Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies inttää vastaan aivan kaikessa

Vierailija
05.06.2019 |

Alkaa mennä oikeasti hermo mieheen joka inttää _joka ikisessä asiassa_ vastaan. Perheessämme ei toimi kommunikointi lainkaan koska olen väsynyt siihen että sanon mitä tahansa, mies väittää vastaan. Jos pyydän miestä tekemään jotain, hän ei varmasti tee niin ihan vaan siksi että minä pyysin; usein jopa täysin päinvastoin.
Olen kotona 7 kk ikäisen vauvan kanssa ja esikoinen on 6v. Kuopus valvottaa ja on todella herkkäuninen. Tänä aamuna mies heräsi klo 06 töihin ja olin itse herännyt jo aiemmin koska kipeä vatsa valvotti.
Mies alkoi jutella normaalilla äänellä (hänellä on todella kantava ja matala ääni) sängyssä ja sanoin että vauva herää ihan varmasti miehen puheeseen. Mies jatkaa. Kuiskaan miehelle että mennään keittiöön juttelemaan jos on pakko puhua mutta mies jatkaa jorinoitaan sängyssä. Ei mennyt kuin hetki kun vauva heräsi miehen ääneen. Kiukuttaa niin paljon, pyysin nätisti ja moneen kertaan että mies ei puhumisellaan herättäisi vauvaa.

Eilen esikoinen sanoi minulle että hän ei tykkää siitä kun isi kiroilee niin paljon. Otin asian puheeksi miehen kanssa, joka töksäytti vaan että sellainen hän on ja hän kiroilee paljon; piste. En hermostunut, totesin vaan että yritän ainakin itse kiinnittää erityistä huomiota puheisiini etten kiroilisi. Mies tähän että hän aikoo opettaa kuopuksen kiroilemaan heti kun tämä oppii puhumaan. Olin taas kerran sanaton, miehen kanssa keskustelu jälleen kerran osoittautui mahdottomaksi.

Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka ja näitä tulee joka päivä. Olen alkanut salaa toivoa että mies jäisi ylitöihin tms. Vaikka joka päivä, en jaksa kinata kaikesta.
Kaupassa käynti miehen kanssa on aivan horroria, hän kyseenalaistaa jokaisen ostoksen, "tarvitaanko me muka tätä (maitoa)?" ..joo-o, kyllä me tarvitaan. Ja jos kaupassa on jonoa tai tarvittavia asioita ei löydy heti, mies alkaa kiukutella kuin pikkulapsi. Jos kaupankassalla on jonoa, hän alkaa pakata ostoksia aivan ylikorostetun hitaasti ja huolellisesti, vaikka juuri silloin normaali ihminen pyrkisi ripeästi maksamaan ja pakkaamaan ostokset. En voi käsittää mistä tällainen touhu johtuu, että kaikissa tilanteissa on toimittava täysin päinvastoin kuin mitä normaali järkinen ihminen toimisi yleensä.

Osaako kukaan sanoa mistä tällainen todella rasittava käytös johtuu ja miten tällaisen kanssa pitäisi toimia? Kun mies on vastaaninttävä ja lapsen tasolle taantuva jumpittelija, ei paljon parisuhde kiinnosta. Koen olevani ainoa aikuinen perheessä, mies on vaan joku outo ylimääräinen rasite jonka tehtävänä on koetella hermojani mahdollisimman pitkälle tällä naurettavalla vastarannankiiskeilyllään.

Kommentit (323)

Vierailija
281/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas te naiset katselette asioita vain omasta näkökulmastanne. Ainakaan mä en ota käskyjä yhdeltäkään naiselta. Olisiko mahdollista esittää asia siten, kuin miehennekin esittää, eikä alkaa pomottamaan??

Vierailija
282/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pamauttaisin miehelle ihan suoraan, että harkitset eroa. Ehkä tämä saisi miehesi havahtumaan ja keskustelemaan aikuisten tavoin. Jos miehen reaktio on vain suuttua ja huutaa, nii luulisi olevan helppo päätös. Mutta jos mies kykenee keskustelemaan, selittäisin sinuna mikä on parisuhteessanne ongelmana. Ja kokeilisin vaikka pariterapiaa, mikäli nyt haluat olla edes enää hänen kanssaan.

Tsemppiä!

Näistä tämän ketjun vastauksista päätellen ei välttämättä vaihtamalla parane...

Tarviiko sitä uutta ukkoa ottaa ollenkaan kun ei niistä ole kuin haittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa samanlainen ihmislapsi. Jos oikeasti kiire jonnekin, "eiku mun pitää käydä suihkussa vielä", käytetyt ruokavälineet ei mene koneeseen vaan lojuu pöydällä, kiukuttelee "kun ei ole omaa aikaa" ( minä siis hoidan lapset ja kodin 100% + käyn töissä. Ei ollut tällainen kun seurusteltiin, taantunut lapsien myötä.

Vierailija
284/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin naisena on pakko kommentoida, että mua vituttaa kun naiset muka osaa aina kaiken paremmin. Ensin nalkutetaan että mies ei tee kotitöitä. No jos mies täyttää vaikka astianpesukoneen, akka on heti vinkumassa että sä täytit sen väärin! Ei sitä noin tehdä! Tai jos mies imuroi, niin taas jäi lattialistat imuroimatta ja jäkä jäkä jäkä jää!!! Ja lastenhoidosta nyt on turha mainitakaan, mies tekee automaattisesti kaiken aina väärin.. Että miettikääpä siitä, pirttihirmut....

Näinhän se juuri on. Kyllä siinä äkkiä kotityöhalut hiipuvat, kun kaikki on tehty aina väärin. 

Jaa. Entä jos itse pyytäisit naista hoitamaan jonkun ns. "miesten" homman, ja tämä sössisi sen koska ei (esimerkiksi) viitsinyt lukea poran tai auton käyttohjeita...? Olisko ihan ok?

Mikäjän se sitten on sellainen normaalissa perheessä esiintyvä " miestenhomma" ? Itse kävin lukion jälkeen raskaskoneasentajan tutkinnon ennenkuin jatkoin yliopistoon. Ammattitaito " miestenhommiin" on parempi kuin monella miehellä.

Vierailija
285/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mies tekee miesten hommia. Ei vaihda edes autoonsa renkaita. Minulla on remppamies joka tekee kaikki remppajutut joita en itse osaa tehdä, esim saunaremontti.

Vierailija
286/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin naiselle että haetaan tavarat nyt kun minulla on auto liikenteessä, tulevat pakkaset hyydyttävät sen pihalle.  Toistin monasti ja sanoin etten ala niitä käsipelillä kantamaan asemalta.

Parin viikon päästä tuli 25 asteen pakkaset ja auto seisoi jäisenä 

ja minä istuin sohvalla kuumatoti kädessä ja annoin tulevan exäni kärvistellä asemalla taksia odottamassa tavaroittensa kanssa.

Että tämmönen tapaus.

Miten tuo haittasi sinun tai mahdollisten lastesi elämää?

Et ymmärtänyt. Jotkut asiat täytyy suunnitella ja tehdä hyvissä ajoin, ei edes nainen voi luonnonvoimille mitään. Ja silloin tyhmyydestä sakotetaan. En voi elää yhdessä noin änkyrän ihmisen kanssa. Se siitä seurasi

Nainenhan hoiti asian, eikä siitä kukaan muu joutunut kärsimään. Ei puoliso eikä lapset. Taidatkin itse olla se änkyrä, jos tuollaisesta ongelman teet.

Siinäpä se, ei hoitanut ilman raivoamista ja huutoa. Ei kelvannut apu silloin kun sitä tarjosin vaan olisi pitänyt mennä hänen pillinsä mukaan vastoin luonnonvoimia.  Joten sai mennä huutamaan muualle. 

Oliko teillä koskaan ennen tätä tapausta keskusteltu siitä, että autolle pitäisi tehdä jotain, jotta sitä pystyisi käyttämään pakkasellakin? Kovalla pakkasella pitää yleensä päästä suunnilleen samoihin paikkoihin kuin syyskeleillä tai kesälläkin.

Vierailija
287/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei suostu olemaan alamaisena ja käskyläisenä niin hanki uusi kuhnuri tai vuokraa palvelusväkeä.

Ennen oli selvä työnjako: mies tienasi perheen rahat, vaimo hoiti kodin ja lapset. Ennen oli myös melko tavallista käyttää palkattua apua kotona, esim. siivoukseen. Nykyään vaimokin on töissä kodin ulkopuolella. Olisitko itse miehenä valmis käyttämään palkallista apua kotona? Taikka tekemään pidempää päivää töissä sen mahdollistamiseksi? Jos et siis itse ole halukas tekemään kotitöitä.

Milloin Suomessa on muka ollut kotirouvakulttuuria suomileffoja lukuun ottamatta?

