Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivän vanha maitorahka - mihin käytän? vai käytänkö??

Vierailija
03.04.2013 |

Eli siis maitorahka, rasvaton, mennyt eilen vanhaksi, voiko käyttää vielä tänään jos vaikuttaa suht normaalilta? Ja jos, niin mihinköhän käyttäisi..jotain leipomusta ajattelin..? Apua.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on parasta ennen -päivä. On käytettävissä vielä monta päivää.

Vierailija
2/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkassa on parasta ennen päiväys, ei viimeinen käyttöpäivä.

Maitotuotteita voi käyttää ainakin sen pari-kolme päivää yli päiväyksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuli Kuningaskuluttajassa juttua, että myös viimeisen käyttöpäivän jälkeen tuote on pitkään täysin kunnossa. Kolme päivää olivat testanneet laboratoriossa maksalaatikkoa, kanasuikaleita ja mitähän se oli. Ei mitään vikaa. Luottakaa aisteihinne!

Vierailija
4/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se miksikään päivässä mene, kun kylmässä säilytetään. Olen käyttänyt jopa yli kuukauden vanhoja hapanmaitotuotteita ja ovat olleet ihan käyttökelpoisia.

http://eilistapaistoa.blogspot.fi/2013/04/eilista-paistoa-puolen-vuoden-smetana.html

 

Vierailija
5/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo hapanmaitotuotteet eivät tosiaan ole herkkiä pilaantumaan.

Vierailija
6/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 15:50"]

Juuri tuli Kuningaskuluttajassa juttua, että myös viimeisen käyttöpäivän jälkeen tuote on pitkään täysin kunnossa. Kolme päivää olivat testanneet laboratoriossa maksalaatikkoa, kanasuikaleita ja mitähän se oli. Ei mitään vikaa. Luottakaa aisteihinne!

[/quote]

Se oli joku luomumaito tjsp. Käytän ihan perus sinistä maitoo, niin ei ollut tuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaton maitorahka? Hyi hemmetti, älä käytä mihinkään oli päiväys mikä tahansa. Tiedäthän, että rasvaton maito värjätään valkoiseksi ja se mädäntyy purkkiinsa, kun oikea maito happanee?

Vierailija
8/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hapanta jo valmiiks! Mitä tapahtuu happamalle maidolle, kun se vanhenee? :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, päivän vanha hapanmaitotuote :-D

Vierailija
10/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 15:50"]

Juuri tuli Kuningaskuluttajassa juttua, että myös viimeisen käyttöpäivän jälkeen tuote on pitkään täysin kunnossa. Kolme päivää olivat testanneet laboratoriossa maksalaatikkoa, kanasuikaleita ja mitähän se oli. Ei mitään vikaa. Luottakaa aisteihinne! 

[/quote]

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/03/27/vanhaakin-ruokaa-voi-syoda

Ei tuossa käsketty luottamaan aisteihin viimeisen käyttöpäivän suhteen. Se aistinvarainen "pilaantuminen" kun ei yleensä olekaan vaaraksi.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää naurako :D piti varmistaa! 

 

Resepteistä olis kiva saada vinkkiä.. :)

Vierailija
12/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeiden mahdollisuutta tuli mietittyä? Tai listeria?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy vaikka sämpylätaikinaan jos et muuta keksi

Vierailija
14/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai laita päälle vaikka pakastemarjoja ja hunajaa ja syö sellaisenaan. :) Nam.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se Kuningaskuluttajan haastattelema tutkija sanonut käyttävänsä vaikka kuukausia vanhaa smetanaa? Ei ne miksikään mene. Itsellä raja tulee jossain liha-, kala- ja kanatuotteissa, niitä en uskalla syödä kuin ehkä yhden päivän myöhemmin.

Vierailija
16/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee vaikka hedelmärahkaa tai rahkapiirakkaa.

Ja hapanmaitotuotteet eivät tosiaan pilaannut pitkän aikaan, vaikka tekisit siitä ensi viikolla jotain....

Vierailija
17/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikkofirman (Saarioinen taisi olla) edustajakin myönsi ohjelmassa, ettei sen tapainen tuote miksikään mene. Parasta ennen -merkintä pannaan mukaan vain siksi, että firman mielestä laatikon maku hieman laimenee tietyn ajan kuluttua. Täysin syömäkelpoisena se silti säilyy.

Suomalaisilta on jostain syystä kadonnut terve järki näissä ruoka-asioissa... ettei hapanmaitotuotetta voisi käyttää päivää Parasta ennen -merkinnän mentyä ohi... hih :D.

 

 

Vierailija
18/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa voi käyttää. Heitä roskiin! Kun se päivämäärän mukaisena päivänä kello 23:59 vielä on ihan syötävää, niin 00:01 seuraavan päivän puolella varmasti pilalla.  

Vierailija
19/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kerran homehtunut rahka 2 päivää parasta ennen päiväyksen jälkeen! Se oli sellainen Valion Profeel-rahka, olisiko ne helpommin pilaantuvia.

Outoa se oli ainakin, eihän rahkalle yleensä mitään käy.

Vierailija
20/23 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaton maitorahka? Hyi hemmetti, älä käytä mihinkään oli päiväys mikä tahansa. Tiedäthän, että rasvaton maito värjätään valkoiseksi ja se mädäntyy purkkiinsa, kun oikea maito happanee?

 
Mistä te kaikki idiootit tulette? Mietihän joskus miksi rasvaton maito pitäisi värjätä, voihan on keltaista ei valkoista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi