Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu kun ei saa koskaan töitä?

Vierailija
12.02.2026 |

Jos on vaikka 25 vuotias niin aika vaikeaa on saada töitä nykyään puhumattakaan jos on 40-50 vuotias. 50 vuotiaana elämää on nähty mutta aina ankeeta on kun tietää missä jamassa suomi on eikä töitä saa. Jos ei ole rahaa niin joutuu pienellä tuella elää seuraavat 20 vuotta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Why it feels like when never get job. If is 25 year old so time hard is get job nowday without talking if is 40-50 year old. 50 year old life is seen but very ankea is when know what jama finland is and no job getting. If no is money so has to small support life next 20 years.

Vierailija
2/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala sanoa. Oon ollu työelämässä 35 vuotta ja huomenna olis taas työpäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kuin kakkaa turhaan joka päivä.

Vierailija
4/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin kerran miehen kanssa, joka kertoi ettei ole koskaan saanut töitä. Hän oli jotain 50 silloin arvioisin, saattoi olla enemmänkin. Vaikutti ihan normaalilta, fiksulta, mukavalta. Hän oli kuitenkin niitä 90-luvun laman nuoria kuten itsekin. Suurin osa sieltä suosta nuosi, mutta osa tippui jo silloin kyydistä. Eikä kaikilla ole kyse päihdeongelmista.  Tänä päivänä osalle käy samoin, valitettavasti.

Vierailija
5/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala sanoa. Oon ollu työelämässä 35 vuotta ja huomenna olis taas työpäivä.

Miksi vastasit edes?

Vierailija
6/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut  monet kerrat telakallakin maalaamassa jotain laivan kylkeä ja muuta mutta työ kestää 3 kk ja vakitöitä ei saa.  Enää en jaksaisi mitään pätkähommaa ottaa vastaan. Olen kysellyt miksei ne palkkaa pariksi vuodeksi niin vastaus on että tilanteet muuttuu ja ulkomaalaisia tulee vähän väliä tekemään jonkun homman nopeemmin.

Vierailija
7/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen omia juttuja kotona missä oppii ja kehittyy. Harrastan paljon esim piirtämistä käsin ja koneella, maalaan, teen käsitöitä, opettelin jopa virkkaamaan tässä vuoden aikana. Ehkäpä keksin joskus bisneksen itselläni ja alan yrittäjäksi :D

Vierailija
8/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tehdä pimeitä töitä kun ei muuten saa töitä. Jos kela sais tietää miten paljon olen tehnyt pimeitä töitä niin tulisi sellaiset rapsut maksettavaksi että olisin ulosotossa loppuikäni.

Vierailija
9/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kumpikin huomasi olevansa erilainen, se firma ja minä. Arvomasilmat jopa. Minulle plussaa. Mutta työni oli muualla.

Vierailija
10/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyään kukaan saa töitä. sain kyllä töitä 2023 vuoden lopulla

Vierailija
11/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ryhtyä rikolliseksi jos ei saa töitä? Aiheuttaakohan tämä työttömyysasteen kohoaminen rikollisuutta? Itse ostaisin pitkäaikaistyöttömänä varmaan pakettiauton ja alkaisin viemään renkaita kadulla olevista autoista, tai kasvattaisin ja myisin huumekasveja. 

Vierailija
12/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, kun olen aina saanut töitä, ei päivääkään työttömänä. Erilaisia hommia tehty jo yli neljäkymmentä vuotta.

Vierailija
13/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.

Vierailija
14/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhautta🤗

T. Ikityötön

Vierailija
15/15 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei ihan kysytty, koska saan silloin tällöin pätkätöitä. Mutta en vakipaikkaa. Ei se enää tunnu miltään, kun jo tiedän etten tule ikinä vakituista työtä saamaan. Kesti monta vuotta ennen kun tajusin sen ja ennen sitä aina oli iso kolaus kun hain jotain paikkaa jossa olin vaikka ollut määräaikaisena enkä sitten tullut valituksi. 

Nykyään en jaksa enää tosissaan hakea kun olen jo 55. En jaksa olla edes kiitollinen kun jostain vanhasta paikasta järjestetään säälistä joku pätkä. Alkaa olla sairauksia ja olen tosi väsynyt koko ajan. Suomi on kauhean julma yhteiskunta ihan kaikenikäisille, ei vain yli viisikymppisille.

Vähän sama kun lasta kirpaisee alkuun kun sen kanssa ei leikitä mutta sitten se tottuu siihen ettei kuulu porukkaan eikä siinä ihmeempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi