Hän ei tule mun luokseni :(
Mä olen sairaana enkä ole nähnyt rakastani vähään aikaan, mutta hän ei nyt halua tulla mun luokseni. Mulla on niin kova ikävä.
Kommentit (464)
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 20:57"]
Narsistinen? En minä ole se, joka asettaa ehdot suhteelle.
ap
[/quote]
Siis tiedät, että miesystäväsi on narsisti, mutta haluat hänen kanssaan sairaaseen suhteeseen? Äläkä väitä, että lauseesi ei tarkoittanut sitä.
[/quote]
No en tarkoittanut, mutta huomaan, että sen voi ymmärtää niin. Hän ei todellakaan ole narsistinen vaan hyvin empaattinen ihminen. Kiltein ihminen, jonka tunnen.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 21:23"]
Toisaalta mä mietin, että miksi mä vastustan ajatusta lapsesta tai siis haluan siirtää sitä eteenpäin. Kyllähän mä sitä vauvaa rakastaisin. Ei kai kukaan kadu omaa lasta. Sitten se olisi olemassa ja kaikki muu voisi asettua kohdalleen sen myötä. Mieheni saisi sellaisen elämän, jonka hän haluaa. Toisaalta.
ap
[/quote]
Entäpä jos vauva olisikin kovin itkuinen tai jopa vammainen. Saisiko poikkis silloin sen elämän mitä haluaa ? Miksi poikkis haluaa niin kovin sitä lasta kun ei ole luvannnut sitä hoitaakkaan ???
[/quote]
Jos suoraan sanon, niin kihlattuni ei ole maininnut sitä mahdollisuutta lainkaan. Hän haluaa perheen, uran, vaimon ja lapsen / lapsia. Kyllähän hän varmasti vauvaa hoitaisi kun ehtisi, mutta miksikään koti-isäksi hän ei alkaisi.
ap
Kiltein ihminen jota tnnet.. Ja kilteille ihmisillä on tapana sanella tuollaisia ehtoja? Ja kiltit ihmiset pistää toisia kotiarrwstiin? Ja kiltit ihmiset bilettää ja vetää huumeita niin että joutuvat sairaalaan? Ainiiin, mutta sinäkin olet kiltti ja rehellinen ihminen =D
Mitä jos ostaisit uuden sanakirjan?
Äläkä hanki lapsia ennen kuin olet selvittänyt ongelmiasi, ei olisi reilua sitä lasta kohtaan, joka sitten olisi koriste-esine vanhemmilleen joka ylläpitää kulissia että kaikki on hyvin, vaikka varmaan näkisi hoitajaa enemmän kuin vanhempiaan heti kunhan muru pystyy liikkumaan taas (harrastamaan seksiä) synnytyksen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 22:13"]
Kiltein ihminen jota tnnet.. Ja kilteille ihmisillä on tapana sanella tuollaisia ehtoja? Ja kiltit ihmiset pistää toisia kotiarrwstiin? Ja kiltit ihmiset bilettää ja vetää huumeita niin että joutuvat sairaalaan? Ainiiin, mutta sinäkin olet kiltti ja rehellinen ihminen =D
Äläkä hanki lapsia ennen kuin olet selvittänyt ongelmiasi, ei olisi reilua sitä lasta kohtaan, joka sitten olisi koriste-esine vanhemmilleen joka ylläpitää kulissia että kaikki on hyvin, vaikka varmaan näkisi hoitajaa enemmän kuin vanhempiaan heti kunhan muru pystyy liikkumaan taas (harrastamaan seksiä) synnytyksen jälkeen.
[/quote]
Sä kärjistät asioita. Ei vauvatoivomus ole pahan ihmisen sanelema ehto. Eikä mun ole pakko tehdä mitään, mutta tässä tilanteessa mä olen se, jolla on sovitettavaa. Ei ole mitään ehtoja, joita on pakko noudattaa, vaan odotuksia, jotka on jätetty nyt mun mietittäväkseni.
Toistan itseäni ja sanon, että en laiminlöisi lastani ikinä. Miksi ajattelet niin?
ap
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 18:59"]
Muru, sä olet kyllä oikeasti ihan vihoviimeinen narsistinen ja tuhoisa ihminen ja kaiken lisäksi tyhmä. Kuka tahansa saa höynäytettyä sinusta sänkyseuraa, luultavasti vielä ennen häitä. Ja varmaan bestmanikin ehtii pamputtaa ja keksit siihenkin jonkun selityksen.
Tyydytät jotain sisäistä tyhjyyttäsi tuolla pettämisellä ja tietoisella draamanhakemisella. Et pysty onneen ja tasaisuuteen, haluat tuhota ihmiset ympärilläsi.
MENE TERAPIAAN. YKSILÖTERAPIAAN. Pariterapia on ihan turhaa ihmiselle, jolle parisuhde tarkoittaa pettämisiä (kyllä se Micke oli pettämistä, tiedät sen auringonvarmasti itsekin) ja oman viehätysvoiman testaamista jopa oman kumppanin parhaaseen ystävään. Olet ihan sekaisin. Mene hoitoon. Älä satuta ihmisiä tajuamattomuudellasi ja julmuudellasi enempää. Säälin oikeasti todella paljon sun vanhempia, he rakastavat sinua ja haluavat sinulle hyvää ja sinä tuhoat ja tuhoat.
[/quote]
Narsistinen? En minä ole se, joka asettaa ehdot suhteelle. En ole testannut viehätysvoimaani kihlattuni ystävään, keksit sen ihan itse. En ole mikään tapapettäjä. Enkä varmasti ole julma, vaikka väärin olenkin tehnyt.
Jos olisin julma, ei kihlattuni haluaisi ajatella yhteistä elämää kanssani. Miksi hän edelleen haluaa lapsia kanssani? Miksi hän haluaa minua yhtä paljon kuin ennenkin? Miksi hän ei pidä mua inhottavana ja vastenmielisenä?
ap
[/quote]
Miksi haluaa sinua? Olisitko ehkä hyvä pano?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 15:36"]
Minkä ikänen on murun kihlattu?
Onko myös vanhempi mies kuten se ex ja tämä satunnaiskumppani?
[/quote]
Muutaman vuoden vanhempi eli jotain kolmikymppinen.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 22:22"]
[/quote]
Sä kärjistät asioita. Ei vauvatoivomus ole pahan ihmisen sanelema ehto. Eikä mun ole pakko tehdä mitään, mutta tässä tilanteessa mä olen se, jolla on sovitettavaa. Ei ole mitään ehtoja, joita on pakko noudattaa, vaan odotuksia, jotka on jätetty nyt mun mietittäväkseni.
Toistan itseäni ja sanon, että en laiminlöisi lastani ikinä. Miksi ajattelet niin?
ap
[/quote]
Ajattelen niin, sen perusteella että olet aiemmin sanonut (kärjistettynä) että parisuhde on tärkeämpi kuin lapsi. Ja kun näkee miten tervejärkinen sinä olet, ja kihlattusi on (sinun taustastasi tiedetään sentään vähän, miten onkihlatun laita?), niin on vaikeaa kuvitella että antaisitte lapselle hyvän kuvan siitä mikä on toimiva perhe.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 18:59"]
Muru, sä olet kyllä oikeasti ihan vihoviimeinen narsistinen ja tuhoisa ihminen ja kaiken lisäksi tyhmä. Kuka tahansa saa höynäytettyä sinusta sänkyseuraa, luultavasti vielä ennen häitä. Ja varmaan bestmanikin ehtii pamputtaa ja keksit siihenkin jonkun selityksen.
Tyydytät jotain sisäistä tyhjyyttäsi tuolla pettämisellä ja tietoisella draamanhakemisella. Et pysty onneen ja tasaisuuteen, haluat tuhota ihmiset ympärilläsi.
MENE TERAPIAAN. YKSILÖTERAPIAAN. Pariterapia on ihan turhaa ihmiselle, jolle parisuhde tarkoittaa pettämisiä (kyllä se Micke oli pettämistä, tiedät sen auringonvarmasti itsekin) ja oman viehätysvoiman testaamista jopa oman kumppanin parhaaseen ystävään. Olet ihan sekaisin. Mene hoitoon. Älä satuta ihmisiä tajuamattomuudellasi ja julmuudellasi enempää. Säälin oikeasti todella paljon sun vanhempia, he rakastavat sinua ja haluavat sinulle hyvää ja sinä tuhoat ja tuhoat.
[/quote]
Narsistinen? En minä ole se, joka asettaa ehdot suhteelle. En ole testannut viehätysvoimaani kihlattuni ystävään, keksit sen ihan itse. En ole mikään tapapettäjä. Enkä varmasti ole julma, vaikka väärin olenkin tehnyt.
Jos olisin julma, ei kihlattuni haluaisi ajatella yhteistä elämää kanssani. Miksi hän edelleen haluaa lapsia kanssani? Miksi hän haluaa minua yhtä paljon kuin ennenkin? Miksi hän ei pidä mua inhottavana ja vastenmielisenä?
ap
[/quote]
[/quote]
Hyvä pano, edustuskelpoinen (varsinkin kun allekirjoittaa ehdin ettei saa rupsahtaa vaan sitoutuu pysymään kauniina ja hoikkana), varakas (ainakin niin kauan kunnes isi sulkee rahahanat?), vietävissä jne... Luuletko että kihlattu löytäisi toista yhtä yksinkertaista ihmistä ihan heti? Joka olisi vielä kaunis ja varakas?
No en ole sanonut tuollaista. Et voi tehdä päätelmiä siitä, millaisen kuvan perheestä antaisimme, kun ei sitä perhettä vielä ole. Miten perustelet väitteesi?
ap
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 22:38"]
No en ole sanonut tuollaista. Et voi tehdä päätelmiä siitä, millaisen kuvan perheestä antaisimme, kun ei sitä perhettä vielä ole. Miten perustelet väitteesi?
ap
[/quote]
Miten perustelen väitteeni? Perustelen sitä jokaisella ketjullasi, siitä miten pihalla sinä olet! Oletko sinä sitä mieltä että olet kotoa saanut hyvän mallin toimivasta parisuhteesta? Luuletko että osaisit antaa lapsellenne paremmat eväät rakkauteen, kuin itse olet saanut? Vai oppisko lapsenne että rakkaus on kaupantekoa, jos sinä teet näin minä rakastan sinua, jos et tottele minä jätän sinua?
Pelottavaahan se on että kuka tahansa saa lisääntyä kunhan on siihen biologisesti kykenevä.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 22:32"]
ap
Hyvä pano, edustuskelpoinen (varsinkin kun allekirjoittaa ehdin ettei saa rupsahtaa vaan sitoutuu pysymään kauniina ja hoikkana), varakas (ainakin niin kauan kunnes isi sulkee rahahanat?), vietävissä jne... Luuletko että kihlattu löytäisi toista yhtä yksinkertaista ihmistä ihan heti? Joka olisi vielä kaunis ja varakas?
[/quote]
Ei mun pidä mitään ehtoja allekirjoittaa. Eikä meillä ole mikään hyväksikäyttösuhde. Jos asia olisi, kuten sanot, eiköhän mies olisi jo kyllästynyt ja vaihtanut uuteen?
ap
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 22:41"]
ap
[/quote]
Miten perustelen väitteeni? Perustelen sitä jokaisella ketjullasi, siitä miten pihalla sinä olet! Oletko sinä sitä mieltä että olet kotoa saanut hyvän mallin toimivasta parisuhteesta? Luuletko että osaisit antaa lapsellenne paremmat eväät rakkauteen, kuin itse olet saanut? Vai oppisko lapsenne että rakkaus on kaupantekoa, jos sinä teet näin minä rakastan sinua, jos et tottele minä jätän sinua?
Pelottavaahan se on että kuka tahansa saa lisääntyä kunhan on siihen biologisesti kykenevä.
[/quote]
Siksikö sulla ei siis ole lapsia? En aio toistaa kotini mallia, paitsi siinä mikä on ollut hyvää. Uskon, että osaan välttää juuri ne virheet, enkä koskaan ehdollistaisi rakkautta lapseen tai ylipäätään keneenkään.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 22:55"]
ap
[/quote]
[/quote]
Siksikö sulla ei siis ole lapsia? En aio toistaa kotini mallia, paitsi siinä mikä on ollut hyvää. Uskon, että osaan välttää juuri ne virheet, enkä koskaan ehdollistaisi rakkautta lapseen tai ylipäätään keneenkään.
ap
[/quote]
Mutta on ookoo että joku ehdollistaa rakkautensa sinuun? Miten voit antaa lapsellesi kuvan toimivasta suhteesta, kun et itsekään tiedä sellaisesta mitään? Nyt vain kiireellä naimisiin, etei tartte hävetä suvun edessä, ja sitten parisuhdeterapiaan korjaamaan asioita.....
Hahhah, et sinä mitään virheitä osaa välttää.
Jos osaisit, et täällä kuukaudesta toiseen parkuisi elämääsi.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 22:57"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 22:55"]
ap
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
Mutta on ookoo että joku ehdollistaa rakkautensa sinuun? Miten voit antaa lapsellesi kuvan toimivasta suhteesta, kun et itsekään tiedä sellaisesta mitään? Nyt vain kiireellä naimisiin, etei tartte hävetä suvun edessä, ja sitten parisuhdeterapiaan korjaamaan asioita.....
[/quote]
Ei kihlattuni ehdollista rakkauttaan minuun. Mistä tuo nyt tulee? Ensin tulee rakkaus, sitten suhde ja sitten toiveet siitä, mitä elämältä ja suhteelta haluaa. Miksi hän olisi tullut nyt luokseni, jos ei rakastaisi minua? Ei tämä ongelmaton tilanne ole, mutta se on mun syyni.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 22:22"]
[/quote]
ap
[/quote]
Mä en usko, että sä laiminlöisit lastasi tahallasi, etkä missään tapauksessa fyysisesti. Mutta ajatuksenjuoksusi ja toimintasi on niin itsekeskeistä ja oman navan ympärillä pyörivää, että jättäisit vaurioita lapsesi tunne-elämään. Isoja tai pieniä. Toisaalta moni toki kasvaa henkisesti lapsen saatuaan, ehkä se sinullekin olisi se ryhdistäytymisen hetki ja herätys aikuisuuteen.
Ei ehdollista rakkauttaan?
http://www.vauva.fi/keskustelu/3413875/ketju/menisitko_nailla_ehdoilla_naimisiin
Eipä... Ja terveeltä lähtökohdalta perheen perustamiselle toi kuulostaakin.
Mutta maksaako isi häistä jos luovut avioehdosta? pitäisikö sinun puhua isäsi kanssa? Onko teillä varaa häihinne jos joudutte kaiken maksamaan itse? Haluaako kihlattu naimisiin jos rahahanat menee lopullisesti kiinni?
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 23:03"]
Ei kihlattuni ehdollista rakkauttaan minuun. Mistä tuo nyt tulee? Ensin tulee rakkaus, sitten suhde ja sitten toiveet siitä, mitä elämältä ja suhteelta haluaa. Miksi hän olisi tullut nyt luokseni, jos ei rakastaisi minua? Ei tämä ongelmaton tilanne ole, mutta se on mun syyni.
ap
[/quote]
En ole tuo jolta kysyt, mutta niistä luetelluista EHDOISTA se tulee! Eikö olekin jännä juttu, ihan niistä vain.
Suhde lapseen on eri asia kuin suhde mieheen. Vaikka miehen kanssa voikin olla itsekeskeinen, lapsen kanssa ei voi olla. Mä olen saamassa takaisin sen, minkä uskoin jo menettäneeni. En halua mokata tätä enää.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 21:40"]
Ei tainnut mennä vieläkään jakeluun Muru. Minä ymmärrän ettet haluaisi siirtää tai perua häitä mutta kun ei ole kyse siitä mitä sinä haluat. Tai hävettääkö sinua. Maailma ei pyöri sinun ympärilläsi. Kannattaisi ihan oikeasti kehdata. Jos kerta kutsuja ei ole vielä lähetetty niin homma on helppo hoitaa. Sitten kun perut häät viikkoa ennen tai jotain vastaavaa niin sitten tiedät vasta mitä se tarkoittaa että hävettää...
Kysyin kerran että eikö sinua haittaa että pitopalvelut ym. tekee turhaa työtä. Vastasit että te kyllä maksatte heille työstä vaikka häät peruuntuisivat. Siis kuka maksaa ??? Sinäkö vai poikkis ? Vai sinun vanhemmat ?
Mitä pidemmälle annat ajan kulua sen hankalampi sinun on perua häitä. Sen ahtaammasta nurkasta löydät itsesi. Ja sen isompiin ehtoihin poikkis saa sinut suostumaan... En tiedä onko poikkis niin fiksu että se antaa sun jatkaa hääjuttuja ja pakottaa sinut naimisiin ilman avioehtoa koska et viimeisellä viikolla kehtaa peruakkaan häitä ja se avioehdon poisjättäminen on ehto häille. Mitäs luulet isäsi tykkäävän jos menet naimisiin ilman avioehtoa ? Hänen tienaamansa rahat menee poikkikselle ??
Luuletko aikuisten oikeasti että kerta tai kaksi terapeutilla riittää. Minä veikkaisin että vuosi olisi oikeampi arvio mitä tarvitaan teidän suhteen hoitoon.Ei se toimi niin että käydään kerta terapeutilla ja kaikki on taas hyvin.
Miksi mennä rikkinäisellä suhteella naimisiin ? Mitä luulet onko hääpäivä silloin niin hyvä kun se voisi olla ? Jotenkin minusta tässä paistaa läpi se että poikkis ottaa tilanteesta kaiken irti. Haukkuu, laittaa rankkoja ehtoja ja vaatimuksia. En usko että tuolla tyylillä poikkis on valmis kehittämään suhdetta tasa-arvoisesti naimissa oltaessa. Ja poikkishan on niskan päällä. Jos muru ei suostu vauvaan niin erotaan. Jos muru käy liikaa viihteellä niin erotaan. Jos muru vaatii parisuheterapeutille niin erotaan... Ja poikkis tienaa.
Näissä muru kirjoituksissa on kyllä luotu vaikuttavia hahmoja. Poikkis kovasti mustasukkainen, narsistisiakin piirteitä ??? Ja muru niin uskomattoman naivi. Ei koskana hoksaa ajatella shakkipelin tapaan mitä vastapeluri tekee seuraavaksi mitä itse tekee ja miten vastapeluri sitten hyökkää jne. Siis muutama liike eteenpäin. Esimerkiksi tuo pettämistilanne miten se rakennetaan. Tutustutaan mukavaan tyttöön, käydään syömässä ja sitten ollaankin kohta huoneessa ja tilanne vaan ajautuu näin. Vai oliskohan tuo mies tehnyt sen tarkoituksella. Siis heti ekasta läheisemmästä juttelusta asti hänellä oli tavoite päästä murun housuihin. Mutta toinen ei tajunnut vaikka täällä koetettiin vääntää rautalangasta jo ennen pettämistä mitä tulee tapahtumaan...
Mutta ihan kivaa viihdettähän nämä ovat. Toivon vain hartaasti ettei totta tai jos ovat niin tälle parille ei tulisi lasta ainakaan seuraavaan 5 vuoteen. Jos vaikka siinä ajassa vähän aikuistuisi...
[/quote]
Ymmärrät kai, että ei näissä yksittäisissä viesteissä tule koko persoona ja koko elämä esiin.
Avioehdosta me olemme tosiaan puhuneet. Olen siinä käsityksessä, että jos mä haluan varoja käyttööni, on avioehto oltava. Muuten ne pysyvät koskemattomina. Sitä mun pitää vielä selvittää. En ole ihan varma, miten nuo systeemit menevät. Mun pitää kysyä faijalta. Kihlattuni ei tarvitse minulta mitään, hänellä on omat tulonsa ja varansa.
Häät järjestetään meidän vanhempien kustannuksella. Jos minä perun häät, niin varmaan sitten mun vanhempani maksavat kulut. Tuskin he siinä tilanteessa miettivät pennejään, vaan ovat yhtä surullisia kuin minäkin.
Toisen elämä on niin paljon helpompi osata elää oikein kuin omansa. En mieti ihmisiä vastapelureina. Jokainen tilanne voi kääntyä mihin suuntaan tahansa. En usko, että työkaverillani oli alusta asti taka-ajatuksia. Miksi olisi ollut? Oli ihan uusi ihminen hänelle. Tai kihlattuni? Mitä uusia ehtoja hän voisi asettaa? Hän haluaa unelmiensa ja toiveidensa toteutuvan, ei sen enempää.
Tuntuu tosi pahalta lukea, että joku toivoo, että minä en saisi lasta. En ole vastuuton enkä tunteeton. En voi kuvitella tilannetta, että laiminlöisin lastani.
ap