Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TV: Ikuisesti Jehovan todistaja [Oho! Myös toisenlaista materiaalia!?]

Vierailija
02.03.2013 |

Olipa yllätys, kun näin äsken mainoksen ensi viikon torstaina YLE FST5:ltä tulevasta dokumentista Ikuisesti Jehovan todistaja

Vaikutti siltä, että vihdoin ja viimein Jehovan todistajista on tehty juttu, jossa on otettu ääneen a) Jehovan todistaja itse  ja b) nuori nykysukupolvea edustava todistaja. Elämäniloa ja myönteisyyttä!

Sitähän se suurimmaksi osaksi myös Jehovan todistajien keskuudessa on, vaikka mediassa on tunnuttu nostettavan yleensä esille persoonallisuudeltaan ehkä niitä jäykempiä ja vanhanaikaisempia todistajia.

Olenkin miettinyt, että missä ovat ne suurinta osaa Jehovan todistajista edustavat iloiset, myönteiset ja nuorekkaat todistajat, ja nyt nähtävästi on haluttu vihdoin tehdä juttu myös siitä puolesta. Tosin, yllätys, yllätys, YLEn ruotsinkielisellä puolella :D

Kommentit (686)

Vierailija
561/686 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 23:53"]

Ja pahin on se että esim. minä ja aika moni muu ei ole koskaan saanut mahdollisuutta valita uskontoaan. Kuitenkin sitä uskoo siihen mitä on opetettu. Seksi ja seksuaalisuus ovat normaaleja asioita joista on tehty hirviö. Pakkohan minunkin oli aikoinaan tuo oikeuskomitea läpi ja pakko kertoa kaikki mitä oli tapahtunut. Sen verta karsea tilanne oli että en halunnut uudestaan kokea samaa ja läksin koko lahkosta.

Nyt olen onnellinen ja iloinen että pääsin tuosta lemuavasta läjästä eroon. Vaikka se oli tuhota minun henkisen ja fyysisen terveyden. 

Jos haluat katua niin sun on pakko kertoa kaikki! Mietinpä vain miksi suurin ongelma on juurikin sukupuoliasiat tuossa ja monessa muussakin uskonnossa?? Ehkä, kun normaalit asia tehdään vääräksi niin siinä on ihmiset pissassa normaaleihin ihmisyyteen kuuluvien tarpeiden kanssa!

Kirjallisuudesta taas: Tämän ymmärtäminen auttaa meitä nuoria ”pakenemaan – – nuoruudelle ominaisia haluja.....

Siis luinko oikein. Jos haluat ovat ominaisia niin miksi ne on sitten vääriä?? Kertokaa ;)

[/quote]

kun lapsi aikuistuu, hormoonit jyllää täysillä. tilanne tasoittuu.

eli tuossa hormonimyllyssä ei ole oikein hyvä arviontikyky, eikä ikääkään monesti.

eli hormonit kuuluu asiaan, tytöstä tulee nainen .pojasta mies.

aikaa tarvitaan, jotta olisi henkisesti kypsä aloittamaan seurustelun, menemään naimisiin, perustamaan perheen.

eli haluissa ei ole ,mitään pahaa, eikä väärää.

pitää vaan osata hallita halujaan,

odottaa sopivan puolison löytymistä, mennä naimisiin ja sitten..

Vierailija
562/686 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne on sitten ominaisia haluja? Miksi sellaisia edes on jos ne on vääriä. Miksi jumala ei luonut ihmistä joka on haluton? 

Onko 18 vuotias henkisesti kypsä? Onko 13-vuotias kypsä kasteelle? Tai nuorempi tai vähän vanhempi? Jos hormoonit hyrrää niin miksi monet menee nuorena kasteelle? Onko se järkevää, jos ei ole kypsä edes normaaliin asiaan kuin seksi?

Nuoret menee painostuksen alaisena juurikin sopivasti kasteelle, kun ovat muka valmiita siihen. Seksiä ei saa harrastaa, mutta isoon askeleeseen kuin kaste pitäisi olla valmis. Eihän se edes kuulu ihmisen normaaliin elämään!?

Odottaa sopivan puolison löytymistä mikä varsinkin suomen mittakaavassa on mahdotonta. Sitten vielä päädyt yhteen ihmisen kanssa jonka kanssa ei halut ehkä mene yhteen tai on vakavia ongelmia ettei seksi onnistu. Siinähän sitten olet halujes kanssa. 

Niin monissa suhteissa on ongelmia. Moni sanoo että katuu nuorena naimisiin menemistä, mutta kun ei voi muuten toteuttaa normaaleja halujaan niin ei ole paljon vaihtoehtoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/686 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 23:14"]

Lapsen ahdistelu on lailla kielletty, toivottavasti kaikki ko. inkvisitioon joutuneet ottavaat yhteyttä viranomaisiin niin saadaan tällainen sairaus loppumaan.

[/quote]

Vierailija
564/686 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 00:22"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 23:14"]

Lapsen ahdistelu on lailla kielletty, toivottavasti kaikki ko. inkvisitioon joutuneet ottavaat yhteyttä viranomaisiin niin saadaan tällainen sairaus loppumaan.

[/quote]

[/quote]

Niin.

Vierailija
565/686 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yksi täällä puolustaa näköjään lapsen ahdistelua. Se on hänen asiansa, mutta järkyttynyt olen. En hyväksy lapsiin kohdistuvaa seksuaalista painostusta.

Vierailija
566/686 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 00:29"]

Tuo yksi täällä puolustaa näköjään lapsen ahdistelua. Se on hänen asiansa, mutta järkyttynyt olen. En hyväksy lapsiin kohdistuvaa seksuaalista painostusta.

[/quote]

Etkö, oikeasti? Piiri alkaa käydä ahtaaksi.

Vierailija
567/686 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisten ei pidä joutua tämänkaltaisten seksikysely-sessioioden piiriin missään tapauksessa.

Tämä ketju ja on ilmoitettu poliisille.

Vierailija
568/686 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 00:55"]

Alaikäisten ei pidä joutua tämänkaltaisten seksikysely-sessioioden piiriin missään tapauksessa.

[/quote]

Jes. Hyvä niin. Toivottavasti lopultakin oikeus tapahtuisi.

Vierailija
569/686 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 01:37"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 00:55"]

[/quote]

Jes. Hyvä niin. Toivottavasti lopultakin oikeus tapahtuisi.

[/quote] Itse olen yrittänyt jo vuosia saada oikeutta aikaan. Hyvä jos se lopultakin tapahtuisi. Olen yrittänyt viedä näitä asioita viranomaisille ja kukaan ei ole uskonut.Hyvä, että lopultakin tapahtuu jotain.

Vierailija
570/686 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikaystävä kysy (kun pakotin senkin katsomaan tän ohjelman) aidosti hämmästyneenä: Pitääkö pizzakin siunata

Vierailija
571/686 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ruokaa ennen rukoillaan.

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 02:15"]

Mun poikaystävä kysy (kun pakotin senkin katsomaan tän ohjelman) aidosti hämmästyneenä: Pitääkö pizzakin siunata

[/quote]

Vierailija
572/686 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko joku antaa alaikäisen lapsensa mennä oikeuskomiteaan ilman vanhemman läsnäoloa?

Milestäni nuorelle tytölle/naiselle tilanne voisi olla erittäin ahdistava.

Siellä voisi kuvitellusti olla komitea (3 miestä) mahdollinen hyväksikäyttäjä ja uhrinsa tyttö tai poika.

Eikö näissäkään tapauksissa paikalla ole lapsen vanhempia. Miksi ylipäätään lasta hyväksikäyttänyt tai edes siitä epäilty voidaan laittaa samaan tilaan uhrinsa kanssa.

Vierailija
573/686 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 15:20"]

En pääse yli tästä ketjusta.

[/quote]

en minäkään

Vierailija
574/686 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2013 klo 20:03"]

Kuinka monen ovella muuten on käynyt Jehovan todistaja ja miten suhtaudutte siihen? Millaisia kokemuksia?

[/quote]

Oman oven takana ei ole taidettu käydä useampaan vuoteen ainakaan niin, että olisin itse ollut paikalla tai huomannut. Kadulla tuli tosin aiemmin tänä vuonna kaksi nuorta naista vastaan ja tarjosivat lehteä.

Vierailija
575/686 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman naiivi tyttölapsi!

Vierailija
576/686 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle eronneena on tarjottu vain kerran lehtiä. Aika laimee oli into heillä. Vannoin että pistän koville, jos ovelle eksyy, mutta kehdannu sympaattisen näköisiä naisihmisiä kiusata. Ei ole sen koommin näkyny. Kovasti sain koiristani kehuja heiltä ;)

Vierailija
577/686 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 20:37"]

Uskomattoman naiivi tyttölapsi!

[/quote]

Tunnetko hänet? Jos joku vaikuttaa naiivilta, voi hänellä on vaikka millainen tausta ja kokemus ja näkemys elämästä eikä todellakaan ole pumpulissa kasvanut ja maailmasta erossa elänyt.

Vierailija
578/686 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiivin kuvan itsestään antoivat kaikki tuossa ääntä päästäneet.

Vierailija
579/686 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="02.03.2013 klo 18:51"]

http://www.hs.fi/elama/Vanhempani+kielsiv%C3%A4t+minua+ottamasta+yhteytt%C3%A4/a1360165921903

Tunnen tässä kirjoituksessa mainitun tytön. Tästä on elämänilo kaukana. Ei paljon jehovalaisuus kiinnosta.

[/quote]

Todella surullinen kertomus, varsinkin jos se on totta. Täytyy kuitenkin samalla todeta, että Jehovan todistajuuden nimissä noiden vanhempien ei olisi tarvinnut lyödä tytärtään saati hylätä ja kieltää ottamasta yhteyttä. Nuo ovat olleet noiden vanhempien henkilökohtaisia ratkaisuja.

[/quote]

Tarina on totta, se on meinaan mun tarina. Tietenkin noi oli mun vanhempien omia valintoja, mutta ne perusteli niitä uskonnolla.

Vierailija
580/686 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 22:18"]Tässä kohtaa pitää muistaa että tällä keinoin pyritään saamaan erotettu katumaan ja tulemaan takaisin järjestöön.[/quote]

Tähän liittyy lukuisia ongelmia, ja yksi on se, että tällainen kiristäminen halveksii yksilön uskonvapautta. Jos henkilö lähtee järjestöstä omista syistään, niin mitä hyötyä tällaista henkilöä on karttaa siksi että hänet saataisiin takaisin seurakuntaan - seurakuntaan johon henkilö ei halua?

Jotkut palaavat ihan vain siksi että saavat vanhat perhe- ja ystävyyssuhteet takaisin, vaikka eivät enää oikeasti usko asiaan. Tätäkö Jehova haluaa, että ihmiset feikkaavat Jehovan todistajaa?

Ketju on lukittu.