Suomessa on kuokittu suota, kangettu kaskimaalta kantoja ja kynnetty kivikkoa. Kaikki kynnellekykenevät ovat osallistuneet. Kun hevoseen ei ollut köyhällä torpparilla varaa, niin emäntä laitettiin vetämään auraa ja karhea. Siitä syystä on suosittu lyhytjalkaista ja tukevaa vartalotyyppiä suurimmassa osassa Suomea. Ainoastaan ruotsinkielisen eliitin ja aateliston parissa on vallinnut eurooppalaisempi siro edustusrouvaruumiinrakenne. 

Jep. Jossain menneiden vuosisatojen aikalaiskirjoituksessa naiset ovat Suomessa maininneet raskaimmaksi töikseen esim. ojan kaivamisen raskaanaollessa. Kunnon kotirouvailua siis.

Vierailija
288/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies inttään YKSINÄÄN vastaan ja itsehän olet vain täysin samaa mieltä tai oikeassa.  

Mutta mies se vaan inttää..... 

En tiedä kuka on syönyt vääriä sieniä, mutta tajunnantasoni ei vastaanota tätä tajunnanvirtaa. Tätäkö se on, kun sanotaan että ollaan ihan eri aaltopituudella?

Vierailija
289/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin  mitä olen reissuilla jutellut ihmisten kanssa, niin Saksassa, Norjassa, Ruotsissa on samat ongelmat kuin  meillä täällä.

Tasa-arvo ymmärretään niin että se toteutuu kun mies on kyykyssä ja lompakko auki.

Vaimot ainakin ne miehet oli hakenut idästä ja kaikki olivat tyytyväisiä.

Katsokaa peiliin hyvät rouvat, mikä meni pahasti pieleen.

Jos ei löydy vastausta voin kertoa sen kun kysytte.

Vastaan sulle kun kysyit, hyvä herra. Tasa-arvo ymmärretään niin, että molemmat osallistuvat perheen elättämiseen, lapsista huolehtimiseen ja yhteisen kodin kunnossa pitämiseen. Kyykyssä olevalla miehellä suurin osa naisista ei tee mitään - ongelma on juuri silloin kun mies on kyykyssä eli ei halua hoitaa omaa osuuttaan tasaveroisena kumppanina naiselleen ja isänä yhteisille lapsille.

Lompakon pitäisi perheessä olla auki niin miehellä kuin naisellakin, perheen ja toistensa vuoksi. Jos mies on työtön, kotona lasten kanssa tai pienempituloinen, vaimo maksaa enemmän. Jos nainen on kotona lasten kanssa, työtön tai pienempituloinen, mies maksaa enemmän.

Minulta ei ole pois, jos osa miehistä hakee vaimonsa idästä ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Peiliin katsoessani en näe mitään mikä olisi mennyt pieleen tarkoittamallasi tavalla, ja olen tyytyväinen mieheeni ja voin myös kunnioittaa häntä.

Vierailija
290/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päälliköt täällä taas valittaa. Se on vain niin ettei mies suostu olemaan alaisenne. Sisäistäkää tämä niin asiat aukeavat itsestään.

Naiset eivät halua että mies laskeutuu itserakentamaltaan alustalta naisen alapuolelle vaan samalle tasolle naisen kanssa. Silti miehet aina heittäytyy lapsen tasolle. Tasavertaisuus pelottaa pientä miestä.

Vierailija
291/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päälliköt täällä taas valittaa. Se on vain niin ettei mies suostu olemaan alaisenne. Sisäistäkää tämä niin asiat aukeavat itsestään.

Naiset eivät halua että mies laskeutuu itserakentamaltaan alustalta naisen alapuolelle vaan samalle tasolle naisen kanssa. Silti miehet aina heittäytyy lapsen tasolle. Tasavertaisuus pelottaa pientä miestä.

siis "jalustalta"

Vierailija
292/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, tulipa flashback nuoruuteen ja sen aikaiseen poikaystävään. Oli alkuun tosi kiva, mutta sitten alko vänkääminen 6kk jälkeen. Kaikesta piti vääntää ja vängätä ja vähintään loukkaantua. Olisi pitänyt ajatella samalla tavalla kuin hän, nähdä ja ymmärtää maailma samalla tavalla kuin hän, ja elää samalla tavalla ja samoilla arvoilla kuin hän. Kaikki, mikä ei mennyt hänen mielensä mukaan, oli jotenkin väärin ja siitä piti vängyillä. Eikä edes asuttu yhdessä ja silti piti vängätä minunkin kodin asioista!

Sohvalla ois kiva vaikkapa tumma huopa, johon voi kääriytyä -> Ei, ei mitään tummaa huopaa! Pitää olla vaalea! / Ei saa olla huopaa ollenkaan! Pitää laittaa vaatteita päälle enemmän!

Minua ei haittaa, että sun pitkä tukka lyhenee -> Kylläpäs haittaa! Kuitenkin haluat miehelle pitkän tukan! Ajan kaljun itselleni protestiksi! (jonka tekikin)

Minua ei haittaa, vaikka meillä olisi vuokra-asunto, kunhan on koti -> Ei saa asua vuokralla! Pitää ostaa heti asunto, kun se on mahdollista! Ihan sama, vaikka se ei oliskaan paras, mutta pitää ostaa!

Mulle riittää tämä pieni paistinpannu -> Eikä riitä! Sä tarttet ison paistinpannun! Mä ostin sulle nyt semmosen, vaikka et halunnut etkä tarvinny!

Hyi hirveetä. Olin surullinen erosta tuolloin nuorena, mutta mitä vanhemmäksi tulen sen enemmän tajuan, että mieshän oli mätäpaskeli :D 

Vierailija
293/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on itse todella paha valittaja, siksi mies mukamas inttää...

Vierailija
294/323 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei suostu olemaan alamaisena ja käskyläisenä niin hanki uusi kuhnuri tai vuokraa palvelusväkeä.

Ennen oli selvä työnjako: mies tienasi perheen rahat, vaimo hoiti kodin ja lapset. Ennen oli myös melko tavallista käyttää palkattua apua kotona, esim. siivoukseen. Nykyään vaimokin on töissä kodin ulkopuolella. Olisitko itse miehenä valmis käyttämään palkallista apua kotona? Taikka tekemään pidempää päivää töissä sen mahdollistamiseksi? Jos et siis itse ole halukas tekemään kotitöitä.

Milloin Suomessa on muka ollut kotirouvakulttuuria suomileffoja lukuun ottamatta?

Suomessa on kuokittu suota, kangettu kaskimaalta kantoja ja kynnetty kivikkoa. Kaikki kynnellekykenevät ovat osallistuneet. Kun hevoseen ei ollut köyhällä torpparilla varaa, niin emäntä laitettiin vetämään auraa ja karhea. Siitä syystä on suosittu lyhytjalkaista ja tukevaa vartalotyyppiä suurimmassa osassa Suomea. Ainoastaan ruotsinkielisen eliitin ja aateliston parissa on vallinnut eurooppalaisempi siro edustusrouvaruumiinrakenne. 

Jep. Jossain menneiden vuosisatojen aikalaiskirjoituksessa naiset ovat Suomessa maininneet raskaimmaksi töikseen esim. ojan kaivamisen raskaanaollessa. Kunnon kotirouvailua siis.

Kyllä sitä nykyäänkin laitetaan nainen tekemään maataloustöitä raskaana ollessa:

https://www.instagram.com/p/Bx4JcGHp6xC/

Vierailija
295/323 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas te naiset katselette asioita vain omasta näkökulmastanne. Ainakaan mä en ota käskyjä yhdeltäkään naiselta. Olisiko mahdollista esittää asia siten, kuin miehennekin esittää, eikä alkaa pomottamaan??

Ottaisitko vastaan pyynnön käskyn sijaan: Esim. Voisitko rakas ottaa pyykit koneesta?

Vierailija
296/323 |
08.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kyykyttäjistä valittajat on huvittavia. Mulla on tietyt asiat mitkä pitää olla kunnossa, että olen onnellinen. Ne on asioita joita vaadin. Miehellä on omansa. Jos vaatimukset menevät sovittamattomasti ristiin, tulee ero. Ei tarvitse kummankaan jäädä kyykytettäväksi. Suomessa miehellä on ihan yhtäläinen oikeus hakea avioeroa kuin naisella, että ei muuta kun papereita vetämään jos vaimo kyykyttää ja lokkeilee. Tai sitten voi vain istua peukalo ahterissa ja syyttää vaimoa omasta saamattomuudesta.

Vierailija
297/323 |
09.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on avuton mielestäsi, ota ero. Ei ole pakko istua lihoamassa keittiön tuolilla.

Sama miehelle, jos nainen kyykyttää, nouse seisomaan ja sano että pakkaa tavarasi mä avaan oven.

Kukaan ei pakota irvistelemään päivästä toiseen toimimattomassa suhteessa.

Jos et eroa, sitten vain pää kiinni ja lopeta se valittaminen tälläisillä palstoilla.

Kumpi tahansa ratkaisu on lapsille parempi kuin toisen mollaaminen tai sohvalla tekemättömänä pieres ke  ly.

Jaahas, että ainoat vaihtoehdot on osaansa napisematta täysin tyytyminen tai eroaminen? Eipä taitaisi tällä logiikalla monta suhdetta kestää, jos koskaan ei etsittäisi mitään tapoja parantaa asioita tai oppia virheistä. Kaikenlaista epätäydellisyyttä (puolin ja toisin) on muuten ihan helppo jaksaa, jos sen vastapainona on paljon rakkautta ja positiivisuutta.

Vierailija
298/323 |
11.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, haluan jakaa ihanan todistukseni Kun olisin ollut suhteissa aviomiehen kanssa vuosia, hän hajosi kanssani, tein kaiken mahdollisen, jotta hänet saataisiin takaisin, mutta kaikki oli turhaan, halusin hänet takaisin niin paljon rakkauden vuoksi Hänelle, minä rukoilin häntä kaikella, lupasin, mutta hän kieltäytyi. Selitin ongelmani ystävälleni ja hän ehdotti, että ottaisin pikemminkin yhteyttä oikeinkirjoituskoneeseen, joka voisi auttaa minua saamaan loitsun tuoda hänet takaisin, mutta olen tyyppi, joka ei koskaan uskonut loitsuun, minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin kokeilla sitä, minä postitettu oikeinkirjoitin, ja hän kertoi minulle, ettei ole mitään ongelmaa, että kaikki on kunnossa ennen kolmea päivää, että minun ex palaa minulle ennen kolme päivää, hän heitti loitsun ja yllättäen toisella päivänä, se oli noin neljätoista. Minun ex soitti minulle, olin niin yllättynyt, vastasin puheluun ja kaikki hän sanoi, että hän oli niin pahoillani kaikesta, mitä tapahtui, että hän halusi minun palata hänen luokseen, että hän rakastaa minua niin paljon. Olin niin onnellinen ja menin hänelle, että aloimme elää yhdessä onnellisesti uudelleen. Siitä lähtien olen luvannut, että joku tiedän, että minulla on suhdeongelma, olisin apua tällaiselle henkilölle viittaamalla häneen ainoaan todelliseen ja voimakkaaseen oikeinkirjoittajaan, joka auttoi minua omalla ongelmallani. sähköposti: babaidadawiseman01@gmail.com

voit lähettää hänelle sähköpostia, jos tarvitset hänen apuaan suhdettasi tai muussa tapauksessa.

Rakkauden loitsuja

Ansaitse hyvää rahaa tai voittaa arpajaiset.

Saavuta menestys liiketoiminnassa.

Hengelliset ongelmat.

Voita oikeustapausta.

Etsi elämäsi kumppani.

Hanki hyvin palkattu työ.

Valvonta avioliittoosi.

Vastaanottaminen ja houkutteleminen ihmisiltä.

Palaa menettää rahaa.

Paranna sinua kaikista sairauksista. sekä parantuva että parantumaton.

Ratkaise raskausongelmia ja siunaa teitä vauvoilla jne.

Ota yhteyttä tähän hienoon miehen kanssa, jos sinulla on ongelmia kestävän ratkaisun kanssa

kautta babaidadawiseman01@gmail.com

WhatsApp: +2348136951551

Kiitä minua myöhemmin

Vierailija
299/323 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää hyvät naiset katsomaan yksin asuvan miehen asuntoa.

Ja sitten harkitkaa haluatteko asua sellaisessa asunnossa. Jos ette, niin työ jää teille, miestä ei kiinnosta asiat tämän enempää jonka näette.

Ei se nyt mikään luonnonlaki ole, että mies ei yksinkertaisesti siivoa. On myös hyvin siistejä miehiä olemassa, sekä "riittävän" siistejä.

Vierailija
300/323 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan sanoa mistä tällainen todella rasittava käytös johtuu ja miten tällaisen kanssa pitäisi toimia?

En tiedä, mistä tuollainen johtuu, eikä niin kiinnostakaan, mutta oikea tapa toimia on lakata olemasta parisuhteessa tuollaisen ihmisen kanssa. En katsele tuollaista päivääkään, niin ihmissuhteeni pysyvät erittäin hyvinä. Samaa suosittelen sinulle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme