Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TV: Ikuisesti Jehovan todistaja [Oho! Myös toisenlaista materiaalia!?]

Vierailija
02.03.2013 |

Olipa yllätys, kun näin äsken mainoksen ensi viikon torstaina YLE FST5:ltä tulevasta dokumentista Ikuisesti Jehovan todistaja

Vaikutti siltä, että vihdoin ja viimein Jehovan todistajista on tehty juttu, jossa on otettu ääneen a) Jehovan todistaja itse  ja b) nuori nykysukupolvea edustava todistaja. Elämäniloa ja myönteisyyttä!

Sitähän se suurimmaksi osaksi myös Jehovan todistajien keskuudessa on, vaikka mediassa on tunnuttu nostettavan yleensä esille persoonallisuudeltaan ehkä niitä jäykempiä ja vanhanaikaisempia todistajia.

Olenkin miettinyt, että missä ovat ne suurinta osaa Jehovan todistajista edustavat iloiset, myönteiset ja nuorekkaat todistajat, ja nyt nähtävästi on haluttu vihdoin tehdä juttu myös siitä puolesta. Tosin, yllätys, yllätys, YLEn ruotsinkielisellä puolella :D

Kommentit (686)

Vierailija
601/686 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 21:41"]Kukaan ei edelleenkään kiistä karttamista, vaan sen, että Jehovan todistajuuden nimissä olisi pakko hylätä ja katkaista välit eronneeseen tai erotettuun perheenjäseneen. Jos jotkut niin tekevät, niin se ei tarkoita sitä, että kyseessä on Jehovan todistajuuden velvoite. Jos joku Jehovan todistaja -isä ei päästä poikaansa siviilipalvelukseen (kuten yhdessä aiemmin esille tulleessa esimerkkitapauksessa sanottiin), niin se ei tarkoita, että Jehovan todistajuuden velvoite on olla käymättä siviilipalvelusta - se ei ole. Jos joku Jehovan todistaja -sisko ei hyväksy popmusiikkia, se ei tarkoita, että se on Jehovan todistajuuden velvoite - se ei ole. Jos joku Jehovan todistaja -äiti ei halua tavata missään olosuhteissa erotettua siskoaan, se ei tarkoita, että se on Jehovan todistajuuden velvoite - se ei ole.

Missään ei sanota, että Jehovan todistajuuden ehdoton velvoite on hylätä ja katkaista välit eronneeseen tai erotettuun perheenjäseneen. Ei missään. Karttamisesta kyllä puhutaan ja siitä annetaan ohjeistusta, mutta missään ei sanota, että Jehovan todistajuuden ehdoton velvoite on hylätä ja katkaista välit eronneeseen tai erotettuun perheenjäseneen. Ei missään.

[/quote]

Siviilipalvelus on lahkon kirjallisuudessa määritelty omantunnon asiaksi. Karttaminen ei. Karttamista kuvaillaan Jumalan käskynä ja todetaan että jos haluaa säilyttää hyvät välit Jehovaan, kerttaa entisiä todistajia vaikka nämä olisivat sukulaisia.

On pöyristyttävää nähdä miten uppiniskaisesti todistajat valehtelevat OMISTA SÄÄNNÖISTÄÄN.

Vierailija
602/686 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 21:56"]

Yhtään valaisevaa kirjallisuudesta löytyvää paikkaa ei ole toistamisestani huolimatta eteeni annettu koskien asiaa ettei tarvitse karttaa!

[/quote]

Ei niin, koska sellaista paikkaa ei ole olemassa. Ainoastaan alaikäisistä kotona asuvista todetaan että vanhemmilla säilyy kasvatusvelvollisuus normaalisti. Jos lapsi muuttaa kotoa, suhtautuminen muuttuu samalla. Näin siis lahkon säännön mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/686 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 21:41"]Missään ei sanota, että Jehovan todistajuuden ehdoton velvoite on hylätä ja katkaista välit eronneeseen tai erotettuun perheenjäseneen. Ei missään.

[/quote]

"Emme ole tekemisissä erotettujen kanssa hengellisissä emmekä muissakaan yhteyksissä. Vartiotornissa 15.11.1981 todettiin sivulla 25: ”Pelkästään jonkun tervehtiminen voi olla ensi askel keskustelun tai ehkä jopa ystävyyden alkuunpääsyyn. Haluaisimmeko me ottaa tätä ensimmäistä askelta erotetun henkilön suhteen?”

Onko todella tarpeen välttää kaikkea yhteydenpitoa? Kyllä on, monestakin syystä. Ensinnäkin on kyse uskollisuudesta Jumalaa ja hänen Sanaansa kohtaan. Emme tottele Jehovaa vain silloin kun se on helppoa, vaan myös silloin kun se on vaikeaa." (Kirjasta ”Jumalan rakkaus” 2008)

Joko se valehtelu loppuu?

Kertauksen vuoksi tiivistys ylläolevasta:

"Onko todella tarpeen välttää kaikkea yhteydenpitoa? Kyllä on, monestakin syystä."

Vierailija
604/686 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuosta vielä tukea edelliseen:

"Se että perhe kannattaa uskollisesti Jehovan määräystä karttaa erotettujen sukulaisten kanssa seurustelemista, voi johtaa hyviin tuloksiin. 

(Vartiotorni 15. huhtikuuta 2012 s. 12)

Todistajat, valehtelunne tuottaa myötähäpeää.

Vierailija
605/686 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on väärä tieto. Mitään rekisteriä ei ole. Itse kullakin todistalla on oma saarnaamisalue, josta he tekevät muistiinpanoja. Nämä ovat vain heidän omaan käyttöönsä, ei muiden.

Vierailija
606/686 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata luottaa 100%:sti erotettujen kertomuksiin. Tottakai he tuovat esille vain negatiivisia asioita - jotka eivät välttämättä ole edes totta - nimenomaan siksi että heidät on erotettu.

Vierailija
607/686 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotetuilla ei ole mitään syytä valehdella tämä on syytä muistaa.

Tietojen kerääminen ovilla käynneistä on sekin faktaa, kyllä niitä tietoja on kerätty.

On huolestuttavaa ettei Jehovan todistajat tunnusta omassa historiassaan tapahtuneita asioita. Kieltävät sanotun tai kirjoitetun 1975 tulevasta tämän asiainjärjestelmän lopusta. Onneksi puheita on kuultavissa YouTubessa kun joku on niitä sinne laittanut. Tunnistin Morizin äänen erittäin hyvin kun häntä olen livenä kuunnellut.

Tässä ketjussa on linkki YouTubeen.

Joten Jehovan todistajat valehtelevat ihmisille omasta uskonnostaan ja myös toisilleen. Pitikö se malka ottaa ensin omasta silmästä ja sen jälkeen vasta rikka toiselta? Tällainen Raamatunlause on jäänyt mieleen.

Kokouksissa keskitytään sen hetken kirjallisuuteen ei puhuta menneistä Seuran kirjoituksista jos ne ovat epäedullisia tämän hetken "totuudelle". Niin kuin sanottu totuus on muuttunut joskus jopa useita kertoja samasta asiasta. Otetaan esimerkiksi veri ja verivalmisteet, elinsiirrot, joulun vietto, Harmagedonin ajankohta, siviilipalvelus.

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 07:10"]

Ei kannata luottaa 100%:sti erotettujen kertomuksiin. Tottakai he tuovat esille vain negatiivisia asioita - jotka eivät välttämättä ole edes totta - nimenomaan siksi että heidät on erotettu.

[/quote]

Vierailija
609/686 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 00:21"]

Yks kyssäri teille jehoville:Meidän duunipaikalla on yksi jehovalainen poika. Se on homo. Tosi mukava kundi on. Mutta sitten jostain luin että homous ei olis teillä sallittua. En oo häneltä kehdannu kysyä miten asia on. Oon nähny sen puku päällä jossain kadulla esittelemässä Vartiotornia, kun ensin luulinkin että hän on liikkeellä poikaystävänsä kanssa mut sit näinkin ne lehdykät sen kädessä. Tervehti silloinkin kyllä iloisesti. Mulla ei ole mitään homoja tai Jehovan todistajia vastaan. Hämmennyin vaan. Avoimesti kyllä puhuu sekä seksuaalisesta suuntautumisestaan että uskonnostaan. Onko teillä uskonnossanne jotain eri suuntauksia niinkuin vanhoillisjehovat ja uudistusmieliset tms. ?

[/quote]

Onko tämän pojan nimi L. V. ? Mä tunnen yhden umpihomo"veljen" josta kaikki tiesi ja näki että on puppelipoika, mutta ilm. sitten kun isä oli vanhin jne niin sai puksutella poikia rauhassa lahkon suojeluksessa..

Vierailija
610/686 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän homohommaan on tainnut tullut uutta valoa.

Saa olla homo kun ei toteuta homouttaan. Homous tuomitaan edelleen ja jos tiedetään jonkun olevan homoseksuaalisessa suhteessa hänet erotetaan.

Heidän mielestään homoudesta voi parantua.

Vierailija
611/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 19:55"]

Mä sain tarpeekseni lahkosta, kun menin eräässä siskojen viini-illassa paljastamaan pienessä hiprakassa että olen aviomieheni kanssa harrastanut anaali- ja suuseksiä. Eräs vanhimman vaimo tästä kanteli miehelleen ja meidät kutsuttiin oikeuskomitean eteen ja voitteko kuvitella siellä me istumme kolmen vanhimman edessä selittämässä makuuhuonepuuhiamme! Sen jälkeen en ole valtakunnansalille mennyt enkä mene.

[/quote]

Niin, pistää ehkä vähän ihmettelemään, miksi kertoilet omista yksityisistä seksiasioistasi tuollaisessa tilanteessa, suu- ja anaaliseksistä.. Nuohan eivät siis ole kiellettyjä, pariskuntien omantunnon asia, miten toimivat.

Vierailija
612/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 18:44"]

Mua itkettää tää keskustelu! Oon ollut 23 v kun mut on erotettu seurakunnasta. Perheeni katkaisi täydellisesti välit. Nyt olen 40v En ole nähnyt äitiäni ja isääni vuosiin. En ole tervetullut heidän kotiinsa. En ole mikään huumehörhö en väkivaltainen. En saanut kutsua veljeni häihin. Kuulin hänen naimisiinmenostaan kaverinkaverikaverilta. Joten älkää tulko tänne lässyttämään "Voivoi. Sinulle on käynyt noin, mutta monelle ei käy." Menkää sanomaan se minun vanhemmilleni ja sisaruksilleni että karttamissääntöä ei sittenkään tarvitse noudattaa. Muussa tapauksessa haistakaa paska.

[/quote]

Ei kukaan ole sanonut, ettei karttamisohjeistusta tarvitse noudattaa, mutta ymmärräthän, että karttamista on monentasoista. Kaikki eivät todellakaan katkaise välejä ja hylkää. Se ei ole velvoite. Ehkä voisit itse kirjottaa vanhemmillesi, että ovatko he ymmärtäneet, että heidän ei ole pakko hylätä sinua. Voivat pitäytyä hengellisestä kanssakäymisestä yms., mutta ei ole pakko hylätä. Voimia!

Vierailija
613/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uskomaton tyyppi olet joka väitätä että karttaminen ei ole pakko! Nyt niitä todisteita siitä että karttaminen ei ole pakollista! Muuten kukaan ei usko noita horinoita!!

Vierailija
614/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 20:45"]

Mä sain tarpeekseni lahkosta, kun menin eräässä siskojen viini-illassa paljastamaan pienessä hiprakassa että olen aviomieheni kanssa harrastanut anaali- ja suuseksiä. Eräs vanhimman vaimo tästä kanteli miehelleen ja meidät kutsuttiin oikeuskomitean eteen ja voitteko kuvitella siellä me istumme kolmen vanhimman edessä selittämässä makuuhuonepuuhiamme! Sen jälkeen en ole valtakunnansalille mennyt enkä mene.

[/quote]

Niin, pistää ehkä vähän ihmettelemään, miksi kertoilet omista yksityisistä seksiasioistasi tuollaisessa tilanteessa, suu- ja anaaliseksistä.. Nuohan eivät siis ole kiellettyjä, pariskuntien omantunnon asia, miten toimivat.

[/quote] Nuohan eivät ole omantunnon asioita vaan ehdottoman kiellettyjä. harvinaisen huonosti tunnette oman uskontonne opetuksia. T.Entinen vanhin

Vierailija
615/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja myöskin masturbointi on kielletty. että miettikääpä sitä nuoret miehet. Itse en onneksi enää kuulu todistajiin ja saan runkata niin paljon kuin haluan.

Vierailija
616/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nioihin seksijuttuihin on tullut uutta valoo! Nykyään avioparit saa panna peppuun ja suuhun. Runkkaus on edelleen kiellettyjen listalla. Mä kyllä runkaan silti. T.Nykyinen vanhin

Vierailija
617/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 20:45"]

[/quote]

[/quote] Nuohan eivät ole omantunnon asioita vaan ehdottoman kiellettyjä. harvinaisen huonosti tunnette oman uskontonne opetuksia. T.Entinen vanhin

[/quote]

Eivät ole ehdottoman kiellettyjä, omantunnon asia, aikoinaan kyllä esitetty sopimattomana ja tulisi välttää

Vierailija
618/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan... kiva seksielämään uutta valoa ihan uskonnon toimesta!

Vierailija
619/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta sehän on sitten kiva. Mun mielestä suuseksi ei ole yhtään sopimatonta.Eikä anaalikaan. Onpas teidän elämä rajoittunutta.

Vierailija
620/686 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2013 klo 19:09"]

Miksi hankkia ajokortti takaisin jos sitä ei vaikka tarvitse. Autolla ajaminen vaan saastuttaa ja vie rahaa ja hermojakin, jos ajaa vanhalla romulla. Paras on että monet nälvii, kun ajokortti menetetään, vaikka itse samalla ajavat ylinopeutta, ajavat punaisia päin sekä eivät katsasta autoaan. Se ajokortin omaaminen ei tarkoita että omaa hyvät ajotaidot ;)

[/quote]

Paitsi, että se kortti menetetään törkeästä ajotavasta!

Ketju on lukittu.