Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Idiootit koiranomistajat: Koirat on pidettävä kiinni!

Vierailija
03.04.2013 |

Tänään Ylen luontoillassa oli myös puhetta osasta koiranomistajia, jotka ylimielisesti pitävät elukkaansa irti, vaikka se on laitonta ja vaikka heitä pyydettäisiin pistämään koira kiinni. 

Kaikki eivät pidä koirista, osa myös pelkää niitä ja koirat saavat vahinkoa aikaan luoonnossa(pesivät linnut ja muut luontokappaleet), mutta sitkeä minäminä koiraihminen pitää vaan mustia irti, kun mustin nyt vaan pitää saada liikkua vapaana..,arrgh!

Kommentit (215)

Vierailija
161/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 17:02"]

Otampa esimerkin omasta elämästäni, kumpi on sinun mielestäsi parempi vaihtoehto:

Minä, jolla on kaksi 13-vuotiasta mopsia, jotka eivät ole koskaan elämässään olleet hihnassa, kulkevat nilkassa kiinni molemmilla puolilla, eli aina max 10cm päässä minusta. Ikinä 13 vuoden aikana eivät ole edes maata haistelleet, saati kiinnostuneet yhdetäkään ohikulkevasta ihmisestä, koirasta tai pulusta. Ikinä eivät ole poistuneet 10cm nilkkaani kauemmas, vaikka vastaan tulisi vihainen koira. Todella harva ihminen edes tajuaa, ettei niillä ole hihnoja.

Tai

Naapurin 150cm, max 45kg nainen, jolla kaksi tanskandoggia, joista toinen pirun vihainen, eikä toinenkaan mikään erityisen tottelevainen. Dogit on kyllä hihnassa, mutta kun yli 100kg vihaista koiranlihaa päättää lähteä, ei tuollainen 45kg sipponen nainen mahda sille yhtään mitään. Nainen pyrkii aina köyttämään koirat lyhtypylvääseen/puuhun tms. kun näkee jonkun tulevan vastaan, näin ei lennä itse perässä kun koirat lähtevät.

Eli ei se hihna omasta mielestäni ole se pointti, vaan se, miten koirat on koulutettu. Ymmärrän, että jos koirien vapaanapito oisi hyväksyttyä, olisi aina hulluja, kuten naapurini, jotka lähtisivät juoksuttamaan vapaana niitä vihaisia kouluttamattomia doggeja. Mutta ei pidä olla niin kapeakatseinen ja joustamaton, että saa jonkun kohtauksen siitä, että mun mopsit on hihnassa tai ei

[/quote]

"Ikinä 13 vuoden aikana eivät ole edes maata haistelleet, saati kiinnostuneet yhdetäkään ohikulkevasta ihmisestä, koirasta tai pulusta."

Mä sanoisin, että sulla on kaksi hyvin onnetonta koiraa.

[/quote]

Takerruit just siihen mihin mäkin meinasin.... Siis ihan totta, täällä leveillään sillä, että koirat on koulutettu käyttäytymään just silleen niinku koirat ei luonnostaan käyttäydy?? Mä olisin tosi huolissani jos mun koirat ei haistelis maata ulkona olessaa eikä kiinnostuisi ympäristöstään........ Hohhoijaa mäkin alan olla sitä mieltä että koiran omistajat on idiootteja.

Vierailija
162/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat on pidettävä kiinni ja piste.

mä tykkään koirista, mutta lähestyn niitä jos itse haluan.

meidän pihassa eräs tyttönen antaa koiransa juosta pitkin pihoja, kusta joka puskaan ja paskoa pihan laidoille. tytsy ei oikeasti tajua kun sanoo, että pihassa ei koirat saa juosta.

hän ei vaan tajua ettei hänen kullannuppu ole kaikille se kullannuppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 18:12"]

meidän pihassa eräs tyttönen antaa koiransa juosta pitkin pihoja, kusta joka puskaan ja paskoa pihan laidoille. tytsy ei oikeasti tajua kun sanoo, että pihassa ei koirat saa juosta.

[/quote]

Ilmoita poliisille irtokoirasta

Vierailija
164/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otampa esimerkin omasta elämästäni, kumpi on sinun mielestäsi parempi vaihtoehto:

Minä, jolla on kaksi 13-vuotiasta mopsia, jotka eivät ole koskaan elämässään olleet hihnassa, kulkevat nilkassa kiinni molemmilla puolilla, eli aina max 10cm päässä minusta. Ikinä 13 vuoden aikana eivät ole edes maata haistelleet, saati kiinnostuneet yhdetäkään ohikulkevasta ihmisestä, koirasta tai pulusta. Ikinä eivät ole poistuneet 10cm nilkkaani kauemmas, vaikka vastaan tulisi vihainen koira. Todella harva ihminen edes tajuaa, ettei niillä ole hihnoja.

Tai

Naapurin 150cm, max 45kg nainen, jolla kaksi tanskandoggia, joista toinen pirun vihainen, eikä toinenkaan mikään erityisen tottelevainen. Dogit on kyllä hihnassa, mutta kun yli 100kg vihaista koiranlihaa päättää lähteä, ei tuollainen 45kg sipponen nainen mahda sille yhtään mitään. Nainen pyrkii aina köyttämään koirat lyhtypylvääseen/puuhun tms. kun näkee jonkun tulevan vastaan, näin ei lennä itse perässä kun koirat lähtevät.

Eli ei se hihna omasta mielestäni ole se pointti, vaan se, miten koirat on koulutettu. Ymmärrän, että jos koirien vapaanapito oisi hyväksyttyä, olisi aina hulluja, kuten naapurini, jotka lähtisivät juoksuttamaan vapaana niitä vihaisia kouluttamattomia doggeja. Mutta ei pidä olla niin kapeakatseinen ja joustamaton, että saa jonkun kohtauksen siitä, että mun mopsit on hihnassa tai ei

[/quote]

Laki sanoo, että koirat pidetään kytkettynä. Sinä rikot lakia, dobermannien omistaja ei. Taidanpa lähteä tästä kännissä ajelemaan autolla, sekinhän on lain vastaista, mutta olen niin hyvä kuski, että se on turvallisempaa kuin normaalikuskin selvinpäin ajaminen, saan siis ajaa jurrissa.

Vierailija
165/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ap:n mainitsemassa ohjelmassa asiantuntija kuvasi hyvin tällaista idioottia minäitse koiraihmistä kertomalla olleensa (lupien kanssa) saaressa, jossa oli selkeät rantautumiskieltomerkit lintujen pesimisaikaan. Katselivat, kun purjevene rantautuu ja sanovat kipparille, että saarelle ei saa nyt tulla. Mitä tekee kippari?                                         Äyskäisee, että olettehan tekin täällä ja ensitöikseen päästää ison koiransa juoksemaan vapaasti saarelle!

Asiantuntija sanoi tunteneensa silloin niin suunnatonta vihaa koiranomistajaa kohtaan, että olisi halunnut ampua koiran ja tehdä sen siksi, että koiranomistajaa sattuisi jollain tavoin.

Tällaisiin tilanteisiin tullaan nimenomaan typerien koiranomistajien takia.

Vierailija
166/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 18:03"]

Tai

[/quote]

"Ikinä 13 vuoden aikana eivät ole edes maata haistelleet, saati kiinnostuneet yhdetäkään ohikulkevasta ihmisestä, koirasta tai pulusta."

Mä sanoisin, että sulla on kaksi hyvin onnetonta koiraa.

[/quote]

Takerruit just siihen mihin mäkin meinasin.... Siis ihan totta, täällä leveillään sillä, että koirat on koulutettu käyttäytymään just silleen niinku koirat ei luonnostaan käyttäydy?? Mä olisin tosi huolissani jos mun koirat ei haistelis maata ulkona olessaa eikä kiinnostuisi ympäristöstään........ Hohhoijaa mäkin alan olla sitä mieltä että koiran omistajat on idiootteja.

[/quote]

Sanoinko jossain, että koirat on koulutettu noin? Juurihan sanoin, että eivät ole KIINNOSTUNEITA, ei vaikka kuinka yrittäisin kouluttaa haistelemaan ja heiluttamaan häntää vastaantulijoille. Joka mopseja tuntee, tämä on hyvin yleistä mopseille, eivät pahemmin haistele tai hullaannu, varsinkaan enää kun on jo ikää.

Mun koirat on koulutettu tiettyihin asioihin : ei haukuta, ei rähistä, tietä ei ylitetä ilman lupaa. Se, että päättävät olla nilkassani kiinni ja haistelematta maailmaa, on ihan niiden omassa päässä, ja minustakin harmi, kun ihan hyvin voisivat haistella ja vähän tutkia ympäristöään pienellä alueella (kuitenkaan sinkoilematta ympäriinsä pitkin teitä). Mutta kuten sanoin, yleistä mopseilla.

Se pointti nyt tässä kuitenkin oli, että kenellekään ei aiheudu minkäänlaista harmia mun mopseista on ne hihnassa tai ei. Ja joistain toisista koirista aiheutuu paljonkin harmia vaikka ovat hihnassa, ja sellaiset koirat voivatkin olla hyvin vaarallisia vapaana.

Vierailija
167/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaakohan KAIKKI koiraansa vapaanaKIN ulkoiluttavat leimata tuon perusteella idiooteiksi. Tuollaisia piittaamattomia ihmisiä löytyy koiran- ja kissanomistajista, keski-ikäisistä ja vanhuksista. Teot vaihtelee, mutta yhtä raivostuttavia ihmisiä löytyy. Vika on korvien välissä.

Vierailija
168/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaakohan KAIKKI koiraansa vapaanaKIN ulkoiluttavat leimata tuon perusteella idiooteiksi. Tuollaisia piittaamattomia ihmisiä löytyy koiran- ja kissanomistajista, keski-ikäisistä ja vanhuksista. Teot vaihtelee, mutta yhtä raivostuttavia ihmisiä löytyy. Vika on korvien välissä.

Vierailija
169/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas se tulikin sitten kahteen kertaan. 

Vierailija
170/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty tarjoamaan koirille kunnon olosuhteita, ei ota koiraa. Simppeliä. Isäni rakasti koiria, mutta koska asuimme kirkonkylällä, isä sanoi, että se ei sovi koiralle, vaikka meillä oli omakotitalo ja 3000 neliön tontti. Isä oli sitä mieltä, että koiria voi pitää vain maaseudulla, missä niille on tilaa. Isä haaveilikin maaseutuasumisesta aina, mutta molempien vanhempien epäsäännöllisen työn takia se ei onnistunut. Äitillä ei ollut ajokorttia. Kissa meillä oli kyllä, vaikka itse näin jälkeenpäin olen samaa mieltä, että ei ollut riittävä ympäristö. Mutta kissat saivat siihen aikaan olla irti tappamassa lintuja :(. 

Vierailija
171/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse pidän koiria irti metsässä ja taajamassa. keskustassa laittelen kiinni kuitenkin. kakkoja en ole koskaan kerännyt enkä kerää. ihmiset on vaan vieraantuneet luonnosta liikaa.

Vierailija
172/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 14:09"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 14:04"]

31 Ei varmasti ole mukavaa olla NOIN allerginen. Allergiat eivät ole mukavia. Olisiko kohtuullista lopettaa kaikki eläimet, koska sinä olet ja monet muut ovat allergisia..? Vai voisitko saada esim. siedätyshoitoa allergiaasi..? Mikä olisi kohtuullista?

[/quote]

Miksi ehdotat noin ääritoimenpiteitä, jos joku on allerginen? Riittäisi varmaan ko. allergiselle, että koirat pidetään kiinni ja koiravapaa-vaunuun ei mene koiraihmiset.

Ai niin, idiootti koiraihminen ei noudata lakia, mutta muiden pitäisi joustaa..

[/quote]

Eli siis minun koiranomistajana pitäisi mennä junassa lemmikkivaunuun? Miten olisi sen sijaan, että tämä normaalielämään kykenemätön ongelmatapaus hankkisi auton ja ajelisi sillä ihan ylhäisessä yksinäisyydessään.

Vierailija
173/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:18"]

Missä teitä nipoja on, aina ihmetyttää, koska minä pidän kilttiä, pientä koiraani irti Helsingissä joka päivä, ja yhtä ainoaa kertaa kukaan ei ole valittanut koiran irtiolosta. Sen sijaan paljon on niitä, jotka maanittelee koiraa luokseen heitäkin moikkaamaan tai jotka ihmettelee että kulkeepa se kiltisti sun vieressä.

[/quote]

Miksi se elukka pitää pitää irti? 

Terveisin henkilö, jonka nilkkaan on useamman kerran tarrautunut 'kiltti, pieni koira'!

[/quote]

Ja pieni koira on yltänyt jalkasi ympärille? On sinula hoikat nilkat!

[/quote]

Onpa sinulla pieni pää ja rusinana kokoiset aivot.

Lukiko että on kietoutunut jalan ympäri?

Minua on purrut tiipetinspanieli reidestä ja voin kertoa että leuat eivät yltäneet reiden ympräi, eikä koira olisi yltänyt edes niin korkealle hyppäämättä. Verta vuotavan haavan sai kuitenkin aikaan.

[/quote]

Tiipetinspanieli =D Reps! Ja haukkua vielä jotain toista rusina-aivoksi....

Vierailija
174/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 21:11"]

31 Ei varmasti ole mukavaa olla NOIN allerginen. Allergiat eivät ole mukavia. Olisiko kohtuullista lopettaa kaikki eläimet, koska sinä olet ja monet muut ovat allergisia..? Vai voisitko saada esim. siedätyshoitoa allergiaasi..? Mikä olisi kohtuullista?

[/quote]

Miksi ehdotat noin ääritoimenpiteitä, jos joku on allerginen? Riittäisi varmaan ko. allergiselle, että koirat pidetään kiinni ja koiravapaa-vaunuun ei mene koiraihmiset.

[/quote]

Eli siis minun koiranomistajana pitäisi mennä junassa lemmikkivaunuun? Miten olisi sen sijaan, että tämä normaalielämään kykenemätön ongelmatapaus hankkisi auton ja ajelisi sillä ihan ylhäisessä yksinäisyydessään.

[/quote]

Mitä vittua?? En ole tuo allerginen, mutta mikä helvetti vaivaa kaltaisiasi ihmisiä? Onko se noin iso vaiva raahata koon XXL läskiperse kera sen hurtan sinne vaunuun, jonne se kuuluukin? Allerginen ei voi tilanteelleen mitään, sinä taas voit raahata sen hurttasi muualle.

Ps. Mikä nyt on "normaalia", loppujen lopuksi? Jossain Aasian maissa koirasi päätyisi pataan eikä lemmikiksi ja Lähi-Idässä se voitaisiin kivittää kuoliaaksi vain siksi että se on koira.

Vierailija
175/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 21:11"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mitä vittua?? En ole tuo allerginen, mutta mikä helvetti vaivaa kaltaisiasi ihmisiä? Onko se noin iso vaiva raahata koon XXL läskiperse kera sen hurtan sinne vaunuun, jonne se kuuluukin? Allerginen ei voi tilanteelleen mitään, sinä taas voit raahata sen hurttasi muualle.

Ps. Mikä nyt on "normaalia", loppujen lopuksi? Jossain Aasian maissa koirasi päätyisi pataan eikä lemmikiksi ja Lähi-Idässä se voitaisiin kivittää kuoliaaksi vain siksi että se on koira.

[/quote]

Tässä oli nyt kyse siitä, että koiranomistajien tulee matkustaa AINA lemmikkivaunussa oli lemmikkiä mukana tai ei. Kyllä kai sinne nyt jokainen älyää mennä, jos on lemmikki mukana. Mutta tuo allerginen ansaitsisi kyllä jotain vammaistukea, jos on noin pahasti allerginen.

Vierailija
176/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 19:10"]

Tuossa ap:n mainitsemassa ohjelmassa asiantuntija kuvasi hyvin tällaista idioottia minäitse koiraihmistä kertomalla olleensa (lupien kanssa) saaressa, jossa oli selkeät rantautumiskieltomerkit lintujen pesimisaikaan. Katselivat, kun purjevene rantautuu ja sanovat kipparille, että saarelle ei saa nyt tulla. Mitä tekee kippari?                                         Äyskäisee, että olettehan tekin täällä ja ensitöikseen päästää ison koiransa juoksemaan vapaasti saarelle!

Asiantuntija sanoi tunteneensa silloin niin suunnatonta vihaa koiranomistajaa kohtaan, että olisi halunnut ampua koiran ja tehdä sen siksi, että koiranomistajaa sattuisi jollain tavoin.

Tällaisiin tilanteisiin tullaan nimenomaan typerien koiranomistajien takia.

[/quote]

Voi itku mikä typerysveneilijä koirineen.  Lapsena oltiin aina merellä ja tällaiset rantautumiskiellot tulivat tutuiksi pesimisaikaan. Ei todellakaan menty sellaisiin saariin ja kun monesti olin myös naapurien, joilla koira, mukana veneilemässä, niin tuntuu ihan mahdottomalta ajatus, että olisimme rantautuneet ja päästäneet koiran irti. Niillä saarilla linnut pesivät maassa ja koira saa valtavaa tuhoa aikaan.

Voisi kyllä kysyä, että kuka onkaan etääntynyt luonnosta eniten?

Vierailija
177/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 18:17"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 18:12"]

[/quote]

Ilmoita poliisille irtokoirasta

[/quote]

Eivät tee mitään ainakaan tällä paikkakunnalla, jossa asun. (En ole viestien kirjoittaja.)

Vierailija
178/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankkia koira jos pitää rikkoa sen kanssa lakia? Taajamien ulkopuolella maaseudulla omalla maalla voin jotenkin ymmärtää hyväkäytöksisen koiran olevan irti, mutta miksi taajamassa? Miten se koira siitä hihnasta häiriintyy jos kerran on niin hienosti kulkeva ettei mistään elävästä tai kuolleestakaan kiinnostu? Kyllä sen koiran tulee olla hallinnassa myös hihnan kanssa ja hyväkäytöksiselle koiralle ei hihnasta juuri haittaa ole. Itsekin laitan kaulaliinan kylminä päivinä kaulaan eikä haittaa yhtään. Hihnasta voisi ajatella olevan koiralle ikäviä seurauksia vain jos koira ei osaa käyttäytyä eli vetää, haluaa nuuskimaan kauemmas, räksyttää, yrittää jahdata, käydä kimppuun tms. joten miksi olla ilman hihnaa ja rikkoa lakia hyväkäytöksisen koiran kanssa? Ja jos se koira ei osaa käyttäytyä hihnassa hyvin niin löytyy myös valjaita, vedonestohihnoja sun muita apuvälineitä, vaikka toki kasvatus on paras hallintakeino. Koirat eivät kuitenkaan ole robotteja ja siksi se ei voi olla ainut tapa, varmuus ennen kaikkea. Ei se kaupunkiympäristö sille ihmisen vieressä (tai jossain...) kävelevälle koiralle kuitenkaan ole mikään luontainen paikka liikuskella.

Joo ja meillä on käytetty joskus jopa lapsillakin valjaita kun on pitänyt taaperoikäisen kanssa kävellä Helsingin keskustassa. Ai kamalaa.

Itse olen jauhanut tuosta koiravihan lisääntymisestä pitkään ja juurikin miten koiranomistajat ylläpitävät ja kasvattavat sitä itsekkäällä käytöksellään. Eipä ole kivaa jos joku naapurin koirankakkoja ja vapaana olevia koiria vihaava kahjo sattuu tiputtamaan myrkkylihapullan juurikin oman koirani tielle, vaikka kakat korjaankin ja koira on aina omia metsiä ja koirapuistoja lukuunottamatta hihnassa. Paitsi että... Minun koirani on hihnassa ja huomaan satavarmasti koirani tekemiset. Toisin voi olla vapaana juoksevan Mustin kohdalla.

Vierailija
179/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oli nyt kyse siitä, että koiranomistajien tulee matkustaa AINA lemmikkivaunussa oli lemmikkiä mukana tai ei. Kyllä kai sinne nyt jokainen älyää mennä, jos on lemmikki mukana[/quote]

Eikä muuten älyä :(. Viikottain matkustan junassa ja joka toinen kerta joku tunkee taajamaosuudella tavalliseen vaunuun. Myös niiden koirien kanssa koko junan läpi kulkeminen on aika tavallista. 

Vierailija
180/215 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä talon ympärillä n. 80 hehtaaria omaa maata (pellot + metsä) ja rekut on irti ulkona aina. Taajamassa irtokoiria en ymmärrä, mutta minulle on turha tulla mussuttamaan jos koirani ovat omilla maillani irrallaan.