Eroaisitko, jos parisuhteessa ei olisi ollut seksiä tai läheisyyttä kahteen kuukauteen?
Edes suutelemista ei ole ollut. Ja mitään ongelmaa ei kuulemma ole.
Kommentit (136)
Minua ei seksi pahemmin kiinnosta joten ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huh. Herää kysymys miksi nää eroajat on yleensä naimisissa. Eikö ois helpompaa hankkia maksullista seksiä? Eipä olis ees pelkoa tauoista eikä sotkuista eroa tulevaisuudessa. Juku että on tiukkaa meininkiä suhteissa... mulle tulisi tuosta ihan pakotettu olo. Että jos vaikka sairastuisi tai masentuisi tai joku muu ikävä vaihe elämässä niin kenkää vaan?
Tulipa mieleeni aika kun isäni kuoli. Eipä kiinnostanut pitkään aikaan kun suretti vain ja kaikki järjestelyt siihen päälle mitä kuoleman jälkeen tulee. Sanoin siitä miehelle joka ymmärsi täysin eikä painostanut. Vaihe kesti kauemmin kuin 2kk mutta meni aikanaan ohi. Osko nää nykyheput olleet yhtä ymmärtäväisiä? Elämässä tulee eteen kaikenlaista.
Minun isäni kuoleman jälkeen harrastin seksiä seuraavana päivänä. Nimenomaan fyysinen läheisyys, kosketus ja hyvä olo auttaa suruun. Juokseminen, saunominen ja seksi olivat minulle parhaat lääkkeet.
Sinä sinä ja SINÄ!!!! Minua ei todellakaan huvittaisi panna isäni kuoleman jälkeen pitkään aikaan.
Eihän matalassa tai stressille herkässä libidossa ole mitään pahaa. Se on jo moneen kertaan todettu. Ongelmia syntyy vain, jos kumppaneilla on erilaiset käsitykset seksistä. Siksi se oikean kumppanin valinta on niin tärkeää. Monet eivät tunne toista seksuaalisesti ollenkaan.
Jos mies ei halua seksiä eikä mitään läheisyyttä kahteen kuukauteen, hän ei selvästikään rakasta minua. Suhdetta on silloin turha jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä vuosien suhteesta eroaisi tuollaisen takia. Mutta jotain asialle pitäisi saada tehtyä, jos jatkuisi pidempäänkin niin sitten kyllä.
Minusta kaksi kuukautta on hurjan pitkä aika. Meillä on seksiä viisi kertaa viikossa, joten tuo tarkoittaisi 40 seksikerran väliin jäämistä.
Vau, olettepa oikein panemisen eliittiä. Useimmissa pitkissä suhteissa tulee vaiheita, jolloin seksiä on harvemmin kuin viidesti viikossa. Ainakin jos seksiä harrastetaan intohimon ja rakkauden vuoksi eikä vain sen vuoksi, että sitä "pitää" harrastaa (kuten ehkä ainakin toinen teistä....) tietenkin 2 kk ilman mitään läheisyyttä kuulostaa aika etäiseltä ja suhde on epäilemättä koetuksella. - eri
Varmasti tulee jaksoja, jolloin seksiä on harvemmin kuin viidesti viikossa. Mutta eivät kahden kuukauden seksittömät jaksot ole millään lailla normaaleja pitkässäkään parisuhteessa. Jos ei ole rakkautta ja intohimoa, niin miksi sitten olla ylipäätään yhdessä?
Eroaisin ja olen eronnut. Ei kaduta tippaakaan. Vaihtamalla parani.
Meillä ei ole ollut läheisyyttä ja seksiä pariin vuoteen,en edes ymmärrä miksi olen vielä tässä liitossa,kaippa sitä on vaan niin tottunut tilanteeseen ettei osaa lähteä. Lasten takia varmaan vielä yhdessä olemme.
En ennenkuin on käyty lääkärissä ja muuten keskusteltu asiasta rehellisesti. Jos kumpikaan ei kiinnosta eikä ole halua korjata asiaa niin sitten varmaan saan hakea läheisyyden muualta.
Kkk kirjoitti:
Meillä ei ole ollut läheisyyttä ja seksiä pariin vuoteen,en edes ymmärrä miksi olen vielä tässä liitossa,kaippa sitä on vaan niin tottunut tilanteeseen ettei osaa lähteä. Lasten takia varmaan vielä yhdessä olemme.
Hieno parisuhdemalli lapsille.
Minun kanssani ei ole mikään pakko olla. Jos seksi ei maita, ollaan erillään sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään, kun porukka eroaa niin helposti.
Ihmisten olisi syytä erota paljon helpommin! Jatkuvasti kuulee suhteista, joissa on kärvistelty jopa vuosia "lasten takia" tai koska yksin oleminen pelottaa. Kyllä parisuhteen kuuluu jatkua tasan niin kauan kuin se lisää molempien onnellisuutta eikä kuukauttakaan kauempaa.
