Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään mennä yksin yöksi mökille

Vierailija
28.06.2026 |

Jep, aivan irrationaalinen pelko joka olisi nyt ensi viikolla kohdattava. Olen ollut siellä lukuisia kertoja päivällä etätöissä ja muun perheen kanssa myös yötä mutta en yksin. Mitä pelkään? No en tiedä. Mökkimme on vanha hirsitalo, 100 -vuotias sukutalo. Ehkä pelottavinta on se että se on niin hiljainen… siis se ei natise eikä nitise. Vieressä menee tie eikä sieltäkään oikein äänet kantaudu (paksua vanhaa hirttä) lähelläkin on asutusta.. 

ihan irrationaalinen pelko. ”Kummittelua” siellä on kuulunut lähinnä pihalla. Ääniä ja sellaista mutta keskellä kirkasta päivää. 
Vinkkejä millä tämän hölmön pelon saisi loppumaan. Päivällä ei ole mitään hätää mutta pimeys saa mielen laukkaamaan. Hölmöä, tiedän. 

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkoon nyt tuskin neuvot auttavat. Irrationaalinenhan se on, kuten itse toteat. Verhot kiinni ja ovet ajoissa lukkoon. Sitten kärvistelet, kunnes nukahdat.

Vierailija
2/55 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no elä mee sinne.

 

Taidat olla asiantuntijana vaativalla alalla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita radio päälle tai mielimusiikkiasi soimaan taustalle.

Vierailija
4/55 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy se tai älä mee sinne. Ja hanki mökki eri paikasta jossa tuuli vähän suhisee. Eikä pelota sitten. Pelättävää ei ole sinänsä, voi rukoilla ja luoda erikseen positiivista energiaa, soittaa jollekin sukulaiselle. Onko mitään kukkia pihalle tai fengshui. Keksi niksejä lisää. Pihavalot, tunnelmavalot. Oma soitin sisälle.

Vierailija
5/55 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mörköjä kannattaakin pelätä.

Vierailija
6/55 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sinne joku murtoveikko kömpiä yön turvin. Ei se nyt niin tavatonta ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/55 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sut pakottaa sinne menemään! Mistä helevetistä näitä aloituksia oiken sikiää? 

Vierailija
8/55 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku alanuolittaa? Perustele kommentein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/55 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton ikäisissä taloissa kyllä usein kummittelee. Kuuluu puhetta, ovet aukeilee ilman syytä. Onko siellä vanhoista valokuvista tehtyjä tauluja seinillä? Yleensä ne on talon alkuperäisiä asukkeja. Niitä kun hetken seurailee niin ne seuraa kyllä takas

Vierailija
10/55 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikipäivänä menisi mihikään mökille yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/55 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkovalo päälle  ja ISOT miestensaappaat oven viereen.  Tarkista ulko-ovien ja ikkunoiden lukitus ennen maata menoa ja  -- ja nauti rauhasta. Ellet saan nukuttua niin tee töitä koneella niin kauan että ramasee.

Vierailija
12/55 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on vain karhuja ja susia. Paljon paremmassa turvassa olet siellä kuin mitä kaupungissa missä on miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/55 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele ystäväni tavoin. Hän sinkkunainen viihtyi paljon mökillään, kaukana kaikesta. Kun joku kysyi miten hän uskaltaa olla siellä, eikö pelkää että tulee jotain murtomiehiä keskellä yötä?

Ystävä nauroi makeasti, että tuo on täysin toiveajattelua 😂

Vierailija
14/55 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikipäivänä menisi mihikään mökille yksin.

Olin yhden kesän vanhassa koulussa keskellä metsää. Oli niin paha burn out ettei jaksanut edes pelätä.

Sain levätä ja nukkua itseni taas kondikseen.

(sielläkin kävi muuten ovea koittamassa joku hiippari, eli aina kannattaa nykypäivänä lukita mökinovet)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/55 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyttää sua päivällä. Näkee että olet yksin. Ja murtautuu yöllä sisään. Näitähän sattuu. Miten ajattelit puolustautua?

Vierailija
16/55 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä käynyt kutsumattomia vieraita silloin, kun mökki on tyhjillään? Jos ei silloinkaan, on todella epätodennäköistä että sinne tulisi ketään silloin, kun joku on paikalla. Eli järkiajattelua.

Vierailija
17/55 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos joku yöllä vie, niin kyllä ne äkkiä aamulla palauttavat", lohdutettiin muinoin, kun joku pelkäsi yöpyä yksin jossain väjän syrjemmässä.

Vierailija
18/55 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinne pitää mennä yksin yöksi? 

Vierailija
19/55 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ton ikäisissä taloissa kyllä usein kummittelee. Kuuluu puhetta, ovet aukeilee ilman syytä. Onko siellä vanhoista valokuvista tehtyjä tauluja seinillä? Yleensä ne on talon alkuperäisiä asukkeja. Niitä kun hetken seurailee niin ne seuraa kyllä takas

Höpö höpö.

Vierailija
20/55 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yövyin joskus usein yksin sukutilalla ja silloin muistelin, ettei isovanhempani koskaan kertoneet että sinne olisi yöllä ketään tullut. Koskaan. Asuivat siinä kuitenkin 70 vuotta. 

Joten ei tule nytkään 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän