Mikä ehkäisy olisi paras yli nelikymppiselle?
En tiedä mitä vaihtoehtoja nykyään on olemassa, kun ei ole yli kymmeneen vuoteen ollut tarvetta ehkäistä. Kierukkaa en halua.
Kommentit (135)
Mulla on minipillerit (Slida). Toki aina pillereiden kanssa on se, että ne eivät kaikille sovi.
Yhdistelmäehkäisypillereitä ei suositella enää mielestäni tässä iässä.
-n49
Yli nelikymppinen ei enää tarvitse mitään ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on minipillerit (Slida). Toki aina pillereiden kanssa on se, että ne eivät kaikille sovi.
-n49
"Jos edellä mainittuja vasta-aiheita ei ole, henkilö on normaalipainoinen ja tupakoimaton, sopii mikä tahansa Suomessa markkinoilla oleva yhdistelmäehkäisytabletti aina vaihdevuosiin asti."
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00752
Shokkivärjätyt hiukset, ylipaino ja/tai näkyvät tatuoinnit
Vierailija kirjoitti:
Pidättäytyminen. Kaikki voittaa.
Mulla on nuori rakastaja, joten en todellakaan aio enää pidättäytyä.
Ap
Eikse oo iloinen ylläripylläri jos vielä noin vanhana pamahtaa paksuksi ??
Meillä kondomi. Kierukkaa, moista vierasesinettä itseeni, en tahdo. Yhdistelmäehkäisy ei enää käy, ilmeisesti jotkut voi saada jos on normaalipainoinen, mä en ole. Minipillerit on aina aiheuttaneet vuotosekoiluita, ja kun niitä tulee muutenkin esivaihdevuosien takia niin ei kiitos. Kumeilla mennäään siis, pian taidan jo jättää nekin pois, kun esivaihtarit on sen verran pitkälle että menkatkin tulee vain muutaman kerran vuodessa.
Viskinpolttama ääni
Lapsia useammalle miehelle
Kelan tukien varassa eläminen
Lihavuus
Mielenterveysongelmat
Vierailija kirjoitti:
Eikse oo iloinen ylläripylläri jos vielä noin vanhana pamahtaa paksuksi ??
Ei todellakaan ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä kondomi. Kierukkaa, moista vierasesinettä itseeni, en tahdo. Yhdistelmäehkäisy ei enää käy, ilmeisesti jotkut voi saada jos on normaalipainoinen, mä en ole. Minipillerit on aina aiheuttaneet vuotosekoiluita, ja kun niitä tulee muutenkin esivaihdevuosien takia niin ei kiitos. Kumeilla mennäään siis, pian taidan jo jättää nekin pois, kun esivaihtarit on sen verran pitkälle että menkatkin tulee vain muutaman kerran vuodessa.
ESIVAIHTARIT? 😂👀🙅
Vierailija kirjoitti:
-n49
Mulle ei Slindat sopineet. Käytin puolitoista liuskaa ja sitten alkoi migreenit. Kuusi migreeniä viikon aikana. Lopetin pillerit ja niin loppui migreenit. Samalla tajusin, että mulla oli muutenkin ollut jäytävä päänsärky koko ajan ja sekin loppui. Otin käyttöön toiset minipillerit (en muista nimeä kun niin vaikea) ja ne sopi kyllä. Lopetin kuitenkin ne viime viikolla koska ei ole parisuhdettakaan niin miksi myrkyttää itseään. Tänään alkoi sitten menkat ja ikävä kyllä niiden myötä tuli kivutkin. No mielummin silti ilman ehkäisyä.
Kondomi ja luonto. En tiedä, on myös mahdollista, että tähän asiaan olisi nimenomaisesti erikoistunut ihan kokonainen ammattiryhmä, mikähän se sana nyt olikaan? Gyy neee koo logi? Ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan persepano
Tuo on paras ja nautinnollisin molemmille.
Itse otin lopulta esivaihtareissa hormonikierukan, vaikka olin vannonut, etten vierasesinettä ikinä sisääni asennuta. Siinä vaiheessa, kun kuukautiset olivat kahden viikon välein ja kestivät yli viikon, mieli muuttui. Nykyään ei ole enää mitään vuotoa, joten on helppo nautiskella vaikka joka päivä.
Tehokkain itsemurha. Antaa vain suihinottoja ja panna tissien väliin.