Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävän kanssa viihteellä. Ystävä petti puolisoaan. Mitäs nyt?

Vierailija
12.06.2019 |

Perheellinen hän kuin minäkin, jos sillä on väliä.

En tiedä onko koskaan ennen tehnyt noin.

Omat ajatukset on aivan sekaisin, minulla kun ei ole mitään kokemusta pettämisestä enkä ole koskaan ajatellut että joku lähipiirissäni tekisi jotain tuollaista. :O Olen kai viattomassa kuplassani mutta silti on vaikea suhtautua tähän. Pettikö hän tavallaan myös perheensä tai minut? Ainakin minusta tuntuu että voiko häneen enää luottaa ja että hän onkin joku toinen ihminen kuin ennen. Pitääkö kertoa hänen puolisolleen, saanko kertoa edes omalleni?

Kommentit (342)

Vierailija
141/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisin hyvän ystävän salaisuuden vaikka hautaan asti. Ystävyys on lojaaliutta. Olen jyrkästi pettämistä vastaan, mutta en kertoisi. Saattaisin kertoa toki oman mielipiteen asiasta.

Juuri näin. Voisin myös ripittää ystävää oikein olan takaa, mutta en ikinä kertoisi eteenpäin. 

Enkä ikinä ole pettänyt miestäni enkä koskaan tule pettämään, mutta olen lojaali ystävälleni. 

Vierailija
142/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi ystävät punnitaan lojaalisuudesta. Ystävän miehille lavertelijat eivät ole ystäviä. 

Minua ei ainakaan yhtään haittaa ystäväni pettämiset. Se on hänen asiansa enkä sotkeudu asiaan. 

Minusta taas on lähtökohtaisesti paradoksi odottaa pettäjältä lojaaliutta. Jos reiluus, rehellisyys ja lojaalius olisi ihmiselle jotenkin tärkeitä arvoja, niin eihän sellainen ihminen petä.

Vai onko tämä samaa sarjaa näiden kakkosnaisten itsepetoksen kanssa? "Edellisen eukon jätti lennosta mutta minulle ei voi ikinä käydä samoin." vs. "elämänkumppanilleen valehtelee kirkkain silmin mutta muuten tosi hyvä tyyppi". Jep jep. Jokainen valitsee onneksi seuransa itse.

Huvittaa tämä ehdottomuus... mustaa tai valkoista. Piste. Voi voi, kun elämä ei mene aina niin. Jokainen tapaus on erilainen ja harmaan sävyjä on miljardeja. Elämä ehkä opettaa tämän jossakin vaiheessa tai sitten ei.  Kovasti ollaan puhtoista, kun on vara niin ehdottomasti tuomita.

Tämä on taas tätä iänikuista ylimielistä p*skaa. Ei ihan oikeasti kaikilla ole tarvetta viilata elämänkumppania parisuhteen ja yhteiselämän jatkuvuuden kannalta kriittisen tärkeässä asiassa linssiin, eikä se elämä tällaista tarvetta kaikille tuo tai opeta. Te yritätte hämätä muita ja varmasti myös itseänne tällä "mutkuteettetajuu" horinalla, mutta kyllä tässä on minusta ymmärtämättömyys ihan teidän puolellanne. Kun se pettäminen ei ole mitään punaisia päin kävelyä vaan teko joka haavoittaa hirveän syvältä ja voi viedä luottamuksen loppuelämäksi. Ei se ole mikään pikku virhe joita kaikki tekee. Se on valtavaa julmuutta ja välinpitämättömyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni mies petti. Tämän naisen aviomies tuli sisareni kotiin kertomaan, että tiedätkö mitä miehesi ja minun vaimoni tekevät parhaillaan. Sisareni hankki miehelleen yksiön, mutta antoi lopulta anteeksi, koska ei halunnut vanheta yksin.

Vierailija
144/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä miehellä on oikeus tietää, millaisen naisen kanssa on yhdessä ja tehdä omat valintansa totuuteen perustuen. Julmaa jättää joku elämään valheessa.

Sitten mies itse hankikoon tietoa tai nainen itse kertokoon pettämisestä. Ystävällä ei ole osuutta tähän. Piste!

Vierailija
145/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ystävälläni on ollut jo parin vuoden ajan salasuhde toiseen mieheen. Kyseessä nimenomaan salasuhde - ystäväni on moneen kertaan sanonut, että tietää että aviomies jättäisi hänet heti, jos saisi tietää pettämisestä.

Kuitenkin tämä ystäväni jakaa aina silloin tällöin facebookissa ja instagrammissa yhteiskuvia aviomiehensä kanssa, esim. hehkuttaa tätä vuosipäivänä ja pyysi myös tältä aviomieheltään syntymäpäivälahjaksi kalliin timanttikaulakorun. En ymmärrä miten hän pystyy. Eikö tunnu pistosta omatunnossa, kun tietää että vuosipäiviä ei tulisi jos mies tietäisi totuuden tai että mies tuskin olisi halunnut ilahduttaa vaimoaan tuolla lähemmäs tuhanenn euron kaulakorulla jos tietäisi mitä tapahtuu monta kertaa viikossa hänen selkänsä takana...

Sinussa paista katellisuuta ystävääsi kohtaan. Jos olet tosi ystävä pysy sellaisena älkää tuomitse ystävääsi.

Vierailija
146/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sinulla ei ole mitään tekemistä sun ystävän pettämisen kanssa. Sun rooli on olla lojaali hänelle. Sellainen ohje sulle. Ole hyvä!

Vierailija
147/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuinka paljon ystävä pettää vai pettääkö ollenkaan.

Ystävä on ystävä ja sillä siisti. En ikini ilmiantaisi häntä puolisolleen, koska hän on ystävä. 

Vierailija
148/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama kuinka paljon ystävä pettää vai pettääkö ollenkaan.

Ystävä on ystävä ja sillä siisti. En ikini ilmiantaisi häntä puolisolleen, koska hän on ystävä. [/quot

Veit sanat suustani. Juuri näin!

Vierailija
149/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaa puhuisin ystäväni kanssa asiasta ja kertoisin, että en mene asiasta laulelemaan, mutta kysyttäessä kertoisin totuuden eli en alkaisi valehtelemaan ystävän puolesta, jos esim hänen miehensä suoraan kysyisi.

Vierailija
150/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en varmaan enää olisi ystävä ihmisen kanssa, joka pettää surutta kumppaniaan. Olen joskus ollut, ja kyllä se sama omien mielihalujen kaiken yläpuolelle pistäminen ja välinpitämättömyys muiden tunteista heijastui aika moneen muuhunkin asiaan. En minä tee mitään ystävillä, jotka eivät välitä läheisistään.

Vierailija
151/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kertoisi mitään. Mun ystävät on mun ystäviä ja olen ”heidän puolella”, vaikka he tekisivätkin jotain mikä minun mielestäni on väärin. Rikokset toki eri asia.

Kyllä. Ystävyyssuhteessa lojaalius on vähintään yhtä tärkeää kuin parisuhteessa. Jos on valmis menettämään ystävänsä, ottakoon sitten riskin pettämällä tämän luottamuksen. Parhaimmillaan lopputulos on, että menee sekä ystävyyssuhde, että sen ystävän parisuhde. Reilua? Kannattaa todella miettiä kuinka kovasti niitä omia arvoja, mielipiteitä ja tulkintoja pitää yrittää ylemmyydentunnossaan muille tuputtaa.

Nämä! Liikuttavaa kuinka puhtoisia pulmusia kommentojat ovat ja je esustavat, että kertoa pitää ja kaikille ja ehdottomasti. Odottakaapa, kun kalahtaa joskus omalle kohdalle... Kuka tahansa voi esim. ihastua jopa tosi tulisestikin - olipa varattu tai ei. Elämän käänteet ovat joskus hyvin ennalta-arvaamattomia, jopa täydellisistä täydellisimmille ihmisille.

Ja ystävyydestä; Minulle ystävyys tarkoittaa sitä, että ystävä on minun puolellani tapahtuipa mitä tahansa. En tarvitse moraalinvartijaa enkä besserwisseriä elämääni, vaan oletan, että ystävien kesken vallitsee luottamus, joka kestää kaiken - ihan kaiken. Näin ollen toisen salaisuuksia ei kerrota missään tilanteessa.

Pettämistapauksessa tilanne on mielestäni tasan pettäjän ja petetyn osapuolen välinen juttu. Muille ei tarvitse tilittää, selittää eikä perustella mitään.

Miten asia on pettäjän ja petetyn välinen kun petetty ei tiedä tulleensa petetyksi?

Vierailija
152/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalisesti niin paljon hyveellisempänä kanssa juhlijana - kiinnität mielellään ystäväsi selkään kyltin : ”pettäjä”,

Vierailija
153/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse varmaa puhuisin ystäväni kanssa asiasta ja kertoisin, että en mene asiasta laulelemaan, mutta kysyttäessä kertoisin totuuden eli en alkaisi valehtelemaan ystävän puolesta, jos esim hänen miehensä suoraan kysyisi.

Ei tarvitse valehdella, riittää että sanoo mieelle että sinä et hala osallistua tähän keskusteluun, että mies on hyvä ja puhuu vaimonsa kanssa asiasta, sinä et halua sotkeentua mihinkään. Eli voi myös jättää kommentoimatta, ei ole pakko llaverrella.

Vierailija
154/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta kuin seksiä voisi laskea peittämiseksi? Esim. vaikka jos toisella puolisolla on entisestä suhteesta lapsi, mutta on jäätynyt kertomatta nykyiselle puolisolleen. Taikka jos toisella puolisolla on suuri omaisuus ulkomailla ja on jättänyt kertomatta tästä puolisolleen. Tai jos toisella puolisolla on vakava geenisairaus ja on jättänyt kertomatta puolisolleen...

Olisiko näitä "pettämisiä" yhtä pahoja kuin seksipettäminen? ,🤔

Vierailija
155/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käräytän pettäjän joka kerta kun sellaisesta kuulen. Yksikään ystävyys ei ole tähän katkennut. Tosin en montaa ole joutunut käräyttämään koska ystäväpiirissä ei ole kellään tapana pettää. Toki jos haluaa kertoa asiasta itse, niin se tietysti passaa. En jaksa epärehellisiä ihmisiä. Epärehellisyys ja oman edun tavoittelu toisten kustannuksella pilaa maailman.

Vierailija
156/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Pysy sä turpasi kii. Ei sulla ole mitään oikeutta taikka velvollisuutta kertoa ystäväsi pettämisestä kellekään. Siis KELLEKÄÄN!

Jos kerrot et ansaitse ystäväsi ystävyyttä. Ole lojaali!

Mitä jos juttu olisi toisin päin? Olisitko innoissasi jos ystäväsi juoksisi kertomaan sinun miehelleen ja lisäksi omalle miehelleen?

Vierailija
157/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa miten kovalla kiireellä nämä petoksiin taipuvaiset ihmiset kommentoivat aloittajalle, kuinka hänen ei kuulu muka kertoa asiasta kenellekään.

Aloittaja, mikäli asia oikeasti häiritsee sinua ja koet tarpeelliseksi kertoa puolisollesi tai jopa ystäväsi puolisolle , niin sinulla on siihen täysi oikeus. Ystäväsi asetti sinut toiminnallaan todella kurjaan tilanteeseen, ja sinun tulee toimia nyt juuri niinkuin itsellesi sopii parhaiten.

Minä toivon ettei kukaan kertoisi mieheni pettämisestä jos sellaista tapahtuisi. Olen sitä mieltä että on parempi olla tietämättä, olen onnellinen liitossamme.

Vierailija
158/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käräytän pettäjän joka kerta kun sellaisesta kuulen. Yksikään ystävyys ei ole tähän katkennut. Tosin en montaa ole joutunut käräyttämään koska ystäväpiirissä ei ole kellään tapana pettää. Toki jos haluaa kertoa asiasta itse, niin se tietysti passaa. En jaksa epärehellisiä ihmisiä. Epärehellisyys ja oman edun tavoittelu toisten kustannuksella pilaa maailman.

Mikä moralisti! Kuka sä oot tuomitsemaan muiden teot taikka ystäväsi? Oletko itse täydellinen?

Vierailija
159/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olitko Nannan kanssa viihteellä?

Vierailija
160/342 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petetyllä on oikeus tietää, että rinnalla onkin epärehellinen ihminen. Ympäriinsä juoruilu on väärin: asia ei kuulu ulkopuolisille.

Suosittelen kuitenkin antamaan (ex-)ystävällesi mahdollisuuden kertoa asia ensin itse. Ellei tee sitä, kerro se miehelle. Suoraselkäinen ihminen kertoo, eikä kiemurtele kuin liero irti tällaisista asioista.

Mitä on sulta pois toisen pettäminen? Ei se kuulu sulle millään tavalla, vaikka ystäväsi oli se pettäjä. Se on hänen elämä. Ymmärrä se!