Mielipiteitä näistä tyttöjen nimistä?
Kommentit (13)
Suomalaiseen makuun erittäin englanninkielisiä, paitsi Maura joka minun korvaan kuulostaa 1800-luvun versiolta Maurista. Lilithin tiedän olevan melko suosittu transnaisten keskuudessa koska nimen demonisuus/epäsovinnaisuus on joillekin heistä plussa.
Ehkä johonkin kolmanneksi nimeksi piilotettuna, jos niille on vielä joku peruste (esim. tavallisia toisen vanhemman kotimaassa). Suomalaiseen nimiperinteeseen ei istu oikein mitenkään, mutta ehkä se juuri on tarkoitus.
Norma puuttui luettelosta, muuten hyvii.
Charlotte 👍
Lilith 😬
Maura 🤮
Melissa😐
Samara 😂
Zoe 😂
Riippuu henkilön kulttuuritaustasta. Jos suomenkielinen suomalainen, niin kaikki on wt nimiä (erikoisuuden tavoittelua). Jos mukana muita kulttuureja, niin useisiin kulttuureihin liittyen ihan ok.
No joo, muut vielä menettelee, mutta Samarasta tulee eräs Ladan malli mieleen. Eikös muuten Lilith ollut Raamatussa joku syntinen nainen?
Ei voi tajuta näitä nimien kyselijöitä. Eikö ihmisellä ole sen verran omanarvon tuntoa, että kykenisi päättämään lapsensa nimen ihan itse, välittämättä mitä muut ajattelee? Jos siis se on kyselemisen syy. Jos se ei ole syy, niin vielä pahempi.
No siis puuttumatta nyt sinänsä siihen että eivät ole suomenkielisiä nimiä, niin älä ainakaan Lilithiä anna, tai googlaappa ennen kuin annat. Babylonialaisessa mytologiassa demoni, yhdistyy okkuktistisiin uskomuksiin jne jne.
Vierailija kirjoitti:
No joo, muut vielä menettelee, mutta Samarasta tulee eräs Ladan malli mieleen. Eikös muuten Lilith ollut Raamatussa joku syntinen nainen?
Mun mielestä jossain kauhuelokuvassa Samara oli se riivattu tappaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä jossain kauhuelokuvassa Samara oli se riivattu tappaja.
The Ring minullekin tuosta nimestä ensimmäisenä mieleen tulee.
Varmaan ihan kivoja esimerkiksi Englannissa.