Joulukuiset 2013
Aloitetaan nyt tämäkin ketju :) Eilen tikutin haalean viivan ja tarkoitus olisi tikuttaa vielä huomenna aamulla uudestaan. Toivon kuitenkin kolmen lapsen jälkeen osaavani jo tulkita noita testejä niin että uskallan väittää olevani raskaana :) Noh, aamulla se selviää varmasti. 4 rakkauspakkaus siis tulossa ja tämä on kyllä jo mun laskujen mukaan meikäläiselle iltatähti :)
Kommentit (555)
tuli käytyä ultrassa! Viikkoja nyt 7 pikkunen vastasi 6+5 että aika hyvin. Sykekin näkyi vahvasti.
vuodot jotka minulla oli ei ollut siis mitään vakavaa. Näytti ultralla missä veri liikkuu. Syy miksi se tuli ulos asti johtui siitä että menee niin läheltä kohdunkaulaa. Toissapäivänä tuli aika iso hyytymä ei ollut mitään myös, eikä kohdussa niitä näkynyt. Ultraaja oli Esa Korkeela sanoi että selvästi poika :D:D hehheh.
Kuvatkin tuli saatua. Nyt siis voin ostaa sen dopplerin ! :):) IHANATA! <3
lloora rv 7 vai 6+5?
Lloora: Hurjan paljon onnea, oiii mä oon ihan innoissani sun puolesta kun kaikki oli hyvin! :) Ja arvaa vaan odotanko omaa ultraani ensi viikon torstaina... ;)
Lloora: Onnea kovasti:) Kyllä on varmasti ihana tunne, kun nyt jo sai tietää vauvan olevan kunnossa. Olen kyllä niin kateellinen. En vaan jaksaisi yhtään enää odottaa, että pääsen itse myös näkemään oman pikkuiseni. Jotenkin on vaan taas tänään ollut ihan kamalan suuri huoli ja varmuus siitä, ettei kaikki ole hyvin. Ja pelottavinta on se, että aina sanotaan, että kyllä nainen itse tietää, jos kaikki ei ole hyvin eli pelkään olevani oikeassa:(
Usvaneito: Eli sinulla viikot lasketaan nyt sitten kuukautisten mukaan. Katsotaan nyt, miten minulla neuvolassa käy. Voi olla, että siellä myös noiden kuukautisten mukaan mennään, koska niin se on kaikista selkeintä heidän kannaltaan. Ja sitten tosiaan ultrassa viikot korjataan vastaamaan todellisuutta.
Väsyttää ja harmittaa. Eipä tässä oikein muuta. Mukavaa viikonloppua!
Meltsu12: Mun on kyllä vaikea hyväksyä sitä ajatusta, että nainen aina tietäisi jos kaikki ei ole hyvin. Vähän sama kuin että aina tietää jo etukäteen, onko raskaana vai ei. Koska ei todellakaan kaikki tiedä. Ja toisekseen, meillä kaikilla tällä keskustelupalstalla olevilla todennäköisesti tulis kaikki mahdolliset raskaudenaikaiset komplikaatiot jos sillä perusteella mennään, että pelkääkö pahinta ;)
Juu, no neuvolatäti ne laski niistä kuukautisista, mutta mä en suostu käyttämään tuota laskutapaa. Eli sen mukaan olisin nyt 9+1 raskaana, mutta merkitsen sitkeästi että olen rv 7+5 koska olen varma että se on lähempänä :P
meltsu12: En usko tuohon itekään! Eläkä usko nyt sinäkään. Ennen ultraa tuntui että oireet vaan lievenee ja vähenee niinkuin tekikin, verta tuli ja se hyytymä. Luulin että se on mennyt kesken (vainoharhaisuutta) JA silti vaikka minusta tuntui siltä ettei siellä mitään näy niin kaikki oli hyvin ! Usko sinä vain siihen parempaaN ;)
Paitsi että tottakai pitää pitää vielä pää kylmänä, mutta voinko turvautua siihen että ei suvussakaan ole kohtukuolemia sun muita ollut? :D
Ja kaikille tsempit ja jaksut jatkoon, viikonloppu menee koiranäyttelyissä niin en täällä käy ennen kuin sunnuntai iltana!
lloora
Hei!
Täällä vuoto alkoi toissapäivänä ja vuoto on runsasta, eli taidan nyt sitten siirtyä takavasemmalle :( En ole enään testannut, sillä kyllä sen haalistumisen näki jo ennen vuotoa.
Jos jollakin teistä keskenmenon ja kemiallisen jälkeen kokemuksia raskautumisesta ja keinoista raskautua, niin ottaisin vinkit mielelläni vastaan. Tietenkin toiveikasta on, että kahdesti jo hedelmöittyminen todistetusti tapahtunut, mutta lohdutonta on ettei raskaus jatku, varsinkin kun aiemmin ei ole raskautumisen kanssa ongelmia ollut, eli jossain nyt vika on.
Edellisen keskenmenon kohdalla ultrassa näkyi vahva keltarauhanen ja varjostuma, joka oli lääkärin mukaan ilmeisesti jäännös/varjostuma kiinnittymiskohdasta tai surkastuneesta alkiosta ja tällä kertaa oletan, ettei kiinnittyminen onnistunut kunnolla ja tontun alku vuotaa nyt pois.
Kiitos kovasti tsempeistä ja paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia jokaiselle!
En oo kerinny käydä täällä vähään aikaan ni täällähän on sattunu ja tapahtunu vaikka mitä!
Suuret pahoittelut Tarrasukalle. :( Jos tuntuu, et mietityttää tuo kyydissä pysyminen ni käsittääkseni kolmen keskenmenon/kemiallisen jälkeen voi hakeutua tutkimuksiin asiasta. En tiiä paljonko painaa kun sanon, että toivottavasti teillekin se vaavi vielä syliin saadaan. Anna itkun tulla silloin ku se on tullakseen ja tsemppiä!! :)
Lloora, oi että, ihanaa! Vai poika se on? ;D Hurjasti onnea! Ja kerrohan ku oot sen dopplerin tilannu, että mitä tykkäsit. :)
Aippä87, sullahan on jännät paikat! hui että, jospa siellä olis joku matti myöhänen napannut kuiten kiinni! :)
Mullakin on ens tiistaina ultra ja maanantaina katotaan hcg. Oireet on niin voimakkaat, että tuntuis aivan hullulta, jos siellä ei mitään näkyis..
Viime viikolla tekasin vielä uuden viikkotestin ja siinä luki, että "raskaana 3+", ed. viikon testissä luki "2-3". Eli kyllä siellä joku kasvaa ihan just niinkuin oon laskenu! Mutta en vain vielä uskalla iloita täysin, mun ja miehen vanhemmat on ihan innoissaan molemmat, mutta minä ja mies ei kumpikaan vielä uskalleta nauttia tästä. Pelko estää..
Tuntuu, että paisun ku pullataikina, tosin kilot ei oo noussu mutta muutoin levahdan ja varsinkin tuo maha... voi morjens, mikä pallura se on iltaisin! :D
Väsyttää, eikä silleen vähää vaan sillein kuin valot sammutettais. Viime yönä 14h unta. Kevyttä. Ja sitten, tää pahoinvointi.. Yks aamu heräsin ja jos en paremmin olis tietäny niin oisin veikannu, että olisin ollut viihteellä ed. iltana. Siitä se meikän rapula ilman juomista- ura onkin startannu. Vielä en ole oksentanu, mutta ei se kaukana ole ollut, kurkun päässä on käynyt.
Pitäis syödä koko ajan tai ainakin muutaman tunnin välein, jos päästää syömisen venähtämään ni se olo menee aika karseaksi. Semmosta aaltomaista pahoinvointia, niinku joku muukin oli tuossa aiemmin kuvannut! Ei tee oikein mitään mieli, mutta vähiten uppoaa oikein rasvaiset jutut... hedelmiä, mehuja ja sen semmosia on helppo syyä. :)
Aika kökkö olo... mut tää on kait paras syy tuntea olonsa rapulaiseksi! ;)
ntihulivili 6+1
Kiitos Usvaneidolle ja Llooralle tsemppaamisesta:) Periaatteessa en usko itsekään, mutta nyt vaan ollut sellainen tunne tai lähinnä pelko siitä, ettei kaikki olekaan hyvin. Ekassa raskaudessa sitä oli myös ja olin kokoajan ihan varma silloinkin, että kesken menee. No, yritän nyt taas tsempata ja koittaa olla positiivisemmalla mielellä. Jotenkin vaan nuo muiden kurjat kohtalot saa ajattelemaan, että miksi ei myös itselleni voisi käydä niin. Olenkin miettinyt, että olisiko ollut järkevämpää pysytellä pois keskustelupalstoilta, kun niissä yleensä juuri joutuu niitä ikävimpiä juttuja lukemaan ja heti tulee sitten sellainen olo, että nyt viittaa omatkin oireet ja tuntemukset kaikki siihen, että käy samalla tavalla...eli saa joko keskenmenon tai on kyse tuulimunasta tai kohdunulkoisesta.
Mutta joo, kyllähän täällä olo on aina sillointällöin aika raskaanaoleva:) Vaikka toisinaan tuntuukin, ettei mitään vauvaa olekaan.
Ja tarrasukalle voimia! Toivotaan, että pian tärppää uudelleen ja tällä kertaa olisi kunnon tarrasukat jalassa:)
Hei kaikille pitkästä aikaa! Ikäviä sekä iloisia uutisia on luettu tästä ryhmästä, hali teille jokaikiselle! Itse joku aika sitten kirjoittelin pitkät pätkät, mutta kone teki temput ja lopetti yhteistyön, joten nyt uusi yritys.
Itselläni on ensimmäinen neuvola vasta 6.5, joten tässä vaan odotetaan sitä ja eletään päivä kerrallaan...kuvottava olo on tasaisesti pitkin päivää, kaamea väsymys piinaa ajoittain ja lämmönnousu.Varsinkin iltasella alkaa viluttaa ja tietää, että lämmöt koholla, toisinaan myös iltapäivisin:(Onko teillä muilla vastaavaa?Itselläni ei aiemmissa raskauksissa ole ollut, toivottavasti menee pian ohi!:(Jotenkin on myös pää sellainen hieman "sekava", sellainen höntti olo...voimat ovat välillä vähissä kun juoksee noiden taaperoiden perässä...mutta muutoin kaikki ok, ilmoittelen kuulumisia taas kun jotain uutta tietoa saadaan:)Hyviä vointeja kaikille ja voimia!
Mukavaa sunnuntaipäivää mammat !
Voimia kaikille joilla ei raskaus saanutkaan jatkua loppuun asti . Täällä ollaan flunssan kourissa,kuume huitelee 38 joten nyt väsyttää vielä normaalia enemmän. Huomenna pitäisi vihdoinkin soitella neuvolaan aikaa ja kysellä mahdollisuutta päästä varhaisultraan sitä kautta.
Tänään onkin rv 6+0 <3
Kyllä se nyt vaan siltä näyttää, että mun osalta suurimmat pahoinvoinnit on kärsitty. Ruoka on alkanut maistua hieman paremmin eikä väsymyskään piinaa niin kuin aiempina viikkoina. Nyt jo viikon verran (8. viikko) on tuntunut olo päivä päivältä kohenevan, mikä vähän hämmentää mua kun olen luullut, että se on melkeinpä pahinta aikaa raskausoireiden osalta. Mutta siis näin on, mulla oli pahimmillaan oireet 6.-7. viikoilla. Tein viime viikolla (8. viikko) raskaustestinkin uudestaan ihan varmuuden vuoksi, ja vahvaa plussaa näytti kuten oletettavaa on. Toisaalta ihanaa, että nyt voin nauttia ulkoilusta ja keväästä, kun ei enää kuvota ja tee mieli vaan maata sängynpohjalla koko ajan. Kokonaan ei oireet ole hävinneet, nimittäni rinnat on edelleen arat ja jos ei muista syödä usein, tulee todella huono olo.
Kaunista sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!:)
Usvaneito 8+0
Morjentes! Hurjan paljon onnea kaikille raskautuneille! Täällä yksi jouluihmeen odottaja liittyy joukkoon. Plussattu on ja vain yhdellä testillä :D Mutta sitä on katsottu monta kertaa, että plussaa se tosissaan näyttää ;) Laskettuaika on 18.12.
Kuvittelin, etten enää raskaaksi tulisi, ainakaan sillä hauskimmalla ja puhtaasti luonnon mukaisella menetelmällä. Toisin kuitenkin kävi. Ihme tapahtui ja raskaus alkoi... jo toisesta kierrosta! Minulla on kaksi lasta ennestään ja heidän kohdallaan raskautuminen ei käynyt näin helposti. Lapseni ovat jo 13 ja 11 vuotiaat. Aikaa edellisestä raskaudesta on tosiaan kulunut. Toisaalta raskaus tuntuu niin tutulta mutta toisaalta taas niin uudelta ja ihmeelliseltä.
Jos sitä itsekin liittyisi tänne vaikka jotenkin on fiilis, että ei ehkä pitkäaikaiseksi vierailuksi jää. Toki voihan olla, että yllätyn positiivisesti ja kaikki meneekin hyvin. Plussattu on jo 14 kertaa tässä raskaudessa ja viikkoja on nyt 6+6. Viimeisin testi nyt vähän huolettaa kun suoritettuani vertailua viikon takaiseen se on asteen verran vaalempi vaikkakin kontrolliviivaa vahvempi edelleen. Nyt sitten olen varma, että kesken tämä menee. Tämä viivojen kyttääminen on karannut ihan käsistä, neuroottista touhua. Vaikka tämä onkin viimeinen raskaus niin ehkä ei tarvitsisi tehdä testejä koko loppuelämän edestä :P Minun ei edes ikinä pitänyt olla enää raskaana, tämä neljäs lapsi oli yhden lemmekkään illan tulos kun kuviteltiin olevamme varmoilla päivillä. Edellisistä menkoista kun oli kuukausi ja normi kierto on sellainen 35 päivää. Pitäisi se jo tietää, että mikään ei ole niin epävarmaa kuin naisen kierto. Ainakin omani, tietenkin sen yhden kerran kun seksihurjastellaan vastuuttomasti kierto onkin mystisesti kaksi viikkoa pidempi. Itse alkujärkytyksestä selvittyäni olen ollut onnellinen. Mies on edelleen järkyttynyt, mutta ehkä tuo vielä sopeutuu jos kaikki hyvin menee. Ihan kiva, että pieninkin kohta 2v saisi tappelukaverin. Isommat 10v ja 8v kun tappelevat vaan keskenään :)
Laskettuaika olisi 10.12 omien laskujen mukaan ja 11.12 täytän 30. Täytyy sanoa, että ei paljon parempaa lahjaa voisi saada. Kyllä harmittaa jos en saa, etenkin kun se oli sitten siinä. Toista tilaisuutta ei tule. Ei kai se auta kuin mennä päivä kerrallaan. Alkuraskaus on niin pitkä ja piinaava. Se on kun on keskenmenonkin kokenut niin tietää, että aina kaksi viivaa ei pääty vauvaan vaikka luulisi, että kolme onnistunutta raskautta painaisi enemmän vaakakupissa.
Onnea kaikille plussanneille, toivottavasti roikutaan täällä kaikki joulukuulle asti :)
Sain vihdoinkin soiteltua neuvolaan ja ensimmäinen aika on jo ensi torstaina :) Myös ultra onnistuu kunnallisella, pitää vain itse maksaa se huimat 13,50 e . Joten varhaisultra on 8.5, silloin onkin jo viikko 9 meneillään :) Uusille tervetuloa porukkaan mukaan, meitä joulutontun odottajia onkin ihan mukavasti jo.
syyselo 6+1
Moikka ja tervetuloa uudet ja onnea plussista)
Syyselo: Varastiko siis itse suoraan ultran kunnalliselta ja pääset ihan pelkällä poliklinikkamaksulla? Onnistuukohan tuo kaikissa kunnissa? Itse menisin myös mielelläni ultraan tarkistuttamaan vauvan voinnin, mutten malta yksityiselle mennä joten tuo kunnallisella käyminen polimaksua vastaan olisi kyllä ihan mahtava juttu.
Tänne ei muuten kummempia. Eilen illalla olo muuttui ihan yhtäkkiä todella huonoksi ja hampaiden harjauskin sai hetkeksi yökkimään. Mutta muuttui myös yhtä nopeasti hyväksi olo ja nukahdin melkein heti, kun menin säkyyn.
Tänään meidän 1-vee neiti otti ekan kerran askelia ilman tukea ja harjoitteli sitä sitten innoissaan moneen kertaan. Nyt vaan aloin sitten miettimään, että kauanko noista ekoista askelista menee siihen, että kävelee kunnolla? Tuen kanssa kävelee hyvin ja menee kovaa vauhtia, mutta tosiaan ilman tukea ei ole ennen tätä päivää vielä kävellyt. Millaisia kokemuksia muilla on, että kauanko meni ennenkuin lapsi oppi kunnolla kävelemään ja myös alkoi käyttämään sitä kävelyä liikkumiseen konttaamisen sijaan? Tämä nyt menee vähän tämän palstan aiheen vierestä, mutta toisaalta täällä tuntuu olevan paljon sellaisia, joilla on jo lapsia ennestään niin ajattelin nyt samalla tässä kysäistä:)
Eipä tässä nyt sitten muuta, eka neuvola perjantaina ja sitten selviää myös se, milloin pääsen ekaan ultraan.
Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!
MELTSU12: Neuvolaan kun varasin aikaa niin samalla kysyin ultrasta että pitääkö mennä yksityiselle jos sen haluaa . Niin neuvolassa sanoi että hän voi sen varata, mutta pitää itse maksaa kun kunta maksaa vain nt ja rakenneultrat. Tosi kiva yllätys oli että näin onnistui :)
Olin kyllä edellisessä raskaudessakin kunnallisella varhaisultrassa koska oli veristä vuotoa.
Kannattaa varmaan soitella neuvolaan ja kysyä tuota mahdollisuutta :)
Syyselo: Ok, voisinkin soitella tänään neuvolaan sitten kun terkkarilla on puhelinaika. Toivottavasti täälläkin onnistuu samalla tavalla. Voi hyvin silti olla, ettei jokapaikassa toimita samalla tavalla.
Syyselo: Ihan niinkuin arvelinkin niin täällä meilläpäin ei tuo varhaisultra onnistu kunnallisella, koska on pulaa lääkäreistä. Harmi:( Olisi ollut kyllä oikein mukavaa päästä myös tarkistamaan vauvan vointi jo tässä vaiheessa. No, eipä sitten auta muu kuin jaksaa odotella sinne np-ultraan, kun ei vaan malta maksaa sitä maksua yksityiselle. Vaikka ei nyt varinaisesti taloutta kaataisi, mutta sellainen periaate vain itsellä on ollut. Mutta todella hienoa, että joillakin tuo onnistuu noin hienosti:) Ihan paikkakunnasta näyttää olevan kiinni.
Hei kaikki.
Koitan tässä varovaisesti ilmoittautua tänne jouluvauvojen odottajiin mukaan. Olipa ikävä lukea, että osa porukasta on kohdannut surua. Pahoittelen.
Itselläni ilmestyi plussa 18.4. Tässä sitä on sitten ihmetelty. Laskettu aika olisi 21.12.13, joten nyt kait 5+2 tjtkn. Vähän varovainen olen, kuten yllä on kirjoitettu, niin en uskalla vielä juhlia. Toisaalta kyseessä on kolmas odotukseni ja aiemmista on elon sulostuttajina pojat -06 ja -08. Ikää minulla on 37. Tällainen iltatähti olisi siis tupsahtamassa. Kauan sain puolisoani ylipuhua tähän kolmanteen ja olinkin jo toivoni ihan menettänyt. Viittä vaille etten laittanut jo rattaita ym. kiertoon, kun olin niitä turhaan vuosikausia jemmannut kolmannen lapsen toivossa. Tässä siis kuitenkin nyt olemme. Ihanaa ja hämmentävää. Hieman jännittää selviytyykö odotuksesta, synnytyksestä, pikkuvauva-ajasta ja valvomisesta kuten nuorempana. Sekä miten hoitunee vauvan hoito kahden vilkkaan veijarin lisäksi. Iiik. ;)
Hiimu 5+2
Meltsu12: Ilmoitin neuvolaan kuukautisten alkamisajankohdan, kun siellä sitä kysyttiin. Sanoin kuitenkin olevani varma, että hedelmöittyminen on tapahtunut myöhemmin kuin sen perusteella voisi ajatella, koska kiertoni tosiaan oli pitkä. Ekalla neuvolakäynnillä mua ärsytti ihan simona, kun terkkari vaan merkkasi neuvolakorttiin yksoikoisesti 7+3 vaikka olin silloin vasta 6+1 viikolla raskaana; ei meinannut uskoa ei sitten millään kun selitin, että tein ovulaatiotestin ja se näytti vasta kp 23 plussaa, samoin raskaustestio oli negatiivinen vielä dpo 12 mutta selkeä positiivinen dpo 14! Nyökytteli vaan alentuvasti ja sanoi, että noo se selviää sitten ultrassa. Arrgghhh mua ärsytti, se ei selvästikään tajunnut sitä, että nainen voisi olla niin selvillä omasta kehostaan! No, eipä tuo niin vakava juttu ollut, otti vaan päähän kun ei ottanut mua todesta. Ensi torstainahan sen sitten näkee kumpi oli oikeassa;)