Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies inttää vastaan aivan kaikessa

Vierailija
05.06.2019 |

Alkaa mennä oikeasti hermo mieheen joka inttää _joka ikisessä asiassa_ vastaan. Perheessämme ei toimi kommunikointi lainkaan koska olen väsynyt siihen että sanon mitä tahansa, mies väittää vastaan. Jos pyydän miestä tekemään jotain, hän ei varmasti tee niin ihan vaan siksi että minä pyysin; usein jopa täysin päinvastoin.
Olen kotona 7 kk ikäisen vauvan kanssa ja esikoinen on 6v. Kuopus valvottaa ja on todella herkkäuninen. Tänä aamuna mies heräsi klo 06 töihin ja olin itse herännyt jo aiemmin koska kipeä vatsa valvotti.
Mies alkoi jutella normaalilla äänellä (hänellä on todella kantava ja matala ääni) sängyssä ja sanoin että vauva herää ihan varmasti miehen puheeseen. Mies jatkaa. Kuiskaan miehelle että mennään keittiöön juttelemaan jos on pakko puhua mutta mies jatkaa jorinoitaan sängyssä. Ei mennyt kuin hetki kun vauva heräsi miehen ääneen. Kiukuttaa niin paljon, pyysin nätisti ja moneen kertaan että mies ei puhumisellaan herättäisi vauvaa.

Eilen esikoinen sanoi minulle että hän ei tykkää siitä kun isi kiroilee niin paljon. Otin asian puheeksi miehen kanssa, joka töksäytti vaan että sellainen hän on ja hän kiroilee paljon; piste. En hermostunut, totesin vaan että yritän ainakin itse kiinnittää erityistä huomiota puheisiini etten kiroilisi. Mies tähän että hän aikoo opettaa kuopuksen kiroilemaan heti kun tämä oppii puhumaan. Olin taas kerran sanaton, miehen kanssa keskustelu jälleen kerran osoittautui mahdottomaksi.

Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka ja näitä tulee joka päivä. Olen alkanut salaa toivoa että mies jäisi ylitöihin tms. Vaikka joka päivä, en jaksa kinata kaikesta.
Kaupassa käynti miehen kanssa on aivan horroria, hän kyseenalaistaa jokaisen ostoksen, "tarvitaanko me muka tätä (maitoa)?" ..joo-o, kyllä me tarvitaan. Ja jos kaupassa on jonoa tai tarvittavia asioita ei löydy heti, mies alkaa kiukutella kuin pikkulapsi. Jos kaupankassalla on jonoa, hän alkaa pakata ostoksia aivan ylikorostetun hitaasti ja huolellisesti, vaikka juuri silloin normaali ihminen pyrkisi ripeästi maksamaan ja pakkaamaan ostokset. En voi käsittää mistä tällainen touhu johtuu, että kaikissa tilanteissa on toimittava täysin päinvastoin kuin mitä normaali järkinen ihminen toimisi yleensä.

Osaako kukaan sanoa mistä tällainen todella rasittava käytös johtuu ja miten tällaisen kanssa pitäisi toimia? Kun mies on vastaaninttävä ja lapsen tasolle taantuva jumpittelija, ei paljon parisuhde kiinnosta. Koen olevani ainoa aikuinen perheessä, mies on vaan joku outo ylimääräinen rasite jonka tehtävänä on koetella hermojani mahdollisimman pitkälle tällä naurettavalla vastarannankiiskeilyllään.

Kommentit (323)

Vierailija
301/323 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös miesystävä, joka väittää jatkuvasti vastaan. Ihan ihmeasioissa myös, joissa ei ole mitään tolkkua. Esim. oma maisterintutkintoni on kasvitieteistä mies on tekniikan alan insinööri. Mutta reippaana tuo väittää kaikkeen vastaan, mitä puhun esim. koristekasveista tai puista tms. Ihan pokkana, vaikkei ymmärrä ensimmäistäkään asiaa kasveista.

En ymmärrä tällaista käytöstä ollenkaan.

Kaikkein huvittavinta on, että väittää vastaan päinvastoin eri päivinä: kun teimme yhdessä huoneessa remonttia oli "Totta kai pakollista pestä seinät ennen maalaamista seinänpesuaineella, koska muuten maali ei tartu! Etkö sä sitä tajua?"

Kun kuukausi myöhemmin olisin halunnut maalata yhden väliseinän ja sanoin, että "Noh, mä pesen sen ensin ja antaa sen kuivua ennen kuin maalataan" niin vastaus oli "Ei seiniä todellakaan tarvitse ennen maalaamista pestä, mitä sä sellaisia ajattelet? Sen kuin maalaa siihen päälle!"

Nyt vuosien perästä en jaksa enää juuri mihinkään väittää enää vastaan. Antaa olla.

Vierailija
302/323 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi moro ja näkemiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/323 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut huomata työkavereissa tälläistä vastaanvänkäämistä. En ymmärrä. Rasittavaa.

Vierailija
304/323 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tärkeät asiat tulee hoidettua juuri niin kuin pitääkin. Naisten hysteria tappaa sen pienenkin tekemisen ilon. Tee tämä ensin ja tuo ja sitten tuo. EI NÄIN hyvät rouvat.

Tiskit pestään kun on niiden vuoro, ruuat valmistetaan ja syödään. Kukaan ei kuole jos ruoka on 2 h eri ajassa.

Mutta päälliköitä emme tarvitse, hoitakaa itse asiat jos haluatte olla päälliköitä.

Niin yksinkertaista ja helppoa. Kuka nyt on tyhmä. =)

Kuulepas hyvä dorka; tässä ap:n perheessä on pieniä lapsia!

Lapsille pitää antaa ruokaa ruoka-aikoina joka päivä. Lapset laitetaan nukkumaan säännöllisesti samaan aikaa joka ilta jne.

Suurin osa pienten lasten äideistä ei halua olla päälliköitä, tai äitejä omien lastensa isille. Jos on oikeasti perheen ainoa täysijärkinen aikuinen, se päällikön osa on otettava. Vastentahtoisesti tosin, mutta lapset on hoidettava!

Vierailija
305/323 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on vastaan kaikkea mitä toivon,pyydän tai olisi mukavaa.Elämän pitää olla masentavaa tallaamista .Jos ehdotan,siis mitä tahansa,niin ei käy.

Ihan arkea tämänaamuinen keskustelu..Olen kovassa flunssassa ja mieli tekisi juoda Jaffaa tms.Mainitsin siitä miehelleni.Hän meni jääkaapille ja kertoi siellä olevan omenamehua..se saa kelvata.Siis en saa hakea itselleni mieluista juotavaa .Olen 65 vuotias..mies samoin.Vastasin,että en kysynyt lupaa vaan kerroin vain toiveeni.

Tämä on pahentunut 40 vuoden aikana..Kaikki on luvanvaraista...Tai niin hän haluaisi.Kuitenkin haen itselleni juotavaa.

Vierailija
306/323 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan nepsyoireisen käytökseltä. Kokemusta on ja ero tuli. Toki suhteessamme oli myös valtataistelua, mies kun joutui opiskelemaan maisteriopintojaan 4 vuotta mua pidempään (tämäkin venyminen johtui nepsyoireista) ja jäi sitten monessa asiassa jälkeen ja tienasi vähemmän. Se on aika monelle miehelle kova paikka hyväksyä, että nainen voi osata monen jutun miestä paremmin. Itse ajattelisin, että eikö tämä voisi olla väylä oppia toiselta. Esim. mielelläni otin vastaan ohjeita mieheltä, joka oli taitava keittiössä ja opin tekemään uusia ruokia. Hän sen sijaan pahastui ja otti raskaasti, kun annoin hänelle ohjeita terveydenhuollon erityisasiantuntijan osaamisella liittyen muutamiin terveysasioihin, joita hän laiminlöi. Onhan tälle nimikin: mansplaining.

Vierailija
307/323 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies inittää vastaan = mies ei tee ja sano niin kuin nainen haluaa vaikka naiselle kuinka todistaa että nainen on väärässä

Vierailija
308/323 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oletkin sinä joka niittää vastaan ja nyt kiukuttelet kuin pikkulapsi kun kerrankin joku sanoo vastaan eikä tee niin kuin sinä haluat ja vaadit?

Vierailija
309/323 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päälliköt täällä taas valittaa. Se on vain niin ettei mies suostu olemaan alaisenne. Sisäistäkää tämä niin asiat aukeavat itsestään.

Mies on ymmärtänyt, ettei nainen ole läheskään aina oikeassa ja uskaltaa sen myös sanoa.

Vierailija
310/323 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se oletkin sinä joka niittää vastaan ja nyt kiukuttelet kuin pikkulapsi kun kerrankin joku sanoo vastaan eikä tee niin kuin sinä haluat ja vaadit?

Ap on laatinut aikataulut lasten edun mukaan, eikä itsekkään mieslapsen ehdoilla. Lapsiperheessä ei voi elää kuin pellossa. Tai no toki voi, jos tykkää kun sossutädit ramppaa ja lapset kärsii.

Toivottavasti Ap on pian viestin kirjoitettuaan eronnut miehestä.

Vierailija
311/323 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on laatinut aikataulut lasten edun mukaan, eikä itsekkään mieslapsen ehdoilla. Lapsiperheessä ei voi elää kuin pellossa. Tai no toki voi, jos tykkää kun sossutädit ramppaa ja lapset kärsii.

Toivottavasti Ap on pian viestin kirjoitettuaan eronnut miehestä.

Ette te todellisuudessa tiedä ap:n tai kenenkään toisenkaan itkijänaisen perheen oikeasta tilanteesta. Nämä jutut on kerrottu vain ja ainoastaan naisen näkökulmasta ja totuudesta, naisten sosiaaliseksi polttoaineeksi. Olisi mielenkiintoista kuulla kyseisten miesten kommentit asiaan ja syytöksiin. Sen voin kokemuksesta sanoa, että totuus ei yhdenkään kommentin kohdalla ole läheskään kokototuus. Nainenkin voisi kasvaa aikuiseksi ja oppia virheistään.

Vierailija
312/323 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen väsytystaktiikkahan tuo on. Mies on pedannut itselleen mukavan tulevaisuuden yhtenä lapsista joka saa aina kiukuttelemalla tahtonsa läpi.

Vierailija
313/323 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän parisuhteeseenkin tuottaa sisältöä. :p

Vierailija
314/323 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon mies ei kysele. Kunnon mies tottelee.

Vierailija
315/323 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhautuneena googlasin aihetta ja löysin ketjun.

Minulla on tällainen vastaanjankkaajamies, joka tahallaan ei tee, mitä pyydän. Ihan mikä asia tahansa, mitä pyydän ja toivon, on varma, että sitä hän ei ainakaan tee. 

Lisäksi hän esim mielenosoituksellisesti kolistelee muiden yrittäessä nukkua, jos joutuu tiskaamaan _omia_ sotkujaan. Tai jos joutuu viemään roskat, ei koskaan laita tilalle uutta roskapussia ja jättää roskiskaapin oven auki keittiössä. Hän ei pidä osuuttaan sopimuksista, ei hoida hänen kotitöitään, ei tee niitä vapaaehtoisesti. Hän väittää mustaa valkoiseksi älyttömistä asioista, esimerkiksi voi väittää, että televisiosta tuleva ohjelma on x, vaikka se on y, eikä kyse ole mielipideasiasta.

Hän ei ollut aluksi tällainen, vaan muuttui häiden jälkeen. Taustalla on jotain persoonallisuushäiriötä taatusti, sillä hänellä on nähtävästi ollut ongelmia aina kaikenlaisten 'auktoriteettien' kanssa, oli ollut jo lapsena koulussakin. Tuo periaatteellinen vastahankaisuus on alistamista ja vallankäyttöä.

Ette uskokaan (tai ehkä tähän ketjuun vastaavasta kommentoineet naiset uskovatkin), miten onnellinen olen, kun olen vihdoin eroamassa. Lasken päiviä uuden asunnon vapautumiseen ja muuttoon. Jäin ihan liian pitkäksi aikaa, eikä totuutta kaikesta kehtaa edes kertoa tutuille. 

Vierailija
316/323 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä sitä taas näkee kuinka typeriä hameväkeen kuuluvat ihmisluonnon edustajat ovat. Itsepähän sinä miehesi olet valinnut. Ihan oma syys!

Niin, eihän se miehen vika ole, jos muuttuu kusipääksi.

Vierailija
317/323 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko käydä yhdessä kaupassa? Voisiko mies hoitaa lapsia yksin esim viikonlopun? Hän saisi silloin kokemusta lastenhoidosta ja sinä saattaisit huomata, että hän selviääkin. Kuulostaa siltä, että mielessäsi on kovin paljon kaavoja, joiden mukaan kaikki pitäisi hoitaa. Mies rasittuu tästä mutta ei osaa sanoittaa sitä. Hän on kotona ikäänkuin vierailija. Olisiko hän halukas jäämään esim isyyslomalle? Voisi tehdä hyvää hänelle.

Vierailija
318/323 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko käydä yhdessä kaupassa? Voisiko mies hoitaa lapsia yksin esim viikonlopun? Hän saisi silloin kokemusta lastenhoidosta ja sinä saattaisit huomata, että hän selviääkin. Kuulostaa siltä, että mielessäsi on kovin paljon kaavoja, joiden mukaan kaikki pitäisi hoitaa. Mies rasittuu tästä mutta ei osaa sanoittaa sitä. Hän on kotona ikäänkuin vierailija. Olisiko hän halukas jäämään esim isyyslomalle? Voisi tehdä hyvää hänelle.

Tästä on nyt 6 vuotta eli eiköhän asia ole ratkennut suuntaan tai toiseen. 

Vierailija
319/323 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassinen väsytystaktiikkahan tuo on. Mies on pedannut itselleen mukavan tulevaisuuden yhtenä lapsista joka saa aina kiukuttelemalla tahtonsa läpi.

Hyvä taktiikka. Parhaimmillaan tyyppi jää yyhooksi kun nainen murtuu taakan alle ja joutuu suljetulle. 

Vierailija
320/323 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies muuttui päsmäriksi kun yleni urallaan esimiesasemaan, käytös muuttui kotona juuri kuvatun laiseksi vastaan inttämiseksi joka tasolla. Ottikohan oppia vi...maisista alaisista vai mikä oli homman nimi. En jäänyt enää selvittelemään kun muutosta parempaan ei enää tapahtunut vaan otin eron aikani touhua katsottuani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä