekijät kilpailevat työpaikoista ja jos haluaa ohi kilpailun pitää olla suhteita. 

Vierailija
6/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että jutussa mainittu suomalainen tapa olla edes ilmoittamatta palkkaa hakuprofiilissa (jotta voidaan vaivihkaa ehdottaa jotain nollapalkkaa tai kevytyrittäjyyttä aivan haastiksen lopulla) on laillinen.

 

Pitäisi tännekin saada tuo lakisääteinen pakko ilmoittaa kuukausipalkka avoimesti. Taitaisi pudota avoimien paikkojen määrä 90% vielä nykyiseltä alhaiselta tasolta.

Kyllä se taitaa olla tulossa ellei ole jo pakollinen. Itsekin huomasin tällaisen paikan juuri omalla alalla, joka on aika vanhentunut vieläpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo palkan kirjoittaminen työpaikkailmoitukseen tulisi olla jo pakollista. Edes haarukkana tai mitä TES:siä noudatetaan.

Vierailija
8/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit aina kommentoivat näihin, että nyt on hyvä olla ulkomailla töissä ja sitten palata Suomeen perhettä perustamaan ja muutenkin takaisin töihin Suomeen kun Suomen tilanne paranee. 

Ei se parane eikä Suomeen kannata palata ollenkaan. Parempi jäädä suosiolla ulkomailla loppuiäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen sosialismin tulosta vuosikymmenten ajalta. Täällä kellään ei saa olla enempää rahaa, joten harvalla varaa perustaa yritys, joka kykenisi palkkaamaan väkeä riittävällä palkalla. Ilman pääomaa (plus osaava työvoima ja raaka-aineet) ei saavuteta talouskasvua, ensimmäinen asia joka Aallossa. Tosin Sorsa-säätiön mukaan hyvinvointi perustuu kovaan verotukseen ja laiskuuteen.

Vierailija
10/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit aina kommentoivat näihin, että nyt on hyvä olla ulkomailla töissä ja sitten palata Suomeen perhettä perustamaan ja muutenkin takaisin töihin Suomeen kun Suomen tilanne paranee. 

Ei se parane eikä Suomeen kannata palata ollenkaan. Parempi jäädä suosiolla ulkomailla loppuiäksi.

No tämä ei ainkaan Suomen tilannetta paranna, jos verot maksetaan uökomaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit aina kommentoivat näihin, että nyt on hyvä olla ulkomailla töissä ja sitten palata Suomeen perhettä perustamaan ja muutenkin takaisin töihin Suomeen kun Suomen tilanne paranee. 

Ei se parane eikä Suomeen kannata palata ollenkaan. Parempi jäädä suosiolla ulkomailla loppuiäksi.

No tämä ei ainkaan Suomen tilannetta paranna, jos verot maksetaan uökomaille.

No tietysti ulkomailla tapahtuvan työn verot maksetaan ulkomailla.

Ja työttömäksi he kuitenkin palaisivat Suomeen, se ei paranna yhtään mitään.

Vierailija
12/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyvä hallitusohjelma! Jallitusohjelma enemmänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhakuvelvoite on työnhakijan lisäksi valtava rasite myös yrityksille. Jos laitat työpaikan avoimeen haluun, sinne tulvii hakemuksia, jotka on kirjoitettu vain työnhakuvelvollisuuspykälän täyttämiseksi. Me tarvitsemme oikeita työnhakijoita. Niitä joilla on koulutus ja mielenkiinto tulla töihin. Siksi pyrimme etsimään työntekijöitä kautta rantain tiedustelemalla. Tätä vaan ei poliitikot ymmärrä. Työnhakuvelvoite voi toimia ainoastaan silloin,  jos maassa on todellinen työvoimapula. Suomessa ei ole, eikä todennäköisesti tule koskaan olemaankaan.

Vierailija
14/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa orjatyö on laillistettu ja siksi työnantajat eivät halua palkata vaan ottavat paljon mieluummin orjia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että jutussa mainittu suomalainen tapa olla edes ilmoittamatta palkkaa hakuprofiilissa (jotta voidaan vaivihkaa ehdottaa jotain nollapalkkaa tai kevytyrittäjyyttä aivan haastiksen lopulla) on laillinen.

 

Pitäisi tännekin saada tuo lakisääteinen pakko ilmoittaa kuukausipalkka avoimesti. Taitaisi pudota avoimien paikkojen määrä 90% vielä nykyiseltä alhaiselta tasolta.

Kyllä se taitaa olla tulossa ellei ole jo pakollinen. Itsekin huomasin tällaisen paikan juuri omalla alalla, joka on aika vanhentunut vieläpä.

Olis pitänyt jo tulla, mutta Suomi viivyttelee.

https://yle.fi/a/74-20222296?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

Vierailija
16/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia Suomen talous kyntää. Työnnetään järjettömiä tukia laiskalle pääomalle eikä edes yritetä työllistää kyvykkäitä ihmisiä. Heidän kohtelunsakin on ala-arvoista. Ei ihme jos lahjakkaat ihmiset lähtevät Suomesta. Kiitos oikeisto ja EK! Olette rampauttaneet Suomen. 

Vierailija
17/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen sosialismin tulosta vuosikymmenten ajalta. Täällä kellään ei saa olla enempää rahaa, joten harvalla varaa perustaa yritys, joka kykenisi palkkaamaan väkeä riittävällä palkalla. Ilman pääomaa (plus osaava työvoima ja raaka-aineet) ei saavuteta talouskasvua, ensimmäinen asia joka Aallossa. Tosin Sorsa-säätiön mukaan hyvinvointi perustuu kovaan verotukseen ja laiskuuteen.

Kalevi Sorsa ja raaka-aineet. Voi luoja. Tule sieltä ummehtuneelta 80-luvulta nykyaikaan. 

 

Valtaosa talouskasvusta tulee jo nyt immateriaalioikeuksista, tekoälyn hyödyntämisestä sekä digitaalisista palveluista.

 

Ajat jolloin joku sellutehdas tai autotehdas olivat kasvun moottoreita ovat olleet takanapäin jo vuosikymmeniä. Pelkästään UPM:n tulos romahti viime vuonna 47%.
https://www.hs.fi/talous/art-2000011590715.html

Vierailija
18/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää ihan hullua, että useamman tutkinnon suorittanut täysipäinen ja osaava ihminen ei pääse edes työhaastatteluun enää, koska on saanut laiskan työttömän leiman. En tiedä miten tästä pääsee ulos, kun työttömyyttä on takana yli vuosi.

Vierailija
19/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjalaiset porskutttaa öljyrahoilla, ja mikä on porskuttaa Iranin sodan aikana. Tulot nousevat kohta äärettömiin. Suomi, Saksa ja mnonet muut EU-maat saivat Venäjältä edullista energiaa pitkäaikaisilla sopimuksilla. Sen ostaminen katkaistiin omalla päätöksellä, mikä oli kohtalokasta etenkin Suomen taloudelle. Nyt ollaa Eurooppan työttömyyskuningas ja hehkutetaan tulevista tietotehtaista, jotka eivät tule koskaan, koska AI-kupla ehtii puhjeta eikä Suomessa ole halpaa energiaa, kohta ei ole öljyäkään tarpeeksi. Kaikki järjen käyttö loppui Suomen herroilta Niinistön ja Marinin aikana.

Vierailija
20/51 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että jutussa mainittu suomalainen tapa olla edes ilmoittamatta palkkaa hakuprofiilissa (jotta voidaan vaivihkaa ehdottaa jotain nollapalkkaa tai kevytyrittäjyyttä aivan haastiksen lopulla) on laillinen.

 

Pitäisi tännekin saada tuo lakisääteinen pakko ilmoittaa kuukausipalkka avoimesti. Taitaisi pudota avoimien paikkojen määrä 90% vielä nykyiseltä alhaiselta tasolta.

Ainakin 20% on palkattomia entisen hakutavan perusteella. Nythän sitä palkallisuutta ei voi asettaa hakukriteeriksi. Eikä edes työpaikkoja ole avoinna koko maassa kuin 12t.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä