Idiootit koiranomistajat: Koirat on pidettävä kiinni!
Tänään Ylen luontoillassa oli myös puhetta osasta koiranomistajia, jotka ylimielisesti pitävät elukkaansa irti, vaikka se on laitonta ja vaikka heitä pyydettäisiin pistämään koira kiinni.
Kaikki eivät pidä koirista, osa myös pelkää niitä ja koirat saavat vahinkoa aikaan luoonnossa(pesivät linnut ja muut luontokappaleet), mutta sitkeä minäminä koiraihminen pitää vaan mustia irti, kun mustin nyt vaan pitää saada liikkua vapaana..,arrgh!
Kommentit (215)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:18"]
Missä teitä nipoja on, aina ihmetyttää, koska minä pidän kilttiä, pientä koiraani irti Helsingissä joka päivä, ja yhtä ainoaa kertaa kukaan ei ole valittanut koiran irtiolosta. Sen sijaan paljon on niitä, jotka maanittelee koiraa luokseen heitäkin moikkaamaan tai jotka ihmettelee että kulkeepa se kiltisti sun vieressä.
[/quote]
Miksi se elukka pitää pitää irti?
Terveisin henkilö, jonka nilkkaan on useamman kerran tarrautunut 'kiltti, pieni koira'!
[/quote]
Ja pieni koira on yltänyt jalkasi ympärille? On sinula hoikat nilkat!
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:24"]
Koirasi voi olla kiltti, mutta minä en ole. TAPAN koiran joka juoksee irrallaan luokseni.
[/quote]
Millä?
Koirasi voi olla kiltti, mutta minä en ole. TAPAN koiran joka juoksee irrallaan luokseni.
[/quote]
Joo, ei se luokse irrallaan sun tai kenenkään luokse. Ei ole pikkupentuiän jälkeen luvatta lähestynyt yhtäkään koiraa tai ihmistä. On opetettu ohittamaan ottamatta kontaktia, ellen anna käskyä tervehtiä.
Mutta jos nyt oikeasti tapat jonkun koiran joka sua lähestyy edes purematta tai mitään niin ihan oikein on että saat siitä tuomion. Onhan nyt paljon pahempi rikos tappaa eläin kuin pitää sitä luvatta irti. Sopivan vittumainen koiranomistaja kun sattuu niin tuomio tulee välittömästi eikä odotella poliiseja väliin.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 11:39"]
Muakin ärsyttää koiranomistajana se, kun koiria pidetään taajamassa irti. Mä annan koirien juosta vapaana mökillä ja joskus mennään jonnekin hiekkamontulle.
Mulla on kaksi koiraa, joista toinen on uros joka ei tule muiden koirien kanssa välttämättä toimeen. Taas yksi päivä meidän päälle tuli labbisuros ja omistaja huutaa 200 sadan metrin päässä "ei tää tee mitään, haluaa vaan moikata!". Juu kiva, mutta entä jos mun koira ei halua moikata vaan puolustaa narttuansa? Kyllä mä omat koirat hallitsen, mutta kun siihen tulee 30-kiloinen labbis riehumaan niin kädet loppuu kesken jos joutuu meneen tappelun väliin.
[/quote]
Miksi sitä toista koiraa pitää puolustaa, vie se lääkärille, jos se on niin vammainen, voi vielä tulla kuntoonkin. Miten se noutaja kiipesi sun ja koirasi päälle? Mikset tee jotakin vihaisille koirillesi? Luuletko, että hihna pelastaa? Hihna voi katketa tai irrota, no mitäs sitten teet?
Täälä ollaan niin vieraannuttu luonnosta, että jaksetaan vouhkata jostain irrallaan kulkevista pikkupiskeistä. Te ette varmaan matkustele missään vai miten selviätte ulkomailla? Sielähän saattaa tulla vaikka vuohilauma vastaan...hui kauhistus...
Minäkin olen idiootti, joka pyrkii pitämään koiraansa vapaana mahdollisimman paljon. Koira tarvitsee liikuntaa ja parasta liikuntaa se saa kirmatessaan vapaana. Vapaana pidetään metsässä, pellolla tai omassa pihassa. Ja valvonnassa, emme jahtaa metsäneläviä.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:40"]
[/quote]
Joo, ei se luokse irrallaan sun tai kenenkään luokse. Ei ole pikkupentuiän jälkeen luvatta lähestynyt yhtäkään koiraa tai ihmistä. On opetettu ohittamaan ottamatta kontaktia, ellen anna käskyä tervehtiä.
Mutta jos nyt oikeasti tapat jonkun koiran joka sua lähestyy edes purematta tai mitään niin ihan oikein on että saat siitä tuomion. Onhan nyt paljon pahempi rikos tappaa eläin kuin pitää sitä luvatta irti. Sopivan vittumainen koiranomistaja kun sattuu niin tuomio tulee välittömästi eikä odotella poliiseja väliin.
[/quote]
Koiraansa irtipitävä koiranomistaja on aina vittumainen muita kohtaan, joten muutkin voivat ryhtyä samanlaisiksi.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:45"]
Täälä ollaan niin vieraannuttu luonnosta, että jaksetaan vouhkata jostain irrallaan kulkevista pikkupiskeistä. Te ette varmaan matkustele missään vai miten selviätte ulkomailla? Sielähän saattaa tulla vaikka vuohilauma vastaan...hui kauhistus...
Minäkin olen idiootti, joka pyrkii pitämään koiraansa vapaana mahdollisimman paljon. Koira tarvitsee liikuntaa ja parasta liikuntaa se saa kirmatessaan vapaana. Vapaana pidetään metsässä, pellolla tai omassa pihassa. Ja valvonnassa, emme jahtaa metsäneläviä.
[/quote]
Vapaana juoksuttamista varten on olemassa esim. aidatut koirapuistot, ei niitä tartte muualla juoksuttaa vapaana.
Ihan oikeesti, musta koiranomistajassa on jotain vialla, jollei se missään tilanteessa halua/uskalla pitää koiraansa vapaana. Koira on totaalikouluttamaton tai omistaja on ylihysteerinen, molemmat aika huonoja vaihtoehtoja. Se remmi ei ihan joka tilanteessa auta.
Mä olen lapsena joutunut sairaalaan, kun yksi tuollainen "kiltti koira, joka ei tee kenellekään mitään" on nuolaissut mua naamasta lastenrattaissa istuessani. Monet on koirille tosi allergisia, ja pienikin koiran nuolaisu tms voi olla todella vaarallinen.
Tänäkin päivänä joudun usein esim junassa kärsimään siitä, että viereen istahtaa ihminen, jolla on vaatteissa huomattava määrä eläinpölyä. Vaikka itse valitsen tarkoituksella aina vaunun johon ei saa tuoda koiria, on siellä usein silti joko koira tai henkilö, jolla on niitä se viisi kotona ja vaatteet täynnä pölyä... Ei ole kovin mukavaa.
Emme käy koirapuistoissa. Sieltä voi saada kaikkea tarttuvaa ja sielä on kaikenlaisia koiranomistajia kaikenlaisine koirineen. Koirani leikkii vain tuttujen koirien kanssa.
31 Ei varmasti ole mukavaa olla NOIN allerginen. Allergiat eivät ole mukavia. Olisiko kohtuullista lopettaa kaikki eläimet, koska sinä olet ja monet muut ovat allergisia..? Vai voisitko saada esim. siedätyshoitoa allergiaasi..? Mikä olisi kohtuullista?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 14:04"]
31 Ei varmasti ole mukavaa olla NOIN allerginen. Allergiat eivät ole mukavia. Olisiko kohtuullista lopettaa kaikki eläimet, koska sinä olet ja monet muut ovat allergisia..? Vai voisitko saada esim. siedätyshoitoa allergiaasi..? Mikä olisi kohtuullista?
[/quote]
Miksi ehdotat noin ääritoimenpiteitä, jos joku on allerginen? Riittäisi varmaan ko. allergiselle, että koirat pidetään kiinni ja koiravapaa-vaunuun ei mene koiraihmiset.
Ai niin, idiootti koiraihminen ei noudata lakia, mutta muiden pitäisi joustaa..
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 14:04"]
[/quote]
En vaadi kaikkien eläinten lopettamista, onhan minulla itsellänikin lemmikkejä joille en ole allerginen. Toivoisin näiltä allergisoivien lemmikkien omistajilta meidän allergisten parempaa huomioisista, ihan pieniä tekoja siis. Ei kai ole liikaa vaadittua, että esim junaan mennessä katsoisi mikä on se vaunu johon lemmikkejä sallitaan, ja käyttäisi sitten sitä. Itse nykyään välttelen julkisia kulkuneuvoja näiden välinpitämättömien kanssa matkustajien takia, ja maksan sen takia huomattavasti suurempia kuluja työmatkoistani oman auton käytöllä. Julkisilla liikkuminen olisi edullisempaa, mutta ei niitä jatkuvia allergiakohtauksiakaan jaksa. Ja en todellakaan ole Suomen ainoa allerginen, meitä on aika monta.
Siedätyshoito ei ole mikään ihmeitä tekevä asia, varsinkaan silloin kun allergisella henkilöllä on muitakin sairauksia.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:59"]
Emme käy koirapuistoissa. Sieltä voi saada kaikkea tarttuvaa ja sielä on kaikenlaisia koiranomistajia kaikenlaisine koirineen. Koirani leikkii vain tuttujen koirien kanssa.
[/quote]
Aika usein on ainakin meillä päin koirapuistot tyhjillään, joten siellä voisi ihan hyvin juoksuttaa omaa koiraansa yksin ilman muita koiria. On se kumma että niitä puistoja vaaditaan, mutta sitten niitä ei käytetä...
Tätäkin ketjua kun lukee, niin ei tarvi ihmetellä, mistä koiraviha kumpuaa. Kyllä se on ihan eräiden koiranomistajien syytä ja vihan kohteeksi kulminoituu tavallaan syytön koira.
Varsinaista eläinrakkautta.
Kiitos vastauksesta, tosiaankaan ei ole tullut mieleen, että koiranomistaja ei saa mennä tavalliseen vaunuun. Vai onko niitä jotain allergiavaunuja olemassa? Mitä tuo koiravapaavaunu tarkoittaa? Junalla matkustamisesta on aikaa, mutta joskus oli lemmikkivaunu erikseen ja sinne meni kai lähinnä ne joilla oli lemmikki mukana sielä junassa ja tietty ne jotka saattoivat lemmikkivaunussa istua.
Minulla on myös hyvin allerginen ystävä, mutta ilmeisesti on sitten vielä paljon allergisempia, koska hän ei mielestäni ole saanut oireita esim. 5 metrin päässä olevasta koirasta, koska sillä ei ole remmiä. On myös ihmisiä, jotka päästävät koiransa moikkaamaan vastaantulevia, vaikka koira olisikin remmissä.
Kenenkä tahansa on vaikea hengittää, jos viereen istuu kissankuselta haiseva henkilö, mutta jos oikeasti saa oireita julkisissa kulkuvälineissä ja yleisissä tiloissa, niin minä ainakin hakeutuisin johonkin hoitoon tai lisäisin lääkitystä....
Onneksi asun sellaisella seudulla missä on tavallista pitää koiria irrallaan, koirat on koulutettu hyvin, eivätkä ne uhkaa ketään. Tietysti lintujen pesimäaikaan pitää olla tarkempi. Vaikka ehkä on vain ajan kysymys kun joku vieraileva av-mammuliini soittaa poliisin paikalle. JOillekin ihmismisille lakiuskovaisuus on monin verroin tärkeämpää kuin maalaisjärki saati hyväntahtoisuus (kuten moni kirkon edustajakin; edustaa lajia ja järjestystä ja oikeudenmukaisuutta mitä nyt välillä revitään pieten lasten sielut siellä täällä). Ihminen jolla ei ole maalaisjärkeä ja tilannetajua on häiriintynytääliö, kohdistui hänen umpimielisyytensä sitten lapsiin, koiriin tai polkupyöräilijöihin. Tai mihin vain. Yleensä ne jotka päästävät koiransa välillä juoksemaan ovat nimenomaan niitä vastuullisia omistajia, jotka haluavat huolehtia koirasta hyvin. Yksikään luojanluoma ei ole tarkoitettu narun jatkona ikäänsä olemaan. Kannattaisi teidän jotka näistä laeista niin vouhkaatte tutustua lakeihin, saattaa löytyä aika monta sellaista jotka kolahtaa omaan nilkkaan. ja en kannusta lainrikkojaksi, vaan maalaisjärjen käyttöön.
Lisäys vielä 38:iin, että välttämättä ihmiset eivät vaan ymmärrä, että joku voi olla noin allerginen. Allerginen ystäväni ei ole koskaan saanut oireita pelkästään minun vaatteistani ja minusta ja edelleen pidän häntä melko allergisena. Ei kaikki ole vain välinpitämättömyyttä, voi olla pelkästään tietämättömyyttä.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 14:30"]
Onneksi asun sellaisella seudulla missä on tavallista pitää koiria irrallaan, koirat on koulutettu hyvin, eivätkä ne uhkaa ketään. Tietysti lintujen pesimäaikaan pitää olla tarkempi. Vaikka ehkä on vain ajan kysymys kun joku vieraileva av-mammuliini soittaa poliisin paikalle. JOillekin ihmismisille lakiuskovaisuus on monin verroin tärkeämpää kuin maalaisjärki saati hyväntahtoisuus (kuten moni kirkon edustajakin; edustaa lajia ja järjestystä ja oikeudenmukaisuutta mitä nyt välillä revitään pieten lasten sielut siellä täällä). Ihminen jolla ei ole maalaisjärkeä ja tilannetajua on häiriintynytääliö, kohdistui hänen umpimielisyytensä sitten lapsiin, koiriin tai polkupyöräilijöihin. Tai mihin vain. Yleensä ne jotka päästävät koiransa välillä juoksemaan ovat nimenomaan niitä vastuullisia omistajia, jotka haluavat huolehtia koirasta hyvin. Yksikään luojanluoma ei ole tarkoitettu narun jatkona ikäänsä olemaan. Kannattaisi teidän jotka näistä laeista niin vouhkaatte tutustua lakeihin, saattaa löytyä aika monta sellaista jotka kolahtaa omaan nilkkaan. ja en kannusta lainrikkojaksi, vaan maalaisjärjen käyttöön.
[/quote]
Ei, vaan nimenomaan kannustat rikkomaan lakia. Laki on laki ja sitä on myös sinun noudatettava. Jos kaikki ajattelisivat samalla lailla, niin yhteiskunta rapautuisi hyvinkin äkkiä.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:25"]
Tyhmä, tyhmempi, idiootti, koiranomistaja, koiravihaaja.. näin se menee...
[/quote]