Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulukuiset 2013

27.03.2013 |

Aloitetaan nyt tämäkin ketju :) Eilen tikutin haalean viivan ja tarkoitus olisi tikuttaa vielä huomenna aamulla uudestaan. Toivon kuitenkin kolmen lapsen jälkeen osaavani jo tulkita noita testejä niin että uskallan väittää olevani raskaana :) Noh, aamulla se selviää varmasti. 4 rakkauspakkaus siis tulossa ja tämä on kyllä jo mun laskujen mukaan meikäläiselle iltatähti :)

Kommentit (555)

Vierailija
181/555 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikillle ja onnittelut kovasti iloisista ultrakuulumisista, niitä olikin tullut paljon!:) Niin ja Meltsu12, mulla on kanssa vasta 12+0 eli toukokuun lopulla eka ultra, joten et ole ainoa. Itselläkin mieli tekisi kovasti mennä varhaisultraan, mutta meidän taloudellisessa tilanteessa se ei olisi kovin järkevää, varsinkin kun mikään ei viittaa siihen, että joku olisi vialla. Eli pitääpä vain malttaa odottaa. Yritän nyt kovasti keskittyä mun pikkusiskon ylioppilasjuhlien suunnitteluun ja järkkäilyyn ja pitää itseni sen kanssa kiireisenä tuonne kesäkuun alkuun asti. Sitten on ultra jo takana ja muutenkin ollaan jo suht turvallisilla vesillä. Väsymys sen kun jatkuu, mutta onneksi on ollut ihana aurinkoisia kevätpäiviä, niin se helpottaa paljon.

sininenmarja 7+6

Vierailija
182/555 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininenmarja: Hyvä, että löytyy muitakin:) Alkoi olla orpo olo täällä kaikkien noiden ultrauutisten keskellä;)

Minne muuten usvaneito on jäänyt? Eikös sinullakin se ultra ollut tässä lähiaikoina? Olitko jo ja miten meni?

Ja Sabriinastakaan ei ole nyt vähään aikaan kuulunut. Mikäs tilanne sinulla on? Joko olet ultraan päässyt vai odotteletko sinäkin sinne lähemmäs viikkoa 12?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/555 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä ultrasta. Siellä se pirpana oli, mittaa 7mm ja sydän sykki vimmatusti <3

Vuodolle ei osannut sanoa syytä, on tavallista eikä kannata murehtia. Sanoi myös että keltarauhanen näkyy hyvin, mikä on hyvä juttu. Nyt voi siis lakata murehtimasta :) Sikiö myös vastasi kokoa, oli päivän isompi kun olen laskenut, joten nyt mennäänkin rv 6+4 :)

Vierailija
184/555 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Uusi odottaja liittyy joukkoonne. Eilen siis pärähti plussa testiin ja oli kyllä täysi ylläri! Raskaana siis ehkäisystä huolimatta ja kolmas olisi kyseessä, la 30.12 laskurin mukaan. Ennestään meillä on kaksi lasta, s. -08 ja -10. Vähän sulattelemistahan tässä on kun lapset oli tarkoitus jäädä noihin kahteen, mutta aivan iloinen mieli kuitenkin. :)

185/555 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan taas kaikki! Tuntuu ettei pysy yhtään perässä jos ei käy "säännöllisesti" täällä, niin paljon on tapahtunut.

Itsellä pahoinvointi on muuttunut parempaan suuntaan, eli ei ole niin pahaa etoa koko ajan. Luulen että mullakin se johtuu vaan siitä että on kauhea nälkä ja kerralla en jaksa kauheasti syödä joten koko aika olen jääkaapilla. 

Oireiden vahvuudet on on vaihdellut muutenkin todella paljon, ultran aikana rinnat eivät olleet kauhean arat. Mutta nyt voi herranjestas kun koskee, ja on ne myös kasvanut pitäis vaateostoksille päästä. Kaikki housut ahdistaa, ei siinä kyllä ne mahtuu mutta jotenkin vatsasta ahdistaa kaikki ei edes kättä voi pitää sen päällä.

Alavatsa kivutkin ovat hiukan koventuneet, ne tulevat aina välillä ei siis koko aikaista, jos kävelee niin on pakko pysähtyä ja hengittää syvään kun kirpasee. Ja töiden jälkeen olen niiiin sippi etten mitään jaksaisi tehdä, yölläkin nukun melkein kaksinkertaisen määrän kuin ennen.

Aamulla en ole yhtään väsynyt ja aina kun aurinko paistaa niin silloin on parempi olo fyysisesti että henkisesti! <3

Ihanaa aurinkoista päivää teille kaikille! 

lloora rv 7+6 ( pitäydyn vielä omissa laskuissa vasta 1 "kunnon" ultran jälkeen vaihdan jos   on vaihdettavaa! )

Vierailija
186/555 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, nyt mäkin uskaltaudun mukaan joukkoon! :) Olen käynyt päivittäin lukemassa teidän juttujanne, mutta koska esikoisestakin liityin mukaan vasta, kun oli varmistettu, että joku on kyydissä, niin odottelin nytkin sinne asti. Täytän huomenna 28, mies on 36 ja meillä on reilu vuoden ikäinen tytär. Kolmannesta kierrosta tärppäsi tämä raskaus, kuukautiset alkoivatkin vasta tammikuussa kun olin lopettanut imetyksen. Nyt viikkoja neuvolan laskujen mukaan 6 + 6, ultran mitat kaksi päivää vähemmän, mutta eihän ne mitatkaan niin tarkkoja ole, niin elän tolla neuvolan laskuilla, sillä niitä viikkoja ne siellä neuvolassa tuijottaa. :D LA 13.12. PERJANTAI. O'ou!

Oireista... lievä pahoinvointi alkoi jo muutaman päivän päästä plussauksesta, ja viime viikolla sitten paheni oikein kunnolla. Mikään ei maistu, mutta pysyy onneksi sisällä. Heikottaa ja etoo koko ajan. Väsymystä sen verran, että ei tartte ku pää painaa tyynyyn ja uni tulee. Selkäsärky alkoi viikonloppuna, ja jomottaa ihan kunnolla. Jotenkin muistelen, että esikoisestakin alkoi aika alussa tuo selkäsärky, mutta se helpotti jossain vaiheessa. Kun koko ajan on kehno olo, niin ei oikein osaa iloita tästä asiasta, vaikka kovin toivottu ja odotettu oli. Myös se harmittaa paljon, ettei pysty täysillä nauttia esikoisen kanssa päivistä, kun haluaisi vaan hautautua peiton alle 6 viikoksi ainakin vielä. Pakko jaksaa ja purra hammasta. Tää olo paranee varmasti viikolla 13. :D

Käytiin koko perhe yksityisellä kurkkaamassa, että kaveri on kyydissä, ja että siellä tosiaan on VAIN yksi kaveri. :) Mua vähän hirvitti, että mitä esikoinen oikein tykkää, mutta hyvinhän se meni. Eka lääkäri siis tutki, ja lopuksi pyydettiin iskä ja tyttö kurkkaamaan elämää masussa.

Mietin sellaista, että pitäiskö aloittaa toukokuussa vaikka uusi ketju, jonka ensimmäiseen viestiin kerättäisiin kaikkien tiedot? Siitä olisi helppo katsoa, ketä on mukana, ja milloin kelläkin LA, ja monesko lapsi on tulossa. Mitäs luulette? Vai saako tähän ketjuun vielä muokattu sellaista? En ole uudistuksen jälkeen täällä kirjoitellu, niin en tiedä...

Liito Lehmä 6 + 6

187/555 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meltsu12: Täällä ollaan taas! Pidin muutaman päivän tauon vain kirjoittamisessa, kun ei mitään kummempia tällä välillä ole tapahtunut. Joka päivä oon kyllä kaikki kommentit lukenut niin oon pysynyt perässä, mitäs muilla tapahtuukaan:)

Mutta siis, tänään oli meidän ensimmäinen ultramme, yksityisellä siis käytiin! Sori Meltsu, mut mäkin nyt vähän hehkutan omia ultrakuulumisiani ^^ Lääkäri sanoi, että oikein mallikas ja terve raskaus on, kohtu melko takana ja alkiolla vahva, tasainen syke:) Alkio vastasi itse laskemiani viikkoja eli oli 2,1mm pitkä ja viikolla 8+4 ja lääkäri oli yhtä mieltä kanssani siitä, että terkkarit on siinä suhteessa aika epäpäteviä kun yrittää itsepintaisesti laskea sen lasketun ajan viimeisistä menkoista ;) Oli aivan huikeaa nähdä se ötö siellä! Vielä matkalla lääkäriin sanoin avomiehelleni, että jotain on ihan varmasti pielessä jne. jne. Ei sitä vaan jotenkin voi ymmärtää, että tällainen ihme todella on tapahtunut ja mun masussani kasvaa uusi elämä<3

Pahoinvointi on todellakin nyt suurimmaksi osaksi takana päin. Kunhan muistan vähän väliä syödä jotain, niin kaikki on hyvin. Vähän etova olo on, mutta ei läheskään niin paha kuin pari viikkoa sitten, huh. Ärsyttää vaan ihan sikana, kun mikään kunnon ruoka ei edelleenkään maistu, ja kuitenkin pitäis yrittää syödä jotain muutakin kun satsumia ja ruisleipää :P

Onnea myös uusille odottajille sekä Syyselolle ultrasta! :)

188/555 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista, ei nyt ihan kyllä noi millimetrit menneet kohdalleen! Siis alkio oli 21,3mm eikä 2,1mm :D

189/555 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös , laskettu aika 24.12 ! <3 :) Aww, olen niin onnesta sekaisin!

Vierailija
190/555 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, 

keskusteluun mukaan tulis ensimmäistä odottava (epäuskoisena), 38-v. Vuodenpäivät on saanut muksu tulla "jos on tullakseen"... Alussa ollaan, eilen selkeä positiivinen testi. Laskureilla ja vähän maalaisjärjellä laskettu aika 24.12. Kai sitä pitäisi neuvolan tädille soitella. Olo on yllättävän rauhallinen, tuntuu luonnolliselta. Lämpöilyä nyt pari viikkoa, muuten oireeton.

rv6+0

191/555 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai minäkin ilmottaudun mukaan, kun tätä keskustelua jo jonkin aikaa olen seuraillut... :)

Viime viikonloppuna plussasin, hieman yllättäen... Laskettu aika olisi kuukautisten mukaan 16.12. mutta olen lähes 100% varma että raskaus on alkanut n. 10pv aiemmin. Siksi tämä vähän yllätys onkin kun kp 4 olis ainoa vaihtoehto raskautumiselle.. mutta joo, uskottava se on että tässä viidettä lasta odotetaan :) Viikkoja olis sit tuon kierron mukaan 6+3, saa nähdä muuttuuko aikanaan ultrassa.

Ja onhan minulla noita oireitakin jo.. kauhee nälkä, siis aivan järkyttävä nälkä vähän väliä.. ja sit pahoinvointiakin jonkin verran. Ja maha tuntuu olevan aivan turvoksissa, housut alkaa hyvää vauhtia kiristää. Ja väsyttää myöskin hirveesti.

Ekan neuvolan jo varailin, mutta se on vasta 14.5.

Vierailija
192/555 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heip! täälläkin ois yks esikoistaan joulukuussa syntyväksi odottava. Omien laskujen mukaan olis LA 17.12 joten nyt ois viikkoja vasta 6+2. ens viikon torstaina olis sit varhaisraskauden ultra jos vaikka sen jälkee tää tuntuis vähän todellisemmalta :) täällä noita oireita olis kans toi väsymys aikalailla läsnä. sen lisäks rinnat aristaa ja vessassa tulee ravattua. kiva lukea muiden juttuja ketkä menossa suht samassa vaiheessa ku ei oikee omilla kavereilla vielä lapsia ole :)

Vierailija
193/555 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille. Uusi ilmoittauttuu mukaan. Toista lasta odotetaan ja jännitys on hirmuinen. Viikkoja nyt neuvolan laskutavan mukaan 6+4, ja la 15.12. Tiedän, että tulee ultrassa tarkentumaan tuo päivämäärä. Oikeempi la olis mun laskujen mukaan 21.12. Mitään oireita ei ole. Siksi oonkin epäuskosena tehny vaikka kuinka monta testiä. Uskottava se on. Ei mulla ensimmäisenkään kohdalla juuri oireita kyllä ollu. Ens viikon perjantaille varasin varhaisultran, en halunnut sitä aikasemmin ku haluan olla varma, että siellä jotain jo näkyy, jos on näkyäkseen. Tsemppiä kaikille oireiden kanssa kamppaileville ja toivotaan, ja hermoja jännäilyyn! Täällä ainakin hermostuttaa.välillä niin vietävästi. Kannatan liitolehmän ehdotusta tietojen keräilystä toukokuun pinoon.

Alfhild 6+4

Vierailija
194/555 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tullut paljon uusia odottajia, hienoa :) Minunkin mielestä se lista toukokuun pinosta alkaen olisi hyvä juttu, tiedetään sitten lähempänä h-hetkeä kuka menee missäkin vaiheessa :)

Epäilen vahvasti itse synnyttäväni jo marraskuussa, edellisetkin synnytykset alkaneet rv 35+5 ja rv 36+0 .

Mitäs MELTSUn neuvolaan kuului, kerrothan kuulumisia kun olet käynyt, eikös se tänään ollut ? :)

syyselo 6+6

195/555 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Uusi ilmoittautuu joukkoon. Kävin tänään ultrassa ja laskettu aika olisi 15.12. Kyseessä on toinen lapsi. Ensimmäinen täyttää toukokuussa kolme vuotta. Pitää vissiin sitten sitä neuvola-aikaa tänään varailla. Minulla ei mitään suuria oireita ole, eikä ollut edellisessäkään raskaudessa. Etovaa oloa kylläkin. Jännittävää, vaikka toisella kierroksella jo ollaankin.

