Onko Suomessa niin hyvinvoivia rahallisesti, että ostavat huonekaluja suoraan kaupasta?
Joku työtuoli Ikeasta +200 euroa, sohvat lähes poikkeuksetta jotain 700-1500e. Oma sohvani esim on hieno perus kolmen ehkä neljän istuttava harmaa kangassohva, maksoi 65e torista, ei minulla olisi varaa tuollaiseen luksukseen
Kommentit (29)
Enemmistö. Silti valitetaan, että asiat ovat niin huonosti kun olohuoneessa on se TONNIN sohva
Eikö joku 1500€ ole sohvasta aika vähän? Meillä on just joku sellanen halpissohva Ikeasta sekä kotona että mökillä.
Samaa ihmettelen, parisänky,patjat ja petari, tonni on pieni raha.
Joku lastulevykomero voi olla 400€.
Älkää ostatko vaan antaa noiden vaan mennä konkkaan, pl Ikea.
Mistä muualta? Eihän vanhoja ota kukaan vastaan edes ilmaiseksi. Joka vuosi poltetaan huonekaluja ku jäisivät muuten varaston täytteeksi
Keskipalkka Suomessa on 3600 € kuukaudessa. Tottakai tavallisilla töissäkäyvillä on varaa huonekaluihin.
laatu maksaa, Ekornes sohva ja tv -tuoli maksoi melkoisesti jo 1990-luvun lopulla jolloin hankimme
Vierailija kirjoitti:
Eikö joku 1500€ ole sohvasta aika vähän? Meillä on just joku sellanen halpissohva Ikeasta sekä kotona että mökillä.
Helposti kunnon sohva maksaa monta tuhatta euroa. Mutta se on myös perheenjäsen jopa vuosikymmenten ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti kunnon sohva maksaa monta tuhatta euroa. Mutta se on myös perheenjäsen jopa vuosikymmenten ajaksi.
No juuri näin. Ostetaan mitä tarvitaan tai halutaan ja muutoin käytetään vanhoja huonekaluja (esim. vanhemmilta tai isovanhemmilla saatuja).
Maksoin suomalaisesta sohvakalustosta3000 e noin 10 vuotta sitten. Pestävät kankaat ja pitävät ryhtinsä. En halua Ikean sohvia.
Olen pakon edessä ruvennut ostamaan käytettyä. Nyt vuosia myöhemmin minulla on paljon vintagea, huonekaluja joita olen ostanut halvalla ja kunnostanut. Sängyn aion ostaa kaupasta koska en ole löytänyt käytettynä oikean kokoista. Muuten jatkossakin vain käytettyä tai itse tehtyä.
Juuri kidun tämän asian parissa kun pitäisi huonekaluja hankkia mutta vaikuttaa niin kalliilta että huhhuh. Ja sitten yks halpa mööpeli olis verkkokaupassa mutta toinen ei ole ja se löytyisi vaan noudettuna liikkeestä ja tällaistakin sekoilua.
Vierailija kirjoitti:
Keskipalkka Suomessa on 3600 € kuukaudessa. Tottakai tavallisilla töissäkäyvillä on varaa huonekaluihin.
On tuo silti aika paljon laittaa kuukauden palkka sohvaan.
No ei ne auto-, vene- ja huonekalukaupat pystyssä olisi, jos juuri kukaan ei koskaan uutta ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sänkymme maksoi 20 vuotta sitten noin 6000 euroa. Edelleen se on meillä käytössä ja hyvä onkin. Tässä vaiheessa käyttöikää sängylle tullut hinnaksi alle euron per vuorokausi. Ei ole kovin paljon.
Vierailija kirjoitti:
No ei ne auto-, vene- ja huonekalukaupat pystyssä olisi, jos juuri kukaan ei koskaan uutta ostaisi.
Eikä sekään oikein toimi, että minä ostan naapurin vanhan sohvan ja hän minun vanhan pihakeinuni jos koskaan ei tule kiertoon uutta tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sänkymme maksoi 20 vuotta sitten noin 6000 euroa. Edelleen se on meillä käytössä ja hyvä onkin. Tässä vaiheessa käyttöikää sängylle tullut hinnaksi alle euron per vuorokausi. Ei ole kovin paljon.
Sänky onkin poikkeuksellisen tärkeä olla sopiva, siinä kuitenkin viettää noin 1/3 vuorokaudesta.
Vierailija kirjoitti:
eikä niitä käytettyjä liikkeisiin tulisi ellei jotkut osta niitä uusia
Toiset käyvät töissä ja osaavat säästää rahaa isompiin hankintoihin, koska muuten ollaan juurikin pelkkien kirppisten ja lahjoitusten varassa.
Totta kai huonekalut ostetaan suoraan kaupasta, en huolisi toisten vanhoja. Eri asia on sitten arvokkaat perintöhuonekalut, joita meillä myös noiden uusien lisäksi.
Ei tietenkään ole.