Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies inttää vastaan aivan kaikessa

Vierailija
05.06.2019 |

Alkaa mennä oikeasti hermo mieheen joka inttää _joka ikisessä asiassa_ vastaan. Perheessämme ei toimi kommunikointi lainkaan koska olen väsynyt siihen että sanon mitä tahansa, mies väittää vastaan. Jos pyydän miestä tekemään jotain, hän ei varmasti tee niin ihan vaan siksi että minä pyysin; usein jopa täysin päinvastoin.
Olen kotona 7 kk ikäisen vauvan kanssa ja esikoinen on 6v. Kuopus valvottaa ja on todella herkkäuninen. Tänä aamuna mies heräsi klo 06 töihin ja olin itse herännyt jo aiemmin koska kipeä vatsa valvotti.
Mies alkoi jutella normaalilla äänellä (hänellä on todella kantava ja matala ääni) sängyssä ja sanoin että vauva herää ihan varmasti miehen puheeseen. Mies jatkaa. Kuiskaan miehelle että mennään keittiöön juttelemaan jos on pakko puhua mutta mies jatkaa jorinoitaan sängyssä. Ei mennyt kuin hetki kun vauva heräsi miehen ääneen. Kiukuttaa niin paljon, pyysin nätisti ja moneen kertaan että mies ei puhumisellaan herättäisi vauvaa.

Eilen esikoinen sanoi minulle että hän ei tykkää siitä kun isi kiroilee niin paljon. Otin asian puheeksi miehen kanssa, joka töksäytti vaan että sellainen hän on ja hän kiroilee paljon; piste. En hermostunut, totesin vaan että yritän ainakin itse kiinnittää erityistä huomiota puheisiini etten kiroilisi. Mies tähän että hän aikoo opettaa kuopuksen kiroilemaan heti kun tämä oppii puhumaan. Olin taas kerran sanaton, miehen kanssa keskustelu jälleen kerran osoittautui mahdottomaksi.

Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka ja näitä tulee joka päivä. Olen alkanut salaa toivoa että mies jäisi ylitöihin tms. Vaikka joka päivä, en jaksa kinata kaikesta.
Kaupassa käynti miehen kanssa on aivan horroria, hän kyseenalaistaa jokaisen ostoksen, "tarvitaanko me muka tätä (maitoa)?" ..joo-o, kyllä me tarvitaan. Ja jos kaupassa on jonoa tai tarvittavia asioita ei löydy heti, mies alkaa kiukutella kuin pikkulapsi. Jos kaupankassalla on jonoa, hän alkaa pakata ostoksia aivan ylikorostetun hitaasti ja huolellisesti, vaikka juuri silloin normaali ihminen pyrkisi ripeästi maksamaan ja pakkaamaan ostokset. En voi käsittää mistä tällainen touhu johtuu, että kaikissa tilanteissa on toimittava täysin päinvastoin kuin mitä normaali järkinen ihminen toimisi yleensä.

Osaako kukaan sanoa mistä tällainen todella rasittava käytös johtuu ja miten tällaisen kanssa pitäisi toimia? Kun mies on vastaaninttävä ja lapsen tasolle taantuva jumpittelija, ei paljon parisuhde kiinnosta. Koen olevani ainoa aikuinen perheessä, mies on vaan joku outo ylimääräinen rasite jonka tehtävänä on koetella hermojani mahdollisimman pitkälle tällä naurettavalla vastarannankiiskeilyllään.

Kommentit (323)

Vierailija
261/323 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käskee, kehottaa, vaatii ja komentaa.

Nainen tekee niin kuin käsketään.

Naputtamatta leukojaan.

Mies on naisen pää.

Se sanotaan jo Raamatussa.

Vierailija
262/323 |
06.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin naisena on pakko kommentoida, että mua vituttaa kun naiset muka osaa aina kaiken paremmin. Ensin nalkutetaan että mies ei tee kotitöitä. No jos mies täyttää vaikka astianpesukoneen, akka on heti vinkumassa että sä täytit sen väärin! Ei sitä noin tehdä! Tai jos mies imuroi, niin taas jäi lattialistat imuroimatta ja jäkä jäkä jäkä jää!!! Ja lastenhoidosta nyt on turha mainitakaan, mies tekee automaattisesti kaiken aina väärin.. Että miettikääpä siitä, pirttihirmut....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin naisena on pakko kommentoida, että mua vituttaa kun naiset muka osaa aina kaiken paremmin. Ensin nalkutetaan että mies ei tee kotitöitä. No jos mies täyttää vaikka astianpesukoneen, akka on heti vinkumassa että sä täytit sen väärin! Ei sitä noin tehdä! Tai jos mies imuroi, niin taas jäi lattialistat imuroimatta ja jäkä jäkä jäkä jää!!! Ja lastenhoidosta nyt on turha mainitakaan, mies tekee automaattisesti kaiken aina väärin.. Että miettikääpä siitä, pirttihirmut....

Näinhän se juuri on. Kyllä siinä äkkiä kotityöhalut hiipuvat, kun kaikki on tehty aina väärin. 

Vierailija
264/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se juuri on. Kyllä siinä äkkiä kotityöhalut hiipuvat, kun kaikki on tehty aina väärin. 

Ei se tietenkään sukupuolikysymys ole, mutta kohtuullisen yleistä varmasti juuri noin, että jompi kumpi on itse päättänyt, että hänen tapansa on ainoa oikea, ja sitten kommunikaatio on täysin yksipuolista komentamista ja moittimista. Komentamista tekemään, moittimista väärin tekemisestä. Tällainen köökkinatsius on niin kaukana onnistuneesta kommunikaatiosta kuin mahdollista. Työpaikoilla ei tulisi enää nykyään kyseeseen, vaikka siellä jopa on muodollinen esimiesvaöta ja periaatteellinen oikeus alistaa toista. Parisuhteessa alistaminen ei johda mihinkään hyvään ja yskisuuntainen kommunikaatio ei lupaa pitkää ja onnellista suhdetta.

Opetelkaa kommunikoimaan ja huomioimaan toinen ihmisenä. 

Oma epätäydellisyytensä pitää ensin hyväksyä ja opetella kommunikoimaan kuunnellen toista. Sen jälkeen voi vaikkapa keskustella siitä tiskikoneen tätytämisestä. Jos toisella on ratouinaaliset perustelut, esimerkiksi se, että tietyllä lailla täyttäen astiat puhdistuvat paremmin, niitä mahtuu koneeseen enemmän, tai niiden tyhjennys on helpompaa, niin kannattaa kuunnella. Jos taas huomaa hokevansa sellaisia fraaseja kuin "näin se on ennenkin tehty" tai "koska mä haluun näin", niin voi miettiä, kannattaako jääräpäisesti pyrkiä "voittamaan" juuri tämä taistelu vai olisiko kompromissiin myöntyminen lopulta helpompi vaihtoehto.

Vierailija
265/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas vituttaa se että tehdään jotain, mutta huonosti. Esim pyykit ripustetaan rytyssä kuivumaan, eivät siis kuivu ennenkuin joku (nainen!) käy ne pistämässä suoraan. Sitten ollaan niin ylpeitä että ”kyllä minä pistin pyykit!” Joo mutta jouduin ne kuitenkin pistämään uusiksi etteivät homehdu.

Vierailija
266/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on syvemmällä. Tälläinen tukiverkostojen ja paapomisen yhteiskunta tappaa miehen hitaasti.

Ennen mies putosi polvilleen mutta nousi itse ylös ja selvisi. Se maistui hyvältä. Voit vielä nähdä sen vanhoissa tervaskannoissa, he eivät vikise  ja valita.

Nyt, kiitos naisten (ei millään pahalla), polvet ei ehdi likaantua edes kun on kaikenlaista tukitoimia tulossa ja haettuna. Ei saa epäonnistua, ei saa ryvettyä vaan kaikessa on yhteiskunta auttamassa ja nostamassa ylös.

Miehisyys on menetetty.

Koska mies ei tiedä miksei enää nauti mistään, tulee tilalle masennus ja hämmennys.

Siihen ei auta jos naiset selittää mitä pitää tehdä. Koska he eivät ymmärrä miehen sielun syvyyksiä.

Miehen pitää antaa maistaa elämää hikisenä ja verisenä. Ei laventelin tuoksuisena desisuihkepullo valmiina.

Vierailija
267/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä, jotka tekee tahallaan väärin ja uusavuttomia ihmisiä, jotka eivät osaa itsestään selviä asioita. Ei ole mikään sukupuolikysymys. Esimerkiksi meillä töissä (naisvaltainen ala) jollain on tapana heitellä astiat astianpesukoneeseen ihan miten sattuu toisten päälle ja osa jää likaisiksi. Tiedän myös miehen, joka heittää pyykit kuivumaan erikoiseen myttyyn pyykkitelineeseen, jossa ne eivät kuivu ja alkavat haisemaan järkyttävälle!

Periaatteessa näihin normaaleihin arkiaskareisiin on yksi ja ainut oikea tapa, jonka jokainen aikuinen ihminen pitäisi tajuta ja osata. Et voi astioita kasata koneeseen päällekäin, et voi heittää pyykkejä myttyyn telineeseen kuivumaan, et voi jättää joka kerta imuroimatta nurkkia jne.

Vierailija
268/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää hyvät naiset katsomaan yksin asuvan miehen asuntoa.

Ja sitten harkitkaa haluatteko asua sellaisessa asunnossa. Jos ette, niin työ jää teille, miestä ei kiinnosta asiat tämän enempää jonka näette.

Vierailija
269/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naputtamatta leukojaan.

Mies on naisen pää.

Miten mies voi kaikesta käskeä kun suurin osa ei kotona osaa tehdä tai edes ajatella mitään? Jumalako teidät noin kädettömiksi loi?

Vierailija
270/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Josjou asia on tekemisen arvoinen, niin miksi sitä ei voi tehdä samalla vaivalla kunnolla. Esim tiskikoneen ohjekirjassa kerrotaan mihin mitkäkin astiat kuuluu laittaa. Näin koneeseen mahtuu kerralla se 15 hengen astiasto , kaikki astiat pysyy paikoillaan ja puhdistuu kertapesulla. Miehen on jotenki n mahdotonta tätä käsittää. Samoin imuroinnin suhteen. Jos sinulla on jo se imuri käsillä olet paikassa jossa on jalkalista tai nurkka niin miten vaikeaa on siinä samalla nämä kohdat imuroida.

Vierailija
271/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naputtamatta leukojaan.

Mies on naisen pää.

Ja nainen tekee päällään mitä lystää.

Vierailija
272/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä [miehellä] on uhmaikä?

Vierailija
273/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono omatunto on kehittänyt kaverin mielessä moisen selityksen. Vai kuuma toti 😊.

Oikeasti taisi olla putki päällä eikä päässyt sen takia avokkiaan noutamaan.

Vierailija
274/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä miehet ei todellakaan tee aina kaikkea väärin. Mies täyttää astianpesukoneen paremmin kuin minä, mutta taas pyykinpesu on vähän niin ja näin. Olen monesti pyytänyt, ettei pesisi kaikenvärisiä samassa kun vaatteet saattavat värjäytyä mutta mies ei uskonut ennen kuin niin oikeasti kävi ja iso satsi vaatteita meni uusiin puihin. No, otti kyllä siitä opikseen. Kun vielä muistaisi että pyyhkeet ym. pestään korkeammassa lämpötilassa kuin päivittäisvaatteet. En nyt sinänsä tuosta mäkätä, joskus olen maininnut. Lähinnä, koska haluaisin vaatteiden oikeasti olevan puhtaita kun ne sieltä koneesta otetaan. Saattaa myös edelleen pestä jotain villasukkia 60 asteessa ja sitten mietitään, mitä laitetaan lapsille jalkaan, kun ei ne sulat mahdu nukellekaan...

Nää tilanteet on tosin sellaisia, että ne naurattavat ja sitten saatan ihan nätisti sanoa että kun rakas se villa ei kestä sitä 60 asteen pesua niin jätä ne ensi kerralla minun huolekseni tai pese ne kylmä/villapesulla. Mutta kyllä tuosta minusta sanoa saa ja samanlaisista asioista saa mielestäni sanoa mieskin.

Lastenhoito... No, meillä mies kyllä tekee parhaansa mutta välillä ärsyttää että ei ole sitä kuuluisaa oma-aloitteisuutta. Mun pitää ikään kuin ohjeistaa että niin, lasten pitäisi tässä nyt kohta syödä. Välttämättä se homma ei sittenkään tapahdu, vaan joskus tunnin päästä kun alan itse touhuamaan syömisiä, mies jotenkin herää. No, en mäkätä tästäkään koska ei hän tätä pahuuttaan tee, mutta kieltämättä välillä ärsyttää. Kun ei minullekaan tässä ole kukaan sanomassa että nyt täytyy tehdä sitä ja tätä. Itse pitää hoksata.

Tai jotkut iltatoimet. Jos ne jää miehen varaan niin iltapalaa ei välttämättä syödä, hampaita ei pestä eikä suihkussa käydä. Jos laitan itse hommat alulle, ja teen suurimman osan lapsia avustaen, niin ne tulee tehtyä. Mies ei esim. ymmärrä että alakouluikäistä tulisi auttaa hampaan pesussa ja katsoa että pesevät itsensä kunnolla ym. Silloin ei tulisi sitä veden kanssa lotraamistakaan, mistä mies ei yhtään tykkää, vaan suihkuttelut sujuisi siististi.

Nää on asioita, jotka ei ehkä niin vakavia Ole, mutta tarpeellisia ja jokapäiväisiä juttuja kuitenkin. Että kyllä väsyttää aina olla näistä itse vastuussa tai ohjeistamassa toista, jos et halua, että lapsi menee likaisilla hiuksilla kouluun tms. Nyt kesällä tekis mieli kokeilla ihan piruuttaan että joko havahtuu huomaamaan näiden iltatoimien tarpeellisuuden.

Vierailija
275/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on avuton mielestäsi, ota ero. Ei ole pakko istua lihoamassa keittiön tuolilla.

Sama miehelle, jos nainen kyykyttää, nouse seisomaan ja sano että pakkaa tavarasi mä avaan oven.

Kukaan ei pakota irvistelemään päivästä toiseen toimimattomassa suhteessa.

Jos et eroa, sitten vain pää kiinni ja lopeta se valittaminen tälläisillä palstoilla.

Kumpi tahansa ratkaisu on lapsille parempi kuin toisen mollaaminen tai sohvalla tekemättömänä pieres ke  ly.

Vierailija
276/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päälliköt täällä taas valittaa. Se on vain niin ettei mies suostu olemaan alaisenne. Sisäistäkää tämä niin asiat aukeavat itsestään.

Hehe :D tän nimenomaisen naisista ulisijan tekstistä välittyy jotenkin niin selkeä kuva siitä hikisestä yksiöstä joka on täynnä jotain v*tun katanoita ja hentai-tissifiguureita, ja siitä 35-vuotiaasta neitsyestä joka aina runkkaamisen välissä käy keskustelupalstoilla esittämässä, että tietää naisista, parisuhteista, seksistä ja ennen kaikkea valkoisen heteromiehen ahdingosta kaiken, vaikka ainoa naiskontakti on oma äiti ja se lähikaupan kassatyttö joka sanoo "moi" ja "kaks viiskymmentä, kiitos".

Jäätävä vouhotus siitä miten naiset (englanniksi käytät sanaa "females", takuuvarmasti) on saatanasta, ja silti elämän suurin tragedia on se ettei saa pillua.

Vierailija
277/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Entä jos itse pyytäisit naista hoitamaan jonkun ns. "miesten" homman, ja tämä sössisi sen koska ei (esimerkiksi) viitsinyt lukea poran tai auton käyttohjeita...? Olisko ihan ok?

Vierailija
278/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päälliköt täällä taas valittaa. Se on vain niin ettei mies suostu olemaan alaisenne. Sisäistäkää tämä niin asiat aukeavat itsestään.

Hehe :D tän nimenomaisen naisista ulisijan tekstistä välittyy jotenkin niin selkeä kuva siitä hikisestä yksiöstä joka on täynnä jotain v*tun katanoita ja hentai-tissifiguureita, ja siitä 35-vuotiaasta neitsyestä joka aina runkkaamisen välissä käy keskustelupalstoilla esittämässä, että tietää naisista, parisuhteista, seksistä ja ennen kaikkea valkoisen heteromiehen ahdingosta kaiken, vaikka ainoa naiskontakti on oma äiti ja se lähikaupan kassatyttö joka sanoo "moi" ja "kaks viiskymmentä, kiitos".

Jäätävä vouhotus siitä miten naiset (englanniksi käytät sanaa "females", takuuvarmasti) on saatanasta, ja silti elämän suurin tragedia on se ettei saa pillua.

No nyt on äiän vastaus! Kunnon servaus, huh huh, pidä pää pystyssä, koko ilta tulee. 

Vierailija
279/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei suostu olemaan alamaisena ja käskyläisenä niin hanki uusi kuhnuri tai vuokraa palvelusväkeä.

Ennen oli selvä työnjako: mies tienasi perheen rahat, vaimo hoiti kodin ja lapset. Ennen oli myös melko tavallista käyttää palkattua apua kotona, esim. siivoukseen. Nykyään vaimokin on töissä kodin ulkopuolella. Olisitko itse miehenä valmis käyttämään palkallista apua kotona? Taikka tekemään pidempää päivää töissä sen mahdollistamiseksi? Jos et siis itse ole halukas tekemään kotitöitä.

Milloin Suomessa on muka ollut kotirouvakulttuuria suomileffoja lukuun ottamatta?

Vierailija
280/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei suostu olemaan alamaisena ja käskyläisenä niin hanki uusi kuhnuri tai vuokraa palvelusväkeä.

Ennen oli selvä työnjako: mies tienasi perheen rahat, vaimo hoiti kodin ja lapset. Ennen oli myös melko tavallista käyttää palkattua apua kotona, esim. siivoukseen. Nykyään vaimokin on töissä kodin ulkopuolella. Olisitko itse miehenä valmis käyttämään palkallista apua kotona? Taikka tekemään pidempää päivää töissä sen mahdollistamiseksi? Jos et siis itse ole halukas tekemään kotitöitä.

Milloin Suomessa on muka ollut kotirouvakulttuuria suomileffoja lukuun ottamatta?

Suomessa on kuokittu suota, kangettu kaskimaalta kantoja ja kynnetty kivikkoa. Kaikki kynnellekykenevät ovat osallistuneet. Kun hevoseen ei ollut köyhällä torpparilla varaa, niin emäntä laitettiin vetämään auraa ja karhea. Siitä syystä on suosittu lyhytjalkaista ja tukevaa vartalotyyppiä suurimmassa osassa Suomea. Ainoastaan ruotsinkielisen eliitin ja aateliston parissa on vallinnut eurooppalaisempi siro edustusrouvaruumiinrakenne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä