Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, jotka eivät ole tekemisissä/väleissä sisarustensa kanssa?

Vierailija
04.10.2024 |

Asun aika lähellä sisarustani, mutta ei olla tekemisissä. Ennen oltiin läheisiä, mutta nyt voi mennä vuosi tai parikin, ettei ole mitään kontaktia.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut tekemisissä veljieni kanssa yli 15 vuoteen, en edes tiedä missä asuvat tai mitä tekevät.

Vierailija
2/70 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan, lähinnä puhutaan vaan sukujuhlissa. Veljeni on aina ollut väkivaltainen kusipää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät erotti oikeastaan se, että meillä on erilainen tapa suhtautua ongelmiin. Mä haluaisin puhua niistä, sisar lakaista kaiken maton alle. Lopulta oltiin sitten sellaisessa pisteessä, jossa ei ollut enää mitään puhuttavaa. Hänellä on pieni lapsi, ja suren tosi paljon, etten tunne lasta.

Vierailija
4/70 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tekemisissä. Ei ole mitään yhteistä, kun vanhemmat ovat kuolleet. Veli ei kutsunut häihinsä, ei kutsu kylään ym. Itse on ilmoittanut ettei aio enää käydä luonani. Koskaan ei olla riidelty. En tiedä mikä homma. 

Vierailija
5/70 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli vankilassa, en halua kontaktia. Sisko ulkomailla, emme ole puhuneet 20 vuoteen. En kaipaa yhteydenottoja kummaltakaan.

Vierailija
6/70 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni pani väli poikki lähes neljäkymmentä vuotta sitten. En tiedä miksi. Hänen lapsetkaan eivät saaneet olla missään tekemisissä minun lasten kanssa. Mahtaako olla vielä hengissä.

Vierailija
7/70 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni pani väli poikki lähes neljäkymmentä vuotta sitten. En tiedä miksi. Hänen lapsetkaan eivät saaneet olla missään tekemisissä minun lasten kanssa. Mahtaako olla vielä hengissä.

Miten tällaisen asian kanssa voi elää, kun ei edes tiedä syytä? Surettaako tämä sua? Oletko päässyt ajan kanssa yli, vai painaako edelleen? Oletko ikävöinyt jossain vaiheessa? Miten olet selittänyt lapsille tilanteen?

Vierailija
8/70 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljästä sisaruksesta yhden kanssa olen tekemisissä. Yhden kanssa jo lapsuudesta riidoissa, toiset kaksi vaan on etäisiä, ei heitä kiinnosta eikä olla ikinä osattu pitää yhteyttä. 

Vierailija
9/70 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan yleistä tää on?

Vierailija
10/70 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymme kuulumisia vuoden tai parin välein. En koe katkaisseeni välejä. Miksi?

Vierailija
11/70 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme tekemisissä ja väleissä tavoilla arvaamattomilla koko ajan vaikka puhelin ei pärisisi tai some laulaisi.

Vierailija
12/70 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskooni minulla on hyvät välit, mutta veljeäni en ole tavannut vuosikausiin. Oli jo teininä väkivaltainen, hakkasi meitä eikä siihen koskaan kukaan puuttunut.

Vierailija
13/70 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan, lähinnä puhutaan vaan sukujuhlissa. Veljeni on aina ollut väkivaltainen kusipää. 

Hänhän on päässäsi vierailulla nytkin. Ei hän, vaan ajatuksesi hänestä. Hän asuu päässäsi ja väität että et ole tekemisissä.

Vierailija
14/70 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskooni minulla on hyvät välit, mutta veljeäni en ole tavannut vuosikausiin. Oli jo teininä väkivaltainen, hakkasi meitä eikä siihen koskaan kukaan puuttunut.

No aika ymmärrettävää, ettei väkivaltaiseen sisarukseen huvita olla väleissä. Onko hän edelleen samanlainen? Tuossa tilanteessa välien korjaantuminen vaatisi varmaan aloitetta hänen puoleltaan, ja todistelua siitä, että on muuttunut. Jos huvittaisi sittenkään.

Vierailija
15/70 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tekemisissä siskojeni kanssa. Välirikko tapahtui 1,5.v sitten. En vain jaksanut enää sitä kuinka erilaisia me olimme. Enkä myöskään sitä, että sisariani ei tuntunut ollenkaan kiinnostavan kuka minä oikeasti olen. 

Meillä on traumatausta ja siskojeni mielestä minä olen päässyt helpoimmalla. He eivät vain koskaan ole edes vaivautuneet kysymään siitä, mitä minä koin. He myös oikeuttivat minun haukkumisen, jopa julkisella paikalla. En vain enää jaksanut pelätä mitä tapahtuu seuraavaksi tai siihen heidän kuvitelmaan siitä, kuka minä olen. 

Vierailija
16/70 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänhän on päässäsi vierailulla nytkin. Ei hän, vaan ajatuksesi hänestä. Hän asuu päässäsi ja väität että et ole tekemisissä.

En ole se, kenelle vastasit, vaan ap. Musta toi ajatus on tosi tärkeä. Mä en ole oman sisarukseni kanssa enää tekemisissä juurikaan, mutta hän todellakin asuu päässäni koko ajan. Mitä enemmän ollaan olematta tekemisissä, sitä enemmän me kumpikin rakennetaan omia tarinoitamme toisesta. Mulla on ikävä, mutta meillä ei ole enää mitään keinoja vuorovaikuttaa, koska tilanne on niin lukossa. Meillä on ehkä eri toiveet siitä, mitä toisiltamme haluttais, mutta musta tuntuu, että mä olen ainoa, joka suree sitä, ettei olla tekemisissä.

Ap

Vierailija
17/70 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velipuolta en ole nähnyt 25 vuoteen. Päihde- ja mielenterveysongelmainen, joka on muihin sukulaisiin yhteydessä vain silloin, kun tarvii rahaa.

Vierailija
18/70 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko  soittaa, jos joku lähisukulainen on kuollut. Välit ok, mutta  meidän sisarusparvi (5) ei ole juurikaan tekemisissä keskenään. Itse en ole nähnyt sisaruksiani yli 15 vuoteen. 

Vierailija
19/70 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hyvin joviaali mies hoitanut siskon lapsia ja mennyt "TARVITTAESSA" perinnön jaossa kehtasi syytellä minua. syyttä ei ole siskolla eikä hänen pennuillaan tulemista minun  mailleni. kaikki meni lain mukaan

Vierailija
20/70 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhesuhteet muuttuvat iän myötä ja se pitäisi vaan hyväksyä.