Kun mies inttää vastaan aivan kaikessa
Alkaa mennä oikeasti hermo mieheen joka inttää _joka ikisessä asiassa_ vastaan. Perheessämme ei toimi kommunikointi lainkaan koska olen väsynyt siihen että sanon mitä tahansa, mies väittää vastaan. Jos pyydän miestä tekemään jotain, hän ei varmasti tee niin ihan vaan siksi että minä pyysin; usein jopa täysin päinvastoin.
Olen kotona 7 kk ikäisen vauvan kanssa ja esikoinen on 6v. Kuopus valvottaa ja on todella herkkäuninen. Tänä aamuna mies heräsi klo 06 töihin ja olin itse herännyt jo aiemmin koska kipeä vatsa valvotti.
Mies alkoi jutella normaalilla äänellä (hänellä on todella kantava ja matala ääni) sängyssä ja sanoin että vauva herää ihan varmasti miehen puheeseen. Mies jatkaa. Kuiskaan miehelle että mennään keittiöön juttelemaan jos on pakko puhua mutta mies jatkaa jorinoitaan sängyssä. Ei mennyt kuin hetki kun vauva heräsi miehen ääneen. Kiukuttaa niin paljon, pyysin nätisti ja moneen kertaan että mies ei puhumisellaan herättäisi vauvaa.
Eilen esikoinen sanoi minulle että hän ei tykkää siitä kun isi kiroilee niin paljon. Otin asian puheeksi miehen kanssa, joka töksäytti vaan että sellainen hän on ja hän kiroilee paljon; piste. En hermostunut, totesin vaan että yritän ainakin itse kiinnittää erityistä huomiota puheisiini etten kiroilisi. Mies tähän että hän aikoo opettaa kuopuksen kiroilemaan heti kun tämä oppii puhumaan. Olin taas kerran sanaton, miehen kanssa keskustelu jälleen kerran osoittautui mahdottomaksi.
Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka ja näitä tulee joka päivä. Olen alkanut salaa toivoa että mies jäisi ylitöihin tms. Vaikka joka päivä, en jaksa kinata kaikesta.
Kaupassa käynti miehen kanssa on aivan horroria, hän kyseenalaistaa jokaisen ostoksen, "tarvitaanko me muka tätä (maitoa)?" ..joo-o, kyllä me tarvitaan. Ja jos kaupassa on jonoa tai tarvittavia asioita ei löydy heti, mies alkaa kiukutella kuin pikkulapsi. Jos kaupankassalla on jonoa, hän alkaa pakata ostoksia aivan ylikorostetun hitaasti ja huolellisesti, vaikka juuri silloin normaali ihminen pyrkisi ripeästi maksamaan ja pakkaamaan ostokset. En voi käsittää mistä tällainen touhu johtuu, että kaikissa tilanteissa on toimittava täysin päinvastoin kuin mitä normaali järkinen ihminen toimisi yleensä.
Osaako kukaan sanoa mistä tällainen todella rasittava käytös johtuu ja miten tällaisen kanssa pitäisi toimia? Kun mies on vastaaninttävä ja lapsen tasolle taantuva jumpittelija, ei paljon parisuhde kiinnosta. Koen olevani ainoa aikuinen perheessä, mies on vaan joku outo ylimääräinen rasite jonka tehtävänä on koetella hermojani mahdollisimman pitkälle tällä naurettavalla vastarannankiiskeilyllään.
Kommentit (323)
Huh.. exän kanssa oli ihan samanlaista, koko ajan piti kinata jostain. Aina kauppareissulle mennessäni kysyin, tarvitseeko HÄN jotain, haluaako siis evääksi ottaa jogurttia/hedelmiä. Melkein aina pyysi jotain tuomaan, enkä mä niitä raha-asioita miettinyt, oltiin yhdessä oltu jo 5 vuotta. Sitten jos mä tiesin että mies menee kauppaan, niin saatoin pyytää että voiko tuoda samalla vaikka mulle muutaman omenan. Sen jälkeen saatto tulla mieleen että hei, vessapaperi on lopussa, ja tiskikoneainettakin tarttis. Sitte jos laitoin nää 2 muuta asiaa viestillä, niin heti kauhee valittaminen "JOO JUST JOO EN MÄ ALA KOKO KAUPPAA TYHJENTÄÄN V'TTU TAAS MENEE RAHAA KAUPPAAN MÄ EN AINAKAA KÄY ENÄÄ TÄS KUUS KAUPAS!"
Jos omatoimisesti kävi kaupassa ja annoin kauppalappua mukaan, niin aina kauhee kitinä siitä että tarviiko ny ostaa lisää leipää vai ei (Olin miettiny että riittää vielä yhden päivän, muttei sitten tarvisi käydä kaupassa muutamaan päivään kun täydentää niitä kaappeja niin että KAIKKEA olisi. Sama jonkun vessapaperin kanssa; "onhan tuo vie 1 kokonainen rulla!".)
Myöskin kaikki kotitalouteen liittyvä, oli se sitten pesuaineet, leivinpaperit yms yms yms oli jostain syystä "mun juttuja". Älä sitten käytä sitä listerinen suuvettä, jos mä joudun sen aina ostamaan. Äläkä tuo tilalle jotain 2 euron perseeltä maistuvaa lidlin suuvettä kun sanon että osta tilalle välillä kun kerran käytätkin.
Tiskikoneen laittoi koko suhteen aikana pyörimään tasan 3 kertaa, jos ikinä pesi mitään käsin, se tehtiin harvoin ja vain sen veitsen jonka itse juuri tarvitsi. Tiskialtaaseen laittoi välillä astiansa, mutta ei ne siitä kadonnut sinne koneeseen, vaikka olisin kuinka monta kertaa sanonut. Omia vaatteitaan ei viikannut kaappiin, pyykkiäkin taisi pestä jopa 4-7 kertaa. Turha kuvitella että olisi ikinä vaihtanut lakanoita, käsipyyhkeitä yms. Sitten ärsyyntyi, kun piti siivota. "Tää kämppä on täynnä sun rojuja!!" -Niin mikä nyt niin ottaa silmään? "No... no sohvalle oot jättänyt tyynyjä ja peittoja, neki vois laittaa kaappiin!"
Muuttukohan kaikki tavarat "mun tavaroiksi", kun hän ei itse tehnyt mitään niillä, vaikka olivatkin yhteisiä? "Noi lakanatki roikkunu pihalla kuivumas jo kolmatta päivää, voisit tehä niillä jotain" -Niin että mitä, herra voi hakee ne itsekin sieltä ja viikata kaappiin???
Molemmat kuitenkin oli kokoaikatyössä. Jos hän kokkasi, teki sellaista ruokaa mitä mä en pystynyt syömään, ja mä sain tietenkin siivota kaikki jäljet. Välillä mietti että kuinka korkeelta sitä maustetta tarttee ripotella, ku aina oli hella mausteiden ja rasvan peittämä.
Ei onneks tullut lapsia hänen kanssaan. Pienen lapsen tarpeet, aikuisen ihmisen "päätösvalta", aikamoinen sekasotku. Välillä miettii, että mitä siitä olis tullut jos olisin tullut raskaaksi. Aika varmasti sitä, että mun olis tarvinnu annella miestä katsomaan vauvan perään edes sen aikaa, että pääsen käymään suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mitä olen reissuilla jutellut ihmisten kanssa, niin Saksassa, Norjassa, Ruotsissa on samat ongelmat kuin meillä täällä.
Tasa-arvo ymmärretään niin että se toteutuu kun mies on kyykyssä ja lompakko auki.
Vaimot ainakin ne miehet oli hakenut idästä ja kaikki olivat tyytyväisiä.
Katsokaa peiliin hyvät rouvat, mikä meni pahasti pieleen.
Jos ei löydy vastausta voin kertoa sen kun kysytte.
Miehen mielestä on epätasa-arvoa, että miehenkin pitää osallistua perheensä elatuksen ja arkeen.? Näinhän se on nähtävä. Kun tämä ei toteudu länsimaisen naisen kanssa , haetaan alistettavaksi köyhä kehitysmaalainen. Mitä vähemmän näitä tyyppejä syntyy , sen parempi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että tälläinen ketju vääristää suomalaisen naisen.
Uskon vankasti että vielä on Suomessakin naisia jotka ovat älykkäitä, naisellisia, viehättäviä, kunnioittavia, ja luottavat mieheensä.
Heille tärkeintä on perheen onnellisuus, ei kuka tekee mitäkin ja kuinka paljon, onko sama tuntimäärä mennyt lasten hoidossa varmasti tasan vai onko se luuseri taas luistanut.
En koskisi 3 metrin kepilläkään tämän ketjun naisiin jotka hieman turvonneina polkkatukissaan huutavat naamapunasina alistetuille miehilleen käskyjä jotka on hyväksytty tälläisillä keskustelusivustoilla.
Ja miehille sanoisin; etsikää nainen joka on itsenäinen, ei tälläisten ketjujen etiäinen.
Kyllä Suomessa on vielä myös aikuisia fiksuja miehiä, jotka osaavat kantaa vastuun ja haluavat tasavertaisen parisuhteen. Jostain syystä nämä miesvauvat on kyllä lisääntyneet, jotka eivät selviä normaaleista arkirutiineista itsenäisesti ja huhheijaa, jos menevät vielä lapsia saamaan, niin taantuvat itsekin sinne lapsen tasolle entistä enemmän... Monesti näillä miehillä on paapova ja passaava äiti ja mielivaltainen sovinisti-isä. Ei ole siis tervettä perhemallia.
Palstamiehen mielestä terve perhemalli on juurikin perinteinen sovinisti-isä ja passaava mamma...
Teidän naisten suurimpia ongelmia taitaa olla se, ettette te itsekään tiedä mikä olisi teille hyväksi.
Sanotte haluavanne tasa-arvoisen miehen, joka tiskaa, hoitaa lasta, pesee pyykkiä jne. ja samanaikaisesti haaveilette rakastajasta joka ottaa teidät illan päätteeksi tuliseen syleilyynsä ja kantaa sänkyyn perinpohjaisesti nussittaviksi.
Ettekö te itse ymmärrä, että mitä enemmän pakotatte puolisoitanne kotitalouskoneiksi (miesten omaakin vikaa kun pelkäävät jätetyksi tulemista), sitä ennemmän te alatte halveksua tossua miestänne ja joudutte täyttämään epätyydyttävää elämäänne haukkumalla miehiänne.
Lapamato mieheksi, jolla ei ole omaa tahtoa ja elää yhteiselämää kanssanne, ottaa vastaan neuvoja, ohjeita, sääntöjä, vinkkejä, vittuilua väärin tehdystä ja vinoulua sinne päin tehdystä ja paha olonne kasvaa kun teette miehistänne marionetteja, jotka hyppykäskyn kuultuaan kysyvät kiltisti, kuinka korkealle rakas.
Tämän kaiken jälkeen tee haaveilette elokuvien sankareista, väkivaltaelokuvien supermiehistä, jotka kaatavat naisia alleen kuin heinää, eivätkä koskaan suostuisi avaamaan siivouskaapin ovea, edes etsiessään sieltä piiloutunutta terroristia.
En ainakaan olen koskaan nähnyt elokuvaa, jossa sankari avaa siivouskaapin oven ja ottaa sieltä pölynimurin käteensä ja imuroi ampumisensa lomassa olohuoneen maton.
Ristiriitaiset paineet joilla alistatte miehiänne tekee teistä itsestänne onnettomia liitoissanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inttämiseen tarvitaan vähintään kaksi. Mitäpä jos välillä kuuntelisit mitä miehellä on sanottavaa.
Mitä vastaansanomista siinä on, että lapsi tarvitsee uudet kengät kun edelliset jää pieneksi? Normaali älyinen ihminen toteaisi tuohon, että ahaa, ok, hyvä kun huomasti, kumpi käy ostamassa kengät?
Voisi olettaa että niiden kenkien tarve tulisi huomioiduksi jo kauan ennen niiden tarvitsemista.
Jos nainen pääasiassa huolehtii lapsilla kenkien jalkaan laittamisesta, voisi myös olettaa ettei uusien kenkien hankkiminen tule mitenkään yllätyksellisenä asiana, sillä lasten jalkahan kasvaa jatkuvasti.Miksi se kenkien hommaaminen pitää jättää viime tippaan ja vielä informoida siitä miestä?
EIkö paljonn yksiknkertaisempaa olisi varautua tilanteeseen ajoissa ja ostaa ne kengät esim. alennusmyynnistä etukäteen, kuin normaalia kalliimmalla silloin kun kenkien tarve on jo akuutti?
Ei kai mieskään aja auton renkaita kulutuspinnaltaan loppuun ja kerro aamulla töihin lähdettäessä, nyt ne on ajot loppu, kumpi käy ostamassa uudet renkaat?
Kerroppa nyt selvällä suomenkielellä , miksi oletat juuri äidin laittavan enemmän lapselle kenkiä jalkaan kuin isän? Eikö iskä halua tehdä osaansa lapsensa hoidosta. Kyllä minä ainakin seuraan ihan itse oman autoni renkaiden kulumista. Voin arvioida vieläkö niillä pärjää vai onko vaihdettava. Sitten kun ei pärjää ostan uudet. Lasten kenkä en ostanut Ben etukäteen on sitäpaitsi arpapeliä. Jalka voi lyhyessäkin ajassa kasvaa yhden koon. Myös kengän mallin vaikuttaa, joten et voi tietää sovittamatta mahtuuko jo kenkä lapselle ylipäätään nyt . Puhumattakaan siitä mahtuuko se kuukauden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Huh.. exän kanssa oli ihan samanlaista, koko ajan piti kinata jostain. Aina kauppareissulle mennessäni kysyin, tarvitseeko HÄN jotain, haluaako siis evääksi ottaa jogurttia/hedelmiä. Melkein aina pyysi jotain tuomaan, enkä mä niitä raha-asioita miettinyt, oltiin yhdessä oltu jo 5 vuotta. Sitten jos mä tiesin että mies menee kauppaan, niin saatoin pyytää että voiko tuoda samalla vaikka mulle muutaman omenan. Sen jälkeen saatto tulla mieleen että hei, vessapaperi on lopussa, ja tiskikoneainettakin tarttis. Sitte jos laitoin nää 2 muuta asiaa viestillä, niin heti kauhee valittaminen "JOO JUST JOO EN MÄ ALA KOKO KAUPPAA TYHJENTÄÄN V'TTU TAAS MENEE RAHAA KAUPPAAN MÄ EN AINAKAA KÄY ENÄÄ TÄS KUUS KAUPAS!"
Jos omatoimisesti kävi kaupassa ja annoin kauppalappua mukaan, niin aina kauhee kitinä siitä että tarviiko ny ostaa lisää leipää vai ei (Olin miettiny että riittää vielä yhden päivän, muttei sitten tarvisi käydä kaupassa muutamaan päivään kun täydentää niitä kaappeja niin että KAIKKEA olisi. Sama jonkun vessapaperin kanssa; "onhan tuo vie 1 kokonainen rulla!".)
Myöskin kaikki kotitalouteen liittyvä, oli se sitten pesuaineet, leivinpaperit yms yms yms oli jostain syystä "mun juttuja". Älä sitten käytä sitä listerinen suuvettä, jos mä joudun sen aina ostamaan. Äläkä tuo tilalle jotain 2 euron perseeltä maistuvaa lidlin suuvettä kun sanon että osta tilalle välillä kun kerran käytätkin.
Tiskikoneen laittoi koko suhteen aikana pyörimään tasan 3 kertaa, jos ikinä pesi mitään käsin, se tehtiin harvoin ja vain sen veitsen jonka itse juuri tarvitsi. Tiskialtaaseen laittoi välillä astiansa, mutta ei ne siitä kadonnut sinne koneeseen, vaikka olisin kuinka monta kertaa sanonut. Omia vaatteitaan ei viikannut kaappiin, pyykkiäkin taisi pestä jopa 4-7 kertaa. Turha kuvitella että olisi ikinä vaihtanut lakanoita, käsipyyhkeitä yms. Sitten ärsyyntyi, kun piti siivota. "Tää kämppä on täynnä sun rojuja!!" -Niin mikä nyt niin ottaa silmään? "No... no sohvalle oot jättänyt tyynyjä ja peittoja, neki vois laittaa kaappiin!"
