Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on creepyintä, mitä tuntematon ihminen on tehnyt läheisyydessäsi?

Vierailija
05.05.2019 |

Pidetään ketju asiallisena, joten selvät ahdistelujutut ja rikolliset jutut pois ketjusta. Creepyllä tarkoitan nimittäin jotain, joka ei varsinaisesti ole kiellettyä mutta outoa, ahdistavaa tms. siltikin.

Mikä siis on creepyintä, mitä tuntematon kanssaihminen on tehnyt sinulle tai sinun läheisyydessäsi?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni tubettaa miltei päivisin isojakin valheita pokkana. Ei välitä mistään enää.

Vierailija
42/88 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran bussia odotellessa pienestä metsiköstä ilmaantui takaani mies, joka puristi peppuani ja palasi takaisin metsään. Se oli kyllä karmivaa ja samalla vähän huvittavaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sviddu ja jonkun kieliautistin takia meni tääkin ketju piloille.

No kirjoittakaa normaalit asiat normaalisti suomeksi niin ei olisi tätäkään ongelmaa.

Tai sitten kaltaisesi voisivat painua netistä vaikkapa kirjastoon lukemaan kirjakieltä.

Vierailija
44/88 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa oli exhibitionisti mun vieressä istumassa, siinä käytävän vieressä ja mä olin ikkunapaikalla. Luki housujen vetoketju auki sanomalehteä.  :( Olin niin paniikissa, että en uskaltanut edes kertoa kuskille. Tein kyllä rikosilmoituksen siitä hörhöstä.

Vierailija
45/88 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on sairaaksi mennyt tämä suomalaisten oman kielen vihaaminen.

Creepyä, shittiä, bullying, oh my god! Jos ei oma kieli suju, puhukaa sitten ihan rehellisesti pelkkää englantia. Kielten sotkeminen viestii kyllä heikkolahjaisuudesta ja valkoroskaisuudesta.

Valkoroskaisuus on yhtä huono anglistinen väännös.

Vierailija
46/88 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kirjoittakaa normaalit asiat normaalisti suomeksi niin ei olisi tätäkään ongelmaa.

Tai sitten kaltaisesi voisivat painua netistä vaikkapa kirjastoon lukemaan kirjakieltä.

Näet kaksi vaihtoehtoa, kirjakielen tai anglismit?

Mitä tuossa aiemmin mainitsinkaan heikkolahjaisuudesta. Aaaaivan.

Vierailija
47/88 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, milloin tämä CREEPYN hokeminen loppuu? Onko täällä heikkolahjaiset kirjoittelemassa jatkuvasti kun ei ole tiedossa, että creepy on ENGLANTIA ja suomalainen vastine on KARMIVA/pelottava/kammottava jne.

EI OLE VAIKEAA TAJUTA TÄTÄ.

Koko ajan tulee näitä aloituksia, creepy sitä, creepy tätä.

Kyllä on suomalainen koululaitos pilalla kun porukka on näin vajaata.

Olipas CREEPY kommentti.

Vierailija
48/88 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vastikään muuttanut ekaan kerrokseen ja luin rauhassa sohvalla kun tuli tunne että joku katsoo, käänsin päätä ja ikkunan takana oli creepysti hymyilevä, laiha kundi tuijottaen suoraan silmiini.

Vierailija
49/88 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

One of the creepiest things I know is the way how Finns replace some of their own, beautiful and meaningful words with English words. Not only does it sound weird to a native English speaker but it also makes me feel that something is terribly wrong with Finnish mental state and self esteem. I hope you would appreciate your own language and its varieties.

Sä oot kyllä uus friikki joka sotkee koko ketjun.

Luulet varmaan vielä että vain suomalaiset tuota tekee. Asun espanjassa ja englantia tunketaan täälläkin puheeseen. Hassulta se joskus kuulostaa mutta ei ole niin big deal ;)

Vierailija
50/88 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siltä vaikuta.

Vänkätkää mitä vänkkäätte, on heikkolahjaisuutta KORVATA täysin pätevä suomen kielen sana suoraan englannin kielisellä ilmauksella. Oikeasti, jos ette ymmärrä tätä olette kyllä harvinaisen tyhmiä oman kielenne ja kulttuurinne halveksijoita.

Miksi pilaat ketjun jankkauksella yhden sanan takia? Ja haukut ja nimittelet sinulle tuntemattomia kommentoijia valkoroskaksi ja ties miksi? Jos se sinua rauhoittaa, voidaan sopia, että olemme kaikki heikkolahjaisia oman kielen ja kulttuurin halveksijoita.

Vierailija
51/88 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa joku nuori jätkä tuijotti mua koko matkan aivan taukoamatta. Ei minkäänlaista rauhaa antanut istua omassa olossani. Jäi mun kanssa samalla pysäkillä pois ja kulki hetken perässäkin. Kuitenkin kääntyi yhtäkkiä takaisin päin ja kyttäsi mua puiston penkiltä vielä.

Vierailija
52/88 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani työssä kaupan kassana, joku esiteini kuulemma kuvasi minusta videon ja jakoi sen kavereilleen. Aika köyhät huvit heillä.

Vierailija
53/88 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa joku nuori mies tuijotti minua. Kysyi, olenko varattu. Vastasin myöntävästi. Hän pahoitteli asiaa ja totesi että hän haluaisi hirveästi jonkun jota rakastaa.

Karmivaa mutta ihan pikkasen söpöä. Enemmän kyllä karmivaa.

Vierailija
54/88 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

I am a vauvapalsta addiktaattori ja tykkään writee creepyi juttui.

Creepy creepy creepy, oho mun äikän numero oli 4, hyvä jos done peruskoulu...ei nii bik diil!

Vierailija
55/88 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tubettaja-sana käännetään suomen kielelle? Tai tubettaa-verbi? Että tulisi kunnioitettua kieltämme oikein.

Vierailija
56/88 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I am a vauvapalsta addiktaattori ja tykkään writee creepyi juttui.

Creepy creepy creepy, oho mun äikän numero oli 4, hyvä jos done peruskoulu...ei nii bik diil!

Pitää ymmärtää, että kielenkäyttö muuttuu viestintäfoorumin ja yleisön mukaan. Virallisissa yhteyksissä kirjoitetaan kirjakieltä ja ollaan tarkkana kirjoitusvirheiden kanssa. Vapaammassa viestinnässä, kuten whatsapp viesteissä tai vauva-palstalla, voidaan käyttää lyhenteitä ja puhelielisiä ilmaisuja, joihin myös tämä englannin sotkeminen kuuluu mukaan. Ei ole niin justiinsa, jos TYPOJA eksyy mukaan.

Vierailija
57/88 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näet kaksi vaihtoehtoa, kirjakielen tai anglismit?

Mitä tuossa aiemmin mainitsinkaan heikkolahjaisuudesta. Aaaaivan.

Sä et tainnu saada presentsejä pienenä pahemmin santtalta, vaan spänkkiä äässille.

Vierailija
58/88 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin viettämässä sukujoulua siskon perheen luona. Ruokahuone on aika iso ja siellä oli paljon ihmisiä. Katselin ympärilleni ja huomasin että siskoni tuolloin 16-vuotias poika katseli minua kiinteästi, aivan hievahtamatta. Sitten hän nosti kätensä rintakehän korkeudelle, teki oikean käden sormillaan ympyrän ja vei hitaasti vasemman etusormensa sen läpi ja takaisin. Tuijotti koko ajan, ei ihan silmiin mutta vähän ohi. Tarkkailin poikaa loppuillan eikä hän osoittanut mitään merkkejä mistään poikkeavasta. Ihmettelen edelleen.

Vierailija
59/88 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tubettaja-sana käännetään suomen kielelle? Tai tubettaa-verbi? Että tulisi kunnioitettua kieltämme oikein.

Eiköhän se ole tallennusta youtube-palveluun? Siitähän se tulee, tube-sanasta.

Tube on suomeksi putki, hitti tai menestys.

Mikään noista ei kuulosta suomeksi järkevältä. Putkitus? 😂

Tallentaja on ehkä paras tai videoija.

Voidaan myös keksiä suomenkielisiä, uusia, sanoja.

Vierailija
60/88 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistossa mies näytti kyr*änsä kun kumarruin alas ottamaan hänen roskia työpöydän alta (olin siivojana siellä toimistossa).