Miten Tytti Tuppurainen voi nostaa kulukorvauksia Oulusta vaikka asuu Helsingissä?
Jos tavallinen kansalainen väärinkäyttäisi Kelan tukia tuolla tavalla niin olisi jossain vaiheessa oikeudessa.
Kommentit (50)
niillä taitaa siellä kaikilla olla nämä kämppäveivaukset tulilla, ei silleen että järjestelmää puolustaisin...siihen joillakin vielä hitas veivaukset päälle. Hyvin menee banaanivaltiolla.
Koska tytti. Mietippä sitä sitten keväällä kun äänestät sdp.
ilmeisesti kansanedustajan palkalla? ei ole varaa vuokrata yksiötä työkäyttöön keskustasta :D saakohan siihen vielä jotakin veroetuakin kaupan päälle? aamupalaa valitettavasti ei vaikka eräs yritti.
Miksi Tytti otsikossa? Muutko toimivat toisin?
Miten se Tuppuraisen harjoittama kiusauskin oikeasti mahtoi mennä? Olivatko tutkivat journalistit Tytin perässä yhtä kiivaasti kuin persujen nuoruudenaikaisten blogikirjoitusten petässä? Media, haloo.
Kyllähän kansalaiset voisi tehdä aloitteen, jossa kansanedustajien väärinkäytökset pitäisi tuomita ja palauttaa väärin maksetut tuet. Sekä esittää joku sanktio väärinkäyttäjille. Niin kauan kaikenlaista tehdään, kunnes siihen tulee sanktio. Ja kansanedustajille todistusvelvoite, jos epäilys väärinkäytöksestä on. Eihän meidän tarvitse kaikkeen suostua. He edustaa siellä meitä ja nauttivat luottamuksestamme. Ovat duunissa.
Minusta nyt pitääkin keskittyä kaikin voimin demareiden tekemisiin. Muuten persuilla ei ole mitään mahdollisuuksia seuraavissa vaaleissa. Etenkin kaikkia maahanmuuttoasioita pitää korostaa. Pahimmat kannattaa kuitenkin säästää vuodenvaihteen jälkeen, lähelle vaaleja.
Paavo Väyrysen jalasmökistä nousi aikanaan iso kohu mutta Tytti Tupparainen saa asua ostamassaan Hitas-asunnossa ja nostaa isoja matkakorvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kansalaiset voisi tehdä aloitteen, jossa kansanedustajien väärinkäytökset pitäisi tuomita ja palauttaa väärin maksetut tuet. Sekä esittää joku sanktio väärinkäyttäjille. Niin kauan kaikenlaista tehdään, kunnes siihen tulee sanktio. Ja kansanedustajille todistusvelvoite, jos epäilys väärinkäytöksestä on. Eihän meidän tarvitse kaikkeen suostua. He edustaa siellä meitä ja nauttivat luottamuksestamme. Ovat duunissa.
Jätetään nyt hallituspuolueet kuitenkin tämän ulkopuolelle. Heillä on muutenkin tarpeeksi vastuuta.
Eiköhän noista ole säädetty tarkasti ja jos lakia on rikottu niin oikeuteen. Syytesuojaahan kansanedustajilla ei ole joten siitä vain jokainen joka tuntee asian omakseen haastamaan Tuppuraista oikeuteen ja tehtailemaan rikosilmoituksia. Oikeudessa niitä persujakin on tuomittu joten samaan syssyyn kaikki muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän noista ole säädetty tarkasti ja jos lakia on rikottu niin oikeuteen. Syytesuojaahan kansanedustajilla ei ole joten siitä vain jokainen joka tuntee asian omakseen haastamaan Tuppuraista oikeuteen ja tehtailemaan rikosilmoituksia. Oikeudessa niitä persujakin on tuomittu joten samaan syssyyn kaikki muutkin.
Mehän tiedämme että tuossa ei ole mitään laitonta. Kaikilla muualta kuin Uudenmaan tai Helsingin vaalipiiristä valituilla kansanedustajilla on oikeus korotettuun kulukorvaukseen, mikäli heillä on eduskuntatyötä varten kakkosasunto pääkaupunkiseudulla. Erään hallituspuolueen kannattajilla vain on hankalaa tiedonhaku ja tietäminen yleensä.
MIKSI SOLVAAT VAIN TUPPURAISTA?
Kansanedustajan kuukausittaisen verottoman kulukorvauksen suuruus määräytyy hänen kotipaikkansa ja vakinaisen asuntonsa sijainnin mukaan suhteessa Eduskuntataloon. Korvausluokkia on kolme:
986,81 euroa / kk: Kansanedustajille, joiden vakinainen asunto on pääkaupunkiseudulla (Helsinki, Espoo, Kauniainen, Vantaa).
1 315,75 euroa / kk: Kansanedustajille, jotka on valittu Helsingin tai Uudenmaan ulkopuolisista vaalipiireistä TAI Uudenmaan vaalipiiristä valituille, joiden asunto sijaitsee yli 30 kilometrin päässä Eduskuntatalosta.
1 809,15 euroa / kk: Muualta kuin pääkaupunkiseudulta valituille kansanedustajille, joilla on varsinaisen asuntonsa lisäksi toinen, edustajantoimen hoitamista varten hankittu asunto pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Tytti otsikossa? Muutko toimivat toisin?
Ap:n viha kohdistuu vain häneen, muut saavat tehdä mitä haluavat.
Koska on kirjoilla Oulussa mutta bunkkaa miehensä nimissä olevassa asunnossa Hki. Miehensä muutes päättää kulukorvauksista eduskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Koska on kirjoilla Oulussa mutta bunkkaa miehensä nimissä olevassa asunnossa Hki. Miehensä muutes päättää kulukorvauksista eduskunnassa.
Ei päätä.
Hän on demari, ne varastaa aina kaiken irti lähtevän.
Koska hänellä on Oulussakin asunto ja hän istuu Oulun kaupunginvaltuustossa. Ihan normaalia toimintaa maakunnasta valitulta kansanedustajalta.
Helsingin-kämppä on kakkosasunto.
TT tulee vastaan melkein päivittäin täällä Ruoholahdessa.
Oman kansan etu on vahingollista mutta ei oma etu.
T. Tytti (SDP)