Muuttukohan kaikki tavarat "mun tavaroiksi", kun hän ei itse tehnyt mitään niillä, vaikka olivatkin yhteisiä? "Noi lakanatki roikkunu pihalla kuivumas jo kolmatta päivää, voisit tehä niillä jotain" -Niin että mitä, herra voi hakee ne itsekin sieltä ja viikata kaappiin???
Molemmat kuitenkin oli kokoaikatyössä. Jos hän kokkasi, teki sellaista ruokaa mitä mä en pystynyt syömään, ja mä sain tietenkin siivota kaikki jäljet. Välillä mietti että kuinka korkeelta sitä maustetta tarttee ripotella, ku aina oli hella mausteiden ja rasvan peittämä.
Ei onneks tullut lapsia hänen kanssaan. Pienen lapsen tarpeet, aikuisen ihmisen "päätösvalta", aikamoinen sekasotku. Välillä miettii, että mitä siitä olis tullut jos olisin tullut raskaaksi. Aika varmasti sitä, että mun olis tarvinnu annella miestä katsomaan vauvan perään edes sen aikaa, että pääsen käymään suihkussa.
Tähän vielä jatkoksi, että hänen äitinsä oli sellainen, että talon miehille tuotiin kahvit valmiina kupissa eteen, siellä talossa oli ihan täyspalvelu. Ei mikään ihme sinänsä, ettei mies osannut/viitsinyt mitään tehdä, kun koko elämänsä oli äiti paaponut ja tuonut kaiken valmiina naaman eteen. Eli nykyiset nuorten lasten äidit, opettakaa lapsillenne (molemmille sukupuolille!!) kotitöiden teko, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon vankasti että vielä on Suomessakin naisia jotka ovat älykkäitä, naisellisia, viehättäviä, kunnioittavia, ja luottavat mieheensä.
Heille tärkeintä on perheen onnellisuus, ei kuka tekee mitäkin ja kuinka paljon, onko sama tuntimäärä mennyt lasten hoidossa varmasti tasan vai onko se luuseri taas luistanut.
En koskisi 3 metrin kepilläkään tämän ketjun naisiin jotka hieman turvonneina polkkatukissaan huutavat naamapunasina alistetuille miehilleen käskyjä jotka on hyväksytty tälläisillä keskustelusivustoilla.
Ja miehille sanoisin; etsikää nainen joka on itsenäinen, ei tälläisten ketjujen etiäinen.
Kyllä Suomessa on vielä myös aikuisia fiksuja miehiä, jotka osaavat kantaa vastuun ja haluavat tasavertaisen parisuhteen. Jostain syystä nämä miesvauvat on kyllä lisääntyneet, jotka eivät selviä normaaleista arkirutiineista itsenäisesti ja huhheijaa, jos menevät vielä lapsia saamaan, niin taantuvat itsekin sinne lapsen tasolle entistä enemmän... Monesti näillä miehillä on paapova ja passaava äiti ja mielivaltainen sovinisti-isä. Ei ole siis tervettä perhemallia.
Palstamiehen mielestä terve perhemalli on juurikin perinteinen sovinisti-isä ja passaava mamma...
Teidän naisten suurimpia ongelmia taitaa olla se, ettette te itsekään tiedä mikä olisi teille hyväksi.
Sanotte haluavanne tasa-arvoisen miehen, joka tiskaa, hoitaa lasta, pesee pyykkiä jne. ja samanaikaisesti haaveilette rakastajasta joka ottaa teidät illan päätteeksi tuliseen syleilyynsä ja kantaa sänkyyn perinpohjaisesti nussittaviksi.Ettekö te itse ymmärrä, että mitä enemmän pakotatte puolisoitanne kotitalouskoneiksi (miesten omaakin vikaa kun pelkäävät jätetyksi tulemista), sitä ennemmän te alatte halveksua tossua miestänne ja joudutte täyttämään epätyydyttävää elämäänne haukkumalla miehiänne.
Lapamato mieheksi, jolla ei ole omaa tahtoa ja elää yhteiselämää kanssanne, ottaa vastaan neuvoja, ohjeita, sääntöjä, vinkkejä, vittuilua väärin tehdystä ja vinoulua sinne päin tehdystä ja paha olonne kasvaa kun teette miehistänne marionetteja, jotka hyppykäskyn kuultuaan kysyvät kiltisti, kuinka korkealle rakas.
Tämän kaiken jälkeen tee haaveilette elokuvien sankareista, väkivaltaelokuvien supermiehistä, jotka kaatavat naisia alleen kuin heinää, eivätkä koskaan suostuisi avaamaan siivouskaapin ovea, edes etsiessään sieltä piiloutunutta terroristia.
En ainakaan olen koskaan nähnyt elokuvaa, jossa sankari avaa siivouskaapin oven ja ottaa sieltä pölynimurin käteensä ja imuroi ampumisensa lomassa olohuoneen maton.Ristiriitaiset paineet joilla alistatte miehiänne tekee teistä itsestänne onnettomia liitoissanne.
Kyllä minä haaveilen miehestä joka osallistuu tasaveroisesti kodin- ja lastenhoitoon. Minulla ei ole niihin hommiin erityisoätevyyttä. Mistään naisia kaatamista smoujista en ole koskaan haaveillut. Tuo haave taitaa olla mieehen oma. Miehinen mies ei ajoista, pennuista ja kodista välitä. Se käy panemassa naisia ja ampumassa. Loppuajan se parveilee baarissa jääkiekkoa tai formuloita möllöttämässä kaltaistensa seurassa. Harvempi nainen tällaista sankaria haluaa.
Kuka jättää lakanat pihalle kolmeksi päiväksi?? Se joka pesee hakee pois, luulisi tuo nyt olevan selvää.
Ja jos lokkii aina miehen lompakolla, alkaa se vähitellen potuttamaan, vaikkei sitä sanotakkaan ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotte haluavanne tasa-arvoisen miehen, joka tiskaa, hoitaa lasta, pesee pyykkiä jne. ja samanaikaisesti haaveilette rakastajasta joka ottaa teidät illan päätteeksi tuliseen syleilyynsä ja kantaa sänkyyn perinpohjaisesti nussittaviksi.Ettekö te itse ymmärrä, että mitä enemmän pakotatte puolisoitanne kotitalouskoneiksi (miesten omaakin vikaa kun pelkäävät jätetyksi tulemista), sitä ennemmän te alatte halveksua tossua miestänne ja joudutte täyttämään epätyydyttävää elämäänne haukkumalla miehiänne.
En ainakaan olen koskaan nähnyt elokuvaa, jossa sankari avaa siivouskaapin oven ja ottaa sieltä pölynimurin käteensä ja imuroi ampumisensa lomassa olohuoneen maton.Ristiriitaiset paineet joilla alistatte miehiänne tekee teistä itsestänne onnettomia liitoissanne.
Kyllä minä haaveilen miehestä joka osallistuu tasaveroisesti kodin- ja lastenhoitoon. Minulla ei ole niihin hommiin erityisoätevyyttä. Mistään naisia kaatamista smoujista en ole koskaan haaveillut. Tuo haave taitaa olla mieehen oma. Miehinen mies ei ajoista, pennuista ja kodista välitä. Se käy panemassa naisia ja ampumassa. Loppuajan se parveilee baarissa jääkiekkoa tai formuloita möllöttämässä kaltaistensa seurassa. Harvempi nainen tällaista sankaria haluaa.
No sitten sinun täytyy hommata sellainen.
Mutta älä odota suuria intohimoja, sillä vähätestosteronisten miesten halut voivat suuntautua enemmän hellan nappuloiden puhtaana pitämiseen, kuin G-pisteesi etsimiseen :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten sinun täytyy hommata sellainen.
Mutta älä odota suuria intohimoja, sillä vähätestosteronisten miesten halut voivat suuntautua enemmän hellan nappuloiden puhtaana pitämiseen, kuin G-pisteesi etsimiseen :-)
Kyllä se siisteys ja lasten ruokkiminen menee todellakin lapsiperheen arjessa G-pisteiden etsimisen edelle.
Median mieskuvasta ei voi edelleenkään päätellä yhtään mitään siitä mitä naiset oikeasti haluavat.
Tuotantopäätökset ovat tiukasti miesten hallussa. Jos paska asenneilmasto harmittaa niin eikun hyvä veli -kirjeitä lähettelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän vielä jatkoksi, että hänen äitinsä oli sellainen, että talon miehille tuotiin kahvit valmiina kupissa eteen, siellä talossa oli ihan täyspalvelu. Ei mikään ihme sinänsä, ettei mies osannut/viitsinyt mitään tehdä, kun koko elämänsä oli äiti paaponut ja tuonut kaiken valmiina naaman eteen. Eli nykyiset nuorten lasten äidit, opettakaa lapsillenne (molemmille sukupuolille!!) kotitöiden teko, kiitos!
Ja hänen isänsä yhtälailla oli sellainen, että opetti pojallensa miehenä olon malliesimerkin kautta. Jos isä olisi pitänyt tärkeänä poikansa tulevia tasa-arvoisia suhteita, hän olisi puuttunut heidän systeemiin.
Lisäksi, näinhän se on tehtävä joo, että äitien on lapsilleen kotityöt opetettava, jos kerran iseistä siihen ei (sinunkaan mielestäsi) ole.
Mutta jos kerran tasa-arvosta lähdetään, niin yhtälailla nykyisten nuorten lasten isät opettakaa lapsillenne (molemmille sukupuolille) kotitöiden teko
Vierailija kirjoitti:
Anders kirjoitti:
Miesten tyhmyyttä en puolustele, mutta voin kertoa, mistä ainakin osa mainituista jutuista johtuu. Kun perheeseen tulee lapsi tai lapsia, niin mies tuntee itsensä tavallaan 'turhaksi'. Äiti hoitaa ja huolehtii lapset ja tietää kaiken paremmin. Jos mies jotain yrittää, hän saa helposti kuulla, että "ei ihan noin vaan tällä tavalla". Mies tuntee, ettei oikein hallitse tilannetta. Ja mennäänpä missä tahansa tasa-arvon tilassa, niin kyllä normaali mies haluaa tuntea, että hänen perheellään ja puolisollaan on kaikki kunnossa. Vaimokin on nyt enemmän kiinni lapsissa, joten kahdenkeskistä aikaa ei ole kuten ennen. Mies tuntee, että häviää lapsille huomion saannissa. Kyllä, se on tyhmää mutta noin se vaan monesti menee. Tässä tilanteessa mies ei oikein tiedä mitä tekisi, ja monella miehellä toimintamallina on taantuminen lapseksi. Kiukuttelua, vänkäämistä ja mökötystä. Kun sillähän lapsetkin saavat äidin huomion. Joskus tässä auttaa keskutelu tai pariterapia, joskus vaan mies ei tältä osin kasva koskaan vastuulliseksi aikuiseksi. Tämä kaikki omiin kokemuksiin perustuen.
Minäpä sain miehestäni lasten myötä työnjohtajan. Hän pomottaa ja opastaa ja paasaa koko ajan. Kun puen lapsia eteisessä, hän tulee selkäni taa sanoittamaan tekemisiäni lapsille, opastamaan mitä sääennuste sanoo ja ylipäätään päsmäröimään.
Opettaa miten pitää täyttää tiskikone ja miten pestä pyykit. Ja niin edelleen.
Ihan superrasittavaa!
HAH! Meillä sama! Mies on hirveä nalkuttaja. Eikä tee kuitenkaan itse koskaan mitään, mutta kertoo kyllä koko ajan mitä minä teen väärin. Useimpina päivinä myös tulee kertomaan minulle, mitä lapset tällä hetkellä tekevät väärin, eikä puutu kuitenkaan asiaan. Pahimmillaan suu käy koko ajan ja koko ajan keksitään uusia valituksen aiheita. Puuttuu jopa minun asioihini ja nalkuttaa niistä. ("Joko lähetit pomollesi sen raportin josta hän soitti?")
EN KOHTA ENÄÄ JAKSA!
Vierailija kirjoitti:
Etiäinen on tulijoita ennakoiva ääni tai näky.
Opettele suomea ennen kuin alat meuhkaamaan jostain suomalaisten ihmisten oletetuista piirteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että on olemassa miehiä, jotka ovat aivan loistavia isejä ja aviomiehiä, mutta myös aivan loistavia nussimaan ;) esimerkiksi minun mieheni on tällainen... Pirun seksikäs ja upea mies, joka osaa hoitaa lapset, imuroida, pestä pyykkiä, tiskata jne.! Sääli, jos sinä kykenet olemaan vain jompaa kumpaa...
Etiäinen on tulijoita ennakoiva ääni tai näky.
Tai kuten tässä, se tarkoittaa ihmistä joka ottaa kaiken vastaan sivustoilta ilman omaa kritiikkiä tai älyä.
Pitikö tämäkin sinulle kertoa, luulisi sen yhteydestä ymmärtävän.
Mutta kun ei.
Toivottavasti miehesi on se teidän perheen valo.
Huh huh! Onpa hurjaa luettavaa, ihmettelen miten naiset olette jaksaneet, tuollainen arkihan on hirvittävän kuluttavaa jos mies vaan vänkää lapsellisesti. Niin ja pienten lasten kanssa pitää olla tietynlaiset rutiinit, syödään, ulkoillaan, nukutaan jonkinlaisessa rytmissä.
Tulee mieleen, että onkohan kyseessä jokin miehisyyskompleksi? Lapset tulleet kuvioon mukaan ja ei osata sopeutua siihen täysin uuteen elämään. Vaimolta ei ehkä saa enää huomiota (ymmärrettävästi) samalla tavalla kuin ennen eikä itse osata ottaa paikkaa osallistuvana isänä. Ehkä tunnetaan epävarmuutta ja huonommuutta?
Joskus tuntuu, että joillakin miehillä on vaikeuksia myöntää, ettei osaa jotain, ettei nyt hallitse, että vaimo tietää paremmin. Tämmöinen turhanpäiväinen miehinen ”kunnia” on täysin järjetöntä. Luulen, että naiset arvostavat sellaista miestä enemmän joka myöntää puutteensa, kuin esittää jotain mitä ei ole.
Itse menin yli kolmekymppisenä naimisiin ja tulin isäksi ja monessa kuopassa käynyt sitä ennen, joten kyllä ylimääräiset luulot itsestä oli karisseet ja mieli oli nöyrä. Vaimoni on kyllä ollut taitava, on antanut tilaa ja ei ole nalkuttanut tai motkottanut jos kaikki ei ole mennyt ihan täydellisesti. Asiaa varmasti auttanut, että olen jokseenkin vastuullinen ja tarkka, että asiat tulevat hoidetuksi.
Olisiko ero sitten ratkaisu aapeelle? En osaa sanoa, mutta onhan tuo kohtuuttoman rankkaa!
Voimia aapeelle ja kaikille muillekin!
Kiitos zempistä, kyllä tämä on rankkaa Suomessa vaikkei naista olekkaan avioon asti löytynyt. Mutta rankkaa tää on lukea noita syytöksiä.
Menen kohta iltaoluelle jos sieltä löytyis joku sun vaimon kaltainen, mutta tuskin. Se on jo mennyt ja jäljelle jää nää kyykyttäjät.
Pamauttaisin miehelle ihan suoraan, että harkitset eroa. Ehkä tämä saisi miehesi havahtumaan ja keskustelemaan aikuisten tavoin. Jos miehen reaktio on vain suuttua ja huutaa, nii luulisi olevan helppo päätös. Mutta jos mies kykenee keskustelemaan, selittäisin sinuna mikä on parisuhteessanne ongelmana. Ja kokeilisin vaikka pariterapiaa, mikäli nyt haluat olla edes enää hänen kanssaan.
Tsemppiä!
Ei tarvitse olla mikään alainen, mutta aikuiselta ihmiseltä nyt voisi olettaa aikuisen ihmisen käytöstä eikä mitään uhmaikäisen kiukuttelua. Taidat olla itse yksi tällainen aikuislapsi? 🤦♀️