Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Englannin sanavarasto -testi

Vierailija
30.03.2019 |

Kaikkihan tämän testin ovat varmaan jo tehneet, mutta paljonko saatte?

http://testyourvocab.com

Minulla tuli vain 5,250 sanaa, vaikka koen sanavarastoni olevan oikeasti melko laaja!

Kommentit (177)

Vierailija
101/177 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku haluaisi huijata itseään tässä testissä klikkaamalla niitäkin sanoja mitä ei oikeasti tiedä? Mikä järki siinä on :D Kuulostaa sellaiselta ihmiseltä joka muutenkin tykkää kuvitella itsestään liikoja ja valehtelee jatkuvasti taidoistaan.. Huono itsetunto täytyy olla.

Itse sain 15 400, kirjoitin L:n enkusta ja olen sitä näin millenniaalina oppinut tehokkaasti jo n. neljävuotiaasta ja käyttänyt todella paljon arjessa, erityisesti netissä. Kirjallisuutta on tullut aika vähän luettua niin hirveästi en niitä hienompia sanoja osaa.

Vierailija
102/177 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9130. Olen kirjoittanut laudaturin, saanut kympit joka lukiokurssista, asunut englanninkielisissä maissa, ja pidän kielitaitoani hyvänä, mutta nähtävästi sitten en osaa.

Täällä samaa luokkaa ja sama tausta + erittäin hyvä englannintaito. Veikkaan, että joko tähän vastaa käsittämättömän taitavat tai sitten porukka rustailee randomina sanoja, jos tuntuu vähänkin tutulta. Itse laitin vain ne, jotka oikeasti luulen tietäväni tarkkaan suomeksi.

Eiköhän kyse ole juuri siitä, että tähän suurimmaksi osaksi valikoituvat vastaamaan vain aiheesta muutenkin kiinnostuneet. Ne, jotka eivät englantia juurikaan osaa, tuskin edes vaivautuvat avaamaan ketjua saatikka kertomaan tuloksiaan. Riippuu myös siitä, mihin kieltä käyttää. Testissä olevista sanoista monet vaikuttivat sellaisilta, joita voisi kuvitella tulevan vastaan lähinnä kaunokirjallisuudessa, ei niinkään esim. tieteellisissä artikkeleissa tai oppikirjoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/177 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota... Miten paljon kysymyksiä tuossa testissä oikein on?

Vierailija
104/177 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20100 ja olen asunut nyt jo 20 vuotta englanninkielisessä maassa, jossa suoritin yliopisto-opintonikin. 😳 Tosi huono tulos mielestäni!

Koko arkeni on pelkkää englannin puhumista ja sen kuulemista aamusta iltaan, töissä ja vapaalla. Luen myös paljon kirjallisuutta.

Laitanpa 13 v tyttäreni myös tekemään nyt tuon testin.... Hän on siis syntynyt täällä ja puhuu enkkua äidinkielenään, suomea osaa huonommin.

Vierailija
105/177 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 700.

Olin aika tiukka, en klikannut sanoja joista tuli fiilis, että "ehkä tiedän, en ole varma" tai "varmaan ymmärtäisin jos lukisin osana tekstiä.

Ei tuo varmaan huono tulos ole, mutta tosiaan, osa noista ei tule arkikielessä koskaan vastaan ja ne oppii vain, jos lukee paljon monipuolista kirjallisuutta.

Vierailija
106/177 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 7020. Kirjoitin L:n englannista ja luen aika paljon englanninkielistä kauno- ja tietokirjallisuutta. Pidän englannin taitoani riittävän hyvänä. Muiden kielten taitoani haluaisin kyllä parantaa.

Vierailija
107/177 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20100 ja olen asunut nyt jo 20 vuotta englanninkielisessä maassa, jossa suoritin yliopisto-opintonikin. 😳 Tosi huono tulos mielestäni!

Koko arkeni on pelkkää englannin puhumista ja sen kuulemista aamusta iltaan, töissä ja vapaalla. Luen myös paljon kirjallisuutta.

Laitanpa 13 v tyttäreni myös tekemään nyt tuon testin.... Hän on siis syntynyt täällä ja puhuu enkkua äidinkielenään, suomea osaa huonommin.

Tytär sai 14400. On siis täysin natiivipuhuja. 😳

Vierailija
108/177 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut samanlaisesta testistä englannin sanavarastoksi noin 22 000 sanaa, suomen kielen testistä ihan pikkuisen vähemmän. 😂

Vierailija
109/177 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa paljon hajontaa.

Älkää masentuko, te pienemmän luvun saaneet :) Arkienglanti voi olla oikein hyvää ja sujuvaa vaikkei tietäisikään mikä on valetudinarian tai pule.

Itse tiesin joitain vaikeampia vähän kuin sattumalta, jos ovat esiintyneet lukemissani kirjoissa tai katsomissani elokuvissa (fanitan brittiläisiä pukudraamoja sydämeni pohjasta), joten sain aika hyvän tuloksen, mutta mielestäni olen englannin puhujana vähän kömpelö ja unohtelen helposti aika tavallisiakin sanoja kun juttelen ulkomaalaisille tutuille.

Vierailija
110/177 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain 7020. Kirjoitin L:n englannista ja luen aika paljon englanninkielistä kauno- ja tietokirjallisuutta. Pidän englannin taitoani riittävän hyvänä. Muiden kielten taitoani haluaisin kyllä parantaa.

P.S. Ylioppilaskirjoituksista on jo parikymmentä vuotta, mutta siihen aikaan englannintaitoni oli huonompi kuin nykyään.

Vierailija
111/177 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus 2360. Tiedän kyllä että olen sysip*ska englanninkielessä. Omalla kohdalla ongelma on siinä että ymmärrän mitä toinen minulle puhuu mutten osaa vastata. Yksittäisissä sanoissa myös luettuna hankala tajuta, mutta jos joku sanookin kyseisen sanan minulle ääneen niin ymmärrän. Hankala selittää. :D

Vierailija
112/177 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

9090

Vierailija
113/177 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pöyristynyt siitä, miten harvoin strutseista ilmeisesti puhutaan.

Minä tykkään luonto-ohjelmista ja nahkaisista merkkikäsilaukuista, joten ostrich oli tuttu :D

Vierailija
114/177 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

43100. olen aina lukenut paljon englanniksi.

Mä luen jatkuvasti.

Siis tuossa piti TIETÄÄ sanojen merkitys myöskin, ei vaan, että onko nähnyt ko sanan.

Jos olisin vastannut samoin kuin sinä, niin olisin ruksannut lähes kaikki.

Nyt sain silti reilusti päälle 20 tonnia.

Ja luen erittäin vaativaa kirjallisuutta. En mitään höpö höpö rompskuja.

Silti, noita tiettyjä sanoja ei sieltäkään löydy...

Vierailija
115/177 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

49500

Vierailija
116/177 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luen jatkuvasti.

Siis tuossa piti TIETÄÄ sanojen merkitys myöskin, ei vaan, että onko nähnyt ko sanan.

Ei niitä ruksita, jotka ovat väärin.

Vierailija
117/177 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luen jatkuvasti.

Ei niitä ruksita, jotka ovat väärin.

Ei tuossa testissä ole ainoatakaan sanaa joka olisi väärin (siis esim. väärin kirjoitettu tms.). Oletkohan nyt ymmärtänyt tuon testin luonteen aivan oikein?

Vierailija
118/177 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luen jatkuvasti.

En ole tuo, jonka viestiä lainasit (sain itse hieman huonomman tuloksen kuin sinä), mutta mistä päättelet että lainaamasi henkilö olisi ruksannut kaikki näkemänsä sanat? Onko noin vaikea uskoa, että jollakulla voi olla parempi sanavarasto kuin sinulla?

Vierailija
119/177 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hyviä tuloksia on alapeukutettu? :D

Vierailija
120/177 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

49500

That is truly impressive - and interesting as well, considering that if you cross every single word, the maximum result is a vocabulary of 45 000 words.  So you have somehow gone beyond the maximum level that is possible to obtain. Would be fascinating to hear more about how you achieved this feat.