Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni kommentti oli niin outo, etten tiedämitä tekisin!

Vierailija
21.03.2013 |

Mitä te tekisitte, jos miehenne käyttäytyisi näin?

Meillä on kaksi lasta, toinen alle vuoden ikäinen vauva.  Minä olen hoitovapaalla. Mies tekee pitkää työpäivää, yleensä 10 h, vaihteluväli 8-17 h/pvä. Noita todella pitkiä vuoroja ei onneksi usein.

Mies harrastaa paljon työnteon lisäksi, 2-4 h päivässä muutamana iltana viikossa, töiden vuoksi on muutaman tunnin kokouksia, saunailtoja, koulutuksia 1-4x/kk. Minä olen aina kotona hoitamassa lapsia miehen menojen vuoksi. 

Olen monesti sanonut menojen epätasaisen jakautumisen vuoksi ja aina on vastauksena ollut, että valitan turhasta. Eilen taas asiasta puhuin ja kysyin, että tiesitkö, ettei monikaan joustaisi näin paljoin kuin minä. Meillä ei ole ketään, kuka auttaisi lastenhoidossa, minä olen 24/7 lasten kanssa miehen viilettäessä tukka putkella. MIes sanoi, että hänhän se joustaa koko ajan. Kysyin että miten mielestään joustaa, niin kuulemma siten, että hän karsii menojaan eikä mene ja harrasta läheskään niin paljon kuin haluaisi. Sanoin siihen, että se ei ole mitään joustoa, vaan velvollisuus että edes joskus lapsiaan hoitaa eikä harrasta ja harrasta. 

Siis toinen on niin nuija, että pitää joustona sitä, että välillä on kotona! Kysyin sitten, että mihin edes tarvitset perhettä, kun sitä pitää aina paeta. Ei osannut vastata. Mies oli se, kuka lapsia vaatimalla vaati. 

Miehen mukaan minäkin voisin harrastaa jotakin enkä vaan valittaa. Siihen vaan jäisi aikaa yöllä, kun herran harrastukset ja menot loppuvat.  En voi vaan ottaa ja lähteä, koska  mies menee harrastuksiina vaikka mikä olisi. Jos itse lähtisin, niin mies sitten veisi lapset tuntikausiksi mukaansa ruuatta ja juomatta harrastuspaikalleen, jossa ilmiselvä loukkaantumisen vaara. Mies tavallaan siis jopa kiristää minua pysymään kotona noin.  Samoin olisi laita jos  eroaisimme, miehellä ei olisi harrastuksiltaan aikaa hoitaa lapsia!

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 09:20"]

No , mene töihin tai tyydy tuohon. Mies on varmasti ollut samanlainen ennenkin , olet nyt itse vaan turhautut siellä kotona.

Ala harrastaa jotain lasten kanssa, älä kökötä kotona. Tai sitten haet lapsille hoitopaikan, menet töihin ja mies alkaa osallistua enemmän.

Etkä luota siihen , miten mies hoitaa omia lapsiaan ? Onko vain sinun tapasi oikea ? Aikamoisen marttyyriasenteen olet ottanut. Jotenkin en osaa sääliä sinua.

[/quote]

Tapani hoitaa ei ole ainoa oikea. Mies ei ole ehtinyt tapaansa opetella! Mitä marttyyriys tähän muuten liittyy? Ei sillä, arvasin, että vähintään yksi tällainen vastaus tulee. Ap

Vierailija
42/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä miehiä, jotka ilta toisensa jälkeen valikoivat mieluummin harrastuksen kuin omat lapsensa. Toki työn vastapainoksi on hyvä olla joku harrastus, mutta ei sitä tarvitse joka ilta harrastaa. Mä olen myös ollut kotona ja tehnyt kaikki kotityöt ja lapsiin liittyvät jutut, mutta mä sain myös aikaa harrastukselle. Vaikka kuinka rakastan olla kotona ja nautin lasteni seurasta, niin kyllä aikuinen ihmien jotain muutakin tarvitsee. Pakota miehesi ymmärtämään, että sä alat käymään viikottain harrastuksessa ja mies pysyy silloin kotona. Et jätä vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen miehen ottaa ne lapset sinne harrastuksiin tuntikausiksi ruuatta, niin se mies oppii niitä lapsia hoitamaan.

Vierailija
44/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 09:24"]

Vaadit mieheltä, että jos häntä ei kerran kiinnosta hoitaa omia lapsiaan, niin maksaa  lastenvahdin kaksi kertaa viikossa, että sinäkin pääset harrastamaan?

Ehdottaisin että laitat miehen lauantaisin ja sunnuntaisin lastenvahdiksi. Jos se älyäisi, että ei homma ole mitään helppoa. Eikä reilua sua kohtaan, jos niitä lapsia on yhdessä haluttu. Aika kasvaa isäksi. Ei lapset ole näyttelyesineitä ja leluja. Ne tarvitsee isää, ei harrastuksissa heilujaa.

[/quote]

HYvä ehdotus,mutta kuten aloituksessa oli, tämä ei käy ratkaisuksi.MIes harrastaa myös vkl  ja ottaisi lapset sitten mukaansa ruuatta, juomatta lapsille sopimattomiin paikkoihin. Ap

Vierailija
45/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kurjalta! Mitä sinä haluaisit tehdä? Onko sinulla harrastuksia joita et voi nyt kotona ollessasi harrastaa ajanpuutteen vuoksi? Mitä jos tekisit miehelle jonkun konkreettisen esityksen siitä  milloin mies lapsia hoitaisi? Suunnittelisit siis itsellesi vapaaillan vaikkapa mukavan harrastuksen parissa ja sopisit miehen kanssa että hän hoitaa lapsia tuolloin. Kyllä sinunkin on omaa aikaa saatava, se on selvä.

Kun tilanne on tuo, ei kannata välttämättä vain anella miehelle milloin hän on kotona, vastareaktio saattaa olla turhan suuri.. Kysy häneltä mikä ilta miehelle parhaiten sopisi olla lasten kanssa.

Jos mies ei kertakaikkiaan halua / "ehdi" olla lastensa kanssa, palkatkaa hoitaja sinun vapaailtasi ajaksi. Sinä tarvitset vapaa-aikasi! Jos miehestä ei ole omien lastensa kanssa olemaan, on ulopuolinen apu parempi vaihtoehto. Lastenvahdin palkan maksatte puoliksi. Ota tuo lastenvahtihomma ainakin puheeksi, voihan olla että mies asiaa pohdittuaan sitten kuitenkin jää itse mieluummin lastensa kanssa kotiin. 

Vierailija
46/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 09:16"]

Jaa, mun mies käyttäytyi noin kun lapset oli pieniä, mutta en minä sitä minään ongelmana pitänyt. Kun kerran minä en käynyt töissä, pidin täysin luonnollisena että minä olen se joka kodin ja lapset hoitaa, enkä ruikuta siihen mieheltä apua, mieheltä joka teki vaativaa työtä ja välillä pitkää päivää. Mulla siitä onnellinen tilanne että minua ei ahdistanut ollenkaan se etten päässyt ilman lapsia mihinkään, päinvastoin, nautin siitä kotielämästä ihan täysillä.

[/quote]

Tämä on ihana :D

Jos ei käy töissä niin ei tarvitse käydä missään muuallakaan. Silloin kuuluu vaan hoitaa kotia lapsia päivät pitkät. Mitään muuta elämää ei saa olla :p

Vierailija
47/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näissä tapauksissa on aina ehtinyt syntyä jo parikin lasta, joskus vielä enemmän. Miksi teit sen toisen lapsen, vai muuttuiko mies ihan yht'äkkiä?

Vierailija
48/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 09:39"]

Miksi näissä tapauksissa on aina ehtinyt syntyä jo parikin lasta, joskus vielä enemmän. Miksi teit sen toisen lapsen, vai muuttuiko mies ihan yht'äkkiä?

[/quote]

Tämä on hyvä kysymys!

Vierailija
49/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 09:22"]

onko sulla kavereita joiden kanssa voisit lähteä joskus viihteelle? Laitat itsesi oikein nätiksi ja lähdet pitämään hauskaa ja flirttailemaan muiden miesten kanssa.

[/quote]

Ei ole kavereita. Ap

[/quote]

Liity ihmeessä netissä johonkin äitiporukkaan, tai perusta itse semmoinen.

Suomi on pullollaan yksinäisiä kotiäitejä, jotka mielellään tutustuvat uusiin ihmisiin.

Ihan omasta kokemuksesta nyt puhun. Olin pitkään kotiäitinä ja sinä aikana sain paljon uusia kaverereita/tuttavia ihan kerhojen ja äitiyhteisöjen kautta. Huomasin että äitien yksinäisyys on yleinen ongelma.

Vierailija
50/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko että sun mies on siellä missä sanoo olevansa. Noita menoja niin paljon että minä epäilisin että sillä on toinen nainen. Ellei jopa perhe. On noita tullut tavattua.

Miksi olet tollaisen kanssa edes jota ei yhtään kiinnosta olla sun tai lastensa kanssa? Mitä järkeä tossa teidän kuviossa oikein on?

Vierailija
51/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä munkin mielestä ap kuulostaa marttyyri-äidiltä. Ei anna miehen ottaa lapsia mukaan harrastuksiinsa , koska tämä ei osaa hoitaa oikein. En ymmärrä.

Jos nyt ensin hommaisit lastenhoitajan pariksi illakai ja mies maksaisi toki sen. sitten alkaisit harrastaa jotain kivaa. 

Ei tuo asia ratkea sillä, että valitat täällä ja sitten tyrmäät jokaisen korjausehdotuksen. Onko sinusta oikea vastaus tähän ketjuun vaan se, että yhdymme haukkumaan sinun miestäsi ?

Minulla on myös 2 lasta ja olen osapäivätyössä. Mies tekee 9 tuntisia työpäiviä ja harrastaa intohimoisesti. Hän on harrastanut samaa lajia koko elämänsä , joten minulle asia ei ollut yllätys kun lapset syntyivät. Olen varma, että miehni joskus vielä katuu , kun ei juurikaan ollut lasten kanssa , mutta se ei ole minun ongelmani. itse nautin lasten kanssa tekemisestä ja olemisesta, mutta kotiäitinä en jaksaisi . 

Ota vastuu omasta elämästäsi. Mieti hyvät puolet , mieti mitä itse haluat.

Vierailija
52/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei ole kovin sitoutunut perhe-elämään. Todennäköisesti hän ei edes tajua, mistä kiikastaa.

Meillä mies on yrittäjä ja teki pakosta tosinpitkää päivää ja viikkoa kun lapset oli pieniä. Minullakaan ei ollut ketään, joka olisi joskus voinut olla lasten kanssa. Aloin harrastaa likkuntaa salilla, missä on lapsiparkki. Se oli minulle ihan pelastus. Sain tunniksi itseni ja ajatukseni täysin irti arjesta. Nyt ovat jo koululaisia,,siinä vaiheessa oman ajan määrä kasvaa huikeasti, kun jo pärjäävät kotona keskenäänkin. 

Käy läpi kaikki tällaisetkin vaihtoehdot, fakta on, että sinunkin on joskus päästävä pois kotoa. Jos mies ei hoida, sitten hän maksaa siitä, että joku muu hoitaa välillä. Yhden tuttuni luona käy opiskelijatyttö lapsenvahtina, siinäkin on yksi vaihtoehto. 

Vierailija
53/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 09:42"]

Mä en usko että sun mies on siellä missä sanoo olevansa. Noita menoja niin paljon että minä epäilisin että sillä on toinen nainen. Ellei jopa perhe. On noita tullut tavattua.

Miksi olet tollaisen kanssa edes jota ei yhtään kiinnosta olla sun tai lastensa kanssa? Mitä järkeä tossa teidän kuviossa oikein on?

[/quote]

Olisikin toinen nainen, pääsisin miehestä eroon. Mies on se, kuka ei halua erota. Ai miksi emme ole eronneet? Miehellä ei olisi eron jälkeen aikaa hoitaa lapsiaan runsaiden menojensa vuoksi! Ap

Vierailija
54/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä ehdottikin toisiin äiteihin tutustumista. Kun olen itse ollut kotiäitinä, olen hengaillut leikkipuistossa, avoimissa päiväkodeissa ja oman taloyhtiön pihamaalla, ja saanut aina äitikavereita. Meillä on ollut keskinäisiä avunantosopimuksia, esim. hodin yhtä pientä poikaa parina iltana viikossa, jotta hänen yh-äitinsä pääsi opiskelemaan, ja vastapalvelukseksi äiti otti kahtena aamupäivänä minun poikani mukaan puistoon. Tadaa, sain omaa aikaa! Myöhemmin äidin sukulaiset ihan kädestä pitäen kiittelivät, että olin mahdollistanut äidin valmistumisen hyvään ammattiin. Itse en tajunnut mitään niin isoa edes tekeväni, ja sainhan samalla mitalla hyvää takaisin.

Vierailija
55/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No , mene töihin tai tyydy tuohon. Mies on varmasti ollut samanlainen ennenkin , olet nyt itse vaan turhautut siellä kotona.

Ala harrastaa jotain lasten kanssa, älä kökötä kotona. Tai sitten haet lapsille hoitopaikan, menet töihin ja mies alkaa osallistua enemmän.

Etkä luota siihen , miten mies hoitaa omia lapsiaan ? Onko vain sinun tapasi oikea ? Aikamoisen marttyyriasenteen olet ottanut. Jotenkin en osaa sääliä sinua.

[/quote]

Mitä töihin meno tuossa kuviossa muuttaisi? Ap tekisi työpäivän jälkeen kotityöt ja lapsenhoidon yksin, eihän mies "ehdi". Oman ajan puutteestahan aloituksessa oli kyse, ei lastenhoidon ym. rasittavuudesta.

Vierailija
56/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet ihan piikana tossa. Jotkut miehet ne haluaa lapsia, koska niiden sosiaalinen status kasvaa. Sä nyt sit suostuit tollaseen vaihtoauppaan. En usko, että tuohon mikään auttaa. Joko lähdet tai kärsit.

Vierailija
57/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 09:48"]

Joku täällä ehdottikin toisiin äiteihin tutustumista. Kun olen itse ollut kotiäitinä, olen hengaillut leikkipuistossa, avoimissa päiväkodeissa ja oman taloyhtiön pihamaalla, ja saanut aina äitikavereita. Meillä on ollut keskinäisiä avunantosopimuksia, esim. hodin yhtä pientä poikaa parina iltana viikossa, jotta hänen yh-äitinsä pääsi opiskelemaan, ja vastapalvelukseksi äiti otti kahtena aamupäivänä minun poikani mukaan puistoon. Tadaa, sain omaa aikaa! Myöhemmin äidin sukulaiset ihan kädestä pitäen kiittelivät, että olin mahdollistanut äidin valmistumisen hyvään ammattiin. Itse en tajunnut mitään niin isoa edes tekeväni, ja sainhan samalla mitalla hyvää takaisin.

[/quote]

Niin helppoa sanoa jos asuu kaupungissa jossa tälläisiä paikkoja on lähellä. 

Minä en ole ap, mutta asun maalla, pienessä kaupungissa. Lähin avoin päiväkoti on 40 km päässä, muut kerhot ja päiväkodit 10 km päässä, ja koska en omista omaa autoa niin eipä noihin niin vain pääsekään. 

Tässä lähellä ei asu juurikaan perheitä. Ja ne jotka asuu ovat omissa piireissään ja hyvin kiireisiä. Heitä ei näy lähialueen koululla, jossa leikimme aina lapsen kanssa yksin. Ketään ei näy lähimaillakaan. 

Yritin yhteen äitiin ottaa kontaksia, mutta melkoisen selvä "kattellaan"-vastaus tuli kierrellen ja kaarrellen.

Vierailija
58/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ymmärtäisin jos miehesi edes yrittäisi olla kotona mahd.usein ja rakastaisi perhettään yli kaiken.

Mutta hänen antamansa kommentit osoittavat ihan suoraa typeryyttä.

Niin että hänenkö ei todella tarvitse olla koskaan kotona tai viettää aikaa perheensä kanssa?Sairas SOVINISTI.

Meilläkin mies tekee pitkää päivää, mutta hän on jättänyt omat harrastukset ja kaverit aika minimiin sen takia että saisi olla perheensä kanssa. Jos pyytäisin miestä lapsenvahdiksi, niin mies luultavasti suostuisi vaikka olisikin työpäivän jälkeen väsynyt.

Minäkin käyn töissä mutta en tee ylitöitä.

Ja lapsi ei ole edes hänen omansa. 

Vierailija
59/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä töihinmeno sen muttaisi, että silloin miehen olisi pakko tehdä osuutensa tai vaihtoehtoisesti ostaa siivous ja lastenhoitopalvelut. Nyt on vaimo kotona tekemässä kaiken, ja luultavasti mies kuvittelee , että vaimon päivät ovat osin vapaa-aikaa kun taas hän tekee vaan töitä päivät ja tarvitsee omaa aikaa iltaisin. Lapsellinen mies, mutta kyllä tuollainen mieskin herää todellisuuteen kun vaimokin on työssä ja lapset on kerrassaan hoidettava.Vai antaako mies lastensuojelun viedä lapset että saa harrastaa ? tuskimpa ?

Vierailija
60/134 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 09:17"]

Äkkiseltään sanoisin, että eroa tuollaisesta miehestä jota oma perhe ei kiinnosta. Mutta tiedän, ei sekään helppo ratkaisu olisi. Harmi ettei voi etukäteen tietää, millainen mies oikeasti on sitten kun lapset syntyy. Täydellinenkin mies voi olla isänä ihan paska, ja huono mies voi olla isänä ihan kelpo.

[/quote]

Olen ihan samaa mieltä tästä. Sitä ei voi ikinä tietää, millainen isä tulee olemaan, eikä se liity mitenkään siihen, millainen on miehenä ja poikaystävänä. Minun exäni oli ihan hirveä poikaystävä, siis lapsen syntymän jälkeen, jonka takia erosimmekin, mutta nykyään hän on aivan mahtava isä. Todella ihana ja rakastava, näkee lasta todella usein, ja on hyvä isä kaikin puolin. Silloin kun olimme yhdessä, omat menot vaan kiinnosti, ei meidän kanssamme oleminen.

Eli kannatan ehdottomasti eroa, mitä sinä tuollaisella miehellä teet, olet periaatteessa ja yksinhuoltaja. Se voi kuule ääni muuttua kellosa hyvin äkkiä, kun eroatte ja alat ehkä seurustelemaan jonku oikeasti hyvän miehen kanssa, sitten varmaan herraakin alkaa omat lapset taas kiinnostamaan. Ennen kaikkea sinä ansaitset tässä tilaneessa parempaa, on vain yksi elämä, se voi loppua koska vaan, ei kannata tyytyä.