Auttakaa
On niin paha olo. Itkettää ja inhoan itseäni. Olenko vain liian herkkä ja itsekeskeinen? Oon viime kuukaudet painanut niska limassa raskasta työtä minimipalkalla ja ottanut vielä lisäduunia että saisin lapset elätettyä. Vaihdoin auton fillariin, käynyt kotona vain nukkumassa, ja olen aika poikki. Odotin ensi viikolla alkavaa lomaa, mutta enää lomakaan ei kiinnosta. Olin poikki mutta poljin rannalle töiden jälkeen jotta ehtisin nähdä lapsianikin. Uitiin ja oli kivaa. Rannalla oli kaverini ja jutellessamme mieheni tuli mukaan juttelee. Ollakseen hauska hänen piti päästä sanomaan kuinka olemme lihavia, siis minä ja kaverini. Okei, ei olla niin hoikkia kuin nuorena, uupumuksen ja iän myötä on tullut n.20kg lisää. Hävettää muutenkin oma olo... eikä se jäänyt yhteen tokaisuun. Mielestään hän oli hauska. Sanoin syrjemmässä hänelle "miksi vitsailla toisten painolla?" Sanoin että tuntuu tosi pahalta, olo on muutenkin huono. Hän suuttui, olen itsekeskeinen, turhan tärkeä, herkkä, en ymmärrä huumoria, tosikko, "Hei se on huumoria idiootti!!" Typerä ihminen ei siedä huumoria. Alkoi itkettää tosi paljon. Mies sai vettä myllyyn, olen kuulemma marttyyri, joka ei osaa kuin inistä, ei osaa nauraa itselleen, kyylään, kyttään häntä, kellään ei ole kivaa mun kanssa, kukaan ei halua olla tällaisen ihmisen kanssa, ei kukaan. Lyödä pitäisi tuollaista. Halveksittava ja lapsellinen tosikko joka ei ymmärrä huumoria, tulen pilaamaan hänen päivänsä kun toisilla on hauskaa rannalla. Lähdin itkien pois. Lapsi soitti mihin lähdin. Sanoin että isi suuttui mulle. (Okei, siinä tein virheen) lapsi sanoi että "isi sanoi että sä äiti suutuit kun isi sanoi vitsin, miksi äiti olet noin lapsellinen että suutut vitsistä?" Mun pää sekoaa, olenko tosiaan vaan herkkä? Luulenko vain että tämä ei ole normaalia?
Kommentit (11)
Olet ennen kaikkea väsynyt. Miehesi ei varmaan tajunnut sitä. Vai eikö halunnut tajuta. Hienosti kuitenkin yrität saada aikasi venytettyä niin että ennätät olla perheesi kanssa.
Toivon että lomasi on riittävän pitkä että toivut tuosta.
Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi.
Ajattele itseäsi myötätunnolla ja hemmottele vähän... en tiedä mikä on sinulle hemmottelua. Minä laitan kosteuttavan naamion kasvoilleni ja hoidan jalkojani. Menen elokuviin. Siitä se lähtee.
Tsemppiä!
Olet väsynyt, huonossa parisuhteessa ja silti rakastat lapsiasi ja järjestät aikaa perheelle. Mielestäni venyt nyt vähän liikaa ja ansaitset lomaa ja lepoa. Miehesi kuulostaa ilkeältä.
Jos asia on huumoria, se huvittaa - ei sitä tarvitse kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Olet ennen kaikkea väsynyt. Miehesi ei varmaan tajunnut sitä. Vai eikö halunnut tajuta. Hienosti kuitenkin yrität saada aikasi venytettyä niin että ennätät olla perheesi kanssa.
Ajattele itseäsi myötätunnolla ja hemmottele vähän... en tiedä mikä on sinulle hemmottelua. Minä laitan kosteuttavan naamion kasvoilleni ja hoidan jalkojani. Menen elokuviin. Siitä se lähtee.
Tsemppiä!
Olipa kauniisti kirjoitettu
Olet uupunut ja miehesi on täys urpo
Mitä sitten jos olet tosikko silloin kun oot aivan väsynyt ja uupunut ? Oikeasti. Huumorintaju ei riitä kaikkiin tilanteisiin ja paskalle huumorille nyt ei muutenkaan tarvitse nauraa.
Mielummin tosikko kuin idiootti.
Ota mies joka ei arvostele tai kyttää kiloja. Mies ei muutu paremmaksi. Jokainen hoitaa omat painot. Työpaikkoja on liikaa varmaan. Olisiko joku muu vaihtoehto, ettei uuvu. Kirjoita ideoita paperille miten parantaisi elämää niin, ettei mene kaikki voimat ja väsy - saa lepoa.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä!
Olipa ihanan myötätuntoinen ja lohdullinen viesti. Tällaisia sanoja Ap tarvitsee ja muutkin murheistaan avautuvat täällä. Kiitos kun osoitat ymmärrystä!
No hei,eimuutaku tosca-kakku naamaan ja illaksi vielä litra jädeä, sipsit leffaa varten kans, kyllä se mieli ilostuu sitte.
Ei nuo sua lihota,vaan ikä.
Kiitos kaikille tsempistä <3
(Työjuttu on hankala, työt on mun kontolla, 10e/h ei oikein muuksi muutu, mutta säästäväisesti kun elää niin ihan ok. Kohta helpottaa kun vanhemmat lapset valmistuu ja muuttaa.)
Ja läskien ja kilojen kanssa elän kuin elän, samanlainen olen kuin moni muukin mukava ihminen, kiitollinen että jaksan ja pystyn liikkumaan.
MUTTA, syy miksi kirjoitin; olenko vain turhan herkkä kun pidän miehen käytöstä epänormaalina? Kehorauha. Yritin sanoa miehelle ettei vitsaile noin tyhmästi kaverin vuoksi, eli minun ystäväni kuullen myös hänen kiloistaan. (Ja toki myös oma itsetunto on pohjalla, eniten satuttaa kommentti "ei sinun kanssa kukaan halua olla". Ei varmaan haluakaan, kavereita näen harvoin) Miehen reaktio ja ryöpytys, en ole ennen kohdannut moista, muuten kuin mieheni kohdalla toistuvasti. Mistä siinä oikein on kysymys? Vai kuuluuko se vain elämään, ohimenevä paska tilanne..
JSS