Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tuli luokkanne hissukoista tai koulukiusatuista myöhemmässä elämässään?

Vierailija
03.04.2013 |

Kun aina keskitytään tekijöihin eli kiusaajiin ja muiden alistajiin, niin tekee mieli kysyä kiusattujen tai arkojen, kaverittomien luokan hissukoiden myöhemmästä elämänkulusta.

Kommentit (443)

Vierailija
281/443 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi teki itsemurhan, kaksi työtöntä, yksi lääkäri, yksi opettaja, kaksi merkonomia ja tekevät jotain assarihommia, yksi huoltomies ja ainakin kolmesta tuli lähihoitajia.

Mitä tässä halutaan kuulla? Että heistä tuli elokuvamaisesti jotain superhienoa? :D 

Tämä! "Luusereita" ja "menestyjiä" löytyy niin kiusaajista kuin kiusatuistakin.

Vierailija
282/443 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli koulunkäynninohjaaja. Rakastan työtäni - voin siinä omalta osaltani tehdä parhaani kiusaamisten kitkemiseksi ja tasavertaisuuden edistämiseksi. Aivan erityisellä tavalla syrjäytymisvaarassa olevat nuoret lähellä sydäntä... Ja jokainen hiljainen hissukka. Eivät tiedä että on tätyräinen joskus ollut samanlainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/443 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiusattin koulussa, mutta olen antanut anteeksi kiusaajille. Enkä enää mieti näitä. Muuten elämä on nykyään mennyt ihan normaalisti eteenpäin. Eli ihan normaali ihminen olen.  Minun kiusaajani on vankilassa, kärsii elinkautista ja toinen asuu 32-vuotiaana asuntolassa. On jotain mielentervysongelmia. Tämä mikä asuu jossain kuntoutuslaitoksen asuntolassa. oli jo sairas lapsena siksi kiusasi.  Vanhemmat olivat ihan normaaleja ihmisiä jne. Myös kiusaamiseen heti puututtiin kun tuli ilmi. Eli kiusaajan vanhemmat eivät vähätelleen ongelmia vaan myönsivät heti. Sain myös tästä kiusaajasta kaverin. Mutta en ole enää ollut tekemisissä koska asiat ovat meneet omalla painollaan eteenpäin.

Vierailija
284/443 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että kiusatuista on yleensä tullut menestyjiä! Hyvä homma.

Vierailija
285/443 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun kuulin niin oli valmistunut erityisopettajaksi.

Vierailija
286/443 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli vakuutusalan asiantuntija. Hissukkaystävistä tuli korkeakoulutettuja, mm. yksi on tohtoriväitellyt. Kiusaajista ja kouluaikaan "suosituista" tuli enimmäkseen lähihoitajia ja kaupankassoja ja etenkin yh-äitejä ☺️

Vierailija
287/443 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kohtalaisen suuressa kansainvälisessä firmassa HR-puolella töissä ja vastaan n. 60 hengen tiimistä.

Vierailija
288/443 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli erityisopettaja. Matka tähän pisteeseen oli hankala, sillä oireilin peruskoulun jälkeen vuosia syömishäiriöillä, masennuksella, ahdistuksella ja erilaisilla fobioilla koettua kiusaamista, mikä mm. pitkitti opintoja. Nyt 29-vuotiaana olen kuitenkin ainakin melkein tasapainoinen ja vasta valmistunut erkkaope. 

Menit sitten lukemaan erityisopettajaksi, vaikka asiakaskuntana ovat pahimmat kiusaajat? Odota vain, palat loppuun alle kymmenessä vuodessa. Enkä sano tätä pahalla, koska et ole ainoa joka on tehnyt kummallisia valintoja. Itse olen väkivaltaisen alkoholistin lapsi ja mitäs tein? Menin töihin päihdepuolelle ja poltin itseni työkyvyttömäksi alle kymmenessä vuodessa. Vittu sitä ihminen osaa olla tyhmä.

Kiitos vain kannustuksesta, nautin työstäni erityislasten parissa, eikä minua kiusaa työpaikallani kukaan, ei oppilaani eivätkä kollegat. Mikäli kiusaamista joskus esiintyy, minulla on aivan toisella tavalla välineitä puuttua siihen ja käsitellä sitä kuin aikanaan keskenkasvuisena lapsena, jolloin kiusaajani olivat vertaisiani. Nyt olen ammattitaitoinen ihminen ja auktoriteetti, osaan käsitellä haastavia lapsia ja tilanteita. 

Sinulla lienee hieman kapea käsitys siitä, minkälainen kirjo erilaisia erityislapsia on olemassa? Kaikki erityislapset eivät ole kiusaajatyyppejä tai edes käytöshäiriöisiä. Kiusaajia löytyy yhtä lailla, ellei enemmänkin, ihan yleisluokista, ja kiusatuiksi joutuvat  helpommin nimeonomaan kaikki hiemankin poikkeavat, myös erityislapset. 

Vierailija
289/443 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo riipu siitä syystä minkä takia on kiusattu. Jos on kiustattu siksi että sai hyviä numeroita, niin luultavasti pärjää aikuisenakin hyvin. Jos on kiusattu siksi että mulkoilee kulmien alta ja juttelee vain kainalolleen, niin ehkä ei mene vahvasti jatkossakaan. Samoin kiusaajissa. Alexander Stubb -taustainen kiusaaja voi päästä vaikka pääministeriksi.

Vierailija
290/443 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi teki itsemurhan, kaksi työtöntä, yksi lääkäri, yksi opettaja, kaksi merkonomia ja tekevät jotain assarihommia, yksi huoltomies ja ainakin kolmesta tuli lähihoitajia.

Mitä tässä halutaan kuulla? Että heistä tuli elokuvamaisesti jotain superhienoa? :D 

Tämä! "Luusereita" ja "menestyjiä" löytyy niin kiusaajista kuin kiusatuistakin.

Varmasti löytyykin, mutta keskimäärin ne kiusattujen joukossa varmaan enemmän menestyjiä. Kouluaikaan kun nämä koulun "menestyjät" loivat maineensa bilettämällä ja väkivallalla, ne heidän halveksimansa kiusatut usein keskittyivät koulun käyntiin. Aikuiselämässä biletyksellä ja väkivallalla menestyy aika kehnosti, siksi roolit kääntyvätkin. Hyvä niin, kumpikin sakki kokee vallan tunnetta jossain vaiheessa elämäänsä.  Ja mieluummin olen tässä aikuiselämässä menestyvien joukossa vaikka kouluaika oli niiden kiusaajien takia hankalaa.

Vierailija
291/443 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja kolme muuta selvisimme loput tekivät itsemurhan ennen 20 ikävuotta, kahdesta tuli juoppoja he kuolevat alle viidessä vuodessa, yksi hirtti itsensä maaliskuussa 2017 ja yksi käy välillä laitoksella. Sitten on minä joka en ole liikkunut sisältä 20 vuoteen eli peruskoulun jälkeen, mutta olen käynyt parvekeella kylä ja muutaman kerran ulkona mutta muuten.

Taisi se yksi nettipoliisi joka asiasta möykkää olla myös aikanaan koulukiusaaja, mimnua rääkänneet ihmiset ainakin jakoivat hänen juttujaan täysillä tänään. Kukaan ei rakasta keskustella koulukiusaamisesta niin paljon kun entinen kiusaaja ja se myy lehdistä mutta ne jotka ovat sen aidosti kokeneet eivät puhu siitä enää ikinä,se jättää ikuisen häpeän.

Vierailija
292/443 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreitä, opettajia ja juoppoja.

Vierailija
293/443 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täynnä yksinäisyyttä ja katkeruutta. Koko (aikuis)ikä on mennyt kotona istuessa, pelatessa videopelejä ja katsoessa elokuvia yms. Kavereita ei juurikaan ole, työhistoriasta tai ammatista puhumattakaan. Naisilta en ikinä huomiota saanut, tuli selväksi etten kenellekään kelpaa. Hetken olin töissäkin, ehdin jo toivoa että tästä ura urkenee, saan vihdoinkin vakituiset tulot ja edes jonkinnäköisen mahdollisuuden parisuhteeseen. Tuli YT:t ja nyt tässä on oltu se kolme vuotta työttömänä. Päälle kolmekymppisenä ja vaatimattomalla työhistorialla ei ole enää mitään toivoa.

Että kiitos vaan.

Vierailija
294/443 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli juristi. Silti kiusaaminen on jättänyt jälkensä. Olen edelleen toisaalta hieman alistuva ja "raukka". Koen itseni huonommaksi kuin muut. Huono itsetunto :/

Vierailija
295/443 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin se "hissukka". Olen nykyisin suuren firman viestintätiimissä, unelmatyöni.

Kiusaajani sen sijaan ovat nykyään pätkätöitä tekevä myyjä/siivooja, lähihoitaja, työtön lähihoitaja, Subwayn työntekijä (tittelillä sandwich artist) ja "työnjohtaja yrityksessä kotiäiti".

Sinä muistat ikuisesti heidät, mutta he eivät sinua.

Kuka siis voitti lopulta?

Vierailija
296/443 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin se "hissukka". Olen nykyisin suuren firman viestintätiimissä, unelmatyöni.

Kiusaajani sen sijaan ovat nykyään pätkätöitä tekevä myyjä/siivooja, lähihoitaja, työtön lähihoitaja, Subwayn työntekijä (tittelillä sandwich artist) ja "työnjohtaja yrityksessä kotiäiti".

Sinä muistat ikuisesti heidät, mutta he eivät sinua.

Kuka siis voitti lopulta?

Eipä noita kiusaajia muistele kuin huomatessaan kuinka ovat kaupan kassalla tai roskakoreja tyhjäämässä tai retuuttamassa katrastaan kohti bussia kun ajaa itse autolla ohi. Ja voittaako tosiaan elämässä sillä, että kiusaa kakarana heikompiaan, jättää koulut kesken ja elää pätkätöissä ja pätkäsuhteissa? Jos ainut valta on ollut kiusata muita koulussa? Onneksi en ole moinen onnistuja.

Vierailija
297/443 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kiusaamisen takia pitkään itsetunto-ongelmia ja alisuoriutumista, koska en uskonut olevni riittävän hyvä missään tai kenellekään. Onneksi jossain vaiheessa älysin mennä Mensan testiin ja sain siitä sen verran hyvän tuloksen että liityin yhdistykseen. Löysin sieltä viiteryhmän johon koen kuuluvani ja itsetuntoni on kohentunut. Nykyisin olen itseeni tyytyväinen ja elämässäni onnellinen sossuntäti.

Vierailija
298/443 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KTM tuli luokkalaisestani tytöstä. En tosin tiedä, missä hommissa, hommissa kuitenkin ja ilmeisen hyväpalkkaisissa. Komea mies hänellä on myös ja tosi kivat ja hyväkäytöksiset lapset. Mukava ihminen oli kyllä silloin yläkoulussakin.

Vierailija
299/443 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei tullut mitään. Ehkä mua kiusattiin jotenkin väärin kun en sittemmin menestynyt.

Vierailija
300/443 |
24.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusattu luokkalaiseni tyttö kouluttautui lääkäriksi, mutta on ollut kotona käytännössä koko ajan. Ryhtyi vl:ksi opiskeluaikanaan ja lapsia tulee tietysti toinen toisensa perään. Nainen vaikuttaa kuitenkin varsin tyytyväiseltä ja elinvoimaiselta kun välillä tavataan esim. leikkipuistossa. Olen onnellinen, että hän saa elää omannäköistään elämää :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi