Minulla on maailman paskin mies!
Ollaan molemmat opiskelijoita ja asuttu yhdessä kohta 7 kk. Kotina on pieni kaksio, johon tänään muutti miehen pikkusisko preppauskurssin ajaksi tai niin minä luulin, koska tällä hetkellä istun olohuoneessa, joka ei enää ole olohuone. Makkari on tyhjennetty "pikkuprinsessalle" omaksi huoneeksi ja olohuoneesta tehty meidän huone. Keittiössä on nyt meidän hyllyt ja siskon hyllyt, makkarin kaapeista kannettu pois minun tavarani jne.
Sisko aikoo asua täällä vähintään koko kesän ja jatkaa asumista syksyllä. Miehen mielestä OK, hänhän lähtee kesätöihin kotipaikkakunnalleen ja täällä on kuulemma tilaa. Ei auta, että sanon, että tämä on meidän koti. On kuulemma siskonkin koti! Minä saan tämän itselleni, jos maksan 700 e/kk, mutta mistä opiskelija sellaiset rahat kaivaa?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 19:46"]
Mitä tiedämme
1. Ap ja mies ovat asuneet yhdessä 7 kk
2. Asunnon omistaa miehen vanhemmat
3. ap ei maksa vuokraa eikä mies
avoimet asiat:
1. Onko asunto luovutettu miehen käyttöön vai yhteisesti nuorenparin käyttöön
2. Kuinka pitkäaikaisesta järjestelystä on sovittu
[/quote]
Jos ap:lta nyt pyydetään 700 e/kk vuokraa, jotta sisko saadaan muualle asumaan, niin oletusarvoisesti asuntoa ei ole annettu pariskunnalle vaan ainoastaan pojalle. Lisäksi jos poika opiskellut ko. paikkakunnalla jo vuosia, niin aika outoa, että vanhemmat ostavat hänelle ja tyttöystävällle asunnon eikä kumpikaan maksa vuokraa. Vanhemmat ei saa siitä mitään veroetua! Ap:lta olisi pitänyt pyytää edes nimellistä vuokraa, niin tuo olisi sijoitusasunto.