Minulla on maailman paskin mies!
Ollaan molemmat opiskelijoita ja asuttu yhdessä kohta 7 kk. Kotina on pieni kaksio, johon tänään muutti miehen pikkusisko preppauskurssin ajaksi tai niin minä luulin, koska tällä hetkellä istun olohuoneessa, joka ei enää ole olohuone. Makkari on tyhjennetty "pikkuprinsessalle" omaksi huoneeksi ja olohuoneesta tehty meidän huone. Keittiössä on nyt meidän hyllyt ja siskon hyllyt, makkarin kaapeista kannettu pois minun tavarani jne.
Sisko aikoo asua täällä vähintään koko kesän ja jatkaa asumista syksyllä. Miehen mielestä OK, hänhän lähtee kesätöihin kotipaikkakunnalleen ja täällä on kuulemma tilaa. Ei auta, että sanon, että tämä on meidän koti. On kuulemma siskonkin koti! Minä saan tämän itselleni, jos maksan 700 e/kk, mutta mistä opiskelija sellaiset rahat kaivaa?
Kommentit (81)
No maksaako se sisko sitten osan vuokrasta. Mitä itse ajattelit kesän tehdä?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 22:38"]
No maksaako se sisko sitten osan vuokrasta. Mitä itse ajattelit kesän tehdä?
[/quote]
Sisko asuu ilmaiseksi. Minä menen kesätöihin parin kilometrin päähän, mutta ei niillä ansioilla makseta vuokraa ja eletä koko talvea.
Sisko maksaa 1/3 osan vuokrasta, totta hitossa! Älä ole tossu!
Muuta muualle. Jos veli antaa siskon asua ilmaiseksi niin et sinä ole oman poikaystäväsi tärkein ihminen.
Vuokran pitäisi mennä huonejaon mukaan eli sinä ja mies maksatte puolet ja sisko puolet eli siskon pitää maksaa eniten.
Omistaako miehesi vanhemmat asunnon?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 22:49"]
Muuta muualle. Jos veli antaa siskon asua ilmaiseksi niin et sinä ole oman poikaystäväsi tärkein ihminen.
Vuokran pitäisi mennä huonejaon mukaan eli sinä ja mies maksatte puolet ja sisko puolet eli siskon pitää maksaa eniten.
[/quote]
Kyllä, miehen vanhemmat omstavat asunnon ja siksi tästä ei tarvitse maksaa vuokraa. Paitsi minun, jos haluan asua tässä niin, että mies asuukin muualla. Ei ole varaa!
Sinähän se elätti siellä olet. Muuta pois. kyllä munkin omat lapset olisi etusijalla ja miniä ehdokas saisi painua vittuun, jos järjestelyt ei kelpaa
Heh kivat (tulevat) appivanhemmat sulla. Mä muuttaisin pois, jos toi olisi tilanne
Tilanteen muutti kokonaan tämä viesti. Jos asunnon omistaa poikaystäväsi vanhemmat ei sinulla ole paljon sananvaltaa. Tottakait he antaa molempien lastensa asua asunnossa, olisi typerää vuokrata asunto jos kerran sisarukset mahtuvat samaan.
Sinun on tyytyminen järjestelyyn tai muutettava pois. Olen pahoillani.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 22:49"]
[/quote]
Kyllä, miehen vanhemmat omstavat asunnon ja siksi tästä ei tarvitse maksaa vuokraa. Paitsi minun, jos haluan asua tässä niin, että mies asuukin muualla. Ei ole varaa!
[/quote]
Etkö maksa lainkaan vuokraa rahalla?
Asunnosta on kustannuksia, yhtiövastikkeesta puolet kuuluisi ainakin maksaa.
Hae itsellesi oma opiskelija-asunto ja jätä poikaystäväsi asumaan siskonsa kanssa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 22:56"]
Sinähän se elätti siellä olet. Muuta pois. kyllä munkin omat lapset olisi etusijalla ja miniä ehdokas saisi painua vittuun, jos järjestelyt ei kelpaa
[/quote]
Näin. Tässä viestissä totuus.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 22:56"]
[/quote]
Komppaan!
No haloo, eihän sulla ole mitään sanomista siihen kuka saa asua appivanhempiesi omistamassa asunnossa. Tottakai he antavat molempien lastensa asua siinä (ilmaiseksi). Ehkei se ole mitenkään poikaystäväsi päätös, vaan ihan asunnon omistajien!
No hei, mietipäs nyt hiukan. Appivanhemmillasi on kaupungissa kaksio, jossa opiskelevat lapsensa voivat asua (ilmaiseksi). Millä oikeudella SINÄ omisit sen asunnon? Asuisit siinä yksin (ilmaiseksi) ja appivanhempien oma lapsi joutuisi vuokraamaan muualta asunnon? Reilua?
Voi herranjestas minkälaisia ääliöitä leipä elättää... Poikaystäväsi vanhemmat omistavat asunnon jossa heidän opiskelevat lapsensa saavat asua. Loisit siellä ILMAISEKSI ja kuvittelet jostain syystä että sulla on sellaiseen oikeus, ja vielä oikeus määräillä mitä muut saavat kymmenientuhansien omaisuudellaan tehdä. Maksaisit edes vuokraa, ja ymmärtäisit muutenkin pitää pääsi kiinni.
Hehheeh, taisi ap ihan tarkoituksella "hieman" peitellä tuossa aloituksessa totuutta, eihän tuossa ole mitään ihmeellistä, jos kerta on vanhempien omistama asunto. Se aito itsenäisyys sitten takaa sen, ettei tarvitse kotiaan jakaa muiden sukulaisten kanssa. Mutta tuohan ei ole teidän kotinne, vaan opiskelijakämppä, jonka vanhemmat maksavat lapsilleen. Mitenkäs nuoria elättejä sitä ollaan ap?
itsekäs vastenmielinen ap, toiv saat kenkää parisuhteestasi ja joudut joskus elättämään itsesi.
Aloittajan kannattaa muuttaa kotiinsa kasvamaan tai hankkia oma asunto.
"Minulla on maailman paskin mies!" täh ja pöh.
Ei tuollaiset pissikset mitä ap on tajua mistään mitään. Turha miestä on haukkua hän tuskin määrittelee vanhempiensa omistusasunnon käyttöä.
Ap on loiseläjä.
Tämä on mun ja miehen koti! Tänne ei tarvita yhtäkään ylimääräistä asukasta, koska koko sisustus on mun ja miehen yhdessä hankkimaa.
Mitä sillä on väliä, että ei tarvitse maksaa vuokraa? Miehen vanhemmat omistaa asunnon, ei kai omille vanhemmille tarvitse rahaa antaa siitä, että saa asua? Sehän on se idea, että auttaa lapsiaan eikä ole mikään itsekäs rahanahne paska.
Annoin luvan sille siskolle tulla pariksi viikoksi, mutta kukaan ei silloin sanonut, että se muuttaa kokonaan! Kai minä saan omassa kodissa määrätä, vaikka en asuntoa omistakaan? Kaikki mun tutut opiskelijat asuu vuokralla ja silti se on niiden koti, mihin ei joku HOAS pakota ottamaan lisää asukkaita.
Paljonko se sisko maksaa vuokraa ja kenelle?