Mikä on creepyintä, mitä tuntematon ihminen on tehnyt läheisyydessäsi?
Pidetään ketju asiallisena, joten selvät ahdistelujutut ja rikolliset jutut pois ketjusta. Creepyllä tarkoitan nimittäin jotain, joka ei varsinaisesti ole kiellettyä mutta outoa, ahdistavaa tms. siltikin.
Mikä siis on creepyintä, mitä tuntematon kanssaihminen on tehnyt sinulle tai sinun läheisyydessäsi?
Kommentit (88)
Kun kerran parikymppisenä kävin ruokakaupassa, oli siellä samaan aikaan ystäväni kolme yläasteikäistä poikaa. Eräs näistä oli kaverini pikkuveli, kahta muuta en tuntenut. Toinen näistä kiinnitti huomionsa minuun ja kysyi: "hei, onks sun nännit kovana?" En ollut kuulevinani, jolloin hän jatkoi: "voin hieroa niitä jos haluat". Sanoi tämän vakavalla naamalla ja kaverinsa eivät edes nauraneet tai reagoineet muutenkaan. Oli melko outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tubettaja-sana käännetään suomen kielelle? Tai tubettaa-verbi? Että tulisi kunnioitettua kieltämme oikein.
Eiköhän se ole tallennusta youtube-palveluun? Siitähän se tulee, tube-sanasta.
Tube on suomeksi putki, hitti tai menestys.
Mikään noista ei kuulosta suomeksi järkevältä. Putkitus? 😂
Tallentaja on ehkä paras tai videoija.
Voidaan myös keksiä suomenkielisiä, uusia, sanoja.tube= putki, tuubi, putkilo, radioputki, tölkki, elektroniputki, sylinteri, letku, metro, Lontoon metro, sisärengas, hormi, televisio, torvi, oluttölkki, kanava, tiehyt, johdin, purso,
Youtube on erisnimi, eli hyvin voi olla suomeksi tubettaja. Ettehän te myöskään käännä "katson SinäPutkea".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tubettaja-sana käännetään suomen kielelle? Tai tubettaa-verbi? Että tulisi kunnioitettua kieltämme oikein.
Eiköhän se ole tallennusta youtube-palveluun? Siitähän se tulee, tube-sanasta.
Tube on suomeksi putki, hitti tai menestys.
Mikään noista ei kuulosta suomeksi järkevältä. Putkitus? 😂
Tallentaja on ehkä paras tai videoija.
Voidaan myös keksiä suomenkielisiä, uusia, sanoja.tube= putki, tuubi, putkilo, radioputki, tölkki, elektroniputki, sylinteri, letku, metro, Lontoon metro, sisärengas, hormi, televisio, torvi, oluttölkki, kanava, tiehyt, johdin, purso,
Youtube on erisnimi, eli hyvin voi olla suomeksi tubettaja. Ettehän te myöskään käännä "katson SinäPutkea".
Ei kai kukaan sano " katson youTubea"?
Katson sieltä jotain videota (jonka joku on sinne ladannut).
Olin hölkkäilemässä keskellä päivää suht vilkasliikenteisellä kävelyväylällä Tampereella. Järven rannassa oli mies joka katteli järvelle ja veti käteensä.
Tästä meni muutama viikko ja ilmeisesti sama mies ajo autolla kävelytielle mun viereen, avas ikkunan ja katoin sinne. Navigaattorista tuli pokea. Ajo mun takana vielä pitkään kunnes käännyin johonkin pihaan pois.
N38
Olin lähikaupassa ja asiakkaita oli varsin vähän. Menin limsahyllykölle ja toisella puolella on wc- jne paperit. Olin yksin siinä välikössä. Siinä arvoin vähän aikaa ja mietin mitä ostan ja näin sivusilmällä että joku tulee siihen lähelleni. Viereeni oli ilmestynyt ulkoisesti asiallisen näköinen lähes valkotukkainen noin 75-vuotias mies. Hänellä oli trikooraitapaita ja suorat beiget housut ja mies katsoo minua jotenkin puoliksi vinohkosti hymyillen. Eli suu hymyili mutta silmät eivät. Katsoin takaisin niin mies pitää sen puolihymyn kasvoillaan ja alkaa samalla puhua heti LOHIKALOJEN SUOLISTAMISESTA omasta piha- tai lähilammesta. Kertoi siitä jonkun aikaa yksityiskohtaisesti minulle ventovieraalle ihmiselle limsahyllyn luona. Pasmani menivät vähän sekaisin mutta tokaisin että "kaippa tainnutat ne kalat ennen suolistamista!!". Miehen ilme vähän muuttui ja kurtisti kulmiaan ja samalla lähdin menemään. Kassalla huomasin että mies oli viereisellä kassalla ja katsoi minua oudosti.
Oikeasti vähän pelotti ja jälkikäteen mietin että tapasinko aidon psykopaatin vai oliko tällä miehellä joku muu sairaus.
Olin illan viimeisessä' bussissa, rauhallinen pikkukaupunki jossa olen asunut koko ikäni ja kuskin sekä minun lisäksi autossa oli vain yksi matkustaja, siististi pukeutunut noin 45-50v mustahiuksinen hoikka nainen. Istuin takaovien luona, nainen edempänä. Äkkiä nainen alkoi tuijottaa minua vakavana ja veti etusormellaan kaulan yli.
Tästä on jo hieman aikaa, mutta muistan miten koulussa yksi luokallani ollut poika katseli youtubesta erilaisia asevideoita (ampumisia, metsästystä, yms) ja naureskeli niille. Eikä minun ahdistusta helpottanut se, että niihin aikoihin tapahtui ylipäätään aika paljon kouluampumisia ja minä olin ihan varma, että tämä luokkalainen voisi tehdäkin sen..
Toisaalta mietin, että ehkä tuollaiset asiat kiinnostivat, koska hänellä oli diagnosoitu asperger, joka näkyi erittäin vahvasti käytöksessä ja kanssakäymisessä, mutta tiesi paljon asioita (historiasta esim.) ja oli niiltä osin hyvinkin älykäs.
Takavuosina asuin suomalaisen suurehkon kaupungin lähiössä. Kuljin bussilla keskustaan ja usein sellaiseen aikaan päivästä, jolloin muita ei pysäkeillä näkynyt. Enivei, kuin maasta polkaistuna lähistölleni ilmaantui nuori, hyvin laiha, täysmustiin pukeutunut, kalpea miekkonen. Seurasin silmäkulmastani, kuinka otus hiljalleen lähestyi. Parin metrin päässä hän pysähtyi ja pudotti pienen paperilapun maahan ja lähti saman tien huimaa vauhtia poispäin. Lapussa luki: Jos olet kiinnostunut, soita: prepaid-numero.
Creepyä, joo, mutta sama toistui muutaman päivän kuluttua. Odotin jälleen bussia, tosin eri pysäkillä, niin eikös tämä goottiotus taas ilmaannu jostain, kuin tyhjästä. Samat kuviot, sama lapunheitto.
Sen verran hermostuin, että soitin lähipoliisille. Sanoi ei tietävänsä mitään tästä otuksesta. Pian tämän jälkeen tapasinkin nykyisen mieheni ja goottikammotusta en enää nähnyt.