Siivojat ovat todella harvoin lihavia
Yhdessä asiassa kyllä kunnioitan siivoojan työtä tekeviä todella paljon. He ovat harvoin lihavia.
Kommentit (5)
Valitettavasti tunnen joitakin siivoojia jotka on jääny sairaseläkkeelle lähinnä lihavuuden takia. On siis ylipainosta johtuvia tuki ja liikuntaelinvaivoja, selkä ja polviongelmaa jne, jolloin eivät kertakaikkiaanmpärjää työssään.
Ehkä siis ennemminkin on kyse siitä että siivoojan pitää olla hyväkuntoinen jaksaakseen työssään, eikä siitä että siivoojat pitäisi erotyisen hyvää huota itsestään.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2013 klo 09:59"]
:D :D. No joo, hyvä havainto. Olen myös miettinyt, miksi esim. korkeammin koulutetut sairaanhoitajat ovat lähes kaikki lihavia, mutta siivoojat tajuavat kuitenkin pysyä laihoina. Ehkä kysymys on siitä, ettei siivoojilla ole rahaa niin paljon, että voisi syödä itsensä hengiltä.
[/quote]
työ on fyysisesti raskasta, joutuu käveleen koko päivän. kaloreita kuluu.
Samoin ajattelen. Lihava ei jaksa töissä, tulee tukielinvaivoja tms. Laihat jäävät ja jaksavat.
Selvästi ylipainoinen ei yksinkertaisesti pärjää nykyajan siivoustahdissa. Oma työpaikkani on 24000 m2 ja se on jaettu kolmeen osa-alueeseen, josta kustakin vastaa yksi siivooja päivittäin. Rakennukset on neljässä kerroksessa ja joka paikkaan ei pääse hissillä, vaan joudut kantamaan käsin kaikki siivoustarvikkeet.
Ps. Itse tulen erinomaisesti toimeen laitoshuoltajan palkalla, vaikka käteen ei jääkään verojen ja lainanlyhennyksen jälkeen kuin ~800€. En ymmärrä niitä, jotka eivät tule toimeen 3000€ kuukausituloilla. En koe jääväni mistään paitsi, syön terveellisesti niitä ruokia mitä haluan, voin ostaa uutta elektroniikkaa ja pystyn sijoittamaan kameraharrastukseen, käymään bändien keikoilla, yms. Autoa en tosin omista, mutta pyöräilyäkään en ole kokenut raskaaksi, sillä olen siihen tottunut aina.
:D :D. No joo, hyvä havainto. Olen myös miettinyt, miksi esim. korkeammin koulutetut sairaanhoitajat ovat lähes kaikki lihavia, mutta siivoojat tajuavat kuitenkin pysyä laihoina. Ehkä kysymys on siitä, ettei siivoojilla ole rahaa niin paljon, että voisi syödä itsensä hengiltä.