E 6+5

Vierailija
196/555 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyselo: Joo, eli eka neuvolakäynti nyt takana. Ihan normaalit jutut käytiin läpi, punnittiin ja mittailtiin verenpainetta. Täytettiin neuvolakorttia ja juteltiin kaikenlaista. Tuon lasketun ajan laskemisessa oli kyllä hankaluuksia, mutta terkkari laittoi nyt kuitenkin korttiin päivämääräksi 27.11. Itse olen edelleen sitä mieltä, että laskettu aika suunnilleen 8.12, joten aion myös sen mukaan viikot laskea ja pysyä joulukuisissa:) Ja ultrassahan se sitten selviää. Ultra on nyt varattu 13.5 eli reilu kaksi viikkoa pitäisi jaksaa nyt odotella. No, eiköhän se aika mene nopeasti nyt, kun tässä välissä on vappua ja kaikkea muutakin tekemistä. Yritetään jaksaa sinnitellä. Kyllä on sitten maailman suurin helpotus, jos tuossa ultrassa kaikki on hyvin ja saan nähdä vauvani.

Tervetuloa kaikille uusille ja onnea plussasta:) Ja tosiaan voisi minustakin alkaa tuota listaa kasailemaan. Tietysti helpompaa sitten siinä vaiheessa, kun ainakin suurin osa on jo käynyt ultrassa tarkistuttamassa laksettua aikaa niin ei tarvitse olla jatkuvasti korjailemassa.

Mukavaa päivää kaikille ja ihanaa viikonloppua!

Meltsu12 rv 7+5

197/555 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ilmottautuu mukaan. Laskettu aika olisi 24.12 eli joulutonttua odotellaan. Ja neljäs olisi tuloillaan. Välillä kyllä epäilen, olenko ollenkaan raskaana, kun ei oikein oo mitään oireita. Paitsi väsymys ja hajuherkkyys. Eipä mulla kyl edellisissä raskauksissa ollut hirveesti oireita. Yövuoroissa tahtoo tulla kyl hirveen huono ja yökättävä olo. Tänään soitin neuvolaan ja eka käynti on siellä vasta 30.5. ja ultra siitä noin parin viikon päästä. Joutuu nyt sitten odottelemaan. 

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
198/555 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Jes os! Onnea plussasta, sinulla sitten tulee oikein todella se joulutonttu:) Ihana joululahja.

Täällä olo on aika epämiellyttävä. Kamala ällötys ja kokoajan nälkä. Ei vaan mikään meinaa riittää. Vaikka mitä söisi niin nälkä vaivaa. No nyt sitten lähetin miehen hakemaan pizzaa. Pakko saada oikein kunnon rasvaista ruokaa, jos vaikka sillä hetkeksi helpottaisi tämä jatkuva näläntunne. Ihan kamalaa. Mutta itsepähän näitä oireita tilasin:) Ja onhan se ihan kiva, kun joku muistuttaa raskaudesta.

199/555 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ollu kiva aamulla herätessä ku tajus et alkkareissa on verta :(:(

sain sitten ajan melkein saman tien ultraan ku aattelin et viikonloppu tulossa ja pää hajoo murehtiessa. siellä oli alkio taas kasvanu ja sydänkin oli alkanu sykkiä <3 5+6. lääkäri sano et aika yleistä verenvuoto alkuraskaudesta, ei tarvis olla huolissaan ennen kun on tosi runsasta. kyllä se silti mietityttää nyt, vaikka olenkin iloinen että siellä oli eläväinen alkio aamulla. onko kellään kokemusta?

onneksi isompi vuoto loppu jo, ja toivon ettei tule takas! edelleen tulee ruskeeta paperiin pyyhkiessä.

nyt ois laskettu aika 23.12 lääkärin mukaan.

Vierailija
200/555 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas ja tervetuloa uusille Joulun odottajille. Tässä tosiaan saa Joulunodotus ihan uuden merkityksen. :) Minulla on ihan hullua vaihtelua energiatasossa. Alkuviikon menin kuin aropupu. Juoksin työpäivän päälle 10 km lenkkejä, painoin töitä eläimen raivolla, heräsin aamulla epätyypillusesti 05 ja illalla ei millään maata. Eilen alkoikin sitten laskusuhdanne. Ja tänään en meinannut mitenkään selvitä työpäivästä nyykähtämättä. Ihana mieheni lähti poikien kanssa kauppaan ja nyt makaan viltin alla täysin kaputt. Että voi väsyttää...

rv 5+5