Englannin sanavarasto -testi
Kaikkihan tämän testin ovat varmaan jo tehneet, mutta paljonko saatte?
Minulla tuli vain 5,250 sanaa, vaikka koen sanavarastoni olevan oikeasti melko laaja!
Kommentit (177)
Testiä tehdessä kun tulee vastaan epävarma sana, sen voi helposti tarkistaa ja sitten vasta ruksia jos meni oikein.
Vierailija kirjoitti:
14900
Taidanpa kopioida nuo sanat ja etsiä niille suomenkieliset merkitykset.
Tai pyytää kaveria kuulustelemaan ja ruksimaan.
15000. Puhun englantia päivittäin skotlantilaisen mieheni kanssa.
13,500. En käytännössä oppinut englantia edes koulussa kovinkaan hyvin, enkä kirjoita tai puhu kieliopillisesti kovinkaan hyvin. Katson aika paljon englanninkielisia ja englanniksi tekstitettyjä elokuvia ja sarjoja.
7340, kirjoitin B:n englannista ja peruskoulussa numeroni pyörivät 5-8 välillä. Osaan puhua ja lukea englanninkielisiä kirjoja ihan sujuvasti. Moni sanoista näytti tutulta, mutta ruksin vain ne sanat jotka osasin heti suomentaa
n. 10 000, kirjoitin E:n, olen asunut puoli vuotta Englannissa. Osa sanoista vaikutti tutuilta mutta kun en ollut varma jätin (ohjeen mukaisesti) ruksimatta.
Kuinka moni tässä ketjussa huijasi...?
Vierailija kirjoitti:
Testiä tehdessä kun tulee vastaan epävarma sana, sen voi helposti tarkistaa ja sitten vasta ruksia jos meni oikein.
No en ainakaan tehnyt noin. Tuossa on niin paljon sellaisia sanoja, joita voi lähteä arvailemaan, että kyllä tuo vaikuttaa jo tulokseen.
Vierailija kirjoitti:
Epävarmoja ei saanut ruksia.
Don't check boxes for words whose meaning you aren't exactly sure of...
24,200. En matkustele eikä ole työkieli, mutta luen englanninkielistä kirjallisuutta ja kirjoitan englanninkielistä fiktiota.
29 400. Eximian lukioenglanti, luen kirjallisuuteni englanniksi ja katson brittisarjat ja elokuvat ym.ilman tekstitystä. Mun heikkous testissä oli varsinkin viimeisen satsin "hienostosanat" joita epäilen briteissäkin vain oxbridgen kävijöiden viljelevän.
5800, kirjoitin vähän aikaa sitten englannista E:n...
Vierailija kirjoitti:
n. 10 000, kirjoitin E:n, olen asunut puoli vuotta Englannissa. Osa sanoista vaikutti tutuilta mutta kun en ollut varma jätin (ohjeen mukaisesti) ruksimatta.
Kuinka moni tässä ketjussa huijasi...?
No tässä testissä erot syntyvät siinä, että onko altistunut esim klassiselle englantilaiselle 1800-luvun kirjallisuudelle. Joissakin testeissä (mahdollisesti amerikan englanti) on enemmän sivistys-sanastoa, jota tässä taas ei terstattu lainkaan.
22 200. Olen koulutukseltani englannin opettaja joten olisi kyllä voinut olla korkeampikin :D no, jatkuvastihan se sanavarasto vieläkin laajenee.
16700. Kirjoitin muinoin enkusta l:n ja englanti on työkielenä, mutta kyllä tässä testissä auttoi ennen kaikkea se, että puhun sujuvaa ranskaa
5080 sanaa. Lontoossa asuessani ja opiskellessani opettaja sanoi, että tasoryhmässäni keskimäärin tiedetään noin 8000 sanaa. Pitänee paikkansa, koska moni sana tuntui tutulta, mutta olin unohtanut niiden merkityksen. Tosin onhan siitä aikaakin jo pari vuosikymmentä.