Miinustajien mielestä on ihan normaalia jatkaa suhdetta, jossa toinen on onneton? Sairasta.
Minä kysyin mieheltä että miksi ei halua seksiä niin sanoi ettei jaksa. Kuitenkin jaksaa kännykkää kattoa, polttaa tupakkia ja istua mähötä sohvalla. Vapaa päivänä odotin että jospa aamulla tapahtuisi kun hän on nukkunut mutta ei. Heti nousi sängystä ylös. Kännykkä käteen ja nettiin. Sitten tupakalle. Synttäreitä eikä vuosipäivänä ole mitään muistamista. Minä olen jotain pientä yrittänyt antaa mutta ei edes kiitosta ole kuulunut. Enää en jaksa sitä tehdä. Yritin lisätä läheisyyttä mutta en enää jaksanut kun toinen ei aloitetta tehnyt mihinkään ja kovin vaikutti olevan haittaa että minä häntä huomioin. Tästä tulee tosi epähaluttu olo. Parempi taitaa olla yksin entä tämmösessä paskassa.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta eroaisin. Olen ihan ekasta seurusteluviikosta asti sanonut, että seksin loppuessa loppuu suhdekin.
Huh huh. En tiedä, onko se yksinäinen vanhuus niin hienoa. Meillä on ollut yli 30 v säännöllinen seksielämä, mikä on ihan kiva juttu, mutta ei tulisi pieneen mieleenkään jättää puolisoa, kun (ei jos) hän sairastuu, eikä enää kykene seksiin.
Ihmiset ovat kummallisissa riippuvuusliitoissa. Lapset ja yhteinen talous ainoat mitkä pitävät yhdessä. Eräs sanoi, että avioseksi on sovinistista. Siinä kohtaa en enää osannut sanoa mitään.
Mietin vaan että jos tuon takia pitää erota, miten voi kestää ihan oikeita elämän vastoinkäymisiä ja selvitä niistä parina. Vai oletteko sellaisia jotka pakenevat ongelmia eroamalla aina kun ei ole niin kivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä vuosien suhteesta eroaisi tuollaisen takia. Mutta jotain asialle pitäisi saada tehtyä, jos jatkuisi pidempäänkin niin sitten kyllä.
Minusta kaksi kuukautta on hurjan pitkä aika. Meillä on seksiä viisi kertaa viikossa, joten tuo tarkoittaisi 40 seksikerran väliin jäämistä.
Vau, olettepa oikein panemisen eliittiä. Useimmissa pitkissä suhteissa tulee vaiheita, jolloin seksiä on harvemmin kuin viidesti viikossa. Ainakin jos seksiä harrastetaan intohimon ja rakkauden vuoksi eikä vain sen vuoksi, että sitä "pitää" harrastaa (kuten ehkä ainakin toinen teistä....) tietenkin 2 kk ilman mitään läheisyyttä kuulostaa aika etäiseltä ja suhde on epäilemättä koetuksella. - eri
Varmasti tulee jaksoja, jolloin seksiä on harvemmin
Ei 2 kuukauden jaksot tietenkään tavoite ole. Mutta esim kemoterapian yhteydessä varmaan aika luonnollisia. Jättäisitkö oikeasti puolison vaikkapa 35 vuoden suhteen jälkeen, koska et tämän syöpähoitojen takia saa seksiä?
Vierailija kirjoitti:
En eroasi. Kävisin vieraissa sen aikaa, kun luukut on kotona kiinni.
JUURI NÄIN MINÄKIN TEEN
-Jussi
En toki. Pitkässä liitossa on kaikenlaisia vaiheita ja 2kk nyt menee helposti vaikka synnytyksen tai esim leikkauksen & siitä toipumisen kanssa. Puheyhteys pitää kyllä jotenkin hakea takaisin, ja sellainen yleinen kosketus ja lämpö.
Terveessä parisuhteessa seksin puuttuminen ei olisi ongelma jos asiasta on keskusteltu ja asiaa työstetään. Voi olla, että olisi loppuiän kestävä terveydellinen juttu. En eroaisi sellaisessa tapauksessa.
Jos selkeää syytä ei ole ja toinen välinpitämätön, kertoo se isommista ongelmista. Pitää keskustella!
Enhän minä tässä mitään ole kyseenalaistanut, vaan ihan oikeasti haluaisin tietää, miltä tuo näyttää. Ymmärrän, että kun yhdessä asutaan, kynnys lopettaa tunnekylmäkin suhde on aika korkealla. Mutta mitä te sitten teette, kun mitään läheisyyttä ei ole? Kumpikin asuu erillään samassa asunnossa?