Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paljasjalkakengät oikeasti hyvät lasten jalalle?

Vierailija
25.09.2023 |

Kun tuntuu että monille ne on ihan oma uskontonsa.. Olen itse huomannut että jotkut lapset valittavat jalkakipuja, jos kävelevät pidempiä matkoja asfaltilla näillä paljasjalkakengillä, etenkin jos painavampi lapsi kyseessä, jolla mahdollisesti jotain virheasentoakin vielä jaloissa. Uskon että ovat hyvät jossain nurmikolla/hiekalla kun kävellään, mutta pääasiassahan sitä lapsetkin kävelevät asfaltilla ja jossain ihan ostateiden ym lattialla. Ei ole kovin luonnollisia alustoja nämä, vaan kovia, rasittavia alustoja. Miksi silti pidetään paljasjalkakenkiä näilläkin? Onko se oikeasti hyväksi jaloille vai peräti päinvastoin?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ilman kenkiä kävely haitallista?

Vierailija
2/80 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostateiden = ostareiden, siis kauppojen kirjastojen ym lattioilla. Lisäksi mietin myös pyöräilyä, niin eivät varmasti kovin ihanteelliset ole siihen hommaan! Silti paljon näkee lapsia pyöräilemässäkin näillä kengillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ilman kenkiä kävely haitallista?

Kovalla alustalla kyllä voi hyvin jalat kipeytyä jos kävelee ja juoksee, lapsethan siis usein tosiaan vielä juoksevat paikasta toiseen. Itselläni ainakin kipeytyisi satavarmasti! Johan sen maalaisjärkikin sanoo.

Vierailija
4/80 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on taas näitä ihme muotijuttuja 😂 Ei paljoa järjellä ole tekemistä niiden kanssa.

Vierailija
5/80 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean hintaisia ainakin ovat. Ja rumia.

Vierailija
6/80 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on taas näitä ihme muotijuttuja 😂 Ei paljoa järjellä ole tekemistä niiden kanssa.

Jep, silloin kun itse olin pieni piti olla mahdollisimman jäykät kengät!

Vierailija
7/80 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvät, en ostaisi omille lapsille. Olen itse saanut pj-kengistä pitkäaikaisen jalkavaivan, parantuminen kesti yli vuoden.

Aina vedotaan siihen, että paljain jaloinhan sitä on ennenkin tultu toimeen hyvin. Joo, varmaan aikaa ennen asfaltin. Kuka voi väittää, että tekee hyvää kävellä pj-kengin kovalla alustalla, jonka päälle on aikaa myöten kasautunut kiviä, roskaa, lasinsiruja jne.

Ihminen alkaa varomaan askeleitaan, jolloin kävely muuttuu.

Vierailija
8/80 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko jotain faktatietoa aiheeseen liittyen? Vai miksi ostatte lapsillenne näitä jos ette tiedä sen paremmin, muuta kun että ovat hyvät jalalle vai ovatko?

Vierailija
9/80 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyvät, en ostaisi omille lapsille. Olen itse saanut pj-kengistä pitkäaikaisen jalkavaivan, parantuminen kesti yli vuoden.

Aina vedotaan siihen, että paljain jaloinhan sitä on ennenkin tultu toimeen hyvin. Joo, varmaan aikaa ennen asfaltin. Kuka voi väittää, että tekee hyvää kävellä pj-kengin kovalla alustalla, jonka päälle on aikaa myöten kasautunut kiviä, roskaa, lasinsiruja jne.

Tämä. Varmasti voivat olla hyvät jossain nurmikolla, ehkä metsässä tai lumihangessa. Mutta siis kuinka monta prosenttia kaikesta kävelystä tapahtuu näillä alustoilla? Aika pieni määrä. Ei varmasti ainakaan suurin osa. Eikö kengät pitäisi valita sen mukaan missä niitä eniten käyttää?

Vierailija
10/80 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti itse jos lähtisit lenkille asfaltille ilman kenkiä Joka päivä. Mitä sinun jalkasi tykkäisivät?

Vierailija
11/80 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisen vaivan sait? Mistä luulet sen johtuneen?

Vierailija
12/80 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko jotain faktatietoa aiheeseen liittyen? Vai miksi ostatte lapsillenne näitä jos ette tiedä sen paremmin, muuta kun että ovat hyvät jalalle vai ovatko?

Niitähän kehutaan maasta taivaisiin. Tutkimukset kuulemma ovat osoittaneet, että normikenkä estää jalkaa liikkumasta vapaasti ja paljasjalkakenkä vapauttaa jalat ja varpaat.

Sain hervottomat plantaarifaskiittikivut käyttämällä pj-kenkiä kerralla liian kauan. Nyt voin töissä käyttää 2-3 tuntia, mutta en koko päivää.

Omille lapsille en sellaisia raaski ostaa, ovat turhan kalliit kengät alati kasvaville jaloille.

Vierailija
13/80 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Talvella kylmät ja liukkaat, syysssateilla kosteus menee läpi. Haluan, että lapseni jalat on kuivat ja lämpimät säässä kuin säässä.

Vierailija
14/80 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitähän kehutaan maasta taivaisiin. Tutkimukset kuulemma ovat osoittaneet, että normikenkä estää jalkaa liikkumasta vapaasti ja paljasjalkakenkä vapauttaa jalat ja varpaat.

Sain hervottomat plantaarifaskiittikivut käyttämällä pj-kenkiä kerralla liian kauan. Nyt voin töissä käyttää 2-3 tuntia, mutta en koko päivää.

Omille lapsille en sellaisia raaski ostaa, ovat turhan kalliit kengät alati kasvaville jaloille.

Kai lapsille voi yhtä lailla tulla kipuja? Ja kipu varmasti kertoo jostain, ei ihan muuten vaan tule.

Vierailija
15/80 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapauttaa jalat ja varpaat? Kuulostaa joltain mainosmiehen lauseelta. Olisiko linkkiä tutkimuksiin?

Vierailija
16/80 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan käytä lapsillaan näitä?

Vierailija
17/80 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella usein liian kylmät, muuten huiput. poistakaapa joskus pohjallinen tavallisesta kengästä, esim converset ja astukaa päälle. Lähes kaikissa normikengissä on varpaat sumpussa. Tämä on lähes aina syy vaivasenluun syntyyn.

Pj-kengissä parasta on kunnon tila varpaille.

Vierailija
18/80 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kävelen kotona sukkasillani tai paljain jaloin. Ja lattia on kova. Ei se asvaltti ole sen kovempi. Paljasjalkakengät vahvistavat jalkojen lihaksia, mutta ei ne tietenkään sovi kaikille jos on vaikka jotain ongelmia jalkojen kanssa.

Vierailija
19/80 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammojen joukkohysteria on saanut monet äidit kilpaa ostelemaan ylikalliita paljasjalkakenkiä. Seuraukset nähdään tulevaisuudessa, kun tämä sukupolvi on aikuisina fyssareiden vakiasiakkaina.

Vierailija
20/80 |
25.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsilla noita noin 10 vuotta sitten. Olimme mökillä kaikki kesät ja siellä käyttivät.

Toisella lapsista on hyvä jalan muoto, toisella taas jouduttiin myöhemmin leikkaamaan ns. Lättäjalat.

Mielestäni ei pahemmin vaikutusta puoleen tai toiseen noiden käytöstä. Pari vuotta kesäisin käyttivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi