Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulukuiset 2013

27.03.2013 |

Aloitetaan nyt tämäkin ketju :) Eilen tikutin haalean viivan ja tarkoitus olisi tikuttaa vielä huomenna aamulla uudestaan. Toivon kuitenkin kolmen lapsen jälkeen osaavani jo tulkita noita testejä niin että uskallan väittää olevani raskaana :) Noh, aamulla se selviää varmasti. 4 rakkauspakkaus siis tulossa ja tämä on kyllä jo mun laskujen mukaan meikäläiselle iltatähti :)

Kommentit (555)

541/555 |
06.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä ilmoittautuu sainkin ryhmän tehtyä. Löytyy nyt fb samalla nimellä kuin tämä ryhmä joulukuiset 2013 ja minä ylväässä yksinäisyydessäni kökötän nyt sielä. Rohkeesti liittymään :D

HISSSU 32+4

542/555 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei !

En löydä tuota ryhmää fbstä?

Täällä juiminut välillä enemmän ja välillä vähemmän, pöhölö ku en tajua välillä vauhtia hiljentää ku on niin mukava touhuta kaikellaista. Limaista vuotoa on tullut jonkin verran. Valkovuoto on ollut runsasta koko odotuksen mutta nyt tullut limaista "räkää" välillä, mut ei kuitenkaan virallisesti mitään lönttejä. Yhtäkkiä tullut joku ihme ientulehdus vähä joka puolelle ikeniin ni oon purskutellu pari pvää corsodylillä ni alkanu helpottaa.

Rv 32+5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
543/555 |
07.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

En minäkään löydä tuota fb-ryhmää??

544/555 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euphorbia, vähän sama harmitus on ettei uudelleensynnyttäjä oikein pääse tutustumaan sairaalaan. Meillä kun mies on ensikertalainen ja on mahdollista että Naistenklinikan remontin takia joutuu Kätilöopistolle, niin olisi kiva käydä edes vilkaisemassa paikkoja. Perhevalmennan sitten miestäni itse :-) Voi olla ehkä vähän erilaista matskua kuin varsinaisessa, jollaiseen en koskaan ehtinyt kun esikoinen oli keskonen, mutta kuitenkin.

FB-ryhmän asetukset kannattaa tarkistaa, ettei ole liian salainen. Myös muiden kuin kavereiden pitää esim. voida liittyä. Näitä sattuu, ei ole iso homma katsoa.

Valvomista vain riittää. Uni ei pysy, herään ahdistavaan oloon enkä vättämättä saa uudelleen unta heti. Neiti ei oikein anna nukkua missään asennossa, kyljellään ollessa potkii niin että pitää yrittää jotain muuta. Verenpaineet on edelleen luokkaa 150/90, varsinkin yläpaine nousee heti jos mikään vaivaa mieltä. Jos alkaa olla alapaine yli 95 niin sitten äitiyspolille tsekkauttamaan, tai jos alkaa olla kovaa päänsärkyä, näköhäiriöitä tms. Virtsanäyte osoittautui onneksi puhtaaksi.

Ei tästä loppuraskaudesta näytä tulevan niin onnellista kuin toivoin, mutta jos kuitenkin saisi neidin ainakin viikolle 37 ja itsekin pysyisin jotenkuten tolpillani. Ainakin se alkaa varmistua, että tämä on viimeinen lapsi, kun on näitä vaivoja ennenkin ollut ja minulla tuppaavat uusimaan. Kurjinta on, kun mies saa sympatian vuoksi itsekin kaikenlaisia oireita ja on kamalan huolissaan. Vaikka ei tämä nyt niin kauheaa ole eikä enää pitkään kestä.

545/555 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on just tätä, kun en mä osaa :D kyllä tääl näkyis etää ryhmä on vaan suljettu, ei salainen....

546/555 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää linkki ei tuo teitä mun luokse niin mä luovutan ja joku fiksu saa luoda ton uudestaan. https://www.facebook.com/groups/joulukuiset2013/

HISSSU 32+6

547/555 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

mää ton linkin kautta liityin sinne, mutta en tiedä vaatiikos se aina ylläpitäjän hyväksynnän? En tiä olisko niissä asetuksissa jotenkin niin, että sinne pääsee vaan kutsutut? Kun en kans sitä haulla löytänyt. 

Pitkästä aikaa kuulumisia täältäkin.. Pari viikkoo oon ollut jo kotona; sairaslomaa, vapaapäiviä, lomautusta. maanantaina olis ollut vielä tarkoitus mennä töihin reiluksi viikoksi, mutta sain saikkua äitiysloman alkuun (19.11.) asti. Kohdunsuu oli pehmennyt, joten nyt sitten lepoa. Vaikka oonkin pääasiassa lepäilly parin viikon ajan silti on supistellu.. 

selkä on kipee, mahaa jomottelee, supistuksia,närästystä, vatsavaivoja ja huonosti nukuttuja öitä. :D mutta silti olo on ihan kohtalainen varsinkin kun on vaan saanut levätä ja olla, joten en valita.

liikuntaa on hirmuinen ikävä. En oikein oo pystynyt enää mitään ihmeempää tekemään ja odotan kyllä niin paljon, että pääsen taas lenkille, salille ja jumpille. Olo on tukala kun ei pääse liikkumaan. Mutta ei tässä onneks enää kauaa oo. :)

onkos muut kuinka joulu- ja talvi-ihmisiä? Yleensä en odota talven tuloa yhtään, mutta nyt haluaisin jo kovasti lunta ja pakkasta. Joulua myös odotan enemmän kun vuosiin vaikka se varmaan tänä vuonna on kaukana perinteisestä kun la osuu niin lähelle. :) joululahjatkin olis varmaan hyvä ostella ajoissa eikä jättää tyypillisesti sinne paria päivää ennen aattoa. Sitä kun ei tiedä mikä tilanne sillon on. :)

onkos teillä muilla ollut tai tulossa vauvakutsuja? Mun ystävät järkkää mulle kutsut huomenna, innolla odotan mitä on luvassa. :)

hyvää odotusta kaikille ja kivaa saada nimimerkeille kasvoja siellä facebookin puolella. :)

mymy 33+0 

548/555 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä lisäsin nyt pyynnön siihen  ryhmään.

kotona menee mun odotusaika, jos mihinkään lähden kävelemään tai edes kotona innostun liikaa touhuamaan alkaa supistaa pahasti ja kipukin ihan kiitettävä sitten...eli eipä paljoa uskallakaan mitään tehdä kun ei nyt vielä toivois synnyttävänsä. tuntuu niin hassulta kun jotkut sanoo ettei ole ollut edes harjotussupistuksia ennen synnytystä... mulla ei rv 18 alkaen ole ollut yhtään päivää tai yötä ilman vatsan kovettumisia, ja yleensä niitä on tosi runsaastiki ollu. ja nyt siis n. viikon parin verran ollut kipeitäkin.

chellam 34+5

549/555 |
10.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vain mieleen, kun h-hetki alkaa lähestyä, että oletteko ajatelleet jo synnytystä ja mitä kivunlievityksiä haluatte käyttää (jos haluatte ollenkaan)? :) 

Itse ajattelin että mahdollisimman vähällä lääkityksellä mentäis, mutta eihän sitä tiedä mitä haluankaan kun päästään tositoimiin. Ihanaa, vajaa kuukausi enää <3

Marrrjo 36+2

550/555 |
12.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minulle on iskenyt tämä huoli-vaihde päälle.. Minusta tuntuu että liikehdintää olisi paljon vähemmän kuin ennen... Ennen aina alku illastakin oli kovaa jumputusta ja nyt tuntuu ettei juurikaan mitään. Työpäivän aikana muutaman kerran jaksaa tökkästä vatsaan ja ilmoittaa omasta olemassa olostaan. Olokin ollut jotenkin kipee ja väsynyt. Eilen oli jotain heikkoa pientä supistusta kun muuttolaatikkoa pakkasin ja nostin sen toisen laatikon päälle. Noh. Viikko vielä ja sitten neuvolaan. Joskos siellä kerrottaisiin jotakin joka rauhottaisi.

Muutenkin tuntuu että Espoon neuvola on jättänyt jotenkin asiat puolitiehen kun kerroin jo aikaisemmin että muutan Saloon kun äitiysloma alkaa. Tosiaan ei mitään synnytysvalmennuksia tarjottu, ei oo puhuttu mistään synnytystapa arvioinnista vai mikä se hieno sana olikaan kun tuttu kysyi viimeviikolla että oonko ollut. En myöskään ole ollut toisessa lääkkärin tarkastuksessa. Kukaan ei oo arvioinut minkä kokoinen kaveri täällä kasvaa tällähetkellä. Tuntuu oudolta. Tässä on vähän päälle KK laskettuun aikaan... hmpht...

Sassy RV 34+2

551/555 |
15.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs täällä hiljenty facebook-ryhmän myötä :) 

Mutta siis edelleen kaipailisin niitä synnytys-ajatuksia ja kokemuksia! Itse kun en tiedä mitä tuleman pitää kun on esikoinen tulossa :)

552/555 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marrrjo: ekan lapsen kohdalla ajattelin että olisin halunnut kaikki mahdolliset kivunlievitykset, mutta kun synnytys käynnistyi ja pääsin sairaalaan niin olinkin jo niin auki etten saanut muuta kuin ilokaasua. Ja ponnistusvaiheen alussa sain jonkun puudutuksen sinne kohdunkaulaan, niillä mentiin. Toisen kanssa taas sama juttu, olin jo 6cm auki kun pääsin sairaalaan, juuri ehdin synnytyssaliin kun sain jo ponnistaa, ilokaasulla mentiin taas pahimpien vaiheiden yli. Ja nyt tulevan synnytyksen kanssa olen ajatellut mennä samoin, ihan vain ilokaasulla. En tiedä onko itselläni jotenkin korkea kipukynnys vai mitä, mutta en ole tuon ilokaasun lisäksi kaivannut muuta, hyvin sillä pärjää. Siis toki vain omasta mielestäni :)

Jännittää kyllä kovin, kun tosiaan pojat olleet isoja syntyessä, että kuinkahan iso tämä on. Mutta onneksi maanantaina saan lähetteen sinne synnytystapa-arvioon missä tehdään kunnon kokokartoitus. Tuntuu ainakin isolta, mutta saa nyt nähdä...

Nameless 35+0

553/555 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikki.

Meidän pieni poika syntyi 4.11.13 klo 20.30. Mitat oli 2820g ja46cm. LA ois ollu 4.12.

2.11 illalla halloween juhlien päätteeksi meni vedet. Viimeiset vieraat lapsineen oli juuri lähdössä, kun hälytettiin heidät pihalta takaisin lastenlikaksi. Nopeiden synnytysteni takia lähdettiin heti sairaalaan. Saikulla laittoivat miut seurantahuoneeseen ja iv ab:t tippui 4h välein. Mieheni sai myös sängyn ja sai olla la-su yön miun kaa. Synnytys ei lähtenyt iteksiään aktiivisesti käyntiin, joten maanantai aamuna lääkäri päätti käynnistää Cytotekeillä. Ma iltana klo. 17 alkoi säännölliset supistukset. Klo 19 siirryin saliin. Olin 6cm auki, mut kalvo oli ehjä kohdunsuulla (mulla oli ns korkea vedenmeno). Poika syntyi ilokaasun voimin, kalvojen sisällä (kätilö sanoi, että huntu hartioillaan), klo20.30. Tämä oli ehdottomasti paras ja ihanin synnyts. 

Aikaisemmat synnytykset on ollut niin nopeaa rytinää, että en oo oikein kerenny mukaan koko touhuun. Nyt tiesin missä mennään ja sain ite toimia niin kun kroppani sanoo.

Voimia teille vielä odotukseen :)

554/555 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea REMUKKA ! 

Itse malttamattomana odotan synnytystä. Tahdon tietää kuinka pitkälle pärjään ilman kummenpia puudutteita. Toivon mukaan pitkälle. :-)

HISSSU 34+4

555/555 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn tänne tammikuun vauvoista, kun sectio tehdäänkin 9.12. Laskettu mulla olisi ollut 6.1.2014. :)