Mikä on creepyintä, mitä tuntematon ihminen on tehnyt läheisyydessäsi?
Pidetään ketju asiallisena, joten selvät ahdistelujutut ja rikolliset jutut pois ketjusta. Creepyllä tarkoitan nimittäin jotain, joka ei varsinaisesti ole kiellettyä mutta outoa, ahdistavaa tms. siltikin.
Mikä siis on creepyintä, mitä tuntematon kanssaihminen on tehnyt sinulle tai sinun läheisyydessäsi?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Olin Venetsiassa Pyhän Markuksen aukiolla. Olin aivan he...tin janoissani, oli tosi kuuma päivä ja paljon kävelyä. Asetuin pikkuisen kaupan edessä kiertelevän jonon hännille. Jono oli tuskaisen pitkä ja liikkui hitaast, hyvin hitaasti. Viimein sain ostettua ylihintaisen SevenUp-tölkin. Tulin kaupasta ulos, pösäytin purkin auki. Yli lentänyt pulu sonti suoraan siitä tölkin reiästä tölkkiini.
Ketjun aiheena on "Mikä on creepyintä, mitä tuntematon ihminen on tehnyt läheisyydessäsi?"
Hyvin taisit aiheeseen vastatakin.
Eräs iso hullu tuijotti minua erittäin paljon ja nauroin niin sainkin hymyn takaisin ja moikkauksen. :DVähän jänskätti jos sillä olis napsunu, tiedän itse vaan koska olen hullu ettei ne tahalteen oo agreja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tubettaja-sana käännetään suomen kielelle? Tai tubettaa-verbi? Että tulisi kunnioitettua kieltämme oikein.
Eiköhän se ole tallennusta youtube-palveluun? Siitähän se tulee, tube-sanasta.
Tube on suomeksi putki, hitti tai menestys.
Mikään noista ei kuulosta suomeksi järkevältä. Putkitus? 😂
Tallentaja on ehkä paras tai videoija.
Voidaan myös keksiä suomenkielisiä, uusia, sanoja.
tube= putki, tuubi, putkilo, radioputki, tölkki, elektroniputki, sylinteri, letku, metro, Lontoon metro, sisärengas, hormi, televisio, torvi, oluttölkki, kanava, tiehyt, johdin, purso,
Olin vuosia sitten Sokoksella etsiskelemässä itselleni jotain käsineitä tai huivia. Paikalla oli myös joku vanha mies ilmeisesti tyttärensä kanssa.
Siinä tuotteita katsellessani havahduin siihen, kun kuulin aivan vierestäni jotain mutinaa. Käännyin katsomaan, ja se vanha mies oli aivan vieressäni. Mutisi: "minä hakkaan sinut, minä hakkaan sinut", katsoi minua oikein palava viha silmissään. En tuntenut koko ihmistä.
Kyllähän siinä hämmästyin, mutta en oikeastaan säikähtänyt, koska se vanha mies oli niin iän kuihduttama. Kaikkia dementikkoja ne päästääkin ihmisten ilmoille.
Näitä on paljonkin, mutta yksi pysyvästi mieleen jäänyt tapahtui kun olin 13-14-vuotias ja menossa junalla keskustaan tapaamaan kavereitani. Kello oli ehkä kuusi illalla, ei siis mikään hirveän myöhäinen ajankohta. Tuossa vaunussa oli minun lisäkseni vain yksi matkustaja, noin viisikymppinen mies, joka istui käytävän toisella puolella edessäni kasvot minuun päin.
En kiinnittänyt ensin mieheen mitään huomiota vaan tuijottelin ikkunasta ulos ja kaivoin sitten jossain vaiheessa käsilaukusta puuterirasian, jonka peilin avulla levitin nopeasti huulikiiltoa ja sipaisin puuteria nenänpäähän. Kun nostin katseeni peilistä näin ehkä vastenmielisimmän ja kiusallisimman näyn, mihin siihen mennessä olin törmännyt. Tuo muuten ihan tavallisen näköinen mies tuijotti minua silmät selällään ja suu ihmeellisessä virneessä ja veti k*teensä siinä parin metrin päässä.
Pomppasin saman tien penkistä ja lähdin juoksemaan ensimmäiseen vaunuun, jossa tuohon aikaan vielä myytiin lippuja, ja jonka oven takana todennäköisesti olisi konduktööri. Vaunussa oli onneksi muutama muukin ihminen, joten menin jonkun normaalin ja turvallisen näköisen naisen ja tämän lapsen viereen istumaan ja kyyhötin siinä loppumatkan kurkkien, ettei mies vain seuraisi. Mies oli onneksi jäänyt jo aiemmalla pysäkillä, enkä enää nähnyt häntä myöhemminkään. 90-luvun tyyliin asia hoidettiin päivittelemällä ällöttävää ukkoa kavereiden kanssa, enkä kertonut tapauksesta edes vanhemmilleni. Mutta vieläkin - yök!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa joku nuori mies tuijotti minua. Kysyi, olenko varattu. Vastasin myöntävästi. Hän pahoitteli asiaa ja totesi että hän haluaisi hirveästi jonkun jota rakastaa.
Karmivaa mutta ihan pikkasen söpöä. Enemmän kyllä karmivaa.Me oltiin lapsen kanssa huoltoasemalla ja lapsi halusi tulla syliin. Lapsi kiljui ”Syliin, syliin!” Kanniskelin ja silittelin lasta tovin ja yksi vanha papparainen tuijotti meitä ja kommentoi: ”Minäkin haluaisin tulla syliin.”
Tavallaan liikkistä ja karmivaa.
Tämä on suht tuore juttu, mutta tapasin kaverin kanssa lähikaupan parkkipaikalla, tarkoituksena lähteä autolla kohti erästä tapahtumaa (jota varten tarvitsimme henkkarit), sitä ennen meidän piti kuitenkin hakea matkaeväät kys. kaupasta.
Halasin kaveria tervehdykseksi, perus "mooi, mitä kuuluu!" ja suuntasimme kohti kauppaa. Tulin siinä huikanneeksi kaverilleni, että onhan sillä ne henkkarit mukana. Kaupan ovilla seisonut vanha mies vastasi "hei tytöt, minulla on!", varmaan luuli, että olimme viikonloppujuomia ostamassa. :D
Sen jälkeen ei meinannut päästää meitä sisälle kauppaan, vaan tukki oven ja vaati, että "halatkaa nyt tytöt minuakin!"
Juu ei halattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, milloin tämä CREEPYN hokeminen loppuu? Onko täällä heikkolahjaiset kirjoittelemassa jatkuvasti kun ei ole tiedossa, että creepy on ENGLANTIA ja suomalainen vastine on KARMIVA/pelottava/kammottava jne.
EI OLE VAIKEAA TAJUTA TÄTÄ.
Koko ajan tulee näitä aloituksia, creepy sitä, creepy tätä.
Kyllä on suomalainen koululaitos pilalla kun porukka on näin vajaata.
"Karmiva" ei mielestäni tavoita samaa kuin creepy. Karmivassa on kielteinen lataus, vaikka creepyt tyypit eivät varsinaisesti ole ilkeitä tai pahoja.
Siis et ole tosissasi?
Kuulostat joltain himosomettavalta teiniltä, jolle siisteintä on päästä Nykkiin ja jolle enkku on paras kieli koska "se ei vaan oo sama suomeks."
ON SE. Sinä olet suomalainen ja suomi on sinun kielesi, miksi yrität larpata jotain muuta? Jos karmiva ei kelpaa, sitten ehkä outo tai jokin muu. Joka tapauksessa suomi on maailman rikkaimpia kieliä, on se ihmeellistä jos ei omalla kielellään tiedä, miten kuvata asioita. Mene takaisin opiskelemaan ja lue kirjoja.
Älä sotke minun harrastustani tähän. Kiitos!
T: Larppaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Venetsiassa Pyhän Markuksen aukiolla. Olin aivan he...tin janoissani, oli tosi kuuma päivä ja paljon kävelyä. Asetuin pikkuisen kaupan edessä kiertelevän jonon hännille. Jono oli tuskaisen pitkä ja liikkui hitaast, hyvin hitaasti. Viimein sain ostettua ylihintaisen SevenUp-tölkin. Tulin kaupasta ulos, pösäytin purkin auki. Yli lentänyt pulu sonti suoraan siitä tölkin reiästä tölkkiini.
Ketjun aiheena on "Mikä on creepyintä, mitä tuntematon ihminen on tehnyt läheisyydessäsi?"
Hyvin taisit aiheeseen vastatakin.
No se oli tuntematon pulu.
Joku täysin tuntematon mies ojensi minulle kirjekuoren, jossa oli valokuvia minusta lenkillä koirani kanssa.
Istuin bussissa heti keskiosan takana, eli siinä vaunupaikkojen takana. Pari kertaa olin aiemmin saman linjan bussissa huomannut erään naisen hieman erikoisen käytöksen. Tällä kertaa kun hän istui vaunupaikoille, kiinnitin huomiota hänen oudosti leikattuihin hiuksiinsa. Ajattelin, että hän varmaan oli leikannut niitä itse, koska ne olivat lyhyet, ja sellasia hiuspalkkeja oli ympäri päätä miten sattuu. Hän tuijotti minua välillä. Sitten hän otti Metro -lehden, selasi sitä hieman, repi sitten melkein kokonaisen sivun irti ja söi sen! Välillä hän taas tuijotteli minua. Näin häntä samalla linjalla ehkä enää kerran, toivottavasti pääsi hoitoon...
Istuin bussin tokavikassa rivissä ja matkan varrelta joltain pysäkiltä noussut istui taakseni. Kuulin takaani outoa mutinaa, ihmettelin sitä, mutta ajattelin, että ihan sama. Kunnes takanani istunut otti ponnaristani kiinni. Ei kovaa, ei repinyt, mutta tunsin, että hiuksiini koskettiin. Loppumatkan istuin vähän etukenossa.
Ratikkaan nousi pikkuinen mummeli ja meni istumaan vanhusten paikalle keskiovella, siinä kohdassa ratikka on tosi matalalla. Olin jäämässä pois ja nousin seisoskelemaan oven eteen ja kuulin että mummeli mutisi jotain. Vilkaisin alaspäin ja mummeli sieltä tiirasi ylös kohti minua ja mutisi "tappaakko pitäis vai ei" täysin ilmeettä. Tuli kiire kipittää ovien avauduttua kotiin :D
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut psykiatrinen hoitolaitos jonka kaikki tietää. Sanotaan että se on vaikka "Niittymäki".
Istuin puiston penkillä kun minua lähestyi oudon oloinen punakka keski-ikäinen mies. Kun siinä istuin niin hän tuli penkkini luokse ja kumartui puoleeni kasvokkain niin että hänen nenänsä oli sentin päässä nenästäni ja näin vain hänen vauhkot silmänsä ja punaisen naamansa. Mies toteaa kovaan ääneen että: "Minä olen tuolta NIITTYMÄESTÄ!". Samalla hetkellä näin sieluni silmin kuinka hänen kätensä tarttuvat kurkkuni ympärille ja elämä alkaa vilahdella silmissäni.
Mutta samalla hetkellä kun tuota pohdin ja yritin näyttää etten pelkää, mies vetäytyi taaksepäin ja alkoi jutella suht leppoisasti ottaen huomioon mistä hän oli päässyt ulkoilemaan tai "karkuun".Kieltämättä säikähdin, mutta pokka piti.
Mulla on samantapainen kokemus. Olin myyjänä kaupassa, kun kehitysvammainen asiakas tuli puolen metrin päähän minusta, huutaa mökelsi ja alkoi lyödä raivoisasti itseään. Peräännyin ja yritin kohteliaasti kysellä, voisinko jotenkin olla avuksi, mutta mökellys ja itsensä lyöminen vain jatkui. Tilanne oli sekä vähän pelottava että absurdi. Mietin vartijan kutsumista, mutta onneksi asiakkaan hoitaja/avustaja tuli paikalle ja sai hoidokkinsa kuriin. Kävi ilmi, että asiakas oli hermostunut, kun mielituote oli lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, milloin tämä CREEPYN hokeminen loppuu? Onko täällä heikkolahjaiset kirjoittelemassa jatkuvasti kun ei ole tiedossa, että creepy on ENGLANTIA ja suomalainen vastine on KARMIVA/pelottava/kammottava jne.
En ole vielä lukenut ketjua ja joku voi olla tähän vastannutkin, mutta kommentoin silti (vaikka lainauksen kirjoittajan osalta sen varmaan on turhaa). Creepy on käyttökelpoinen sana, koska siinä on selvä sävyero ketjussa tarjottuihin sanoihin "kammattova", "karmiva" jne. Creepyyn sisältyy se, että jokin asia on outoa ja epämiellyttävää, mutta mahdollisesti myös säälittävää ja huvittavaa. Esim. "karmiva" tarkoittaa vain kamalaa, negatiivista ja pelottavaa, ei siis ihan tavoita sitä mitä haetaan.
Anglismit tulee ja menee, mikä milloinkin on muodissa. Ei kannata ottaa niin tosissaan. Siinä mielessä olen kyllä samaa mieltä, että suomenkieltä kannattaa vaalia, mutta ei ehkä ihan tällä tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Karmiva" ei mielestäni tavoita samaa kuin creepy. Karmivassa on kielteinen lataus, vaikka creepyt tyypit eivät varsinaisesti ole ilkeitä tai pahoja.
Juuri näin, creepy on kuten weirdo, outo, hyypiö, jne.
Olin alakoululainen ja kävelin koulun loputtua kotiinpäin kun yhtä äkkiä joku tuntematon juovuksissa oleva vanhempi mies tuli vierelleni ja laittoi kätensä olkapäilleni ja käveli pitkän matkaa vierelläni ja höpisi jotain ja lauloi jotain laulua. Silloin mua creepytti!
Kerran matkustin pitkää matkaa bussissa missä oli pieni tyttö ja poika menossa toisen vanhempansa luokse (tiedän tämän, koska bussiin noustessaan heidän isänsä antoi bussikuskille ohjeita minne olivat menossa ja kuka heidät hakisi).
Loppuillasta, kun oli jo pimeää ja matkaa jäljellä enää noin puoli tuntia, sellainen vanha setä meni istumaan niiden lasten luokse ja alkoi kyselemään imelällä äänellä kaikenlaista, joka minusta kuulosti tosi oudolta, tyylin minnekkäs olette menossa mussukat, missä te asutte ja jotenkin se koko keskustelu kuulosti mielestäni koko ajan siltä, että milloin se setä kysyy jotain lasten alusvaatteista tai pyytää mukaansa tms. Itse olin ihan hermona ja tosi tarkalla korvalla kuuntelin, että milloin tulee se hetki, kun pitää mennä keskeyttämään ja samaan aikaan koin jonkinlaista morkkista, koska saattoihan se ukko myös tykätä lapsista ihan viattomasti ja halusi jutella tai viihdyttää pitkän matkan matkalaisia ja minä pidin sitä automaattisesti jonain pedona. Lapset kyllä istuivat bussikuskin vieressä, että kyllä kuskikin olisi varmaan puuttunut jos olisi mennyt liian oudoksi. Onneksi ukko hiljeni ja bussi saapui perille ja muksut pääsivät äitinsä hoteisiin.
Nykymaailma on kyllä tehnyt vainoharhaiseksi :/ Ehkä sen ukkelin lapsuudessa oli ihan normaalia, että bussissa juteltiin muiden matkustajien kanssa.
Creepyintä on tuo jo ilmeisesti kadonnut ketju, jossa joku mt-ongelmainen toivoo hymiön kanssa Meghanin repeävän synnytyksessä.
Me oltiin lapsen kanssa huoltoasemalla ja lapsi halusi tulla syliin. Lapsi kiljui ”Syliin, syliin!” Kanniskelin ja silittelin lasta tovin ja yksi vanha papparainen tuijotti meitä ja kommentoi: ”Minäkin haluaisin tulla syliin.”
Tavallaan liikkistä ja karmivaa.