Kun mies inttää vastaan aivan kaikessa
Alkaa mennä oikeasti hermo mieheen joka inttää _joka ikisessä asiassa_ vastaan. Perheessämme ei toimi kommunikointi lainkaan koska olen väsynyt siihen että sanon mitä tahansa, mies väittää vastaan. Jos pyydän miestä tekemään jotain, hän ei varmasti tee niin ihan vaan siksi että minä pyysin; usein jopa täysin päinvastoin.
Olen kotona 7 kk ikäisen vauvan kanssa ja esikoinen on 6v. Kuopus valvottaa ja on todella herkkäuninen. Tänä aamuna mies heräsi klo 06 töihin ja olin itse herännyt jo aiemmin koska kipeä vatsa valvotti.
Mies alkoi jutella normaalilla äänellä (hänellä on todella kantava ja matala ääni) sängyssä ja sanoin että vauva herää ihan varmasti miehen puheeseen. Mies jatkaa. Kuiskaan miehelle että mennään keittiöön juttelemaan jos on pakko puhua mutta mies jatkaa jorinoitaan sängyssä. Ei mennyt kuin hetki kun vauva heräsi miehen ääneen. Kiukuttaa niin paljon, pyysin nätisti ja moneen kertaan että mies ei puhumisellaan herättäisi vauvaa.
Eilen esikoinen sanoi minulle että hän ei tykkää siitä kun isi kiroilee niin paljon. Otin asian puheeksi miehen kanssa, joka töksäytti vaan että sellainen hän on ja hän kiroilee paljon; piste. En hermostunut, totesin vaan että yritän ainakin itse kiinnittää erityistä huomiota puheisiini etten kiroilisi. Mies tähän että hän aikoo opettaa kuopuksen kiroilemaan heti kun tämä oppii puhumaan. Olin taas kerran sanaton, miehen kanssa keskustelu jälleen kerran osoittautui mahdottomaksi.
Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka ja näitä tulee joka päivä. Olen alkanut salaa toivoa että mies jäisi ylitöihin tms. Vaikka joka päivä, en jaksa kinata kaikesta.
Kaupassa käynti miehen kanssa on aivan horroria, hän kyseenalaistaa jokaisen ostoksen, "tarvitaanko me muka tätä (maitoa)?" ..joo-o, kyllä me tarvitaan. Ja jos kaupassa on jonoa tai tarvittavia asioita ei löydy heti, mies alkaa kiukutella kuin pikkulapsi. Jos kaupankassalla on jonoa, hän alkaa pakata ostoksia aivan ylikorostetun hitaasti ja huolellisesti, vaikka juuri silloin normaali ihminen pyrkisi ripeästi maksamaan ja pakkaamaan ostokset. En voi käsittää mistä tällainen touhu johtuu, että kaikissa tilanteissa on toimittava täysin päinvastoin kuin mitä normaali järkinen ihminen toimisi yleensä.
Osaako kukaan sanoa mistä tällainen todella rasittava käytös johtuu ja miten tällaisen kanssa pitäisi toimia? Kun mies on vastaaninttävä ja lapsen tasolle taantuva jumpittelija, ei paljon parisuhde kiinnosta. Koen olevani ainoa aikuinen perheessä, mies on vaan joku outo ylimääräinen rasite jonka tehtävänä on koetella hermojani mahdollisimman pitkälle tällä naurettavalla vastarannankiiskeilyllään.
Kommentit (323)
Vierailija kirjoitti:
Mies muuttui päsmäriksi kun yleni urallaan esimiesasemaan, käytös muuttui kotona juuri kuvatun laiseksi vastaan inttämiseksi joka tasolla. Ottikohan oppia vi...maisista alaisista vai mikä oli homman nimi. En jäänyt enää selvittelemään kun muutosta parempaan ei enää tapahtunut vaan otin eron aikani touhua katsottuani.
Mahdollista.. oma puoliso purki turhautumisen töissä kotona juuri kuvatunlaisesti kun aloitti esimiehenä. En tiedä millainen oli töissään. Vaihtoi lopulta duunia muuhun kuin esimies työhön ja kuvattu käytös loppui ja elämä parani hetkeksi. Sai myöhemmin taas esimies aseman ja käytös vain paheni kotona. Ero tuli.
Ei noi narsistisin piirtein varustetut mieslapset taida muuttua. Kova paikka. Ex oli tuommoinen, kunnes hän sai tarpeekseen perheestään ja lähti kun kuopus oli 4v. Oli helpotus. Sitten hän alkoi pistää eron jälkeen kaikessa vastaan ensin omaisuuden jakamisessa ja sitten alkoi vaatia itselleen lähivanhemmuutta ja yksinhuoltajuutta - eli puhdasta kiusantekoa, jota hän jatkoi oikeudessa (lapset ei ennen sitä olleet kiinnostaneet). Varaudu kaikkeen, jos eroat.
MIKÄ V ITUN MEILLÄMIESMEILLÄMIESMEILLÄMIES?!????