Minulla on maailman paskin mies!
Ollaan molemmat opiskelijoita ja asuttu yhdessä kohta 7 kk. Kotina on pieni kaksio, johon tänään muutti miehen pikkusisko preppauskurssin ajaksi tai niin minä luulin, koska tällä hetkellä istun olohuoneessa, joka ei enää ole olohuone. Makkari on tyhjennetty "pikkuprinsessalle" omaksi huoneeksi ja olohuoneesta tehty meidän huone. Keittiössä on nyt meidän hyllyt ja siskon hyllyt, makkarin kaapeista kannettu pois minun tavarani jne.
Sisko aikoo asua täällä vähintään koko kesän ja jatkaa asumista syksyllä. Miehen mielestä OK, hänhän lähtee kesätöihin kotipaikkakunnalleen ja täällä on kuulemma tilaa. Ei auta, että sanon, että tämä on meidän koti. On kuulemma siskonkin koti! Minä saan tämän itselleni, jos maksan 700 e/kk, mutta mistä opiskelija sellaiset rahat kaivaa?
Kommentit (81)
Siis, miehen vanhemmat ovat ostaneet asunnon lapsilleen opiskelukämpäksi. Nyt ap:n mielestä vanhempien pitää ostaa tytölle toinen kämppä koska asunto on nyt hänen koti ( ilman omaa pääomasijoitusta tai kulukorvausta)! Hei ap, maa kutsuu!!!
Ei tämä välttämättä ole provo, vierestä seurasin tapausta jossa poika muutti tyttöystänsä kanssa yhteen ja pojan isovanhemmat ostivat kaikki asuntoon - elektroniikan, kalusteet, astiat, liinavaatteet. Tyttö tai hänen sukunsa ei laittanut senttiäkään. Onni rakoili kuitenkin jo kevätlukukaudella ja ruvettiin tekemään eroa. Tyttö vaati kaikesta tavarasta puolta tai puolta niiden arvosta rahassa kiska nehän olivat muuttuneet heidän yhteiseksi omaisuudeksi avoliiton ( noin puoli vuotta) aikana! Tytön vanhemmat olivat samaa mieltä. Asiasta meinasi tulla h...tinmoinen sota joten tyttö muutti pois vuodesohvan, mikroaaltouunin, pesukoneen ja liinavaatteiden (otti mukaansa IHAN kaikki) kanssa. Poika poltti siipensä ja on nyt katkera kaikkia naisia kohtaan, varsinkin kun tiesi että isovanhemmat olivat tosissaan säästäneet rahaa pitkän aikaa.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 14:45"]
Luulen, että tämä on viiden pisteen vinkki ap:lle sekä poikaystävän että vanhempien taholta. Mies häippäsee muualle töihin kesäksi ja sisko lähetetään tilalle. Ei kovin vakavana pidetä teidän suhdetta.
[/quote]
Apua! Mun mies on jo kolmena kesänä mennyt töihin kotipaikkakunnalleen, koska saa sieltä opiskelua tukevan kesätyöpaikan kohtuullisella palkalla. Hän siis yrittää irtautua minusta, enkä minä tyhmä ole sitä tajunnut. Olen koko ajan luullut, että se on kiinnostunut niistä melkein yhdeksästä tonnista, jotka se kesällä tienaa. Täällä Helsingissä on liian paljon alan opiskelijoita, jotta moiseen palkkaan olisi mahdollisuutta.
No sitä tämä nimenomaan on. Eiköhän tuo tule vielä selvemmin esille, jos ap ei ala ymmärtämään. Kuulostaa, että ap on takertunut poikaystäväänsä, mutta poikaystävä on alkanut irtautua ap:sta ja vanhemmat järjestävät ap:lle vähän pehmeämpää laskua todellisuuteen. He eivät halua heittää poikaystävänsä exää pihalle tai sekaantua muutenkaan suhteeseen, mutta asunto on heidän omaisuuttaan, joka pitää heitä tuossa sotkussa osapuolena.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 15:44"]
Ei tämä välttämättä ole provo, vierestä seurasin tapausta jossa poika muutti tyttöystänsä kanssa yhteen ja pojan isovanhemmat ostivat kaikki asuntoon - elektroniikan, kalusteet, astiat, liinavaatteet. Tyttö tai hänen sukunsa ei laittanut senttiäkään. Onni rakoili kuitenkin jo kevätlukukaudella ja ruvettiin tekemään eroa. Tyttö vaati kaikesta tavarasta puolta tai puolta niiden arvosta rahassa kiska nehän olivat muuttuneet heidän yhteiseksi omaisuudeksi avoliiton ( noin puoli vuotta) aikana! Tytön vanhemmat olivat samaa mieltä. Asiasta meinasi tulla h...tinmoinen sota joten tyttö muutti pois vuodesohvan, mikroaaltouunin, pesukoneen ja liinavaatteiden (otti mukaansa IHAN kaikki) kanssa. Poika poltti siipensä ja on nyt katkera kaikkia naisia kohtaan, varsinkin kun tiesi että isovanhemmat olivat tosissaan säästäneet rahaa pitkän aikaa.
[/quote]
Jos ostoskuitteja ei ole, on tietenkin vaikeaa. Jos esineet on annettu isovanhemmilta lahjoina molemmille, tottakai asia on silloin paljon monimutkaisempaa, vaikka ostoskuitit löytyvät.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 15:03"]
No sitä tämä nimenomaan on. Eiköhän tuo tule vielä selvemmin esille, jos ap ei ala ymmärtämään. Kuulostaa, että ap on takertunut poikaystäväänsä, mutta poikaystävä on alkanut irtautua ap:sta ja vanhemmat järjestävät ap:lle vähän pehmeämpää laskua todellisuuteen. He eivät halua heittää poikaystävänsä exää pihalle tai sekaantua muutenkaan suhteeseen, mutta asunto on heidän omaisuuttaan, joka pitää heitä tuossa sotkussa osapuolena.
[/quote]
Apua! Mun mies on jo kolmena kesänä mennyt töihin kotipaikkakunnalleen, koska saa sieltä opiskelua tukevan kesätyöpaikan kohtuullisella palkalla. Hän siis yrittää irtautua minusta, enkä minä tyhmä ole sitä tajunnut. Olen koko ajan luullut, että se on kiinnostunut niistä melkein yhdeksästä tonnista, jotka se kesällä tienaa. Täällä Helsingissä on liian paljon alan opiskelijoita, jotta moiseen palkkaan olisi mahdollisuutta.
[/quote]
Oletko myös haukkunut miestäsi täällä av:lla maailman paskimmaksi mieheksi? Entä onko appivanhempasi järjestäneet asuntoonsa kaveriksesi miehesi siskon, vaikka olet vastustanut asiaa? Jos ensi kesäksi miehesi sisko muuttaa luoksesi appivanhempiesi asuntoon vastustuksestasi huolimatta, saattaa olla ihan hyvä alkaa tekemään johtopäätöksiä, mutta jos se on toistunut monta vuotta, silloin olet takertunut mieheesi taitavasti ja saatatte viettää vielä useampia vuosiakin yhdessä, vaikka miehesi sisko asuu teillä.
Nro 44 jatkaa: siis poika A ja tyttö B pääsevät samaan kaupunkiin opiskelemaan. Löytävät yhteisen vuokra-asunnon joka sisustetaan tavaroilla jotka A:n isovanhemmat maksavat - ei yhteenmuuton kunniaksi vaan tukeakseen lapsenlastaan. B ei sijoita tavaroihin senttiäkään. Puolen vuoden päästä erotaan jolloin B toteaa omistavansa puolet tavaroista ja jos ei saa tavaraa niin haluaa puolet niiden rahallisesta arvosta. jos jonkun mielestä tämä on suoraselkäistä hyväksyttävää toimintaa niin jippii! Voin kuvitella jos tilanne olisikin toistapäin niin kuinka av-mammat kiljuisivat että mikä sika.
B oppi että ennen seuraavaa yhteenmuuttoa kenenkään kanssa, asiat sovitaan paperilla, kaikki kuitit säästetään. Isovanhemmat ovat murheissaan koska he olivat ko rahat säästäneet helpottaakseen pojan elämää.
Mä en ymmärrä tätä asiaa että raha-asioista tehään entistä vaikeampia. Älä ota toisen vanhemmilta rahallista tukea äläkä koskaan tiputtaudu niiden varaan. Ymmärrän että voi vituttaa jos kokee asunnon omaksi ja sinne tunkeutuu joku, sinä vain teit alusta asti väärin/tyhmästi kun hyväksyit sellaisen asunnon asunnoksenne johon sinulla ei ole sananvaltaa! Asunto on vanhempien ja miehen siskolla on sama oikeus asua kun miehellä, vaikka kuinka pahalta tuntuisi. Ja 700e on kohtuullinen hinta kaksiosta, pk-seudulla jopa halpa! Mutta älä silti vuokraa asuntoa läheisiltä, ihmissuhteita ja raha-asioita ei kannata sekottaa.
Rumasti sanottuna niin turvaa aina oma selusta. Nyt kannattaisi harkita vakavasti uuden OIKEAN asunnon etsimistä johon sinulla on oikeudellinen turva. Silloinkin pidä huolta että kirjoitat omat vuokrasopimukset miehen kanssa niin että molemmat ovat vain vastuussa omasta vuokraosuudesta ettet joudu miehen osaa maksamaan vuokrasta. Pidä omat rahasi erillään talousrahoista joihin molemmat maksaa tietyn summan. Sovi alusta alkaen että mitkä tavarat on omia ja mitkä yhteisiä. Ei tarvitse siis hillota kasapäin turhaa tavaraa vaan silloin sopimus siitä ettei kumpikaan jää tyhjän päälle.
Muuta pois kyseisestä asunnosta - äläkä koskaan muuta toisen luokse asumaan ilman että on virallisesti sovittu vuokrista yms.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 16:21"]
Nro 44 jatkaa: siis poika A ja tyttö B pääsevät samaan kaupunkiin opiskelemaan. Löytävät yhteisen vuokra-asunnon joka sisustetaan tavaroilla jotka A:n isovanhemmat maksavat - ei yhteenmuuton kunniaksi vaan tukeakseen lapsenlastaan. B ei sijoita tavaroihin senttiäkään. Puolen vuoden päästä erotaan jolloin B toteaa omistavansa puolet tavaroista ja jos ei saa tavaraa niin haluaa puolet niiden rahallisesta arvosta. jos jonkun mielestä tämä on suoraselkäistä hyväksyttävää toimintaa niin jippii! Voin kuvitella jos tilanne olisikin toistapäin niin kuinka av-mammat kiljuisivat että mikä sika.
B oppi että ennen seuraavaa yhteenmuuttoa kenenkään kanssa, asiat sovitaan paperilla, kaikki kuitit säästetään. Isovanhemmat ovat murheissaan koska he olivat ko rahat säästäneet helpottaakseen pojan elämää.
[/quote]
No, jos se tosiaan meni noin, niin pojan kannattaisi tarkistaa ettei tyttö vienyt vielä muutakin. Eli sano sille, että avaa housunsa ja laskee niitä sen verran, että voi laittaa kätensä sinne ja kokeilla kunnolla löytyykö sieltä jalkovälistä enää mitään! Mä en tiedä miten toi on mennyt, mutta jos ne lahjoitettiin molemmille, niin vaikka se oudolta tuntuisikin, niin kyllä sillon puolet niistä on sen tytön. Jos taas ne annettiin vain pojalle, niin joku pölli sitten puolet sen tavaroista. Se olisi vähän niin kun poliisiasia sitten.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 16:44"]
Mä en ymmärrä tätä asiaa että raha-asioista tehään entistä vaikeampia. Älä ota toisen vanhemmilta rahallista tukea äläkä koskaan tiputtaudu niiden varaan. Ymmärrän että voi vituttaa jos kokee asunnon omaksi ja sinne tunkeutuu joku, sinä vain teit alusta asti väärin/tyhmästi kun hyväksyit sellaisen asunnon asunnoksenne johon sinulla ei ole sananvaltaa! Asunto on vanhempien ja miehen siskolla on sama oikeus asua kun miehellä, vaikka kuinka pahalta tuntuisi. Ja 700e on kohtuullinen hinta kaksiosta, pk-seudulla jopa halpa! Mutta älä silti vuokraa asuntoa läheisiltä, ihmissuhteita ja raha-asioita ei kannata sekottaa.
Rumasti sanottuna niin turvaa aina oma selusta. Nyt kannattaisi harkita vakavasti uuden OIKEAN asunnon etsimistä johon sinulla on oikeudellinen turva. Silloinkin pidä huolta että kirjoitat omat vuokrasopimukset miehen kanssa niin että molemmat ovat vain vastuussa omasta vuokraosuudesta ettet joudu miehen osaa maksamaan vuokrasta. Pidä omat rahasi erillään talousrahoista joihin molemmat maksaa tietyn summan. Sovi alusta alkaen että mitkä tavarat on omia ja mitkä yhteisiä. Ei tarvitse siis hillota kasapäin turhaa tavaraa vaan silloin sopimus siitä ettei kumpikaan jää tyhjän päälle.
Muuta pois kyseisestä asunnosta - äläkä koskaan muuta toisen luokse asumaan ilman että on virallisesti sovittu vuokrista yms.
[/quote]
Miksi mies muuttaisi ilmaisesta asunnosta ap:n kanssa asumaan?
Outoa porukkaa. Sisko muuttaa samaan kämppään, jossa veli hässiin olkkarissa tyttöystävänsä kanssa. Veljen mielestä tää on ihan ok. Vanhemmat on kanssa sitä mieltä, että sinne vaan, ihan ok. Ja kun tyttöystävä ei tästä tykkää, niin hänet haukutaan täällä av:lla. Tyttöystävähän on ainut normaali tossa sakissa. Muuta pois ja jätä toi hullu suku.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 16:44"]
[/quote]
Miksi mies muuttaisi ilmaisesta asunnosta ap:n kanssa asumaan?
[/quote]Jos hän haluaa yhteisen asunnon? ap tai asunto -niin ainakin minä tekisin! Jos mies välittää ap:stä niin silloin hän ottaa myös ap:n tunteet huomioon. En minä ainakaan voisi loisia ja olla "kylässä"jonkun luona koko aika. Ja eihän miehen ole pakko muuttaa, voihan ap hankkia itsellensäkin oman asunnon ja asua erillään miehestään.
Aikooko mies sitten aina asua vanhempiensa asunnossa? Sama asia miksi muuttaa pois vanhempiensa luota jos siellä voi asua ilmatteeksi. Eikö sitä paitsi olisi siskon vuoro hyötyä yhteisestä asunnosta ja muuttiko ap miehen luokse asumaan vai muuttivatko he suoraan miehen vanhempien taloon.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 17:00"]
Outoa porukkaa. Sisko muuttaa samaan kämppään, jossa veli hässiin olkkarissa tyttöystävänsä kanssa. Veljen mielestä tää on ihan ok. Vanhemmat on kanssa sitä mieltä, että sinne vaan, ihan ok. Ja kun tyttöystävä ei tästä tykkää, niin hänet haukutaan täällä av:lla. Tyttöystävähän on ainut normaali tossa sakissa. Muuta pois ja jätä toi hullu suku.
[/quote]miltä siskosta tuntuisi se että veli saa tyttöystäänsä kanssa ilmaisen kämpän samalla kun hänen pitää vuokrata itselleen asunto?
[/quote]
MInä asuin opiskeluaikana soluasunnossa, jossa kahdessa muussa soluhuoneessa hässittiin samaan aikaan, kun minä tein keittiössä ruokaa. Mahdoimme olla todella hulluja koko porukka!
44vastaa nro 50:lle; sanotaanko että poika oppi kerrasta. ehkä munatonta tai ei, mutta koska asiasta tosiaan tulla hirveä sota niin poika ja isovanhemmat luovuttivat.
Onko siinä olkkarissa edes ovea? vai onko joku avo-olkkari, niin että siinä ei ole mitään omaa rauhaa edes? Eli onko se oma huoneensa vai onko sekin jotenkin siskon käytössä. Soluasunnothan on suunniteltu (kai?) niin, että siinä on kaikilla kuitenkin oma huone?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 17:07"]
Onko siinä olkkarissa edes ovea? vai onko joku avo-olkkari, niin että siinä ei ole mitään omaa rauhaa edes? Eli onko se oma huoneensa vai onko sekin jotenkin siskon käytössä. Soluasunnothan on suunniteltu (kai?) niin, että siinä on kaikilla kuitenkin oma huone?
[/quote]eihän kesällä ole mitään ongelmaa kun ap loisii ilman miestään miehen vanhempien asunnossa...
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 17:03"]
[/quote]miltä siskosta tuntuisi se että veli saa tyttöystäänsä kanssa ilmaisen kämpän samalla kun hänen pitää vuokrata itselleen asunto?
[/quote]
Olen sisko, en olisi missään nimessä ikinä halunnut muuttaa veljeni kanssa samaan kämppään, missä hän asuu tyttöystävänsä kanssa. Hassua, että ne vanhemmat ovat ostaneet kaksion ajatuksena majoittaa sinne kaksi aikuista lastaan, jotka jo seurustelevat.
En suostuisi tuollaiseen asumisjärjestelyyn, olisinpa sitten veli, tyttöystävä tai se sisko. Ehkä juuri ja juuri muutamaksi viikoksi, mutta siinä se.
Ap tässä pikkuprinsessalta vaikuttaa. Jos vanhemmat ovat ostaneet asunnon lastensa käyttöön, on siihen oikeus sekä siskolla että veljellä. Vai pitäisikö siskon "reippaana tyttönä" luovuttaa asunto veljensä käyttöön ja maksaa itse maltaita vuokra-asunnosta? Tietävätkö vanhemmat edes, että siellä asuu myös veljen tyttöystävä?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 14:45"]
Luulen, että tämä on viiden pisteen vinkki ap:lle sekä poikaystävän että vanhempien taholta. Mies häippäsee muualle töihin kesäksi ja sisko lähetetään tilalle. Ei kovin vakavana pidetä teidän suhdetta.
[/quote]