Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko siisti koti muka merkki jostain ongelmasta?

Vierailija
06.03.2013 |

Itse pidän kodin siistinä ja tykkään, että tavarat on järjestyksessä. Meillä suuri perhe, mutta koti yleensä siisti. Tätä ihmetellään usein ja vihjaillaan, että on jotain patoutuneita traumoja/ongelmia jos on tarve pitää koti TipTop kunnossa. Onko sotku ja epäjärjestys sitten se "normaalin" ihmisemerkki?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos on sellanen ihan fanaattinen puunaaja ja järjestelijä eikä voi hetkeksikään hellittää, niin silloin voi olla jotain häikkää taustalla.

Mutta hyvähän se vaan on, jos koti pysyy siistinä.

Meillä on kaksi työssäkäyvää ja iso perhe ja koti ei ole koskaan tip top, aina joku huone kaipaisi siivousta.

Vierailija
2/5 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos harrastaa kovasti liikuntaa tai piha on tip top kunnossa tai tekee paljon töitä, niin aina muka on joku ongelma =)

Laiskoilla kyllä löytyy aina selitykset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin.

Vierailija
4/5 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siivoaminen on pakonomaista, eli liiallista, sanotaan, että silloin se ihminen oikeasti siivoaa päätään...

Vierailija
5/5 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kestä yhtään sitä, että joku paikka ei olekaan aina ihan tiptop, niin sitten on musta kyseessä ongelma. 

 

Mun mummoni on semmoinen, että se lähtee vaikka kesken aterian hakemaan imuria, jos lapsi pudottaa vahingossa pari leivänmurua lattialle, eikä siellä saa laittaa mitään tavaroita pöydille edes siksi aikaa, että eteisessä ottaa vaikka kengät pois tms. Pölyhiukkaset pyydystetään joka vitriinistä vähintään kerran päivässä jne. Mummo tosin on muutenkin vähän .... Esim. postia ei voi hakea (10 metrin päästä kotiovelta) pesemättä ensin kainaloita ja laittamatta huulipunaa... 

 

Sanoisin, että sillä on ongelma. Ja on ollut niin kauan kun minä muistan.