Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni kommentti oli niin outo, etten tiedämitä tekisin!

Vierailija
21.03.2013 |

Mitä te tekisitte, jos miehenne käyttäytyisi näin?

Meillä on kaksi lasta, toinen alle vuoden ikäinen vauva.  Minä olen hoitovapaalla. Mies tekee pitkää työpäivää, yleensä 10 h, vaihteluväli 8-17 h/pvä. Noita todella pitkiä vuoroja ei onneksi usein.

Mies harrastaa paljon työnteon lisäksi, 2-4 h päivässä muutamana iltana viikossa, töiden vuoksi on muutaman tunnin kokouksia, saunailtoja, koulutuksia 1-4x/kk. Minä olen aina kotona hoitamassa lapsia miehen menojen vuoksi. 

Olen monesti sanonut menojen epätasaisen jakautumisen vuoksi ja aina on vastauksena ollut, että valitan turhasta. Eilen taas asiasta puhuin ja kysyin, että tiesitkö, ettei monikaan joustaisi näin paljoin kuin minä. Meillä ei ole ketään, kuka auttaisi lastenhoidossa, minä olen 24/7 lasten kanssa miehen viilettäessä tukka putkella. MIes sanoi, että hänhän se joustaa koko ajan. Kysyin että miten mielestään joustaa, niin kuulemma siten, että hän karsii menojaan eikä mene ja harrasta läheskään niin paljon kuin haluaisi. Sanoin siihen, että se ei ole mitään joustoa, vaan velvollisuus että edes joskus lapsiaan hoitaa eikä harrasta ja harrasta. 

Siis toinen on niin nuija, että pitää joustona sitä, että välillä on kotona! Kysyin sitten, että mihin edes tarvitset perhettä, kun sitä pitää aina paeta. Ei osannut vastata. Mies oli se, kuka lapsia vaatimalla vaati. 

Miehen mukaan minäkin voisin harrastaa jotakin enkä vaan valittaa. Siihen vaan jäisi aikaa yöllä, kun herran harrastukset ja menot loppuvat.  En voi vaan ottaa ja lähteä, koska  mies menee harrastuksiina vaikka mikä olisi. Jos itse lähtisin, niin mies sitten veisi lapset tuntikausiksi mukaansa ruuatta ja juomatta harrastuspaikalleen, jossa ilmiselvä loukkaantumisen vaara. Mies tavallaan siis jopa kiristää minua pysymään kotona noin.  Samoin olisi laita jos  eroaisimme, miehellä ei olisi harrastuksiltaan aikaa hoitaa lapsia!

Kommentit (134)

Vierailija
21/134 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselisi yhtään tuollaista! Sovitte tarkat päivät ja ajat kun sinulla on oma aikaa harrastaa, yhtäpaljon kuin miehelläkin töiden lisäksi. Todella ärsyttävä mies!

Vierailija
22/134 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 11:39"]

Miten sun mies on ehtinyt niitä harrastuksia niin hirvittävän paljon keräämään kun olette muuttaneetkin. Miehellä on siis sosiaalinen elämä hallussa ja sulla ei.

[/quote]

No mikä siinä on epäselvää, että jos äiti on vaan kotona, ei sosiaalista elämää ole kodin ulkopuolella löytynyt? Mies kait harrastaa työkavereidensa kanssa, joihin työpaikallaan tutustunut. Miksi tätä itsestäänselvyyttä pitää jankata? 

[/quote]

Ei tarvitse jankata, taidat olla hieman yksinkertainen. Siis mies harrastaa työkavereidensa kanssa...jusjust.  Sillä on toinen nainen ja jättää sinut ja lapset siinä vaiheessa kun kyllästyy kynnysmattoon kotona. Eihän sun miehellä AP ole mitään tunnesiteitä perheeseensä

[/quote]

Minä en ollut kylläkään ap, joten vastasit väärälle henkilölle.

Ehkäpä ap osaa itsekin epäillä toista naista, siksi ei kommentoi noita väitteitä? Nimittäin kun sitä tarjotaan yhdessä jos toisessa vastauksessa. Eipä se ap:ta kuitenkaan hyödytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jättää huomiotta suurimman osan ehdotuksista ja tyrmää loput, eli tuli tänne vain valittamaan ja toivoi että yhtyisimme kuoroon

Vierailija
24/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 09:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 09:16"]

Jaa, mun mies käyttäytyi noin kun lapset oli pieniä, mutta en minä sitä minään ongelmana pitänyt. Kun kerran minä en käynyt töissä, pidin täysin luonnollisena että minä olen se joka kodin ja lapset hoitaa, enkä ruikuta siihen mieheltä apua, mieheltä joka teki vaativaa työtä ja välillä pitkää päivää. Mulla siitä onnellinen tilanne että minua ei ahdistanut ollenkaan se etten päässyt ilman lapsia mihinkään, päinvastoin, nautin siitä kotielämästä ihan täysillä.

