Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen Kuomien laatu nykyään?

Vierailija
28.11.2024 |

Mietin itselleni ostaa. Joko naisten Ladyt tai lasten Putkivarret kun nekin mahtuu.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella oli joskus kauan sitten yhdet kuomat, sellaista paskaa ei tule enää ja tosi epäergonomiset.

Vierailija
2/14 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nilkalle riittävän tukevat. Mahdollistaa vaikka minkälaisen linttaan astumisen. Nuo pitäisi lailla kieltää. Tuolla kadulla kun katsoo noilla käveleviä niin pahimmillaan nilkat 45 asteen kulmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoma Kari nilkkurit, parhaat kengät kävellä koskaan. Kävelen n. 15 km päivässä, ja välillä juoksenkin niillä. Mutta eivät kestäneet. Nyt aion ostaa kalliimmat ja kestävämmät Kuoma nilkkurit, kun osaisi päättää, mitkä. Kuomissa mulle hyvä, tilava lesti, eikä tarpeettomia tukia. m

Vierailija
4/14 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menossa jo viidennet Kuomat. Koko työaikani , 38 vuotta luokanopettajana usein ulkona,  käytin niitä ja nytkin vielä. Ovat minulle hyvät kävellä, ei  mitään nilkkaongelmia. Ja ovat ainoat, joilla tarkenen pakkasessa. Kestäneetkin hyvin. Nyt minulla on keltaiset, ennen  oli aina mustia.

Vierailija
5/14 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinokuitua, epäergonimiset töppöset, ei todellakaan kenenkään jalkaan tuollaisia muodottomia höttöjä.

Vierailija
6/14 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjat ei kestä edes talven yli aktiivikäytössä. Maksavat n. 90 e jo, mikä on liika tuollaisista  

Ostin Prismasta  Kuoman kopiot, maksoi  puolet  Kuomien hinnasta ja aika samanlaiset  jalassa

Vierailija
7/14 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nilkalle riittävän tukevat. Mahdollistaa vaikka minkälaisen linttaan astumisen. Nuo pitäisi lailla kieltää. Tuolla kadulla kun katsoo noilla käveleviä niin pahimmillaan nilkat 45 asteen kulmassa.

Miten pystyt sisällä kävelemään, onko nilkkatuet aina paikallaan että nivelesi kestää?

Vierailija
8/14 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ilmeisesti näitä, joissa pohjat murenevat itsekseen kesäsäilytyksessä ihan niin kuin nykyiset Sievit. Muka-EU-direktiivin mukaiset PU-pohjat, joiden pitää murentua viimeistään kaatiksella. Harmi vaan, kun murenevat jo kesäsäilytyksessä, meilläkin meni siipan muuten täysin kunnossa olevat Sievin nahkasaappaat roskiin. Näissä varmaan pohjien vaihdatus suutarilla olisi maksanut paljon enemmän kuin nuo saappaat uutena.

Vierailija
9/14 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ilmeisesti näitä, joissa pohjat murenevat itsekseen kesäsäilytyksessä ihan niin kuin nykyiset Sievit. Muka-EU-direktiivin mukaiset PU-pohjat, joiden pitää murentua viimeistään kaatiksella. Harmi vaan, kun murenevat jo kesäsäilytyksessä, meilläkin meni siipan muuten täysin kunnossa olevat Sievin nahkasaappaat roskiin. Näissä varmaan pohjien vaihdatus suutarilla olisi maksanut paljon enemmän kuin nuo saappaat uutena.

Ei ole meillä yksistäkään Kuomista murentuneet pohjat.

Vierailija
10/14 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pari vuotta ekat kuomat ja ovat parhaimmat kengät mitä on ollut . Tosin heti ekana kertana irtosi lenkki siitä edestä mutta olen pärjännyt ilman sitä . Olisin saanut palauttaa valmistajalle mutta tarvitsin kenkiä enkä palauttanut.

Vierailija
11/14 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole meillä yksistäkään Kuomista murentuneet pohjat.

Eihän ne vanhat mallit murenekaan. Tämä on näitä parin viime vuoden vitsauksia. Googlaa asiaa ja hämmästy.

Vierailija
12/14 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseänikin mietityttää. Oon kävellyt mun kuomissa nyt jo 10v ja satoja kilometrejä. Vuori alkaa olemaan rikki kantapään kohdalta  joten uudet olisi jo aika ostaa. olen vaan hirveästi lukenut näitä "pohja murenee" juttuja. Tahtoisin tosiaan uudet kuomat. Ihan parhaat talvikengät olleet. Eikä tosiaan mitään nilkkaongelmia ole ollut. Mun 10v kuomat näyttävät lähes uusilta ulkoapäin. Vain se eri kangas (nahka mikä lie) mikä kiertää kengän on jo vähän harmaantunut. Niinkuin minäkin kymmenessä vuodessa. 

Vierailija
13/14 |
28.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseänikin mietityttää. Oon kävellyt mun kuomissa nyt jo 10v ja satoja kilometrejä. Vuori alkaa olemaan rikki kantapään kohdalta  joten uudet olisi jo aika ostaa. olen vaan hirveästi lukenut näitä "pohja murenee" juttuja. Tahtoisin tosiaan uudet kuomat. Ihan parhaat talvikengät olleet. Eikä tosiaan mitään nilkkaongelmia ole ollut. Mun 10v kuomat näyttävät lähes uusilta ulkoapäin. Vain se eri kangas (nahka mikä lie) mikä kiertää kengän on jo vähän harmaantunut. Niinkuin minäkin kymmenessä vuodessa. 

Kävele niillä kesälläkin, niin kestävät. Avainasia tuntuu olevan se, että nämä uuden tyyppiset pohjat hapristuvat käyttämättömyyttään säilytyksessä ollessaan. Täälläkin on raportoitu noista pohjista, että ovat murentuneet ja levinneet kesken kävelyn. Retkeilypalstoilla on manattu sitä, että kesken vaelluksen maastossa ollessa kengänpohjat ovat sanoneet itsensä irti.

Vierailija
14/14 |
30.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuomat ommellaan nykyisin Kiinassa ja Indonesiassa. Ihmettelen, että yritys voi mainostaa itseään kotimaisena Avainlippu-yrityksenä.