[/quote]

MInäkin nautin kotielämästä, siitä ei ole kyse. Vastauksestasi ei käynyt ilmi, oletko kotona 24/7, kuten minä, eli harrastaakomiehesi pitkien työpäivien lisäksi? Ap

[/quote]

Ei harrasta, mutta tosiaan on työssä jossa on ulkomaanmatkoilla 200 päivää vuodessa, eli paljolti olen käytännössä yksinhuoltaja. Ja silloin kun ei ole työmatkoilla, on väsynyt ja haluaa levätä, ei tosiaan osallistua mihinkään kotitöihin tai alkaa lastenvahdiksi. 

Minulle tämä on ok, koska mies tuo myös aika hyvin rahaa kotiin duunistaan, ja sillä maksetaan taloa ja autoja joihin mun tienesteillä ei olisi ikinä mahdollisuuksia. Ja kun kuitenkin tietää että pikkulapsivuodet on aika lyhyt aika, niin kyllä sen jaksaa. 

[/quote]

ja mä säälin teidän elämäänne ja lapsianne, jotka eivät saa elää juuri laisinkaan oman isänsä kanssa, kun raha ratkaisee.

Vierailija
25/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, olet kommentoinut lyhyesti vain jotain ehdotuksia, lähinnä tyrmäämällä. ei meillä muilla mitään taikanappia tuohon ole - on vain ehdotuksia ja ehdotuksia...  jos miehesi on niin mahdoton ja tilanne niin huono ettei mikään ehdotus käy niin se ero olisi sitten se viimeinen. mutta "mies ei suostu"? no saa sitä yksinäänkin hakea. ja joo, ero ei varmaan aktivoi miestä lapsia hoitamaan (kuten mainitsit) mutta ei se olekaan eron tarkoitus- eron tarkoitus on EROTA.

miten nuo ehdotukset siitä, että pistäisit vaan kovat ehdot ja sanoisit että "torstaisin MENEN, sinä hoidat lapset, piste."? tai ehdotukset ajankäytön laskusta ja asiasta keskustelemisesta? pakko sun on pitää puolias, ei kukaan muu sitä voi täällä tehdä sun puolesta.

kerro, onko keskustelussa näkynyt mieelstäsi yhtään käyttökelpoista ideaa.

Vierailija
26/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ap valitettavasti on hyvin nössykkä ja luultavasti juuri siksi päätynyt yhteen tuollaisen hirviö tyrannin kanssa.

Välillä pitää olla yhteenottoja, minä laittaisin ihan kunnolla kovan kovaa vastaan enkä antaisi periksi.

Kysehän on myös lasten,kuten äidinkin edusta.

Lähtisin hierojalle ja kampaajalle, nauttisin elämästä.. minua ei urheilu kiinnosta eli en lähtisi "harrastamaan" vaan nautiskelemaan ;)

Mutta se on apn oma päätös, että jääkö tuohon paskanakkiin minkä mies antaa..vai vaatiiko jotain muuta...

Vierailija
27/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumaliste kun suututtaa lukea tällaista!

Minä olen työssäkäyvä äiti ja teen juuri niin paljon töitä kuin miehesikin tekee. Teen, kun on pakko, että pysyy työssä kiinni ja saa lisää töitä joilla elättää perheen. Myös sen kotona lapsia hoitavan miehen. Saisi olla tyytyväinen, sillä minä olen jatkuvasti väsynyt! Työssä menee hyvin, mutta kotona on jatkuvaa valittamista ja vastuun sysäämistä minulle. Milloin minä sitten saan levätä, jos ensin olen pitkän päivän töissä ja heti kotiintultua pitäisi jaksaa lasten kanssa olla. Minä teen jotain aamusta iltaan, kunnes nukahdan. Se ei ole välinpitämättömyyttä, vaan molempien on huolehdittava perheestä. Jos minä olen töissä, mies hoitaa lapsia. En jaksa molempia.

Sinulla on mahdollisuus nukkua kun lapset nukkuu tai torku sohvalla kun katsovat piirrettyjä. Miehesi ei voi tehdä niin. Tai vie lapset mummolaan ja itse kuntosalille tai lapsiparkilliseen kuntosaliin. Tai palkkaa lapsenvahti ja käy elokuvissa, mitä siellä kotona valitat? Miehesi joutuu tekemään jatkuvasti työtä elättääkseen teidät. Oli sinun valintasi jäädä kotiin, kukaan ei pakota. Myös pienille vauvoille löytyy hoitaja jos menet töihin.

Sinulla on mahdollisuus helpottaa elämääsi, mikset tee niin?

Vierailija
28/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on se tilanne johon päädytään tässä "naiset kotona" -mallissa. Itse olen mennyt vanhempainvapaan jälkeen heti töihin ja sen jälkeen molemmat käyneet töissä, tienanneet, tehneet kotihommia ja huolehtineet lapsista tasapuolisesti. Kukaan ei ole marttyyri kotonaolon tai töissäkäynnin suhteen -toimii!

Vierailija
29/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti, 109 (jos olet tosissasi). Mun mies on myös ollut hoitovapaalla molemmista lapsista ja todellakin olin silloin illat lasten kanssa. Enhän olisi nähnyt lapsia muuten lainkaan, ja ainakin halusivat olla äitinsä kanssa. Raskasta se kyllä oli (mullakin oli ja on vaativa työ), mutta valitsin tuon elämän siinä vaiheessa, kun hankkiuduin raskaaksi.

Kun lapset vähän kasvoivat, aloin minäkin harrastaa pari kertaa viikossa.

Vierailija
30/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap palailee hetkeksi palstalle. Siksi en voi ennalta määrittää miehelle jotain tiettyä iltaa, joilloin otan ja lähden harrastamaan, koska miehen työ on oikeasti sellaista, että jos tulee jokin kiireellinen tilanne silloin, kun pitäisi päästä kotiin niin ei pääsekään, vaan voi joutua tunneiksi jopa jäämään töihin.

Mummoloita en voi hyödyntää, molemmat ovat satojen km  päässä. 

En ole, toisin kuin väitettiin jättänyt suurinta osaa ehdotuksista huomiotta, olen ajanpuutteen vuoksi kommentoinut niitä, jotka uskoakseni eivät meidän tilanteessa sovi. Muita olen jäänyt miettimään. Ap

Vierailija
31/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen mies. Piste.

Vierailija
32/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mun mies käyttäytyi noin kun lapset oli pieniä, mutta en minä sitä minään ongelmana pitänyt. Kun kerran minä en käynyt töissä, pidin täysin luonnollisena että minä olen se joka kodin ja lapset hoitaa, enkä ruikuta siihen mieheltä apua, mieheltä joka teki vaativaa työtä ja välillä pitkää päivää. Mulla siitä onnellinen tilanne että minua ei ahdistanut ollenkaan se etten päässyt ilman lapsia mihinkään, päinvastoin, nautin siitä kotielämästä ihan täysillä.

Vierailija
33/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
34/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään sanoisin, että eroa tuollaisesta miehestä jota oma perhe ei kiinnosta. Mutta tiedän, ei sekään helppo ratkaisu olisi. Harmi ettei voi etukäteen tietää, millainen mies oikeasti on sitten kun lapset syntyy. Täydellinenkin mies voi olla isänä ihan paska, ja huono mies voi olla isänä ihan kelpo.

Vierailija
35/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 09:16"]

[/quote]

MInäkin nautin kotielämästä, siitä ei ole kyse. Vastauksestasi ei käynyt ilmi, oletko kotona 24/7, kuten minä, eli harrastaakomiehesi pitkien työpäivien lisäksi? Ap

Vierailija
36/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla kavereita joiden kanssa voisit lähteä joskus viihteelle? Laitat itsesi oikein nätiksi ja lähdet pitämään hauskaa ja flirttailemaan muiden miesten kanssa.

Vierailija
37/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No , mene töihin tai tyydy tuohon. Mies on varmasti ollut samanlainen ennenkin , olet nyt itse vaan turhautut siellä kotona.

Ala harrastaa jotain lasten kanssa, älä kökötä kotona. Tai sitten haet lapsille hoitopaikan, menet töihin ja mies alkaa osallistua enemmän.

Etkä luota siihen , miten mies hoitaa omia lapsiaan ? Onko vain sinun tapasi oikea ? Aikamoisen marttyyriasenteen olet ottanut. Jotenkin en osaa sääliä sinua.

Vierailija
38/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miehiä, joita omat lapset ei kiinnosta. Tajuuko ne ollenkaan mitä menettävät?

Vierailija
39/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 09:20"]

onko sulla kavereita joiden kanssa voisit lähteä joskus viihteelle? Laitat itsesi oikein nätiksi ja lähdet pitämään hauskaa ja flirttailemaan muiden miesten kanssa.

[/quote]

Ei ole kavereita. Ap

Vierailija
40/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit mieheltä, että jos häntä ei kerran kiinnosta hoitaa omia lapsiaan, niin maksaa  lastenvahdin kaksi kertaa viikossa, että sinäkin pääset harrastamaan?

Ehdottaisin että laitat miehen lauantaisin ja sunnuntaisin lastenvahdiksi. Jos se älyäisi, että ei homma ole mitään helppoa. Eikä reilua sua kohtaan, jos niitä lapsia on yhdessä haluttu. Aika kasvaa isäksi. Ei lapset ole näyttelyesineitä ja leluja. Ne tarvitsee isää, ei harrastuksissa heilujaa.